Darki84 Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Witam Czy ktoś się orientuje jaka musi być wysokość nr. ramy przyczepy SAM zareistrowanej pierwszy raz w 1988r ( jaka w tedy była norma, bo miałem na badaniu przyczep która miała pomiędzy 5-6mm )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, następnie --numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. To znaczy że to może nie być Vin lecz numer nadwozia . Co do wymiarów to 5 mm na Tabliczce a 8mm na ramie. [ Dodano: 11-01-2015, 19:34 ] VIN składa się z 17 cyfr ,a numer ramy -różnie. A tu masz dokładnie; ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 19/2011 z dnia 11 stycznia 2011 r.-- CZĘŚĆ B Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)--- 2.5. Wysokość znaków w VIN umieszczonym na podwoziu nie powinna być mniejsza niż 7 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darki84 Napisano 11 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2015 Czyli tak na przyszłość zgodnie z przepisami z tamtych lat nr. nadwozia ( ramy ) musi mieć wielkość 8mm, czy może mieć więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Z tą wysokością "numeru" to różnie bywa. Raz się zdarzają mniejsze, niekiedy lecz rzadko też i większe jak 8mm. Widać jakie im numeratory wpadły w ręce to tak bili.Kiedyś jak byłem diagnostą w JW to trafiły się przyczepy z numerem namalowanym farbą. Oczywiście to były z ZSRR -stare czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Były to czasy gdzie numerator był rarytasem - więc właściwie można spodziewać się wszystkiego co było pod ręką do 5 do 10 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Nie wiem jakie przepisy obowiązywały w 1988r, ale na chwilę obecną wygląda to tak: Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 zał. nr. 9 § 2. 1. Numer nadwozia, podwozia lub ramy to nadana przez producenta lub organ rejestrujący kombinacja znaków przeznaczona do oznaczenia danego pojazdu. Jego celem jest zapewnienie, aby dany pojazd mógł być jednoznacznie zidentyfikowany. 2. Numer nadwozia, podwozia lub ramy nadawany przez organ rejestrujący powinien spełniać następujące wymagania: 1) numer składa się z dwunastu znaków i obejmuje trzy człony: a) człon pierwszy (3 znaki) - kod organu rejestrującego (literowy wyróżnik województwa i powiatu, przy dwóch literach, ostatni znak uzupełnia litera X), b) człon drugi (3 znaki) - numer upoważnienia stacji do wykonywania badań technicznych (przy numerze dwucyfrowym uzupełniony na pierwszej pozycji cyfrą zero), c) człon trzeci (6 znaków) - sześciocyfrowy kolejny numer porządkowy, w którym pierwsze dwie cyfry stanowią ostatnie dwie cyfry roku nadania numeru. § 5. Dla znaków określonych w numerach, o których mowa w § 1 i 2, powinny być stosowane wielkie litery alfabetu łacińskiego i cyfry arabskie. Minimalna wysokość liter i cyfr numerów powinna wynosić 7 mm, a w przypadku motocykli i motorowerów - 4 mm. W numerze VIN zabrania się stosowania liter: I, O oraz Q, myślnika, gwiazdki (*) oraz innych znaków specjalnych, o których mowa w § 1 pkt 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2015 Share Napisano 11 Styczeń 2015 Dotarłem do roku 1995. Nie będę Wam cytował, bo mi się autentycznie nie chce - musiałem się cofać przez chyba setkę aktów prawnych I w 1995 było to nie mniej niż 6mm. Na przełomie lat 99/00 było to już cytuję "nie mniej niż 6-7mm). A teraz doszli do 7 jak cytuje pen. Mówię o numerze nabijanym na pojeździe. O tabliczce nie było mowy. I chyba nadal nie ma - sam wymiar tabliczki jest tylko podany (mowa o zastępczej cały czas). Natomiast przed 1995 rokiem przepisy o: - warunkach technicznych - homologacji - sposobie przeprowadzania badań i warunkach dla SKP były w jednym akcie prawnym i tam w ogóle nie doszukałem się, żeby była mowa o warunkach nabijania. Być może jeszcze jakieś inne przepisy wcześniej to regulowały? Nie wiem. Ale jak w 1995 sposób przeprowadzania badań doczekał się osobnego aktu prawnego to było to właśnie 6mm. Już mam był to Monitor Polski z 1995 nr 63 poz. 695 - załącznik nr 7 paragraf 4 ustęp 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baesler Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Nie tak dawno byłem z przyczepą na ustalenie parametrów i nadanie nowej tabliczki. Diagnosta szukał numeru ramy i cudem udało się znaleźć. Powiedział, że nie wie czy ten numer jest prawidłowy, bo czcionka ma tylko 10mm wysokości, a powinna mieć wysokość 12mm. A tu się dowiaduję, że ma mieć nie mniej niż 7mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Powiedział, że nie wie czy ten numer jest prawidłowy, bo czcionka ma tylko 10mm wysokości, a powinna mieć wysokość 12mm Trzeba było zapytać na podstawie czego wziął ten wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baesler Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Trzeba było zapytać na podstawie czego wziął ten wymiar. A bo ja to wiedziałem? Myślałem, że może faktycznie tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.