Skocz do zawartości

Pomoc przy Pytaniach EGZAMIN 2015


diagnostagdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Ale (mi) idzie o to, że jak sprawdziłeś organoleptycznie to i popraweczkę wykonuj organoleptycznie.

Czy ktoś po przejechaniu płyty z wyświetlonym na czerwono wynikiem na popraweczce zakłada geometryczne przyrządy optyczne?

Czy analizę oceniamy na nos? Emisja zanieczyszczeń przekroczona i na popraweczce w wydech sonda wsadzona, a nie organoleptyka.

Subiektywnie to można hałas jedynie, no ale popraweczka to już przy użyciu ASA powinna być wykonana.

Tak se przynajmniej myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 378
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    54

  • diagnostagdansk

    46

  • Paprock

    27

  • JANUSZ60

    23

Ale (mi) idzie o to, że jak sprawdziłeś organoleptycznie to i popraweczkę wykonuj organoleptycznie.
A dlaczego, skoro
hałas jedynie' date=' no ale popraweczka to już przy użyciu ASA powinna być wykonana.[/quote']A jak właściciel zamontował niewłaściwe amortyzatory, bo tańsze... Jak to zweryfikujesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlatego, że ASA mam do okresowego. No nie tylko.

Natomiast nie widzę zasadności stosowania metod oceny z dodatkowego przy poprawkowym bądź co bądź dalej okresowym.

Nie wspominając o tak zwanej "nadgorliwości".

Pisałem wyżej, czy ktoś po czerwonych wzkaźnikach z przejazdu przez płytę na poprawcę stosuję optykę?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

bo tańsze...
- nie mnie zasobność portfela oceniać, że skusiła cena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że w ramach okresowego nie mamy obowiązku sprawdzenia amortyzatorów na urządzeniu tylko organoleptycznie. To dlaczego w tabeli opłat jest pozycja 2.9, która dotyczy ponownego sprawdzenia amortyzatorów. Czyżby to była opłata za to, że spojrzę czy nie jest ulany? Jest to jakaś niespójność przepisów. Natomiast przy badaniu dodatkowym po kolizji w Załączniku Nr.2 Dział I poz.1.2.1 musimy już sprawdzać na urządzeniu (poz. 2 Metody) i tu właśnie TDT wskazuje, że powinna być pobrana opłata. Tylko nie jest ona wyodrębniona w cenniku jako opłata dodatkowa (badanie dodatkowe), no bo pozycje cennika nie odpowiadają Rozporządzeniu 996. Może się mylę. Ja tej opłaty za amortyzatory nie pobieram, to tak dla wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponownego sprawdzenia amortyzatorów

A nie pomyślałeś, że, ponowne mogło mieć miejsce po N;

w badaniu dodatkowym po kolizji
?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby to była opłata za to, że spojrzę czy nie jest ulany?
Cennik mówi o sprawdzeniu działania amortyzatorów, więc kontrola organoleptyczna nie spełnia tego warunku.
przy badaniu dodatkowym po kolizji w Załączniku Nr.2 Dział I poz.1.2.1 musimy już sprawdzać na urządzeniu (poz. 2 Metody) i tu właśnie TDT wskazuje' date=' że powinna być pobrana opłata.[/quote']Akurat w tej kwestii sprawa (przynajmniej dla mnie) jest jasna. Jest opłata za to BT, a jego zakres obejmuje sprawdzenie amortyzatorów na urządzeniu, więc skąd niby ta dodatkowa opłata. Poza tym jest ona ujęta w ponownym sprawdzeniu usterek, więc jak to się ma do DBT powypadkowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponowne mogło mieć miejsce po N;

No chyba, że tak. Bo w inny sposób to się kupy nie trzyma. Ale lp.2 zawsze odnosiła się do lp.1 a nie lp.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cennik mówi o sprawdzeniu działania amortyzatorów, więc kontrola organoleptyczna nie spełnia tego warunku.
- a jeżeli mowa o badaniu okresowym to jego zakres cicho siedzi w temacie działania amorów. Ot i takie kółeczko maślane. :roll:

 

Janusz ja Cię proszę przepisz swój ostatni post bez cytatów specjalnie dla mnie zrozumiale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naczepy/ przyczepy powyżej 750 kg podlegają corocznym badaniom okresowym ?

 

5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6–10.

 

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki „SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

 

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

 

10. Przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym. W przypadku pojazdu zabytkowego, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego podlega on corocznym badaniom technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przyczepa przy badaniu hamulców na płycie za pomocą urządzenia włączanego między samochód a przyczepę mierzący siłę nacisku na dyszel musi być obciążona ?

 

Czy auto wjeżdżając na płyty musi mieć ok 10 km/h ?

Wiadomo że siła wywierana na dyszel nie może przekroczyć 10 % DMC

Niestety instrukcja urządzenia Hak 400 plik wygasł a zamienne urządzenie które znalazłem w necie nie można pobrać PDF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani "młodzi" użytkownicy forum!Apeluję!Po stokroć apeluję! Zanim zapytacie korzystajcie z opcji "SZUKAJ"!!!!!!!!! Zadajecie i prosicie o coś co jest na forum.Troszkę własnego zaangażowania.Ta instrukcja jest na forum i czeka na WAS! Dlaczego jej nie chcecie :? Czy jest ona gorsza od tej co podał Kolega piotrekr, :?

Sami oceńcie.

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=182867#182867

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba wrzucić monetę
proszę bardzo

 

IVVO inspektorzy z TDT nie czepiali się przy HL26D że wykonujesz (ewentualne) regulacje? ;)

coinns.jpg.30c7a5d377ed0afd7693683899a5c2eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.