IT.NORCOM [FORUM] Strona Główna IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

NORCOM - procedura naprawy certyfikatów - czyli kilka BARDZO WAŻNYCH informacji ... [LINK]


Poprzedni temat «» Następny temat
Oświtlenie w pojazdach MON
Autor Wiadomość
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 10-03-2010, 17:55   Oświtlenie w pojazdach MON

Witam. Mam pytanie ; otóż w niektórych pojazdach MON montowana jest Notka
[Dziennik Ustaw Nr 116, poz. 974 z 2005 r.- w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej] Paragraf 6,ust 4 pkt.7 który pisze;

--) światła maskowane oraz specjalne z urządzeniem przyciemniającym lub z filtrem do świateł noktowizyjnych.

Następnie ust. 5 brzmi;

Światła, o których mowa w ust. 4 pkt 6 i 7, muszą być włączane i wyłączane oddzielnymi włącznikami oraz funkcjonować niezależnie od innych świateł pojazdu.

Więc się Was koledzy pytam: jeżeli włączymy kierunkowskaz i światła pozycyjne, a następnie włączymy Notkę to kierunkowskazy i światła mają zniknąć czy tylko same światła ?. Taki oto mam dylemat, lecz moim skromnym zdaniem powinno zniknąć i światła i kierunkowskazy a na Notce w górnej części- zapalają się światła pozycyjne a w dolnej Stop [oczywiście przy naciśnięciu pedał hamulca]. A co Wy na to.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
PROFIL 


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2010, 19:49   

Witam kolego mmiodzio, w pojazdach wyposażonych w lampy "not" muszą być zamontowane i wpięte w instalację tzw. przełączniki warstwowe. Taki przełącznik posiada 4 pozycje, przełączając go w odpowiednie położenie uzyskujemy żądane oświetlenie w lampie "not" a w instalacji oświetleniowej zostaje ono wyłączone. To samo dzieje się z sygnałem dźwiękowym. Normalna jazda poz. nr 2.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 10-03-2010, 19:59   

Dobrze ja to rozumiem ,tylko chodzi mi o to, czy wszystko ma być wyłączone ,czy tylko kierunki.
I czy jest na to jakaś podstawa prawna jak ma być podłączona.

[ Dodano: 10-03-2010, 20:02 ]
Po prostu jak ma być . Gdyż kilka pojazdów wróciło z remontu gdzieś tam z Polski i i w taki sposób jest podłączona Notka , że po przełączeniu kierunki nadal się świecą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
PROFIL 


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2010, 19:41   

Słuchaj, jeżeli po przełączeniu na inną pozycję światła kierunkowskazu nadal się świecą (działają) to znaczy że coś jest źle podłączone. Wynik "N" i niech się elektryk wykazuje za to mu płacą. :D Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 12-03-2010, 19:52   

Super ,dziękuje za odpowiedż. Pytam się dlatego [tak jak pisałam wyżej] gdyż wróciło kilka pojazdów z modernizacji i tzw. remontu i tam w Zakładach Naprawczych [tylko nie pamiętam jakich , oczywiście się dowiem i napisze] powiedziano im że montują Notki w taki sposób że kierunki działają i tak ponoć jest zgodnie z ........ Twierdzą że My nie powinniśmy tego negować.
Dlatego szukam podstawy prawnej lub jakiś schemat instalacji [obowiązujący]

[ Dodano: 12-03-2010, 19:55 ]
Z tym montowaniem to chodziło mi o to że tak robią ponoć we wszystkich pojazdach.
To są słowa i wypowiedzi kierowców którzy przyjechali na badania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
jarolud 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 775
Piwa: 3/10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 12-03-2010, 21:54   

PROFIL napisał/a:
Słuchaj, jeżeli po przełączeniu na inną pozycję światła kierunkowskazu nadal się świecą (działają) to znaczy że coś jest źle podłączone. Wynik "N" i niech się elektryk wykazuje za to mu płacą.


Czy notka jest "związana" z kierunkami ? No raczej nie. W mojej jednostce faktycznie było tak ze kierunki nie działały po włączeniu notki co jest dość oczywiste. Natomiast czy kierunki nie mogą działać po przełączeniu na notkę , np w zgodzie z przepisem ? Bo jeżeli mogą to dlaczego N ? 8)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
PROFIL 


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2010, 00:40   

Kolego, od tego jest przełącznik warstwowy 4-ro położeniowy, którym możesz uzyskać rodzaj
oświetlenia jaki jest potrzebny. Jeżeli tego przełącznika nie ma lub nie działa prawidłowo to "N". Pozdrawiam. Do zobaczenia w G-dzu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
bogusław 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 312
Piwa: 7/17
Skąd: Śmiechowo
Wysłany: 14-03-2010, 11:28   

Przy prawidłowo podłączonej notce kierunkowskazy powinny działać tylko w położeniu II, jeżeli jest inaczej to znaczy że kierunki są źle podłączone do przełącznika warstwowego. Powinny być podpięte do warstwy T, o ile mnie pamięć nie myli.

Natomiast jeżeli chodzi o wynik badania... no cóż... przepisami to objęte nie jest, ale z drugiej strony jeżeli urządzenie jest zamontowane na pojeździe, to powinno być sprawne i działać zgodnie ze swym przeznaczeniem :-?
_________________
Have a nice day!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
jarolud 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 775
Piwa: 3/10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 15-03-2010, 08:51   

bogusław napisał/a:
Przy prawidłowo podłączonej notce kierunkowskazy powinny działać tylko w położeniu II,


Dokładnie o to mi chodziło :-)
bogusław napisał/a:
Natomiast jeżeli chodzi o wynik badania... no cóż... przepisami to objęte
Tu jest dowolność fakt Dawałem N i do elektryka jechało
PROFIL napisał/a:
Pozdrawiam. Do zobaczenia w G-dzu.

Też pozdrawiam Z tym ze raczej w G-dzu się nie zobaczymy a szkoda :-D 8)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-03-2010, 21:11   

Szkoda ,ja tam będe. Co do Notki to tak jest jak pisze Bogusław.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
sgt.sly



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Rzepin
Wysłany: 02-06-2010, 22:11   

Witam panowie czy ma możne ktoś schemat elektryczny do "Notki" Mam to na honkerze wersja 4012 i nie mogę z tym dojść do ładu działa (cale oświetlenie )tylko w położeniu 1 ale bez klaksonu

położeń ma 4
wiem ze trochę off top ale nie znam nikogo kto ma o tym pojecie
z góry dziękuje za pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 03-06-2010, 13:18   

mam kolegę ,dobrego elektryka.Pracuje u nas w Jednostce.Przypuszczam że będzie miał schemat. Lecz dopiero jutro zapytam ,ponieważ dziś święto.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
jarolud 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 775
Piwa: 3/10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 04-06-2010, 06:23   

Czy może mieć notkę w cywilu ?

http://www.norcom.com.pl/...p?p=81470#81470
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mmiodzio 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1186
Piwa: 29/28
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-06-2010, 18:58   

Cytat:
[quote="jarolud"]Czy może mieć notkę w cywilu ?


na ten temat nic nie ma w 155. tzn. że nie może.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
jarolud 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 775
Piwa: 3/10
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 14-06-2010, 11:10   

Czy JW dokonując demobilizacji takiego pojazdu nie jest zobowiązana do zdemontowania wyposażenia wojskowego ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group