IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

CEPiK 2.0 i system STACJA.SQL/NORCOM - czyli najważniejsze pytania i odpowiedzi ... [LINK]

NORCOM - procedury przyłączenia SKP do CEPiK-u 2.0 - czyli kilka ważnych informacji na ten temat ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Cennik za usterki
Autor Wiadomość
Paluch 


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: zach Pomorskie
  Wysłany: 01-12-2017, 11:35   

także mam iść wspomóc inną stację ,ale jak zobaczyłem jakie są braki to ręce opadają ,czyli nie ma nad tym kontroli .
Ostatnio zmieniony przez Paluch 01-12-2017, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Paprock 



Pomógł: 59 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 6009
Piwa: 205/110
Skąd: Zdolny Śląsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 01-12-2017, 11:38   

I tak kolego kowal powinno być! Przyjść, zrobić swoje i wyjść. A nie zajmować się wszystkim innym tylko nie samochodem!
_________________
life to nie je bajka - life to je bitwa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
danielg539 



Pomógł: 50 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 6977
Piwa: 131/82
Skąd: lublin
Wysłany: 01-12-2017, 12:21   

Niestety ale bardzo często diagnosta dla przedsiębiorcy to taki stawiacz pieczątek pomiędzy naprawami a wymianami oleju :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Paluch 


Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: zach Pomorskie
Wysłany: 01-12-2017, 12:53   

danielg539 napisał/a:
Niestety ale bardzo często diagnosta dla przedsiębiorcy to taki stawiacz pieczątek pomiędzy naprawami a wymianami oleju :(

kto na to zapracował ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3374
Piwa: 95/42
Skąd: polska
Wysłany: 01-12-2017, 20:27   

Paprock napisał/a:
Przyjść, zrobić swoje i wyjść
ale nie zapominać ,że przepisy się zmieniają i trzeba samemu na czas wiedzieć co i jak ,a nie zadawać nie raz pytania z podstawowej wiedzy diagnosty .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Paprock 



Pomógł: 59 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 6009
Piwa: 205/110
Skąd: Zdolny Śląsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 01-12-2017, 20:44   

Wykonuję tę robotę, bo wykonuję. Jednak mam całkiem odmienne zdanie co do obwarowania jej, aż tak ogromną ilością paragrafow, komputerów, wytycznych, programów, cepików. Już pisałem, że od dwunastu lat gromada dorosłych gości zasiada przed kompem, żeby ogarnąć problem z wczoraj, z dziś lub na jutro. Kogoś wspomóc, udzielic rady i takie tam różne sprawy.
W sumie, to są proste czynności do wykonania i nie powinny być zaśmiecane ustawami, dziennikami, przepisami.
Powtarzam: wchodzisz, robisz swoje i wychodzisz. Reszta należy do pracodawcy!
_________________
life to nie je bajka - life to je bitwa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
mirek_handlarz
kaszmir 


Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 5
Postawił 9 piw(a)
Skąd: Mikołów
Wysłany: 09-01-2018, 19:41   

Odkopię trochę temat i zapytam po ostatnich wątpliwościach i rozmowach u Nas

jak to jest z poprawkowym 2 przypadki:

1. negatyw na skuteczność hamowania i przewody hamulcowe korozja,

przy poprawkowym opłata 21zł za obie usterki ponieważ widnieją w jednej "kolumnie" tj. układ hamulcowy

czy z racji tego że w ponownym sprawdzeniu jest napisane "skutecznosc i rownomiernosc dzialania hamulcow"

są to dwie osobne usterki i opłata 41zł? 20 za skuteczność i 20 za przewody +1 OE

2. czy miał ktoś z Was przypadek niezaleznie czy na DBT czy OBT amortyzatory obu osi?

da się 2x na to samo wystawić usterke?

i jak z ponownym sprawdzeniem 2x 14zł? bo w opisie widnieje sprawdzenie 1 osi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
adam1501


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 5172
Piwa: 226/48
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 09-01-2018, 19:58   

W pierwszym przypadku (dla OBT) zastosowałbym dwie usterki (2.1 oraz 2.10), a nie jedną, ponieważ mowa o badanym układzie (uznając jako dwie usterki w jednym badanym układzie hamulcowym) występuje dla pojazdu skierowanego przez OKRD (4.1).
W drugim przypadku zastosowałbym wariant jednej usterki (zwłaszcza przy badaniu okresowym - 5.3.2.b) kiedy tak naprawdę wchodzi w grę obejrzenie amortyzatorów, więc czy spojrzę na jeden czy cztery to raczej 2.10. Chyba, że w grę wchodzi DBT po dzwonie to wówczas literalnie za badanie dwóch osi na testerze 2 x 2.9 z cennika.
_________________
Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.
Tacyt.
http://osds.org.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
kaszmir
Paprock 



Pomógł: 59 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 6009
Piwa: 205/110
Skąd: Zdolny Śląsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 09-01-2018, 20:04   

Konkretne kowty w wysokości przykładowo 14, 20, 36 złotych pobiera się za konkretnie przypisane usterki.
Za skuteczność i równomierność hamulców pobrałbym 20 złotych.
Za amortyzatory po 14 złotych od osi.
A przewód hamulcowy potraktowałbym jako sprawdzenie wszystkich innych usterek łącznie za 20 złotych.
No takie moje zdanie.

2 Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:
2.1 skuteczności i równomierności działania hamulców = 20,00
2.2 skuteczności działania hamulców tramwaju = 120,00
2.3 skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu = 50,00
2.4 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania = 14,00
2.5 połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu = 20,00
2.6 toksyczności spalin = 14,00
2.7 poziomu hałasu = 20,00
2.8 geometrii kół jednej osi = 36,00
2.9 działania amortyzatorów jednej osi = 14,00
2.10 wszystkich innych usterek łącznie = 20,00
_________________
life to nie je bajka - life to je bitwa
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
kaszmir
Logen


Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 71
Piwa: 1/3
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 11-01-2018, 07:26   

A jak poprawnie postąpić w przypadku gdy oprócz usterki istotnej mamy również usterki drobne ?? Na przykład mamy źle ustawione światła i oczywiste omyłki w dowodzie. Pobieramy 14 zł + cepik czy 34 zł + cepik ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Paprock 



Pomógł: 59 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 6009
Piwa: 205/110
Skąd: Zdolny Śląsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 11-01-2018, 07:34   

Usunięcie usterek drobnych leży w gestii klienta, a ich sprawdzenia następuje najczęściej podczas następnego badania technicznego. Skoro klient wrócił na sprawdzenie usuniętych usterek istotnych no to tylko za to sprawdzenie pobiera się pieniążki, a resztę związaną z poprawą oczywistych omyłek można skwitować co najwyżej: "No! Teraz jest dobrze w dowodzie!" ;-)
_________________
life to nie je bajka - life to je bitwa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kaszmir 


Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 5
Postawił 9 piw(a)
Skąd: Mikołów
Wysłany: 11-01-2018, 08:17   

Paprock napisał/a:
Konkretne kowty w wysokości przykładowo 14, 20, 36 złotych pobiera się za konkretnie przypisane usterki.
Za skuteczność i równomierność hamulców pobrałbym 20 złotych.
Za amortyzatory po 14 złotych od osi.
A przewód hamulcowy potraktowałbym jako sprawdzenie wszystkich innych usterek łącznie za 20 złotych.
No takie moje zdanie.

2 Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:
2.1 skuteczności i równomierności działania hamulców = 20,00
2.2 skuteczności działania hamulców tramwaju = 120,00
2.3 skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu = 50,00
2.4 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania = 14,00
2.5 połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu = 20,00
2.6 toksyczności spalin = 14,00
2.7 poziomu hałasu = 20,00
2.8 geometrii kół jednej osi = 36,00
2.9 działania amortyzatorów jednej osi = 14,00
2.10 wszystkich innych usterek łącznie = 20,00


ja miałem takie samo zdanie, ale chciałem taki przykład z życia przedyskutować, dzięki za odpowiedź

[ Dodano: 11-01-2018, 08:25 ]
adam1501 napisał/a:
W pierwszym przypadku (dla OBT) zastosowałbym dwie usterki (2.1 oraz 2.10), a nie jedną, ponieważ mowa o badanym układzie (uznając jako dwie usterki w jednym badanym układzie hamulcowym) występuje dla pojazdu skierowanego przez OKRD (4.1).
W drugim przypadku zastosowałbym wariant jednej usterki (zwłaszcza przy badaniu okresowym - 5.3.2.b) kiedy tak naprawdę wchodzi w grę obejrzenie amortyzatorów, więc czy spojrzę na jeden czy cztery to raczej 2.10. Chyba, że w grę wchodzi DBT po dzwonie to wówczas literalnie za badanie dwóch osi na testerze 2 x 2.9 z cennika.


tu się zgodzę, natomiast chodzi mi o to że tak samo jeżeli sprawdzamy tylko wzrokowo i widzimy wyciek na 1 amorze z przodu i 1 z tyłu, to mamy prawo i wręcz "moralny obowiązek" wjechać na amory i sprawdzić, tak samo jak autem buja od samego przejazdu po placu, i wtedy moim zdaniem gdyby amory wyszło na uszkodzone wystawiłbym usterki na amory x2

Tak samo przy opłacie dałbym 2x14zł + 1OE jeżeli były niesprawne amortyzatory obu osi(nawet przy okresowym)

Chodzi mi bardziej czy ktoś z Was miał taką sytuacje i czy da się fizycznie dać dwa razy te samą usterkę dać do badania ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
adam1501


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 5172
Piwa: 226/48
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 11-01-2018, 09:44   

kaszmir napisał/a:
wzrokowo i widzimy wyciek na 1 amorze z przodu i 1 z tyłu, to mamy prawo i wręcz "moralny obowiązek" wjechać na amory i sprawdzić

A po cóż sobie głowę zawracać potwierdzaniem już stwierdzonej niesprawności? Wyciek z amortyzatora to UI i wjazd na tester może tylko skomplikować sytuację bo może się okazać, że przyczepność jest w normie. Zacznie się dyskusja z klientem, że przecież przyrząd pokazuje, że jest dobrze a Ty chcesz go i tak "uwalić" . Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, a im mniej wynika z dokumentów tym krócej będą przesłuchiwać...
_________________
Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.
Tacyt.
http://osds.org.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
kaszmir, JANUSZ60
kaszmir 


Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 5
Postawił 9 piw(a)
Skąd: Mikołów
Wysłany: 11-01-2018, 09:56   

okay, w sumie masz rację z tą nadgorliwością

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 11-01-2018, 13:16 ]
To nie bądź nadgorliwy i stosuj się do zasad http://www.norcom.com.pl/...p=222726#222726
Ostatnio zmieniony przez Jacdiag 11-01-2018, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
wrc69 
OSKP


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 670
Piwa: 20/13
Skąd: Polska
Wysłany: 12-01-2018, 08:38   

adam1501 napisał/a:
im mniej wynika z dokumentów tym krócej będą przesłuchiwać...

Dobre... :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group