Skocz do zawartości

Białoruś Jumz-6M


Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje danych technicznych, jak w temacie Białoruś Jumz 6M mam tylko pojemność silnika 4080ccm rok-1985.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg kat ITS

MMC-3950 kg

DMC-3950 kg

mwł - 3758 - 3991kg

osi -2

Poj. silnika 4840 cm3

Paliwo -D

Dop.nacisk osi -24 kN 2449kg

Max nacisk osi - j w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...
4080/55/1700

3,81/1,82/2,14

3487/3197 kg

19/29 kN

6000/750

 

Występuje jeszcze pojemność 4020 oraz 4940

 

 

Będę wdzięczny za dane dla pojemności 4940 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
W dniu 3.02.2015 o 15:42, IVVO napisał:

4080/55/1700

3,81/1,82/2,14

3487/3197 kg

19/29 kN

6000/750

 

Występuje jeszcze pojemność 4020 oraz 4940

A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? 

Jaki to silnik?

Podobna pojemnosc i moc mogłaby podpadać pod LTZ  z pojemnością 4156 i moca 55 koni, ale to zupełnie inny ciągnik.

-Nie pasuje to do żadnego silnika montowanego w Jumzie

 Tam były tylko silniki:

D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc)

Moc w ciagnikach 60-65 koni zależnie od wersji. ( pierwsze d65 miały ok. 40 koni ale one raczej nie trafiły do ciągników)

SMD- 15 (SMD-14 poczatek produkcji- kosmetyczne różnice)  (75 KM) 6.3l  (6333.45cc)

Rzadko spotykany, nawet nie ma go w większości instrukcji. 

D-242-435 (60KM) i D-242-71 (62KM) 4,75 l  (4751,66cc) - zmodyfikowany silnik znany z ciągników MTZ, stosowany praktycznie w latach '90

W dniu 3.02.2015 o 16:27, zjc napisał:

Wg kat ITS

MMC-3950 kg

DMC-3950 kg

mwł - 3758 - 3991kg

osi -2

Poj. silnika 4840 cm3

Paliwo -D

Dop.nacisk osi -24 kN 2449kg

Max nacisk osi - j w

Masa własna 3758- 3991kg i DMC 3950kg? Mniejsze DMC niż masa własna?

Max nacisk osi 2449kg? 

W instrukcji dla Jumza 6KM z masa własna to 3895kg +/- 3%

Rozkład mas:

przednia oś: 1270kg

Tylna oś: 2625kg 

Jak ten maksymalny nacisk osi ma się do nacisku tylnej osi? Gdzie miejsce na mase samego kierowcy, nie mówiąc o maszynie na podnośniku, czy przyczepie jednoosiowej wywierającej nacisk na tylną oś?

 

 

Co jeszcze jest w tych katalogach dla różnych wersji? Chyba jest tam coś pomieszane?

Edytowane przez Machefi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Machefi napisał:

A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? 

Trza byłoby pytać tworzących katalog.

7 godzin temu, Machefi napisał:

D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc)

A mógłbyś zdradzić te obliczenia ?

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Machefi napisał:

A skąd się wzięła w katalogach pojemność 4080 i 4020? 

Stąd - iż nie znasz ruskiej mentalności - ten Jumz był produkowany w wielu krajach związkowych - na Ukrainie - Kazachstanie i jeszcze kilka fabryk ich było - i każda robiła go po swojemu pod tą samą nazwą 😀. Więc Jumz z Ukrainy może być całkowicie inny  od tego z Kazachstanu 

Jak Sasza przyszedł po ciężkiej niedzieli to odlewy bloków wyszły mu  trochę większe - w środę robił prawie normatywne - a w czwartek już myślał o niedzieli - więc znowu lipa 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Machefi napisał:

D-65 4.94 l. ( z obliczeń 4941.73cc)

Spokojnie  jest i taka w katalogu ITS (4940 ccm) a właściwie tylko taka przy JUMZ

 

6 godzin temu, IVVO napisał:

Jumz 

Przy Jumz mam tylko pojemność 4940 (ITS  2000r)

6 godzin temu, leski66 napisał:

A mógłbyś zdradzić te obliczenia ?

Wygląda na to że pasują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2020 o 07:46, leski66 napisał:

Trza byłoby pytać tworzących katalog.

A mógłbyś zdradzić te obliczenia ?

:smile:

Pojemność obliczona jest z danych dla silnika d65 - 4 cylindry, skok 130mm, średnica cylindra 110.

W dniu 2.12.2020 o 07:59, IVVO napisał:

Stąd - iż nie znasz ruskiej mentalności - ten Jumz był produkowany w wielu krajach związkowych - na Ukrainie - Kazachstanie i jeszcze kilka fabryk ich było - i każda robiła go po swojemu pod tą samą nazwą 😀. Więc Jumz z Ukrainy może być całkowicie inny  od tego z Kazachstanu 

Jak Sasza przyszedł po ciężkiej niedzieli to odlewy bloków wyszły mu  trochę większe - w środę robił prawie normatywne - a w czwartek już myślał o niedzieli - więc znowu lipa 

Tylko Jumz z tego co się orientuję to powstawał do lat 90'  wyłącznie w  fabryce Jużmasz na Ukrainie.To nie MTZ produkowany w wielu fabrykach, również w tej co JUMZ.  Dopiero później, chyba w '93 trochę produkowano w Omsku tyle, że były one na licencji i pod marką ZTM. Później coś produkowano w obwodzie moskiewskim, ale to śladowe ilości. Błędy z interpretacją miejsca produkcji pewnie wynikają z produkcji początkowo pod marką Belarus,   a później już jako Jumz, ale unikano podawania miasta gdzie powstaje.  Co do pijaństwa, w tym samym zakladzie produkowano statki kosmiczne, rakiety miedzy kontynentalne i nie rozbijały się co chwilę.
Błędna interpretacja miejsca produkcji ciągników pewnie wynika też z przypisania im miejsca gdzie powstawały koparki EO 2621 i inne, borex, podnośniki koszowe, wiertnice, koparki łańcuchowe, walce drogowe i ich miejscem produkcji były fabryki które korzystały z jumza 6 jako bazy dla swoich wyrobów.
Dodatkowo  sprawę komplikuje  fakt że produkowano w fabryce  Jużmasz  przed rokiem 1970 ciągniki mtz-5 i mtz-7 W dokumentach ukraińcy  mają wtedy najczęściej wpisane np.

Marka:JUMZ  Model:MTZ-5

 Oprócz tego  dużo ciągników rejestrowanych po latach od wyprodukowania tak naprawdę dostało "papiery" czy zakwalifikowano je jako inne modele niż wyjechały z fabryki, część jest przeróbką koparek itp. 
Przez to, pewnie jest zamieszanie w katalogach.

Jak będę miał czas dorzucę jakie modele kiedyś produkowano (głównie na zachód)(belarus 611, 615, 650, 652,  ) i coś o nowszych modelach niż jumz6 ( np.8280)

W skrócie i pewnie w lekkim uproszczeniu:

Były następujące generacje ciągników Jumz 6

JUMZ-6
1970-1978r
(masa własna 3095?)


JUMZ-6A
1978-1986r


JUMZ-6K
1986-1993
(masa własna 3890)


JUMZ-6AK
1993-2001r
(masa własna 3630)


Po oznaczeniu jak wyżej  mamy litery  M lub L   - oznaczają one sposób rozruchu silnika

M-rozrusznik elektryczny

L - spalinowy silnik rozruchowy

Masy własnej nie podaje jako pewnej- musiałbym porównać to co w internecie z danymi z instrukcji itp.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.