Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

No i KP na wieki wieków wypadła. Amen

A tyle było nawijania makaronu na uszy, że ważna, że mocna, że można... Na szczęście się wymiotła.

:516:

Dostawianie siedzeń też złatwili. W końcu się skończy, że jak nie wielozadaniowy lub van to można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązkowo analiza spalin łącznie z OBD przy pomocy czytnika informacji diagnostycznych ( Euro 5, Euro 6, Euro V, Euro VI)

Wydruki z rolek hamulcowych, analizatora i dymomierza jeśli klient będzie chciał

Kryteria oceny systemu eCall

Negatyw za małe tablice jeśli jest miejsce na duże

Odstąpienie od używania mierników nacisku na pedał hamulca oraz pomiaru ciśnienia jeśli uda się osiągnąć wymagany wskaźnik bez  

Zmiany w procedurze pomiaru hałasu i pojazdów przystosowanych do zasilania gazem

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka EPS wykazana nie tylko za pośrednictwem dedykowanej kontrolki, ale także wyświetlana w postaci komunikatu (UP- usterka poważna).

Widać w niektórych miejscach doprecyzowano wybór rodzaju usterki pomiędzy UD/UP/UN

Np. poziom płynu wspomagania układu kierowniczego "Poziom płynu poniżej znaku minimum." (UD), brak płynu (UP).

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag changed the title to Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych

Przy UP - określamy warunki używania.

Cytat

usterki poważne – usterki mogące zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub naruszać wymagania
ochrony środowiska albo inne istotne nieprawidłowości, które dają podstawę do ograniczenia dalszego
używania pojazdu oraz określenia warunków tego używania;

Przy UN - bezwzględny zakaz jazdy i zatrzymanie DR

Cytat

usterki niebezpieczne – usterki powodujące bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
lub naruszające wymagania ochrony środowiska, w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu
drogowym, które powodują niedopuszczenie do dalszego używania pojazdu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Solaris napisał:

Odstąpienie od używania mierników nacisku na pedał hamulca oraz pomiaru ciśnienia jeśli uda się osiągnąć wymagany wskaźnik bez 

Gdzie to znalazłeś, nie mogę się doszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. Na wniosek właściciela, posiadacza pojazdu wydaje się wydruk z urządzenia potwierdzający wyniki pomiarów lub podaje się je w zaświadczeniu określonym
w załączniku nr 3 do rozporządzenia. W takim przypadku diagnosta wprowadza do urządzenia dane identyfikujące pojazd: numer rejestracyjny lub numer VIN lub
numer nadwozia, podwozia lub ramy oraz zapisuje wyniki pomiarów w systemie urządzenia, o ile urządzenie umożliwia ich zapisanie.

 

Czyli tak . Jeśli urządzenie umożliwia zapis pomiaru to zapisuje się w tymże urządzeniu pomiar i daje klientowi, a jeśli nie umożliwia zapisu pomiaru to wymagane jest wpisanie wyników w zaświadczeniu ? Rozumiem że to wszystko na wniosek właściciela/ posiadacza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Yeti napisał:
  12 godzin temu, Solaris napisał:

Odstąpienie od używania mierników nacisku na pedał hamulca oraz pomiaru ciśnienia jeśli uda się osiągnąć wymagany wskaźnik bez 

Wydaje mi się że dotyczy to tylko wtedy gdy badamy opóźiomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć tu się akurat nic nie zmieniło, zawsze tak było.

33 minuty temu, Yeti napisał:

Gdzie to znalazłeś, nie mogę się doszukać.

W tekście odnośnie pomiaru sił:

"...5) podczas pomiaru siły hamowania na każdej osi powinien być również zmierzony nacisk na pedał (dźwignię) hamulca, na urządzenie sterujące przyczepy lub
zmierzone ciśnienie w siłownikach pneumatycznego układu hamulcowego, stosowane podczas pomiaru; dla pojazdów silnikowych o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t dopuszcza się niezmierzenie nacisku na pedał (dźwignię) hamulca w przypadku, kiedy urządzenie wspomagające układ hamulcowy jest
sprawne, a wskaźnik skuteczności hamowania określony na podstawie sił hamowania uzyskanych ze wszystkich kół spełnia warunek, o którym mowa w § 4
ust. 3; dopuszcza się niezmierzenie ciśnienia w siłownikach pneumatycznych układu hamulcowego, kiedy wskaźnik skuteczności hamowania określony na
podstawie sił hamowania uzyskanych ze wszystkich kół spełnia warunek, o którym mowa w § 4 ust. 3; ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adam1501 napisał:

dla pojazdów silnikowych o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t dopuszcza się niezmierzenie nacisku na pedał (dźwignię) hamulca w przypadku, kiedy urządzenie wspomagające układ hamulcowy jest
sprawne, a wskaźnik skuteczności hamowania określony na podstawie sił hamowania uzyskanych ze wszystkich kół spełnia warunek, o którym mowa w § 4
ust. 3

Tak ,ale &4ust3 jest to badanie opóźnienia. Nie dotyczy to badania na rolkach.

Edytowane przez Yeti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Yeti napisał:

jest to badanie opóźnienia

Jesteś pewny?

"... Ocena skuteczności i równomierności hamowania
§ 4. 1. Skuteczność hamowania należy uznać za odpowiadającą wymaganiom, jeżeli:

3. Jeżeli zmierzona siła hamowania hamulca roboczego lub obliczony na tej podstawie wskaźnik skuteczności hamowania nie osiąga wymaganej wartości, należy
ustalić obliczeniową maksymalną wartość siły hamowania (lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania), mnożąc zmierzone siły hamowania
poszczególnych kół przez stosunek maksymalnego dopuszczalnego nacisku na pedał (dźwignię) hamulca do nacisku wywieranego w czasie pomiaru lub przez
stosunek ciśnienia obliczeniowego w układzie hamulcowym do ciśnienia w siłownikach hamulcowych, zmierzonego w czasie pomiaru, na tej osi, według wzoru: ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paprock napisał:

No i KP na wieki wieków wypadła. Amen

No i bardzo dobrze ...

Wypadło też obecne 0.1.d) i zaczęło się żonglowanie nad tym jak do tego podejść po nowemu, czy sprawdzać i jak traktować ew. niezgodności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.7. Sygnał dźwiękowy Sprawdzenia działania, oceny tonu i poziomu dźwięku sygnału dokonuje się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale III załącznika.

Czyli że co? Teraz sygnał w każdym pojeździe sprawdzamy miernikiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.