IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ograniczniki predkosci w cysternach wojskowych
Autor Wiadomość
mon20


Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 7
Skąd: torun
Wysłany: 16-01-2008, 12:36   ograniczniki predkosci w cysternach wojskowych

Stan prawny na dzień 1 stycznia 2008 r.
DZIAŁ III
POJAZDY
Rozdział 1
Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej;
2. zabytkowego;
3. nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;
4. używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;
5. przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

w zwiazku z tym ze cysterna to pojazd ciezarowy, a nie specjalny (np star 266 CD) nie jest zwolniona z obowiazku ogranicznika, gdyz nie jest pojazdem specjalnym lub uzywanym do celow specjalnych Sil Zbrojnych RP jak interpretujecie punkt 1b
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 70 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 5920
Piwa: 189/83
Skąd: EP
Wysłany: 16-01-2008, 12:53   

cysterna podlega pod punkt 2 (pewnie nie wozi mleka ? :D )
Cytat:
2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mon20


Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 7
Skąd: torun
Wysłany: 16-01-2008, 13:30   ograniczniki

ale pkt o ktorych piszesz przestaly obowiazywac po dniu 31.12.2007
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 70 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 5920
Piwa: 189/83
Skąd: EP
Wysłany: 16-01-2008, 15:31   

tzn. że pojazdy do przewozu mat. niebezp. muszą mieć ogranicznik od 1996 07 01 ;
ustawiony na 85 km/h

Tadeusz Pusty "Przewóz materiałó niebezpiecznych" str. 190

( nie mogłem znaleść Dz U )
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
boden 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 865
Postawił 1 piw(a)
Skąd: kujawsko - pomorskie
Wysłany: 16-01-2008, 18:21   

Wg książki ADR 2007-2009 Towary niebezpieczne w transporcie drogowym , str 99
Pojazd o dmc powyżej 12 t rejestr. po raz pierwszy po 31.12.1987
oraz poj. o dmc powyżej 3,5 lecz mniej jak 12 t rejestr. po raz pierwszy po 31.12.2007 r
powinien posiadać ogranicznik prędkości nastawiony na 90 km/h
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Andrzej65 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 181
Piwa: 11/3
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 16-01-2008, 18:57   Re: ograniczniki predkosci w cysternach wojskowych

mon20 napisał/a:


w zwiazku z tym ze cysterna to pojazd ciezarowy, a nie specjalny (np star 266 CD) nie jest zwolniona z obowiazku ogranicznika, gdyz nie jest pojazdem specjalnym lub uzywanym do celow specjalnych Sil Zbrojnych RP jak interpretujecie punkt 1b


A co masz napisane w dowodzie rej. jaki to rodzaj pojazdu. Jezeli stary dowód napewno pewnie jest wpis, że to cysterna albo specjalny w przypadku nowych dowodów żadna cysterna przewożąca mat.niebezpieczne nie ma przekreślonego w dow. pojazd specjalny. Z tego wynika, że jednak jest to pojazd specjalny. Jeżeli nie ma ogranicznika nie wystawiasz zaświadczenia, że pojazd odpowiada warunkom jako FL tylko wszystko przekreślasz a w uwagach piszesz, że pojazd odpowiada rozporządzeniu MON i MSWiA z 9.06.2005r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i uzywanych do celów specjalnych. Ja przynajmniej w ten sposób robię za radą kolegi z forum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 16-01-2008, 19:05   

http://www.norcom.com.pl/...p?p=37029#37029


Kolego to co się dzieje w wojsku to się nadaje do szpilek ,dzisiaj dzowniłem po kolegach aby się poradzić i doszliśmy do wniosku że tego betonu nie jesteśmy w stanie przebić głową i szkoda zdrowia i nerwów
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Bogusław Maćkowski 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1278
Piwa: 240/98
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 26-01-2008, 12:24   

To pismo z wojska brzmi jak gratulowanie osobie wykrycia nowego przepisu i awans na stopień wyżej za uwagę. Świetna interpretacja w stylu: doszliśmy do wniosku, że 102,5 km/h to więcej niż mówi przepis o 2,5km/h ale naszym zdaniem wprowadzamy dopuszczalną granicę + - i 102,5 mieści się w 100km/h. Tak jest Panie Komendancie.

fiedorowicz napisał/a:
1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej;


Na moje przejazd cysterną wojskową podchodzi pod ten przepis zawsze można powiedzieć że jedzie z paliwem do samolotu itp. Każdy przejazd wojskowy jest celem specjalnym więc skoro ustawodawca zwolnił to o czym tu dyskutować. Chociaż komendant pochwalił się, że większość wojskowych pojazdów ma ogranicznik. Chwała resortowi. :D
_________________
Pozdrawiam,
Bogusław Maćkowski

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.
Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 26-01-2008, 18:32   

Widzi pan z jakimi ludzmi my pracujemy i jak oni podchodzą do problemu .Wiele jest takich nieścisłości w badaniach technicznych z którymi nie mamy sie do kogo zwrócić -bo i tak odpowiedz będzie absurdalna i wygodna dla naszych przełożonych . Ich opinie nie mają nic wspólnego z znajomością tematu badań technicznych - poprostu badania techniczne w wojsku są walką z betonem i wszyscy są przeciwko nam ,bo każdy sądzi ,że pojazd z lat 60 jest super pojazdem ,super sprawnym - a to totalny złom w którym topi się pieniądze podatników aby tylko to jakoś usprawniać .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Norbert Jezierski 
Site Admin



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Maj 2005
Posty: 4218
Piwa: 49/102
Skąd: NORCOM Poznań
Wysłany: 26-01-2008, 20:49   

Mam wrażenie, że się jakiś taki zgorzkniały robisz na stare lata :P
Nic tylko krytyka i krytyka, i na dodatek zasłaniasz się pieniędzmi podatników ;)
_________________
Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
alligator 


Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-04-2009, 17:17   

Mam pytanko do szanownych ekspertów .Czy w pojazdach MON jest obowiązek montownia ograniczników prędkości jeżeli tak proszę o przepisy na jakie powołują się SKP.Mamy mały problemik w SKP nie przedłużyli nam diagnostyki w pojazdach Jelcz cysterna paliwowa i Star 266 CP ,Star 944 do przewozu materiałów niebezpiecznych powołując sie na nowe przepisy,które od niedawna obowiązują.Czytam wasze posty ale nic nie kumam nie jestem ekspertem w tej materii .Proszę o konkrety.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 15-04-2009, 19:05   

Kolego nie piszesz dokładnie czy badanie było wykonywane w stacji cywilnej czy MON -bo to są dwa inne świat .Pojazd jadący na stacje cywilną jest sprawdzany według rozp.min.infrastruktury -na stacji MON pojazd specjalny -zgodnie z rozp. MON i dla mnie jest to jeden wielki absurd z którym nie moge sie pogodzić i odchodze ze stacji MON . Gdyż są to dziwności że pojazd przewożący paliwo jest w obydwu przypadkach takim samym zagrożeniem i nie powinno być w tej mierze żadnych odstępstw. Przepisy odnośnie przewozu materiałów niebezpiecznych -dokładnie wyposażenia wszystkich pojazdów w układ hamulcowy zgodnie z homologacją nr 13 wchodzą od 01.01.2010 r -i nie wiem o jakie nowe przepisy na dzień dzisiejszy sie zmieniły - wojsko to jeden wielki bałagan i długo jeszcze bedzie niektórym wygodnie łamać prawo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
alligator 


Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-04-2009, 20:06   

pojazdy sprawdzane były w MON-ej SKP
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 16-04-2009, 21:06   

Jak pisałem wcześniej - prawo jest chore i dlaczego my mamy sie zastanawiać co miał na myśli ustawodawca który tak miesza w głowach ludziom i jedno rozporządzenie zaprzecza drugiemu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Andrzej65 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 181
Piwa: 11/3
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 17-04-2009, 18:15   

alligator napisał/a:
Mam pytanko do szanownych ekspertów .Czy w pojazdach MON jest obowiązek montownia ograniczników prędkości jeżeli tak proszę o przepisy na jakie powołują się SKP.Mamy mały problemik w SKP nie przedłużyli nam diagnostyki w pojazdach Jelcz cysterna paliwowa i Star 266 CP ,Star 944 do przewozu materiałów niebezpiecznych powołując sie na nowe przepisy,które od niedawna obowiązują.Czytam wasze posty ale nic nie kumam nie jestem ekspertem w tej materii .Proszę o konkrety.

Wszystkie S-944 mają fabrycznie montowany ogranicznik prędkości ustawiony jeżeli się nie mylę na 85 km/h (można go łatwo ominąć). Sprawdź homologację na Stara, powinna być u szefa czołg.-sam. Ponadto jeżeli stary były przystosowane do EXII przez Starachowice powinieneś dysponować kompletem potrzebnych dokumentów odnośnie niepalności, insta. elektr. i plandeki, tachograf powinien być zalegalizowany (chyba, że ktoś o tym zapomniał). Co do Jelcza napisz najpierw jaki to Jelcz, wszystkie nowe także mają ograniczniki i zwalniacze tylko w jednostkach nie ma na to dokumentów. Wystarczy poprosić producenta i powinien wystawić kopię potrzebnych dokumentów. Co do S-266 to na ten temat możemy książkę napisać, a i tak każda stacja robi w inny sposób. Ja nie dopuszczałem, stacja cywilna dopuściła - pretensje do mnie że wymyślam. Więc czekam na dzień 01.01.2010 i wtedy zobaczymy co nasi przełożeni wymyślą. Jaka znowu będzie ich interpretacja obowiązujących przepisów. Z utęsknieniem czekam aż mojemu zmiennikowi uda się w końcu zdać egzamin żebym nie miał już styczności z głupotą w wojsku (przynajmniej jeżeli chodzi o badania, do cywila jeszcze nie idę). Jacek doskonale wie o czym piszę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group