IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

CEPiK 2.0 i system STACJA.SQL/NORCOM - czyli najważniejsze pytania i odpowiedzi ... [LINK]

NORCOM - procedury przyłączenia SKP do CEPiK-u 2.0 - czyli kilka ważnych informacji na ten temat ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
MON a ADR
Autor Wiadomość
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 13-11-2005, 21:21   

Przepisy przepisami, ale jak te przepisy mają się do wojskowych pojazdów przeworzących rakiety.
Zestaw Ural ciągnik siodłowy na benzynę i naczepa z rakietą.
Kraz 255 z dwoma torpedami na skrzyni ładunkowej w specjalnych mocowaniach.

Nie dotyczy wojska???????????????


:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 14-11-2005, 18:19   

ADR jest zbyt poważnym zagadnieniem aby przechodzić koło niego obojętnie, zwłaszcza że w naszej firmie transportowane są różne specjalne ładunki.
Postępujemy zgodnie z cywilnymi przepisami co do przewozów tych ładunków. Pojazdy które nie spełniają podstawowych wymogów mają N . JW aby pojazd był poddany badaniu muszą w formie pisemnej określić co ma być przewożone UN, jakim pojazdem (nr rej.), jaka klasa itd. Ten dokument jest podbity dużą herbową pieczątką JW.i zostaje na stacji. Były z początku problemy, ale po przedstawieniu stosownych przepisów zrozumieli iż do nich należy określenie co chcą wozić zgodnie z ADR 2001.Co do cystern razem z VI WDT wspieramy się razem i mamy takie same poglądy jak w cywilnych instytucjach. Po prostu nie odstępujemy od obowiązujących przepisów.

:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 14-11-2005, 19:55   

DAREK :D wejdz na tą stronę
http://www.adr.edu.pl/por...id=23&Itemid=47

i tam jest problem poruszony odnośnie ADR a wojsk i jeśli prześlesz do nich pytanie prześlą
ci informacje jakie wojsko udzieliło tym panom - mam te dokumenty w swojej teczce gdzie
jest moje RWD [ ratuj własną du..... ] dla niezorientowanych
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 14-11-2005, 21:04   

Dzięki kolego przede wszystkim RWD kiedy zostało mało :lol: :lol:

:D darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
artugs 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 15
Skąd: lubuskie
Wysłany: 14-11-2005, 22:39   

Darek :-) napisał/a:
ale po przedstawieniu stosownych przepisów zrozumieli iż do nich należy określenie co chcą wozić zgodnie z ADR 2001

Czy możesz bliżej sprecyzować jakie to są przepisy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 15-11-2005, 21:02   

U S T A W A
z dnia 28 października 2002 r.

o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych

(Dz. U. Nr 199, poz. 1671)

Rozdział 4
Nadzór i kontrola

Art. 22.
1. Do zadań doradcy należy w szczególności:
1) doradztwo w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych,
2) ocena zgodności realizacji przewozu z wymaganiami określonymi w ustawie i umowie ADR,

Diagnosta nie jest alfą i omegą, a doradca powinien określić jaki ładunek powinien przewozić pojazd zwłaszcza jazeli chodzi o grupę I. Bo przykładowo samochód przewozi rakiety, torpedy i inne ładunki wybuchowe -pytanie jaka głowica, jaki ładunek, jakie paliwo, jakie opakowanie, jaki ciężar itd.
Przecież to wszystko musisz wpisać w zaświadczenie, a nie sądzę abyś miał czas,taką wiedzę i czy by Ci się chciało tego wszystkiego szukać. Zwłaszcza, że przeważnie kierowcy którzy przyjeżdzają pojazdem na badanie nie mają pojęcia co przewożą. Ostatni przykład: pytam co chce przewozić. Odpowiada, rakiety na statek. I bądź tu mądry.

:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Psuj 
moRderator



Pomógł: 140 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 10839
Piwa: 289/202
Skąd: Barlinek
Wysłany: 15-11-2005, 22:27   

Jakbyś miał na zbyciu stingera albi igłę to ja reflektuję (lata mi tu taki jeden nad moim niebem...)
_________________
"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 15-11-2005, 22:43   

My mamy asortyment od A do N jak to kiedyś pani Pelagia mówiła w wywiadzie jako przodownica zakładu.

:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 16-11-2005, 16:39   

Czy wy w jednostce macie doradce ADR na etacie :shock:
Jak traktujesz cysternę której skończył sie dozór i musi przykładowo pojechać do Pilawa
gdzie wykonują te badania
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 16-11-2005, 21:46   

Nie mamy doradcy, ale każda jednostka zawsze pod kogoś podlega, tylko w gesti d-cy jest wysłanie osoby na kurs doradców.

U S T A W A
z dnia 28 października 2002 r.

o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych

(Dz. U. Nr 199, poz. 1671)
Rozdział 4
Nadzór i kontrola

Art. 24.
1. Doradcą może być osoba, która:
1) ukończyła 21 lat,
2) posiada wykształcenie wyższe,
3) nie była karana za przestępstwo umyślne,
4) posiada świadectwo przeszkolenia doradcy do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu
towarów niebezpiecznych, zwane dalej "świadectwem doradcy".
2. Świadectwo doradcy po raz pierwszy otrzymuje osoba, która:
1) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1-3,
2) ukończyła z wynikiem pozytywnym kurs początkowy dla doradców, obejmujący szkolenie w zakresie
zagrożeń związanych z przewozem towarów niebezpiecznych oraz przepisów obowiązujących w tym
zakresie, zwany dalej "kursem początkowym",
3) złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin przed komisją egzaminacyjną powołaną przez
wojewódzkiego inspektora transportu drogowego.
3. Egzamin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, jest przeprowadzany za opłatą, której koszt ponosi
zainteresowana osoba.
4. Zakres egzaminu obejmuje w szczególności sprawdzenie:
1) wiedzy na temat różnych następstw wypadków z towarami niebezpiecznymi oraz głównych
przyczyn takich wypadków,
2) znajomości przepisów krajowych oraz umów międzynarodowych dotyczących przewozu drogowego
towarów niebezpiecznych.
5. Świadectwo doradcy jest wydawane przez wojewódzkiego inspektora transportu drogowego na okres
5 lat.
6. Wojewódzki inspektor transportu drogowego przedłuża ważność świadectwa doradcy na okres
kolejnych 5 lat, jeżeli doradca:
1) nie przestał spełniać wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3,
2) nie naruszył przez okres ostatnich 5 lat przepisów niniejszej ustawy,
3) ukończył w roku poprzedzającym określony datą termin upływu ważności świadectwa kurs
doskonalący dla doradców, obejmujący szkolenie w zakresie zagrożeń związanych z przewozem
towarów niebezpiecznych oraz przepisów obowiązujących w tym zakresie, zwany dalej "kursem
doskonalącym",
4) złożył z wynikiem pozytywnym egzamin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3.
7. Wojewódzki inspektor transportu drogowego cofa świadectwo doradcy, jeżeli doradca:
1) przestał spełniać wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3,
2) naruszył przepisy niniejszej ustawy.
8. Osoba, której cofnięto świadectwo doradcy może ubiegać się o ponowne jego wydanie po upływie
trzech lat od uprawomocnienia się decyzji o cofnięciu świadectwa.
9. Wojewódzki inspektor transportu drogowego prowadzi ewidencję doradców, w której umieszcza się:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania,
3) datę wydania i numer świadectwa doradcy.

Art. 25.
Kurs początkowy oraz kurs doskonalący prowadzą podmioty, o których mowa w art. 12 ust. 1 i art. 14.



Odnośnie traktowania cysterny której skończyły się badania dozorowe sprawa się trochę komplikuje, ponieważ to właściciel pojazdu powinien pilnować terminów badań dozorowych, technicnych i to jest ich problem, że zapomnieli o badaniu. Zgodnie z prawem nie powinieneś przystąpić do badania takiego pojazdu, ponieważ w trakcie badania okresowego musi mieć ważne badania dozorwe. Ale można trochę nagiąć prawo i postąpić inaczej. Badasz część samochodową, wystawiasz zaświadczenie z wynikiem negatywnym, wpisując że nie może przewozić materiałów pędnych, a w usterkach wpisujesz brak badania dozorowego.
Jest to w pewnym sęsie jakieś wyjście.

:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 17-11-2005, 20:25   

Tak postępuje , bo wiem z praktyki ,żę nieraz wynika to z przyczyn niezależnych od użytkownika , ale stan techniczny pojazdu musi być na 6 .
A przy okazji poruszałem już na forum ogumienie , jak wy podchodzicie do wieku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Psuj 
moRderator



Pomógł: 140 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 10839
Piwa: 289/202
Skąd: Barlinek
Wysłany: 17-11-2005, 22:01   

Darek :-) napisał/a:
1) ukończyła 21 lat,
2) posiada wykształcenie wyższe,

:shock: to chyba nierealne... mogli napisać chociaż 25 lat :twisted:
_________________
"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
berecik 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 2465
Piwa: 9/3
Skąd: wlkp
Wysłany: 17-11-2005, 22:05   

Tak czy inaczej z tego co czytam ciekawie jest na stacjach MON :D
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Darek :-) 
Darek :-)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 909
Piwa: 24/7
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 17-11-2005, 22:37   

Odnośnie ogumienia stara pamiętająca jeszcze Gierka instrukcja mówi iż opona może być używana na pojeździe do 10 lat, ale wcale jej nie biorę pod uwagę. W książce pana Sitka notabene płk w stanie spoczynku pt: Diagnostyka pojazdów i Diagnostyka bezpieczeństwa jazdy porusza temat opon i wyraźnie stwierdza iż opona może być używana do 5 lat. Ja postępuję zgodnie z: (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z pózn. zm.)
Niejednokrotnie są ścięcia kiedy auto na łysych laczkach dostaje N i zaraz jest telefon że opony w WP mogą być do 10 lat. Ręce opadają. Takiego pana wysyłam do lektury podając nr rozporządzenia i kończę z nim rozmowę.
Samochody na ZN i i na TK które są odciążone i stoją przeważnie w garażach posiadają opony 10 letnie jeszcze z cyckami. Wtedy też N ale ze względu na wiek.

:D Darek
_________________
Darek

Mocą prawa można zmienić dużo, więcej jednak mocą rozumu.
Stefan Pacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3362
Piwa: 91/41
Skąd: polska
Wysłany: 18-11-2005, 17:53   

Widze ,że darek pracuje z taką samą ciemniotą jak ja - ludzie nie mają pojęcia o przepisach .
Opona może być eksploatowana do 10 lat , ale może mieć 3 lata, nie spełnia wymogów
rozporządzenia o warunkach technicznych i badaniu pojazdów - to dziękuje ale N .
Zgadzam się ,że 10 lat to stosukowo za dużo .Odsyłam do AUTO MOTO SERWIS
z pażdziernika jest tam pożyteczny artykuł o oponach - miedzy innymi o czasookresie
użytkowania - moim zdaniem ustawodawca powinien ustawowo określić używalność opon
i problem rozwiązał by się sam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group