IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

[Poznań, 12/10/2017] - czyli SEMINARIUM szkoleniowe przygotowane przez firmę IT.NORCOM ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Egzamin praktyczny Luboń k/Poznania
Autor Wiadomość
cudny1988 


Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: mazanówka
Wysłany: 30-04-2017, 10:12   

Witam 26.04.20017 odbył się egzamin w Luboniu. Zdawalność dość słaba, zdało 40%-50%. Panowie moim zdaniem byli w porządku,sprawdzali zaświadczenie jeśli źle wypełnione kazali poprawić bo źle. Wymagania spore ale mi się udało bez poprawek zaświadczenia, szybkie 2 pytania dodatkowe odnośnie co zrobię jeśli żarówka jest przepalona i czy światła przeciwmgłowe przednie ustawia się na urządzeniu. Moje zadanie brzmiało tak;
wypełnić zaświadczenie, a podczas badania sprawdzić tylko światło pozycyjne,stop,kierunkowskazy,awaryjne,przeciwmgłowe tylne,światło cofania,podświetlenie tablicy na skodzie fabi 2015r. Pamiętać o wstawieniu odpowiedniej daty bo dziewczynę przy mnie obleli za daty badań. Do korzystania dziennik 776 jeśli poprosi się do numerów błędów. Jeśli ktoś jest zainteresowany przebiegiem egzaminu, pytaniami czy coś pytać, pisać, dzwonić podpowiem coś
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Nana 


Dołączyła: 17 Cze 2017
Posty: 1
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Tczew
Wysłany: 17-06-2017, 10:09   

Do egzaminu praktycznego podchodziłam 3 razy. Komisja za każdym razem była taka sama, poza ostatnim moim egzaminem. Stres niestety robi swoje. Jeśli ktoś myśli, że kobiety na egzaminach traktowane są łagodniej - to się myli. Pierwszym razem trafiłam na opony - wszystkie kategorie pojazdów, trochę pytań podstawowych, ale też trudne pytania, takie szczegółowe o każde cyferki, znaczki itp. Muszę przyznać, że akurat tutaj zabrakło trochę wiedzy a widać, że komisja bardzo luuuuuubi ten temat. Drugie podejście - przyciemniane szyby, zabrany dowód. Egzaminator tylko wskazał szafkę, z której należy wybrać przyrząd spośród wielu różnych i dokonać pomiaru. Pytanie podchwytliwe i łatwo zrobić czeski błąd. Wypełnienie zaświadczenia, w moim przypadku kreska nie w tym miejscu... Pamiętajcie o wpisywaniu na zaświadczeniu numerów usterek z rozporządzenia 776. Polecam ćwiczenie wypełniania takich zaświadczeń ponieważ można baaardzo łatwo zrobić błąd. Słabe jest to wypełnianie zaświadczeń papierowych, z którymi w przyszłej pracy nie będziecie się spotykać, ponieważ wszystko generuje program i one wyglądają trochę inaczej. Trzecie podejście, już lekko zrezygnowana i zmęczona, trafiłam częściowo zmienioną komisję i jednego bardzo ludzkiego egzaminatora. Trafiły się światła. Maglowanie ponad godzinę. Mówiłam pewnie, egzaminatorzy zadawali pytania: 'na pewno?', a 'gdzie to napisane?', nie wspominając o ich minach... Jak jesteście pewni - obstawiajcie swoje i nie dajcie się podejść. Wypełnienie zaświadczenia, wpisanie usterek itd. Udało się wyciągnąć.
Najgorszy jest stres, ale tego nie da się uniknąć, biorąc pod uwagę atmosferę jaka tam panuje, czas oczekiwania na kolejny egzamin, czas jaki się temu poświęca, dojazdy, odnoszenie się egzaminatorów itd. Ja usłyszałam jedno niemiłe stwierdzenie pod swoim adresem, akurat jestem bardziej 'wyszczekaną' osobą, więc egzaminator zaraz bronił się, że nie miał na myśli nic personalnego itd.
Te egzaminy to loteria, grunt to pozytywne nastawienie i szczęście!
Powodzenia!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
markes30
Flejm93 


Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 4
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-07-2017, 22:22   

Witam! Udało mi się zdać egzamin praktyczny w Luboniu 19.07.

Zaczynając od początku, skład komisji taki sam jak na egzaminie teoretycznym 07.06. Pojazdy podstawione do egzaminu, Volvo FL AT, to samo, o którym pisano wcześniej, Skoda Fabia diesel jednego z egzaminatorów, Renault Kangoo dostawczak z LPG i autobus miejski MAN. Egzaminatorzy byli pokojowo nastawieni do kandydatów, podczas egzaminu niejednokrotnie pomagali, gdy ktoś miał problem z wypełnieniem dokumentów lub coś było dla niego niejasne. Podczas egzaminu trzeba było wykazać się znajomością przepisów (co nie powinno nikogo dziwić), ale nie robili też dużego problemu, gdy na jakieś pojedyncze pytanie nie znało się lub nie było się pewnym odpowiedzi. Do dyspozycji zdających było rozporządzenie 776 oraz tabele z indeksami nośności i prędkości, jeżeli się o nie poprosiło. Co do przebiegu egzaminu, to raczej nic specjalnego się nie działo, po kolei, alfabetycznie, bez udziwnień. Zadania były różne, różniste, a egzamin potrafił trwać od 30 min do 1,5h, zależało od ilości egzaminujących zadających dodatkowe pytania kandydatowi (bywało, że był tylko 1, bywało że wszyscy). Co do pytań, egzaminatorzy raczej próbowali pomagać kandydatom, niż im przeszkadzać, zadając dodatkowe pytania. Ważną sprawą było to, aby być pewnym swoich odpowiedzi, nie bać się pokazać, że znamy się na rzeczy, że "czujemy bluesa". Gdybym miał oszacować zdawalność, myślę, że spokojnie 60%. Kto był przygotowany to zdał. Dużo osób poległo niestety na wypełnianiu dokumentacji, nieprawidłowym określeniu wyniku badania oraz na datach.

Pytania, które udało mi się zapamiętać od innych osób:
1. Osobówka z zabranym dowodem za przyciemnione szyby - badanie dodatkowe.
2. Autobus z zabranym dowodem za przyciemnione szyby - badanie dodatkowe.
3. Badanie dodatkowe ADR - sprawdzenie połączeń elektrycznych
4. Badanie okresowe ADR
5. Autobus - ocena stanu podwozia
6. Autobus miejski - badanie co do zgodności z BUS100
7. Autobus miejski - sprawdzenie wymagań dla autobusu szkolnego
8. Kangoo - sprawdzenie instalacji LPG, oznaczenia homologacyjne butli
9. Autobus - sprawdzenie opon (indeksy nośności, prędkości, oznaczenia, homologacja)
10. Pytania o spaliny, jakich wartości nie mogą przekraczać CO i Lambda
11. Wymagania dla zderzaka tylnego dla ADR

Póki co tyle, pytań było więcej, ale na tę chwilę nic mi więcej do głowy nie przychodzi, gdybym sobie coś przypomniał na pewno dopiszę. Jeżeli macie jakieś szczegółowe pytania co do przebiegu egzaminu piszcie śmiało, postaram się wyczerpująco odpowiedzieć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
markes30
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group