IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
zatrudnienie na SKP
Autor Wiadomość
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 10:08   zatrudnienie na SKP

Panowie moze jest to dziwne dla stacji cywilnych zjawisko ale może spotykacie się z nim w swojej pracy ,prosze wiec o opinie i wasze zdanie na temat rozumowania punktu UPoRD.
Art.84.1 Badanie techniczne pojazdów wykonuje zatrudniony w stacji uprawniony diagnosta
powołując sie również na rozp.MON
§ 3. 1. Na wniosek kierownika komórki lub jednostki organizacyjnej, której stacja kontroli pojazdów podlega, kierownicy jednostek nadzorujących, o których mowa w § 2, wydają upoważnienia do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, jeżeli stacja ta:
2) zatrudnia co najmniej jednego uprawnionego diagnostę;

Powołując sie na wikipedie - Zatrudnienie (praca w sensie prawnym), jest umową między dwiema stronami, pierwszą będącą pracodawcą i drugą zwaną pracownikiem. Stosunek między obiema stronami regulowany jest Kodeksem pracy. W ujęciu ekonomicznym pracodawca układa wydajne zajęcie, przeważnie z zamiarem tworzenia zysku, a pracownik wnosi swoją pracę do tego przedsięwzięcia, zwykle w rewanżu otrzymując pensję.

Problem polega na tym że jak wspominałem wcześnie zachorowałem -więc jestem na zwolnieniu lekarskim. Stacja kontroli pojazdów posiada 2 etaty -ja jako kierownik-żołnierz zawodowy oraz diagnosta -pracownik cywilny-etat na razie czeka na pracownika który zdobywa uprawnienia I w tym momecie nakazano facetowi który jest zatrudniony na etacie nie związanym ze stacją ,ale posiadającego uprawnienia - które otrzymał wtedy, gdy ja jak wspominałem wcześnie miałem iść na inne stanowisko a on miał wejśc na moje -ale ze względu na panujący bałagan w wojsku do tego nie doszło i dalej jestem na etacie .

I teraz jest pytanie -czy łamany jest zapis ustawy prawo o ruch drogowym - przecież prawo obowiązuje wszystkich .A co sie dziej w wojsku to widzicie i zapewniam was że prawda jest gorsza niż pokazują to media
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Jacdiag 



Pomógł: 70 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 5920
Piwa: 189/83
Skąd: EP
Wysłany: 18-08-2009, 10:30   

fiedorowicz napisał/a:
jestem na zwolnieniu lekarskim.

zwolnienie lekarskie nie rozwiązuje umowy o pracę
chyba, że trwa ponad 6 miesięcy (niektóre choroby 9 )
_________________
Wszystkie drogi prowadzą do . . .
... trumny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 11:41   

To wszystko kolego wiem -chodzi mi czy osoba nie zatudniona prawnie na SKP moze wykonywać badania :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
S.K.P-POZNAŃ 
OSDS



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 2638
Piwa: 92/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-08-2009, 11:56   

fiedorowicz napisał/a:
czy osoba nie zatudniona prawnie na SKP moze wykonywać badania


Na pewno diagnosta musi być przez "pracodawce" SKP(MON)? zgłoszony w starostwie
Jeśli kolega pracuje w MONie i jest zgłoszony jako diagnosta to może wykonywać badania
_________________
Polska to kraj skrzyżowań i zakrętów. Wciąż nie możemy znaleźć ruchu bezkolizyjnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 12:56   

Po pierwsze nie nazwał bym tego faceta kolegą ,a diagnostą to przez małe d.
Jeżeli osoba posiadająca uprawnienia przyjeżdza na stacje pojazdem marki star 266 na badanie techniczne i ma założone w samochodzie ciężarowym siedzenia z samochodu osobowego i jest tak zrobione że zagraża bezpieczeństwu ruchu -jest to plaga w wojsku ogólnie mówiąc
Nie dopuszczam go do ruchu ,a on rozpowiada że czepiam się głupot :cool:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-08-2009, 16:54   

Jacek on pod tobą "dołki kopie". W oczach swoich i twoich kolegów [oczywiście w Jednostce] chce być jako diagnosta z którym idzie się dogadać, a z Ciebie próbuje zrobić tego najgorszego służbiste. Spoko>> czas pokaże. ::hey . Wiesz przecież że miałem okazję go poznać, to jest typ nadający się do SB.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Jackow 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 1878
Piwa: 40/43
Skąd: Nibiru
Wysłany: 18-08-2009, 17:44   

fiedorowicz napisał/a:
chodzi mi czy osoba nie zatudniona prawnie na SKP moze wykonywać badania

A ma pieczątkę i upoważnienie na tą konkretnie stację?
_________________
Kto trzęsie drzewem prawdy, na tego spadają obelgi i nienawiść - Konfucjusz.
Nie pytaj co Rząd może zrobić dla ciebie. Poproś aby tego nie robił. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 18:58   

Powiem ci dokładnie -nie widziałem żadnych dokumentów ani uprawnień .A pieczątki stacji ja mam zabezpieczone w sejfie jako kierownik stacji za to odpowiadam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
-VooDoo- 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 35
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-08-2009, 19:47   

Jeżeli posiada uprawnienia i jest przypisany do tej stacji powinien zgłosić sie do Ciebie lub do Twojego przełozonego z Wyciągiem z rozkazu ,,,,,,,,,, wyznaczajacego go na czas....... na to stanowisko. Wtedy przekazujesz mu na czas swojej nieobecności protokólarnie wszystko czym jestes obciążony itd. Dokumenty z przekazania najlepiej jakby podpisał Szef Logistyki lub ktoś ze słuzb technicznych.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-08-2009, 19:57   

Jacek mnie przeniesiono na SKP rozkazem i tak samo póżniej rozkazem zrobili mnie kierownikiem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 20:25   

Ja to wszystko wiem -mi chodzi o ten zapis art.84.1 PoRD
SKP jest komórką dowódcy jednostki i to on powinien podejmowac decyzję -a są osoby które pociągają za sznurki ,bo im sie na to pozwala a nie maja do tego żadnego prawa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-08-2009, 20:32   

ten Facet pracuje już na SKP, czy jeszcze nie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kowal 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 3343
Piwa: 90/39
Skąd: polska
Wysłany: 18-08-2009, 20:43   

Według mojej oceny nie spełnia Art.84.1 -może mnie zastępowac jako kierownika -ale czy moze wykonywąc badania wczytując sie dokładnie w ten zapis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-08-2009, 20:51   

Tam pisze wyrażnie >>>ZATRUDNIONY.

[ Dodano: 18-08-2009, 20:52 ]
Art. 84.
1. Badanie techniczne pojazdów wykonuje zatrudniony w stacji kontroli pojazdów uprawniony diagnosta
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Bogusław Maćkowski 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1278
Piwa: 240/98
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 25-08-2009, 22:18   

Zostałem poproszony o pilne zajęcie swojego stanowiska, co na prośbę zainteresowanej osoby czynię.

Pragnę zaznaczyć, iż nie znam się na przepisach zatrudniania w stacjach resortowych - w tym zakresie jestem tylko teoretykiem. Natomiast na stacjach "cywilnych" mam już doświadczenie teoretyczne i praktyczne więc pod kątem stacji "cywilnej" przedstawiam jasny stan prawny idąc od punktu A do punktu Z.

(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym1)

Art. 83. 3. Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:

6) zatrudnia uprawnionych diagnostów.


(Dz. U. z 1998r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.)

USTAWA
z dnia 26 czerwca 1974 r.
Kodeks pracy.1)

DZIAŁ DRUGI

STOSUNEK PRACY

Rozdział I

Przepisy ogólne

Art. 22. § 1. (17) Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
§ 11. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
§ 12. (18) Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.


Przypis własny: A więc żadna umowa zlecenie, o dzieło, gdyż są to umowy cywilno prawne.


Art. 29. (22) § 1. Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności:
1) rodzaj pracy,
2) miejsce wykonywania pracy,
3) wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,
4) wymiar czasu pracy,
5) termin rozpoczęcia pracy.
§ 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków.
§ 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy - dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
§ 31. Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 32. Pracodawca informuje pracownika na piśmie o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, o objęciu pracownika układem zbiorowym pracy, a także o zmianie układu zbiorowego pracy, którym pracownik jest objęty, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie tych zmian, a w przypadku gdy rozwiązanie umowy o pracę miałoby nastąpić przed upływem tego terminu - nie później niż do dnia rozwiązania umowy.
§ 33. Poinformowanie pracownika o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1-4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 4. Zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej.
§ 5. Przepisy § 1-4 stosuje się odpowiednio do stosunków pracy nawiązanych na innej podstawie niż umowa o pracę.


(Dz. U. z 2004r. Nr 265, poz..2644)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 8 grudnia 2004 r.
w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania

Decydującym czynnikiem dla określenia, jak dany zawód powinien być sklasyfikowany, są wymagane kwalifikacje niezbędne do wykonania zadań i obowiązków, a nie sposób, w jaki te kwalifikacje są osiągane. Jednak przyjęte definicje mają zastosowanie, gdy niezbędne kwalifikacje zawodowe są nabywane poprzez formalne wykształcenie lub szkolenie:
1) pierwszy poziom kwalifikacji (oznaczający kwalifikacje elementarne) - odniesiono do pierwszego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego w szkole podstawowej;
2) drugi poziom kwalifikacji - odniesiono do drugiego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego w gimnazjum, oraz do trzeciego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i zasadniczej szkole zawodowej;
3) trzeci poziom kwalifikacji - odniesiono do czwartego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego w szkole policealnej, oraz do trzeciego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego w technikum;
4) czwarty poziom kwalifikacji - odniesiono do piątego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego na studiach wyższych zawodowych, studiach magisterskich i studiach podyplomowych, oraz do szóstego poziomu wykształcenia ISCED, uzyskiwanego na studiach doktoranckich.

STRUKTURA KLASYFIKACJI ZAWODÓW I SPECJALNOŚCI

3 TECHNICY I INNY ŚREDNI PERSONEL
3. Technicy i inny średni personel
Grupa ta obejmuje zawody wymagające wiedzy, umiejętności i doświadczenia niezbędnych do wykonywania głównie prac technicznych i podobnych, związanych z badaniem i stosowaniem naukowych oraz artystycznych koncepcji i metod działania.

3152 Inspektorzy bezpieczeństwa pracy, kontrolerzy jakości wyrobów i pokrewni

315201 Diagnosta samochodowy



Przypis własny: rodzaj zawodu w umowie o prace i następnie świadectwie pracy musi być określony jako diagnosta samochodowy zgodnie z klasyfikacją zawodów inaczej nie zatrudnia diagnostę tylko magazyniera, recepcjonistę, kierowcę itp - dopuszca się kierowca, diagnosta samochodowy i wówczas wykonuje różne zawody itp.


Zakres obowiązków diagnosty określony przez Ministra Pracy:


źródło: http://www.praca.gov.pl/i..._zawodow_id=846

Klasyfikacja zawodów i specjalności - opis zawodu
Nazwa: Diagnosta samochodowy
Kod: 315201

Synteza: Rozpoznaje stan techniczny pojazdów bez ich demontażu lub tylko z demontażem częściowym, bez naruszenia podstawowego funkcjonowania połączeń elementów, z wykorzystaniem specjalnej aparatury techniczno-pomiarowej i metod badań diagnostycznych; ocenia stan techniczny poszczególnych układów i zespołów pojazdów mechanicznych na podstawie analizy wartości parametrów stanu w korelacji z wartościami parametrów podanych przez producenta w instrukcjach eksploatacji pojazdów.

Zadania zawodowe: - określanie stanu technicznego samochodu na podstawie badań wstępnych całego pojazdu, tj. jazdy próbnej, próby wybiegu lub pomiaru zużycia paliwa;
- przeprowadzanie na wydzielonym stanowisku diagnostycznym diagnostyki bezpieczeństwa (ogólnej), przede wszystkim: stanu technicznego hamulców (nożnego i ręcznego), geometrii układu kierowniczego i kół jezdnych, prawidłowości ustawienia świateł, prawidłowości sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej, wycieraczek i ogumienia;
- wykonywanie kompleksowych badań diagnostycznych na przystosowanych do tego celu stanowiskach, tzw. hamowniach podwoziowych;
- określanie stanu technicznego silnika przez pomiar ciśnienia sprężania, osłuchanie silnika za pomocą stetoskopu, pomiar podciśnienia w rurze dolotowej, analizę spalin oraz badanie diagnostyczne układów zasilania;
- wykrywanie i usuwanie uszkodzeń w instalacji elektrycznej, tj. obwodzie zasilania, rozruchowym, zapłonowym, oświetlenia i sygnalizacji, na specjalnych stanowiskach, z wykorzystaniem specjalnych urządzeń;
- ocenianie sprawności układu hamulcowego na podstawie badań skuteczności hamulców pojazdów samochodowych;
- przeprowadzanie oceny stanu technicznego amortyzatorów na urządzeniach diagnostycznych, wykorzystujących metodę drgań swobodnych lub wymuszonych;
- wyważanie kół jezdnych pojazdów samochodowych metodą koła zdjętego z pojazdu i bez zdejmowania;
- przeprowadzanie wnioskowania diagnostycznego na podstawie symptomów diagnostycznych oraz kwalifikowanie pojazdów lub jego zespołów do dalszych czynności regulacyjnych, naprawczych lub kasacyjnych;
- organizowanie stanowisk diagnostycznych do badania stanu technicznego pojazdów, użytkowanie aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń diagnostycznych, w tym ich konserwacja i zabezpieczanie przed uszkodzeniem (zniszczeniem);
- przyjmowanie zleceń na przeprowadzanie oceny stanu technicznego pojazdów metodami diagnostycznymi oraz prowadzenie ich ewidencji;
- sporządzanie kalkulacji usług diagnostycznych oraz wystawianie rachunków klientom;
- posługiwanie się instrukcjami obsługi i charakterystykami stanu technicznego pojazdów.

Dodatkowe zadania zawodowe: - pełnienie funkcji kontrolera stanu technicznego pojazdów samochodowych;
- kierowanie prywatnymi stacjami diagnostycznymi świadczącymi usługi dla osób zmotoryzowanych.
_________________
Pozdrawiam,
Bogusław Maćkowski

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.
Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
kowal
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group