adam1501 Napisano 9 Maj Share Napisano 9 Maj 2 minuty temu, laptop napisał: Przykładowe DMC 630 rozdzielić na dwie osie, skoro L to 2? Skoro jest tak jak powyżej, to inaczej być nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 9 Maj Share Napisano 9 Maj Nie to, że doszukuję się logiki ale 630 na dwie osie, czyli prawie pół tony na tylne koło... nośność opony na to nie pozwala.🤪 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Maj Share Napisano 9 Maj Ople na tabliczkach, w niektórych przypadkach, mają podawany nacisk z przyczepą (jak dobrze czaję). Natomiast do dipu i zarazem do dowodu trafia ten największy bez obciążenia. Tego Dniepra potraktowałbym podobnie: nacisk bez bocznego wózka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 9 Maj Share Napisano 9 Maj W tym przypadku DMC jest podawane dla całego zestawu.Tam tak jest i już, takie zaprzęgi tam były uniwersalnym środkiem transportu i tak właśnie zapodawali DMC czy dobrze nie wiem. Nacisku tu nie wyliczymy na skróty jak czasami się robi, 2/3 tył i reszta przód. Dniepr będzie miał ok 2,5kN. Markowe wózki maja tabliczkę znamionową i określone własne DMC i moim zdaniem powinny być traktowane jak przyczepa. Jeżeli jest to zapodajemy łączną liczbę miejsc i w uwagach wpis "wózek boczy", tyle, żadne naciski wózka, zwiększanie DMC czy G. Motocykl to to motocykl a wózek to inny pojazd który nie podlega rejestracji, jedyne co ich łączy to to że w DR motocykla ma być łączna liczba miejsc jeżeli moto jedzie z wózkiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj 10 godzin temu, wojteczek napisał: Markowe wózki maja tabliczkę znamionową i określone własne DMC i moim zdaniem powinny być traktowane jak przyczepa. Jeżeli jest to zapodajemy łączną liczbę miejsc i w uwagach wpis "wózek boczy", tyle, żadne naciski wózka, zwiększanie DMC czy G. Motocykl to to motocykl a wózek to inny pojazd który nie podlega rejestracji, jedyne co ich łączy to to że w DR motocykla ma być łączna liczba miejsc jeżeli moto jedzie z wózkiem. Potwierdzenie tych słów znajdziemy w katalogu ITS np. dla Junaka z wózkiem i bez wózka. Różnica jest tylko w liczbie miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj 10 godzin temu, wojteczek napisał: Motocykl to to motocykl a wózek to inny pojazd który nie podlega rejestracji, No niestety - wózek to część motocykla, a nie inny pojazd. Ani tym bardziej przyczepa, w której (poza wyjątkami) nie wolno przewozić ludzi. Przepisy jednak "nie dorosły" do wózków i zawsze będzie coś nie tak - jak nie podniesiemy DMC (czego nie można zrobić) to zabraknie ładowności dla 3 miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj (edytowane) 12 godzin temu, wojteczek napisał: Dniepr będzie miał ok 2,5kN Taka moja pierwsza myśl, która gryzie mi się z tym co napisał Adam1501. Pytanie tylko czy WK "puści" tak rejestrację, gdy suma nacisków przód/tył wyjdzie znacznie niższa od DMC. 🤔 Być może słowem klucz będzie tu : "Pojazd z wózkiem bocznym", które pozwoli uniknąć telefonów. Edytowane 10 Maj przez laptop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj 12 godzin temu, wojteczek napisał: Dniepr będzie miał ok 2,5kN. Nie dla tej DMC. 12 minut temu, laptop napisał: Pytanie tylko czy WK "puści" tak rejestrację, gdy suma nacisków przód/tył wyjdzie znacznie niższa od DMC. Zapewne tak, ponieważ "pani z okienka" nie będzie miała o tym wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj 3 minuty temu, adam1501 napisał: Nie dla tej DMC. Nie ukrywam, że podpieram się trochę danymi z: http://www.kolyaska.pl/mt16.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj Nawet jak kółko wózka będzie w jednej linii z tylnym kołem, co będzie jedną oś tworzyć, a nawet jak kółko wózka jest przekoszone do tylnego koła, co w sumie powinno dać trzy osie - po mojemu deko śmieszne, to tak, czy siak, ten nacisk nie ulegnie zmianie. Szczerze wątpię aby obciążony wózek wywierał aż taką siłę, żeby nad nim się roztrząsać i daleki byłbym od ustalania nacisków dla trzech osi. Zastosowałbym klasykę i tyle. Tu ujął, tam naciągnął i puścił w świat tak ustalone dane. A jak nie, to proszę bardzo z trzema kumplami na wagę i się w różnych konfiguracjach poważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 10 Maj Share Napisano 10 Maj 8 godzin temu, michal_k napisał: to zabraknie ładowności dla 3 miejsc. Nic nie zabraknie bo wózek ma własną ładowność. Poszukaj w necie TZ do najbardziej znanej w PL marki Velorex. Byli/są producenci wózków i producenci motocykli , taki wózek Steib, czy Stoye jeździł z różnymi markami moto. Nasz Junak też występował z wózkiem Sum i wózek ten nie był wyrobem SFM. Natomiast zgadzam się ze stwierdzeniem że nasze przepisy nie dorosły do wózków, a może dostępność samochodów sprawiła że nikt nie drążył przepisów dotyczących wózka, ludzie przestali się interesować zaprzęgami bo woleli kupić 126p i jest jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.