Skocz do zawartości
krzycho_opole

jaka cena za badanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gentleman

Taka sytuacja, przyjeżdża klient z zaświadczeniem od policji, dowód zabrany za warunki techniczne, wypisane usterki...: "żarówka pozycyjna przód, światło mijania prawa strona, żarówka stopu lewa strona, częściowe niepodświetlenie tablicy rejestracyjnej." Ile za badanie wg szanownych diagnostów, szkół i powiatów? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudkowski

20 zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Ile za badanie wg szanownych diagnostów, szkół i powiatów?

20 wg przepisów,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Jak ktoś nie doczyta że za układ , to skasuje po 20 za każdą żarówkę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Jak ktoś nie doczyta że za układ

Lub jak przeczyta: za układ świateł pozycyjnych - 20 pln, za układ świateł mijania ...

 

20 wg przepisów

Jak widzisz wg przepisów wpadło mi (pozycja, mijania, stop, tablica rejestracyjna) 80 pln, co komu układ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jablok

20 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

szanowne grono diagnostów i nie tylko. Klient a w zasadzie były pracownik firmy przyjechał na okresowe badanie techniczne z lpg i nie miał wpisu w dowód. w trakcie badania wyszło dodatkowo luz na sworzniu. Reasumując dostał N i dwie usterki UI (brak adnotacji lpg oraz luzy na sworzniu). Jak przyjedzie to mogę go skasować 20 zł cennik 2.5 czy może 20zł i opłata z cennika 2.10 ?

i pytanie drugie: Jakby miał tylko usterkę jedną odnośnie braku adnotacji to też opłata leci z cennika 2.10 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 minuty temu, mike_van_mik napisał:

Jakby miał tylko usterkę jedną odnośnie braku adnotacji to też opłata leci z cennika 2.10

Tu zdania są podzielone, bo ponowne badanie dotyczy podzespołów i układów pojazdu, w których stwierdzono usterki. Brak adnotacji to nie usterka układu lub podzespołu a tylko czynność formalna i w mojej ocenie opłaty nie należy pobierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak to nie usterka? Jak najbardziej usterka związana z układem!

Przecież:

ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU
Dział I
Tabela: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu oraz usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający

10. POZOSTAŁE WARUNKI DODATKOWE

 

10.5. Pojazd przystosowany do zasilania gazem

Oględziny zewnętrzne instalacji na wolnym powietrzu.

Kontrola szczelności za pomocą urządzeń lub roztworu wodnego mydła. Kontrolę instalacji zasilania gazem przeprowadza się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale V załącznika.
Uwaga:
Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione.

d) Brak odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie. = Usterka Istotna

 

Powtórzę, że przynajmniej dla mnie jest to usterka jak najbardziej związana z całym zespołem/całym układem i bęc dwie dyszki do kasy za rzuceniem okiem na świeżo wpisaną adnotację. No nie inaczej.  :cool:

 

Bo zaraz dobrniemy, że omyłki w danych technicznych, w cechach identyfikacyjnych, w tablicach rejestracyjnych, to żadne przecież usterki, tylko takie tam nie wiadomo co, bo układami przecież nie są. :nausea:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Paprock napisał:

 bęc dwie dyszki

czyli w sumie 20 zł może skasować za adnotację i luzy na sworzniach wybierając z cennika 2.10 ? :) jak potwierdzisz to dla mnie będzie świętość ;)

 

Edytowane przez mike_van_mik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Również pobrałem ostatnio 20 złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Cytat

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki istotne oraz usterki stwarzające zagrożenie zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego.

 

2 godziny temu, Paprock napisał:

Jak najbardziej usterka związana z układem!

Z jakim układem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Z układem zasilania paliwem alternatywnym!

 

A szyby, a szyby samochodu to jaki układ, patrzenia czy widzenia?

 

Nie wiem czy jest jakaś uzasadniona potrzeba rozbijania tego na atomy.

 

A luźne siedzenia to jaki układ, a brak kraty/przegrody w jaki układ wchodzi?

 

Jak wyżej, nie wiem czy jest sens na atomy tego rozbijania. Sorry! 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Dostał klient N za brak wpisu, wraca z WK i co dalej, stemplujecie tylko DR, czy jak to się odbywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
6 godzin temu, danielg539 napisał:

w mojej ocenie opłaty nie należy pobierać.

to jak fizycznie zakańczasz BT z wpisem do rejestru? czyżby tylko OE i... ? pytam z ciekawości, ja dylematu nie mam i nigdy nie miałem, jest ponowne sprawdzenie do trwającego OBT (przez 14 dni) to i jest pobierana opłata stosowna do ilości wymienionych usterek, tych formalnych także. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
32 minuty temu, cezary napisał:

to jak fizycznie zakańczasz BT z wpisem do rejestru?

Nie wiem, ale literalnie zapis traktując to tyczy on się zespołów i układów.

1 godzinę temu, grzegorz70 napisał:

Dostał klient N za brak wpisu, wraca z WK i co dalej, stemplujecie tylko DR, czy jak to się odbywa?

Teoretycznie to badanie poprawkowe i należy się identyfikacja i sprawdzenie czy usterki usunięto, ale w tym wypadku to nawet obecność pojazdu na badaniu wydaje się zbędna skoro chodzi tylko o brak wpisu w uwagach DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, danielg539 napisał:

w tym wypadku to nawet obecność pojazdu na badaniu wydaje się zbędna

dorabianie ideologii do wybranych sytuacji może być zgubny, tu przykład:

https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=24344#24344

ale poproszę o nieteoretyzowanie tylko o Twój sposób postępowania w omawianym problemie. 

Edytowane przez cezary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

@cezary napisz proszę jak zgodnie ze zdrowym rozsądkiem wykonać takie badanie poprawkowe?

Co w takim wypadku da porównanie zapisów w DR z danymi pojazdu jak zostało to wykonane kilka dni wcześniej i dokładnie wiadomo na czym polegał problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

a to, że np.  badanie rozpoczął inny diagnosta, a ja je dokańczam,  a to, że osobiście muszę sprawdzić i spisać stan licznika, a poza tym każde badanie ma się odbywać kiedy pojazd jest na stanowisku w skp. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

A czy jak wpisujesz termin OBT do DR a badanie wykonał Twój zmiennik tylko np. klient miał wydane PC to też dokonujesz identyfikacji pojazdu?

Wiem, wiem, że nic nie zwalnia z obecności pojazdu na badaniu poprawkowym i literalnie masz racje ale niedosyt przerostu formy nad treścią pozostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

przerost formy nad treścią? być albo nie być ?, tylko co jest czym? podam przykład ze swojego podwórka (skp), wykonuję rano OBT "pierwsze" w kraju, klient jedzie zarejestrować, ale  WK dopatruje się, że niezbędne jest dodatkowe powypadkowe, żeby je wykonać, powiedzmy za 3 godz. pojazd musi być na stanowisku, nie będę ściemniał, że wykonuję dokładnie cały zakres ale fizycznie przez stanowisko pojazd przejeżdża, koniec kropka, może dlatego dla mojego pryncypała jestem zbyt wymagający i czepiający się, ale ma być tak jak w/g mnie jest dobrze. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
W dniu 8.07.2019 o 13:53, mike_van_mik napisał:

czyli w sumie 20 zł może skasować za adnotację i luzy na sworzniach wybierając z cennika 2.10 ?

Sam piszesz o luzach w zawieszeniu i odpowiedniej pozycji tabeli opłat (2.5), także 41.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.