IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

CEPiK 2.0 i system STACJA.SQL/NORCOM - czyli najważniejsze pytania i odpowiedzi ... [LINK]

NORCOM - procedury przyłączenia SKP do CEPiK-u 2.0 - czyli kilka ważnych informacji na ten temat ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dają nam szkolenia "uzupełniajace"
Autor Wiadomość
mirek1


Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 5
Skąd: lubuskie
Wysłany: 05-06-2007, 21:58   Co dają nam szkolenia "uzupełniajace"

Szanowni Koledzy. Często sie zastanawiałem kto wymyślił kontynuację (bezpodstawną)szkoleń uzupełniających dla diagnostów MON. Co one wnoszę poza kolejnym wkładem na temat piro napinaczy pasów itd.Kto był ten zrozumie.Co wy na to ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 07-06-2007, 07:39   

Na ostatnim spotkaniu na którym byłem w pązdzierniku tamtego roku ,miał pojawić się pan z warszawy aby rozwiązać nasze problemy , no ale niestety nie znalazł ,dla nas czasu mimo tego ,że było to umawiane przez pół roku i tak jest zawsze .Ale co do spotkań ,to mogą je organizować częściej - bo jeżeli my się spotkamy wypijemy po piwie i między sobą uzgodnimy nasze problemy to tylko pomożemy sobie ,każde takie spotkanie cos daje ,fakt że ośrodek to organizuje bo musi .W rocznym sprawozdaniu za stację w propozycjach poprosiłem o zorganizowanie spotkania wszystkich diagnostów stacji MON w dwląd z ludzmi którzy za nas ustalają zasady badań - do dnia dzisiejszego żadnego odezwu - oni poprostu zminili swoje siedzenia i prawdopodobnie są teraz w bydgoszczy i unikają nas jak ognia.
Każde spotkanie ,teraz ostatnio byłem w POznaniu na organizowanym przez NOrberta i jestem zdania ,że też przyniosło jakiś efekt a po drugie pozwoliło na oderwanie się od tych problemów -tak ,że ja jestem za organizowaniem róznych sptkań ,z każdego można coś wywieść :cool:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 08-06-2007, 19:50   

Szkolenia uzupełniające są nadzwyczaj istotnymi spotkaniami diagnostów którzy wymieniają doświadczenia między sobą, a także otrzymują wiele ciekawych informacji na temat interpretacji prawnych przepisów związanych z działalnością SKP i BTP. Jakoż, że miałem okazję dłuższy czas pracować w wojskowej SKP, a teraz pracuję na cywilnej SKP potrafię zrozumieć problemy wojskowych diagnostów. Wojsko jest hierarchiczne, a diagnosta jest sam na polu walki. Wiadomo jaki sprzęt tam sie znajduje, pieniędzy nie ma na naprawę, a zgodnie z przepisami samochody muszą mieć BT. Normalny horror, diagnosta jeżeli chce postępować zgodnie z przepisami, staje się wrogiem wszystkich którzy dysponują samochodami. Są bezpodstawne meldunki na diagnostów o ich sposobie pracy i kompetencjach, niejednokrotnie oficerowie podważają stanowisko diagnosty itd. Jacek wie chyba najlepiej jak to jest. Dlatego czapki z głów dla diagnostów wojskowych, nie pomniejszając oczywiście diagnostą w cywilnych SKP gdzie problemy także są.
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 17-10-2007, 18:59   

W dniach 1-2.10 w grudziądzu odbyło się szkolenie ,dzisiaj się dowiedziałem ,że przy takiej ilości stacji jaka jest w MON i problemach w systemie badań pojawiło się .......... aż 3 ludzi .
O czym to świadczy , o bałaganie jaki panuje w tej instytucji ,obiegu informacji i ogólnej
niewiedzy panów z góry . Bo tak naprawdę ,to teraz nawet nie wiadomo pod kogo stacje MON podlegają .
Dopiero ukazał się projekt nowej odpowiedzialności za stację ,ale znając życie to troche wody upłynie.......

http://www.biuletyn.mon.g...zporz_ostat.doc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Norbert Jezierski 
Site Admin



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 4402
Piwa: 71/102
Skąd: IT.NORCOM Poznań
Wysłany: 18-10-2007, 00:03   

fiedorowicz napisał/a:
W dniach 1-2.10 w grudziądzu odbyło się szkolenie ,dzisiaj się dowiedziałem ,że przy takiej ilości stacji jaka jest w MON i problemach w systemie badań pojawiło się .......... aż 3 ludzi .
O czym to świadczy , o bałaganie jaki panuje w tej instytucji ,obiegu informacji i ogólnej

A wystarczyło na forum co nieco ogłosić ...
_________________
Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 18-10-2007, 08:17   

Nie dziwi mnie fakt iż na szkoleniu pojawiło się tylko 3 ludzi. Raz, że obieg informacji w WP jest niedostateczny, dwa, SKP nie są pępkiem świata, a trzy,każde szkolenie jest pod kątem nakazywania diagnostom co mają robić i co podbijać: np. pojazdy z ZN na okres 3 lat, pojazdy służące do obsługi lotów, na miejscu ich postoju itp. To po co ludzie mają tracić czas, zdrowie i pieniądze.
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
goral1968 


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 32
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 18-10-2007, 20:25   praca wojskowych SKP

Jeśli można zabrać głos w kwestii stanu technicznego i badań technicznych wojskowych pojazdów mechanicznych....?! Niestety chyba jedyną grupą, która jest w stanie uświadomić naszym Panom w MONie jaki jest stan faktyczny "wojskowych machin" są diagności. Niestety jestem użytkownikiem właśnie takich pojazdów jak wymienione przez Darka tj. ubezpieczenia lotów...GAZ 66,ZIŁ 130 UAZ 452 itp. I mam problem...brak możliwości odczytania na ramie pojazdu numeru podwozia. Co z tym zrobić!? Mało tego tego numeru od lat nie było !? Z pozdrowieniami!!! :)
_________________
Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 19-10-2007, 12:21   

1. Pojechać ma SKP.
2. Badanie okresowe z wynikiem negatywnym oraz zabranie DR . Diagnosta wystawia zaświadczenie gdzie w uwagach pisze brak możliwości odczytania nr VIN lub jego brak. Diagnosta DR w ciągu 3 dni wysyła DR do W-wy.
3. Na dobrą sprawę jest także potrzebna opinia rzeczoznawcy iż rzeczywiście nr VIN jest albo nieczytelny albo go nie ma.
4. Z W-y dostajesz wniosek na nabicie nr VIN i tabliczki znamionowej w uprawnionej resortowej OSKP
5. Po nabiciu nr VIN na ramie i wykonaniu tabliczki znamionowej dostajesz zaświadczenie iż zostały wykonane te czynności przez uprawnioną SKP.
6. Wysyłasz te zaświadczenie do W-wy
7. W-wa przysyła Ci DR z właściwymi wpisami.

Znając życie albo rok walki z kwitami, albo dokumenty po m-cu zginą. Ale w PoRD i w DR jest napisane, że wszelkie zmiany związane z DR należy wykonać do 30 dni :]
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 19-10-2007, 15:32   

Powiem ci szczerze ,że już nieraz odechciewa mi się tej walki bo to jest beton ,a jeden człowiek nie jest w stanie tego zmienić . Lublin żW , w dowodzie napisane , 850 kg w tym 9
osób ,na tabliczce znamionowej napisane 6 + 400 kg . Dwa rzędy siedzeń - 5 miejsc a z tyłu za przegrodą 4 siedzonka plastykowe do przewozu zatrzymanych . I już w końcu zgłupiałem
ile on może przewozić tych osób - z tabliczki ,czy z dowodu i chyba dam sobie na spoko bo to się ciągnie od stycznia i narazie bez zmian
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
goral1968 


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 32
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 19-10-2007, 16:00   badania pojazdów MON

Darek teoretycznie wiem, że procedura w przypadku braku możliwości nie odczytania numeru podwozia jest taka jak wspomniałeś, jednak biorąc pod uwagę, że zatrzymanie DR = niesprawny jako całość tj. również część specjalna...i tu się rodzi kłopot...utrzymanie w gotowości do przyjmowania statków powietrznych przez lotnisko i zarwanie lotów , kontynuując ..jednostka wojskowa nieprzydatna, ale co dalej...Z pozdrowieniami ::hey
_________________
Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 19-10-2007, 16:18   

To wszystko nagromadziło się przez wiele lat , bo jeżeli sprzęt ma bardzo dużo lat ,to wiele numerów zanikanie , bo to korozja ,to częste malowanie . Trzeba trochę podchodzić do takich spraw z dystansem .Za usterki wpływające na bezpieczeństwo jazdy ekologię , zawsze N , jeżeli sprawa numerów , dowodów - wpisuje w KUT i jeżeli przez rok nie zostanie usunięte to wtedy nie ma o czym mówić N , a wiem ,że ten pojazd musi do mnie przyjechać
nie tak jak w cywilu poszuka miękkiej stacji
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 19-10-2007, 16:51   Re: badania pojazdów MON

goral1968 napisał/a:
Darek teoretycznie wiem, że procedura w przypadku braku możliwości nie odczytania numeru podwozia jest taka jak wspomniałeś, jednak biorąc pod uwagę, że zatrzymanie DR = niesprawny jako całość tj. również część specjalna...i tu się rodzi kłopot...utrzymanie w gotowości do przyjmowania statków powietrznych przez lotnisko i zarwanie lotów , kontynuując ..jednostka wojskowa nieprzydatna, ale co dalej...Z pozdrowieniami ::hey


Albo gotowość bojowa albo porządek w kwitach. Za to i za to możesz dostać joby.
Gdzie się kończy logika zaczyna się wojsko :-D
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 19-10-2007, 17:30   

Tylko o tym wie ten który przeszedł tą drogę absurdu i bezmózgowsta , fikcji i wzajemnego oszukiwania i udawania ,że jest dobrze .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group