Psuj Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 Ja pozostaje przy swoim, iż jest to wzór na to, jaką maksymalną DMC p-py moze ciagnąć pojazd z danym DMC własnym i hakiem jaki ma założony. Moge Ci na pęczki dać przykładów, gdzie np F.1 pojazdu = 2800, O.1 pojazdu = 2000 a z wyliczenia D wychodzi np 3000 kg (a miałem przy starym mercu kaczce i 6000 kg) I CO WPISZESZ ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 Uciąg to po po prostu możliwości fizyczne haka ( wytrzymałość ) , co nie oznacza , że jak z wyliczeń wyjdzie np. 3000 kg , a parametr określony przez producenta pojazdu O.1 będzie 2000 kg że mamy zastosować 3000 kg bo to przecież nie jest maksymalna masa przyczepy, bo tego nie wyliczamy wzorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 Cały czas właśnie o tym mówię. Najgorzej jak te dyrdymały o wyliczaniu DMC przyczepy z D naczytają się młodzi diagności i to potem stosują, bo przecież na forum starzy diagności napisali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 Cały czas właśnie o tym mówię. Wiem , widać że aktywnie to robisz , ale nie było by problemu jakby na kursach wbijali młotkiem do głowy , że uciąg to nie O.1 , a parametr D to nie uciąg.. Więc pózniej takie dyrdymały wychodzą , proponuję ban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 400kg/350kg No, ale ze wzoru wyjdzie kolegom co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 jest to wzór na to, jaką maksymalną DMC p-py moze ciagnąć pojazd z danym DMC własnym i hakiem jaki ma założony. Masz racje, tylko jest to wartość teoretyczna a wartości rzeczywiste w postaci O1 i O2 podaje producent pojazdu. Dość często bywa tak, że z wyliczeń ze wspomnianego wzoru masy przyczep sa nieco wieksze niż okreslone przez producenta pojazdu. I o to mi cały czas chodzi ...... Przy tym wzorze będę wiedział czy założony hak jest odpowiedni do DMC p-py podanej przez producenta, jesli wyliczona wartość jest od niej większa lub równa. Nigdzie nia napisałem, że wpisuje jako O1 wyliczona wartość z tego wzoru. Wazne bym dobrze wyliczał (sprawdzał) owe parametry. Natomiast ich sens tłumaczę sobie tak uważam dla dobrego (dla mnie) ich przyswojenia. Co do ładowania wiedzy łopatą ... bez komentarza .. bo skoro łopatą komuś się nakłada to owszem bedzie wiedział ale nic z tego nie zrozumie i nie bedzie wiedział jak z tej wiedzy korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 czy założony hak jest odpowiedni do DMC p-py podanej przez producenta Raczej MMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 A mógłby mi ktoś wyjaśnić skąd wynika z tego wzoru korzystanie, w jakich okolicznościach należy go stosować, no który przepis wskazuje, że wykonując badanie techniczne pojazdu posiłkujemy się owym wzorem, jaką ma moc prawną? Po drugie, kto z powodu wyniku wyliczanki zapodał negatywa? Po trzecie, czy „uciąg” od Seicento wyprostuje się, czy poradzi jak się przyczepkę trzy i pół tony podepnie do haka, a hak do czołgu przyspawany? To ostatnie to tak na oko bez liczenia poproszę. I w ogóle ja się dziwię, że co jeden hak to bez tabliczki, co drugi jak już to nieczytelna... reszta haków bez pojazdów... znaczy wróć! Pojazdy bez haków. - Więc... - Więc zadałem se trud i też na tamte stronki zaszedłem, a tam: UCIĄG POJAZDUProducenci pojazdów ustalają obciążenie pociągowe dla każdego typu pojazdu. Nasze dane dotyczą wyłącznie samego haka holowniczego. Z reguły podane wartości się pokrywają. Z naciskiem na terminy takie jak: „producenci”, „nasze dane”, „z reguły”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Styczeń 2015 Share Napisano 3 Styczeń 2015 Po trzecie, czy „uciąg” od Seicento wyprostuje się, czy poradzi jak się przyczepkę trzy i pół tony podepnie do haka, a hak do czołgu przyspawany? Uważaj żeby przy wzorze z PISKP nie wyszło że hak w czołgu nie może ciągnąć tego co hak w Seicento. W pierwszym poście macie podane dane , spróbujcie tylko zwiększyć dmc pojazdu(a robią w różnych wariantach). A podstawowa fizyka mówi nam, że ta siła zależy od masy ciągnionej, ale i ciągnącej więc Jakaś głupia ta fizyka,nigdy nie lubiłem tak jak i chemii . Bo albo materiał wytrzymuje 1500 ,albo nie. [ Dodano: 04-01-2015, 00:10 ] A samo O.1 i O.2 to znajdziesz w katalogach i homo, ale wyliczyć się tego na pewno w żaden sposób NIE DA !!! Ale to już było............... I co z tego Ano to z tego Grzesiu że właśnie se klikłem i wiem kto zamieszania narobił swego czasu . Z pisma : MAKSYMALNĄ MASĘ PRZYCZEPY obliczymy przy pomocy poniższego wzoru:MAKSYMALNA MASA PRZYCZEPY [kg] =DMC ZESPOŁU [kg] – DMC POJAZDU [kg] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 Ano to z tego Grzesiu że właśnie se klikłem i wiem kto zamieszania narobił swego czasu .Z pisma : Cytat: MAKSYMALNĄ MASĘ PRZYCZEPY obliczymy przy pomocy poniższego wzoru: MAKSYMALNA MASA PRZYCZEPY [kg] =DMC ZESPOŁU [kg] – DMC POJAZDU [kg] To pewnie ten ktoś był na bakier z matematyki Bo matematycznie tego nie da się odjąć żeby wyszło MMC.Może co najwyżej wyjść DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 A mógłby mi ktoś wyjaśnić skąd wynika z tego wzoru korzystanie, w jakich okolicznościach należy go stosować, no który przepis wskazuje, że wykonując badanie techniczne pojazdu posiłkujemy się owym wzorem, jaką ma moc prawną? Wartość wyliczona z tego wzoru musi byś równa lub większa niż O.1 w DR pojazdu z zamontowanym hakiem. Wynika to z tego, że pojazd ma mieć zamontowany hak o odpowiedniej wytrzymałości (nie pytaj mnie w tym momencie o konkretny paragraf, bo nie pamiętam) Bo albo materiał wytrzymuje 1500 ,albo nie. Właśnie to jaką przyczepę wytrzyma zależy również od masy pojazdu ciągnącego, dlatego rzadko na hakach podaje się konkretne kilogramy, a zawsze parametr D w kN. Sam to właśnie zaznaczyłeś W pierwszym poście macie podane dane , spróbujcie tylko zwiększyć dmc pojazdu(a robią w różnych wariantach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 nie pytaj mnie w tym momencie o konkretny paragraf, bo nie pamiętam) Art.66 3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Sorki, że dopiero teraz, ale właśnie dziś przeglądam ten temat. Nie wiem co mam wpisać... nie znalazłem danych katalogowych z Laguny II 1,8i odnośnie DMC przyczepy z hamulcem... Na pewno nie masz wpisać tego, co Ci wychodzi z tego wzoru, bo wielu autach ten wzór się po prostu nie sprawdza - szczególnie w RENAULT!!!! Ale i innych francuzach i paru innych. Niestety pozostaje Ci katalog ITS lub dane z jakiejś homo. Masz o tyle dobrze, że to renault, czy znając nr homo (np. z tabliczki) z nr VIN masz też wariant i wersję pojazdu - a to pozwala dobrze zawęzić poszukiwania - w sumie nawet bez nr homo... Niestety ciągle pokutuje wśród diagnostów mit obliczania MMC przyczepy wg odjęcia F3 od F2 albo tego chorego wzoru lansowanego przez wielu szkolących - w tym ośrodek Perfekt z tego co mi wiadomo. A to niestety niewłaściwe postępowanie. Bo choć pewien % właścicieli tym uszczęśliwisz, bo trafisz w "10" to niestety w sporej grupie pojazdów jest niemal pewne, że stosując jeden czy drugi wzór z pewnością miniesz się z ową "10". Nierzadko nawet znacznie Niestety Kolego - tylko homo, lub dostęp do katalogu ITS lub info od przedstawiciela producenta, jeśli chcesz być naprawdę obiektywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wegorzew Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Moim zdaniem: Stosowanie wzoru ( prawnie obowiązującego - zamieszczony jest w Regulaminie EKG ONZ nr 55 pkt.2.11.1) służy do określenia wymaganego uciągu haka dla danych w postaci: DMC pojazdu i MMC przyczepy.Przekształcając ten wzór można znając uciąg zamontowanego haka i DMC pojazdu obliczyć maksymalną masę przyczepy jaką za pomocą tego właśnie haka pojazd może bezpiecznie ciągnąć, a więc sprawdzić , czy ten hak może ciągnąć przyczepę o masie określonej pod O.1 w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. ( wynik z wzoru ma dać wiekszą wartość niż O.1) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 12 Styczeń 2015 Share Napisano 12 Styczeń 2015 Dokładnie, do niczego innego ten wzór nie służy...tym bardziej do ustalania masy przyczepy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.