Potrek_TM Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Witam potrzebuje danych technicznych, jak w temacie Białoruś Jumz 6M mam tylko pojemność silnika 4080ccm rok-1985. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Tutaj sprawdź: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/45893-belarus-jumz-6m/ a tu było o p-pach do niego: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13300&highlight=jumz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 4080/55/1700 3,81/1,82/2,14 3487/3197 kg 19/29 kN 6000/750 Występuje jeszcze pojemność 4020 oraz 4940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 Wg kat ITS MMC-3950 kg DMC-3950 kg mwł - 3758 - 3991kg osi -2 Poj. silnika 4840 cm3 Paliwo -D Dop.nacisk osi -24 kN 2449kg Max nacisk osi - j w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Potrek_TM Napisano 4 Luty 2015 Autor Share Napisano 4 Luty 2015 Dzięki wielkie Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 12 Marzec 2018 Share Napisano 12 Marzec 2018 4080/55/17003,81/1,82/2,14 3487/3197 kg 19/29 kN 6000/750 Występuje jeszcze pojemność 4020 oraz 4940 Będę wdzięczny za dane dla pojemności 4940 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 podaj rocznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machefi Napisano 1 Grudzień 2020 Share Napisano 1 Grudzień 2020 (edytowane) W dniu 3.02.2015 o 15:42, IVVO napisał: 4080/55/1700 3,81/1,82/2,14 3487/3197 kg 19/29 kN 6000/750 Występuje jeszcze pojemność 4020 oraz 4940 A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? Jaki to silnik? Podobna pojemnosc i moc mogłaby podpadać pod LTZ z pojemnością 4156 i moca 55 koni, ale to zupełnie inny ciągnik. -Nie pasuje to do żadnego silnika montowanego w Jumzie Tam były tylko silniki: D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc) Moc w ciagnikach 60-65 koni zależnie od wersji. ( pierwsze d65 miały ok. 40 koni ale one raczej nie trafiły do ciągników) SMD- 15 (SMD-14 poczatek produkcji- kosmetyczne różnice) (75 KM) 6.3l (6333.45cc) Rzadko spotykany, nawet nie ma go w większości instrukcji. D-242-435 (60KM) i D-242-71 (62KM) 4,75 l (4751,66cc) - zmodyfikowany silnik znany z ciągników MTZ, stosowany praktycznie w latach '90 W dniu 3.02.2015 o 16:27, zjc napisał: Wg kat ITS MMC-3950 kg DMC-3950 kg mwł - 3758 - 3991kg osi -2 Poj. silnika 4840 cm3 Paliwo -D Dop.nacisk osi -24 kN 2449kg Max nacisk osi - j w Masa własna 3758- 3991kg i DMC 3950kg? Mniejsze DMC niż masa własna? Max nacisk osi 2449kg? W instrukcji dla Jumza 6KM z masa własna to 3895kg +/- 3% Rozkład mas: przednia oś: 1270kg Tylna oś: 2625kg Jak ten maksymalny nacisk osi ma się do nacisku tylnej osi? Gdzie miejsce na mase samego kierowcy, nie mówiąc o maszynie na podnośniku, czy przyczepie jednoosiowej wywierającej nacisk na tylną oś? Co jeszcze jest w tych katalogach dla różnych wersji? Chyba jest tam coś pomieszane? Edytowane 1 Grudzień 2020 przez Machefi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 2 Grudzień 2020 Share Napisano 2 Grudzień 2020 7 godzin temu, Machefi napisał: A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? Trza byłoby pytać tworzących katalog. 7 godzin temu, Machefi napisał: D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc) A mógłbyś zdradzić te obliczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Grudzień 2020 Share Napisano 2 Grudzień 2020 7 godzin temu, Machefi napisał: A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? Stąd - iż nie znasz ruskiej mentalności - ten Jumz był produkowany w wielu krajach związkowych - na Ukrainie - Kazachstanie i jeszcze kilka fabryk ich było - i każda robiła go po swojemu pod tą samą nazwą 😀. Więc Jumz z Ukrainy może być całkowicie inny od tego z Kazachstanu Jak Sasza przyszedł po ciężkiej niedzieli to odlewy bloków wyszły mu trochę większe - w środę robił prawie normatywne - a w czwartek już myślał o niedzieli - więc znowu lipa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Grudzień 2020 Share Napisano 2 Grudzień 2020 13 godzin temu, Machefi napisał: D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc) Spokojnie jest i taka w katalogu ITS (4940 ccm) a właściwie tylko taka przy JUMZ 6 godzin temu, IVVO napisał: Jumz Przy Jumz mam tylko pojemność 4940 (ITS 2000r) 6 godzin temu, leski66 napisał: A mógłbyś zdradzić te obliczenia ? Wygląda na to że pasują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machefi Napisano 7 Grudzień 2020 Share Napisano 7 Grudzień 2020 W dniu 2.12.2020 o 07:46, leski66 napisał: Trza byłoby pytać tworzących katalog. A mógłbyś zdradzić te obliczenia ? Pojemność obliczona jest z danych dla silnika d65 - 4 cylindry, skok 130mm, średnica cylindra 110. W dniu 2.12.2020 o 07:59, IVVO napisał: Stąd - iż nie znasz ruskiej mentalności - ten Jumz był produkowany w wielu krajach związkowych - na Ukrainie - Kazachstanie i jeszcze kilka fabryk ich było - i każda robiła go po swojemu pod tą samą nazwą 😀. Więc Jumz z Ukrainy może być całkowicie inny od tego z Kazachstanu Jak Sasza przyszedł po ciężkiej niedzieli to odlewy bloków wyszły mu trochę większe - w środę robił prawie normatywne - a w czwartek już myślał o niedzieli - więc znowu lipa Tylko Jumz z tego co się orientuję to powstawał do lat 90' wyłącznie w fabryce Jużmasz na Ukrainie.To nie MTZ produkowany w wielu fabrykach, również w tej co JUMZ. Dopiero później, chyba w '93 trochę produkowano w Omsku tyle, że były one na licencji i pod marką ZTM. Później coś produkowano w obwodzie moskiewskim, ale to śladowe ilości. Błędy z interpretacją miejsca produkcji pewnie wynikają z produkcji początkowo pod marką Belarus, a później już jako Jumz, ale unikano podawania miasta gdzie powstaje. Co do pijaństwa, w tym samym zakladzie produkowano statki kosmiczne, rakiety miedzy kontynentalne i nie rozbijały się co chwilę. Błędna interpretacja miejsca produkcji ciągników pewnie wynika też z przypisania im miejsca gdzie powstawały koparki EO 2621 i inne, borex, podnośniki koszowe, wiertnice, koparki łańcuchowe, walce drogowe i ich miejscem produkcji były fabryki które korzystały z jumza 6 jako bazy dla swoich wyrobów. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt że produkowano w fabryce Jużmasz przed rokiem 1970 ciągniki mtz-5 i mtz-7 W dokumentach ukraińcy mają wtedy najczęściej wpisane np. Marka:JUMZ Model:MTZ-5 Oprócz tego dużo ciągników rejestrowanych po latach od wyprodukowania tak naprawdę dostało "papiery" czy zakwalifikowano je jako inne modele niż wyjechały z fabryki, część jest przeróbką koparek itp. Przez to, pewnie jest zamieszanie w katalogach. Jak będę miał czas dorzucę jakie modele kiedyś produkowano (głównie na zachód)(belarus 611, 615, 650, 652, ) i coś o nowszych modelach niż jumz6 ( np.8280) W skrócie i pewnie w lekkim uproszczeniu: Były następujące generacje ciągników Jumz 6 JUMZ-6 1970-1978r (masa własna 3095?) JUMZ-6A 1978-1986r JUMZ-6K 1986-1993 (masa własna 3890) JUMZ-6AK 1993-2001r (masa własna 3630) Po oznaczeniu jak wyżej mamy litery M lub L - oznaczają one sposób rozruchu silnika M-rozrusznik elektryczny L - spalinowy silnik rozruchowy Masy własnej nie podaje jako pewnej- musiałbym porównać to co w internecie z danymi z instrukcji itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.