IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

CEPiK 2.0 i system STACJA.SQL/NORCOM - czyli najważniejsze pytania i odpowiedzi ... [LINK]

NORCOM - procedury przyłączenia SKP do CEPiK-u 2.0 - czyli kilka ważnych informacji na ten temat ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Stary motorower - podwójny problem
Autor Wiadomość
c64club



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 108
Piwa: 1/11
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-06-2016, 11:45   Stary motorower - podwójny problem

Trafiła się "kumulacja". Morotower rok produkcji 1987, zarejestrowany na białej tablicy w 2007 roku. W życiu SKP nie widział, bo w DR ma wbity "bezterminowy" przegląd. Stał kilka lat, ciągłość OC ma.

Planowany powrót na drogę, więc według nowych zasad trzeba go przedstawić do badania. I tu wyszły trzy problemy:

1. Motorower nie ma TZ, bo nigdy nie miał. Z fabryki wyjeżdżał tylko z numerem na główce ramy. Czy bez TZ (jedyny brak w nim) można przeprowadzić badanie zakończone pozytywnym wpisem?

2. Czy pozytywny wynik badania motoroweru "wbija" się w kolenym z sześciu pól czy też trzeba wymienić dowód? "Bezterminowy" to nie data. Ale czy "Termin następnego badania" wpisany jawnie np. 15.06.2018, w następnym wolnym polu po "bezterminowym", nadaje ważność temu dowodowi tak jakby wpisana po poprzednim wpisie "liczbowym" np. 15.06.2016?

3. Jeśli trzeba wymienić dowód, to do WK pojechać z wydrukiem od diagnosty, czy też do badania musiałby dostać "czerwone blachy" i tymczasowy dowód?

Jak załatwialiście "bezterminowe" mopliki parę lat temu, kiedy weszła ustawa? Trafiają do Was jeszcze tacy Mohikanie, co to latają Komarkiem do kościoła od lat, aż tu nagle kontrola drogowa uświadamia um, że w nowej Polsce prawdo działa wstecz?

Fizycznie dostarczyć sprzęta na SKP nie problem, załaduje się go na przyczepkę, ale nie chciałbym jeździć z moplikiem na ogonie żeby się dowiedzieć, że niepotrzebnie go wiozłem.


Parę lat temu kumpela kupiła motocykl od Policji, też nie miał TZ ani KP mimo młodego rocznika - diagnosta poszperał w jakichś księgach i znalazł jakiś zapis z wyłączeniami, skończyło się pozytywem. Niestety ten diagnosta już poszedł na emeryturę, więc się nie dowiem na jakiej podstawie to zrobił, zaś motocykl wraz z adnotacją-wskazówką na karteczce włożonej do dowodu, poszedł w świat w zeszłym roku. Ktoś z Was kojarzy co to za przepis mógł być?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
ketiw38 
OSDS



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 3572
Piwa: 119/53
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2016, 11:58   Re: Stary motorower - podwójny problem

Na większość pytań taki fachowiec od "starszych pojazdów" umie odpowiedzieć sobie sam.
Niestety na to pytanie:
c64club napisał/a:
że w nowej Polsce prawdo działa wstecz?
pewnie na tym forum nie dostaniesz odpowiedzi. Proponuje zarejestrować się na prawniczym forum. :ok
_________________
Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych.
"Też mam takie wrażenie,dopóki ludzie nie przestaną narzekać i użalać się nad swoim losem zamiast myśleć i działać" by crackers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
aboz 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 3407
Piwa: 126/205
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2016, 12:01   

TZ musi być. Jak brak to wynik N. Pieczątka w DR normalnie w pierwsze wolne pole. To, że obok jest bezterminowo nic nie znaczy ponieważ PORD stanowi inaczej.
_________________
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec
"Kto się powtarza, ten się nie przepoczwarza" - Agnieszka Osiecka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
blakop 


Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 13835
Piwa: 302/69
Skąd: D/NRW/DN
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 13-06-2016, 16:08   

A motocykl z Policji ma prawo nie mieć ani KP, ani DR. Natomiast TZ być musi.

Czyli oprócz zwykłego obt jeszcze przedtem skierowanie na nadanie TZZ z WK (chyba 10 zł o ile nic się nie zmieniło), pieczątka w DR i można "latać" :)
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości. Miewam nieczyste intencje, łamię własne zasady... etc :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
c64club



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 108
Piwa: 1/11
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-06-2016, 18:11   

Ketiw, aż takim fachurą od starszych gratów nie jestem. Tzn. mechanicznie się znam, ale "papierowo" takie szczegóły o jakie pytam - niekoniecznie. Bym nie pytał.

Gdyby była TZ i odpadła, to bym też nie pytał, tylko kombinował w zstonę TZZ. Ale chodzi o typ, ktory z fabryki wyjeżdżał bez. ŻODYN jeszcze nie widzial tabliczki znamionowej do niego, chyba że mu sie przyśnila (o w mordę , wypuciliśmy ćwierć miliona moplików bez TZ, mam przez to koszmary :P ) . Nasze Romety od Komara 232 aż do Charta, nie miały numeru bitego na TZ, wyłącznie na ramie. TZ zawierała typ, rok, nośność i pojemność oraz to magiczne "Poziom N". Z wyjątkiem Ogara 200 (kryzysowy model z silnikiem Jawy), któren tabliczki nie miał.
Ów Poziom N był tak ważny, że bito go również po lewej stronie główki ramy, naprzeciwko numeru. Widać ważniejszy od TZ :razz:
Teraz trafilem jeszcze na ten post kol. ABCS http://forum.norcom.pl/vi...p=147400#147400 ale on nie wyjaśnia, to tylko przypuszczenie.

Odwrotnie niż Jawa 50 Mustang, Urale i Dniepry - wychodziły bez numeru na ramie, był tylko na TZ. Ale to offtop.

Z tym moto z Policji to była w takim qrazie ciekawsza sprawa, bo przechodzil potem jeszcze 2 czy 3 przeglądy póki kumpela go miała (w innych stacjach) i ten numer paragrafu wystarczał aby pytanie o tabliczkę skwitowć "aha". Jełop ze mnie, że go sobie nie spisałem.

A kwestia"wstecz' była tylko częścia pytania dodatkowego. To że dziala wstecz to wiem*, ale ciekawiło mnie czy zdarzają sie jeszcze przypadki, że któryś ze "starszych panów z Komarkiem" dowiaduje się o tym obecnie w wyniku kontroli drogowej swojego pierdzidełka, 7 lat po zmianie w ustawie.

* właśnie cofnieto mi dożywotnie prawko A, bo zrobiłem sobie B w tym roku, i oba wystawiono na 15 lat, a przykładów by się więcej znalazło
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
michal_k


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 6667
Piwa: 193/26
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13-06-2016, 18:46   

c64club napisał/a:
Nasze Romety od Komara 232 aż do Charta, nie miały numeru bitego na TZ, wyłącznie na ramie.


Co Ty gadasz? Mam Komary 230, 232 i 2350. Każdy z nich ma numer na tabliczce.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
aboz 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 3407
Piwa: 126/205
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2016, 06:54   

c64club napisał/a:
ciekawiło mnie czy zdarzają sie jeszcze przypadki, że któryś ze "starszych panów z Komarkiem" dowiaduje się o tym obecnie w wyniku kontroli drogowej swojego pierdzidełka, 7 lat po zmianie w ustawie.
W zeszłym tygodniu miałem dwa pierdzikółka, które nie miały robionych OBT od dnia pierwszej rejestracji w PL.
_________________
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec
"Kto się powtarza, ten się nie przepoczwarza" - Agnieszka Osiecka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Tomasz 


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 47
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 14-06-2016, 07:05   

sam mam rometa kadeta którego kupiłem w 95 roku a romecik jest z 84 roku. Cały w oryginale i z malym przebiegiem, oczywiscie na chodzie. Ma jeszcze zielone tablice i badan nigdy nie robiłem w nim. stoi tylko w garazu i co jakis czas jest tylko przepalany. moze jak zacznie sluzbe ponownie na drodze to badanie sie zrobi i tablice wymieni.No własnie a jak to bedzie z wynikiem badan skoro ona ma zielone tablice. sam jestem ciekaw bo nie miałem taiego przypadku. podpowiecie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
aboz 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 3407
Piwa: 126/205
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2016, 07:11   

Tomasz napisał/a:
No własnie a jak to bedzie z wynikiem badan skoro ona ma zielone tablice.
Stare tablice zachowują ważność, dopóki nie zachodzi konieczność ich wymiany, a o tym było w jednym wątku. Na dzień dzisiejszy wynik P za tablice.
_________________
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec
"Kto się powtarza, ten się nie przepoczwarza" - Agnieszka Osiecka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
JANUSZ60 



Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 8757
Piwa: 187/623
Skąd: śląskie
Wysłany: 14-06-2016, 09:48   

aboz napisał/a:
Stare tablice zachowują ważność,

Nawet te nielegalizowane ?
_________________
"wszyscy ludzie wiedzą wszystko"-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
ketiw38 
OSDS



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 3572
Piwa: 119/53
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2016, 09:52   

JANUSZ60 napisał/a:
Nawet te nielegalizowane ?

Co masz na myśli pisząc nielegalizowane.

Aby przybliżyć problem - przyjeżdża do Ciebie pojazd z czarnymi tablicami - co robisz?
_________________
Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych.
"Też mam takie wrażenie,dopóki ludzie nie przestaną narzekać i użalać się nad swoim losem zamiast myśleć i działać" by crackers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
aboz 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 3407
Piwa: 126/205
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2016, 09:55   

JANUSZ60 napisał/a:
Nawet te nielegalizowane ?
Wydane w procesie rejestracji pojazdu. Stare tablice mają odpowiednie znaki legalizacyjne, odpowiednie dla okresu ich wydania.
_________________
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec
"Kto się powtarza, ten się nie przepoczwarza" - Agnieszka Osiecka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
JANUSZ60 



Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 8757
Piwa: 187/623
Skąd: śląskie
Wysłany: 14-06-2016, 10:00   

ketiw38 napisał/a:
Co masz na myśli

Plastikowe nielegalizowane.
_________________
"wszyscy ludzie wiedzą wszystko"-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 6094
Piwa: 193/83
Skąd: EP
Wysłany: 14-06-2016, 10:38   

aboz napisał/a:
Stare tablice zachowują ważność,

:ok http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=12529
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
aboz
blakop 


Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 13835
Piwa: 302/69
Skąd: D/NRW/DN
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 14-06-2016, 16:08   

Tablice zachowują ważność powiadacie?

A przepraszam - tablice czego, skoro ten pojazd jest niezarejestrowany de facto? :razz:

W poście jest mowa o ZIELONYCH TABLICACH, a więc pojazd nie posiada dowodu rejestracyjnego, a zatem badania i tak nie zrobicie.

Poza tym takie trochę pierdu pierdu wyszło z tego tematu, a do kwintesencji nikt się nie odniósł. Czyli jak rzeczone motorowerki wg Waszych obserwacji są ocechowane (czy nr bity, czy nie, czy jest na TZ itd.). Bo póki co autor postu pisze co innego, a Michał, który co jak co, ale jest specjalistą-praktykiem w tej dziedzinie pisze co innego.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości. Miewam nieczyste intencje, łamię własne zasady... etc :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group