IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

CEPiK 2.0 i system STACJA.SQL/NORCOM - czyli najważniejsze pytania i odpowiedzi ... [LINK]

NORCOM - procedury przyłączenia SKP do CEPiK-u 2.0 - czyli kilka ważnych informacji na ten temat ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wykreślić BUS 100
Autor Wiadomość
danielg539 



Pomógł: 50 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 6977
Piwa: 131/82
Skąd: lublin
Wysłany: 23-11-2017, 12:20   

piter1973 napisał/a:
wg ustawy prawo o ruchu drogowym autobus powinien być wyposażony w ogranicznik prędkości ustawiony na 100 km/h . to ,że bez tempo100 może jechać 70 lub 80 km /h nie obliguje zmiany ustawień ogranicznika prędkości . ciężarówki pow 3,5 t analogicznie -ogranicznik na 90 km/h a jechać mogą 70 , 80 km/h . tempo 100 pozwalla na jazdę 100 legalnie ( po autostradach i ekspresówkach ).


Dokładnie tak i nie należy mylić prędkości ustawionej na ograniczniku z prędkością wynikająca z przepisów czy warunków ruchu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
sad_madman


Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 417
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Sdz
Wysłany: 24-11-2017, 19:07   

Z jednej strony w dziennikach ustaw masz napisane że każdy autobus (prawo o ruchu drogowym) ma ogranicznik do 100km/h a znowu w warunkach technicznych ogranicznik prędkości występuje tylko w sekcji "Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h.

Ogólnie to o czym wspominacie jest zgodne z prawem ale nie logiczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
piter1973 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 144
Piwa: 7/3
Skąd: kutno
Wysłany: 24-11-2017, 23:24   

sad_madman napisał/a:
tylko w sekcji "Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h.


w zakres i sposób badań znasz ? załącznika nr 1 dział I , tabela 7.10
czy nielogiczne ? nie wiem na ile sięga twoja wiedza na temat przepisów ruchu drogowego w europie ale są kraje ( np Francja , Estonia ) gdzie pojazdy pow 3,5 mogą legalnie poruszać się z prędkością 90km/h. teraz taki autobu z PL , który miałby ogranicznik np na 80 km/h byłby trochę zawalidrogą
_________________
piter
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
sad_madman


Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 417
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Sdz
Wysłany: 25-11-2017, 00:53   

Spójrz na to inaczej. Ktoś uznał, że autobus który może legalnie poruszać się 100km/h powinien spełniać dodatkowe wymagania ale drugi, który fizycznie może osiągnąć taką prędkość już tego nie musi. Dochodzimy do takich sytuacji, że powiedzmy w Portugalii nie ma znaczenia czy autobus spełnia dodatkowe wymagania czy też nie bo w obu przypadkach może poruszać się z tą samą prędkością. To po co w ogóle takie przepisy powstają ?

Tutaj znalazłem jakąś stronę:
https://przepisy-drogowe.dlakierowcy.info/s/4083/77020-Autobusy-limity-predkosci-w-Europie.htm

piter1973 napisał/a:

w zakres i sposób badań znasz ? załącznika nr 1 dział I , tabela 7.10

Wiesz... swojego czasu znalazłem nawet zapisy wg. których pojazd dopuszczony do ruchu za pomocą procedury "dopuszczenia jednostkowego" nie spełniał wszystkich wymogów podczas badania technicznego. Jednak od tamtego czasu zmieniło się już trochę przepisów.

Przeczytaj Artykuł 81, punkt 15, prawo o ruchu drogowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group