Skocz do zawartości

Przyczepa 3-osiowa


SAJMON-77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 178
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    30

  • Paprock

    30

  • Marek1

    25

  • michal_k

    20

Ale to w "ichnym" języku i na rynek szwedzki :evil:

Ja wiem, że jeden jest tylko "łysy" na tym forum i bardzo się lubicie, więc może i tobie będzie "łyso" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych rodzynków jest więcej , trzeba wpisać w wujka google "przyczepy skorupowe" i trochę pogmerać .

Ta marka jest chyba bardziej znana, niż ta z pierwszego postu

http://www.pronar.pl/EN/ENprzyczepy/___t682__.html

 

Dlatego obawiam się, że rzeczywiście jest tak, że DMC przyczepy rolniczej wyznacza suma dopuszczalnych nacisków na osie i sprzęg.

Jest tak pewnie dlatego, że trudno w prypadku przyczep rolniczych tak jednoznacznie jak w przypadku przyczep samochodowych odróżnić przyczepę od naczepy.

 

Te o których rozmawiamy są czyś pośrednim między przyczepą a naczepą a gdyby nazywały się naczepą rolniczą to nie byłoby całej tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą jest to parametr konstrukcyjny a nie administracyjny i może przyjmować dowolne wartości.

 

Konstrukcyjny tak może być różny,

ale dla ciągnika rolniczego jest on administracyjnie ograniczony do 3000 kg.

 

Dla ciągnika rolniczego istnieje ograniczenie administracyjne ale obowiązuje tylko podczas poruszania się po drogach publicznych i nic nie stoi na przeszkodzie aby podczas jazdy po terenie "zamkniętym" parametr ten nie przyjmował większych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciągnika rolniczego istnieje ograniczenie administracyjne ale obowiązuje tylko podczas poruszania się po drogach publicznych i nic nie stoi na przeszkodzie aby podczas jazdy po terenie "zamkniętym" parametr ten nie przyjmował większych wartości.

Słuszna uwaga :ok

Jednak nie ma to wpływu na ustalenie DMC przyczepy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te o których rozmawiamy są czyś pośrednim między przyczepą a naczepą a gdyby nazywały się naczepą rolniczą to nie byłoby całej tej dyskusji.

Dokładnie tak, choć trzeba przyznać, że te przyczepy spełniają definicje naczep:

52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

Może to klasyfikacja jest błędna i nie powinny być one uznawane za przyczepy tylko za naczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś był łysy ?  :x  
Ja wiem' date=' że jeden jest tylko "łysy" na tym forum[/quote']

Po trzecie zęby, ale to mi już! Do NFZ we dwóch!! bejsbolmj6.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to klasyfikacja jest błędna i nie powinny być one uznawane za przyczepy tylko za naczepy?

Tak właśnie uważam, powinny być klasyfikowane jako naczepy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie wygląda sprawa z przyczepami typu "tandem" do ciężarówek, które też potrafią zawiesić dodatkową tonę na zaczepie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak bez katalogu i "łysego"

Tej wersji będę bronił przynajmniej do jutra godz. 7 z minutami ,jak sprawdzę w katalogu czy były homologowane rolnicze powyżej 24t. :lol:

To jak jest przepis napisany?

Warunki powinny wystąpić łącznie czy "12" wyklucza "1" :?::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się nie okazało, że Niewiadów to też naczepa bo przecież obciąża, a mało tego nawet producenci przewidują i podają dodatkowy nacisk osi jak pojazd z przyczepą jest sprzężony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obelix! u-karen147.gif

 

Zamieszanie się robi z takimi przyczepami z powodu specyficznej i trudnej jak dla mnie redakcji przepisów prawnych.

Cytując klasyka... No właśnie z tym całościowym czytaniem i „zastrzeżeń” czytaniem bywa różnie.

A zastrzeżenie jak zastrzeżenie podobne do tego, które mówi: „Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem (...)”

Brzmi podobnie, a jednak z przyczepami powstaje zamieszanie.

Poza tym wieczna zapominajka to do rozporządzenia wstęp:

Niniejsze rozporządzenie wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

dyrektywy 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r. ustanawiającej (…)

A dyrektywa ta to nic innego jak właśnie przerobiony na nasze cały Dział II rozporządzenia/obwieszczenia 951 zredagowany na podstawie Załącznika I tego aktu,

który mówi o „Maksymalnych Ciężarach i Wymiarach oraz Podobnych Parametrach Pojazdów”.

Niestety następujących pojazdów:

Niniejsza dyrektywa jest stosowana w odniesieniu do:

a) wymiarów pojazdów mechanicznych klas M2, M3 oraz N2 i N3 i przyczep samochodowych klas O3 i O4

zdefiniowanych w załączniku II Dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 roku

w sprawie dostosowania przepisów prawnych państw członkowskich w zakresie dopuszczania do ruchu pojazdów i przyczep;

b) ciężarów i niektórych innych parametrów technicznych pojazdów szczegółowo wymienionych pod literą a)

oraz w załączniku numer 2 wyżej wymienionej dyrektywy

Teraz staje się jasnym, że aby zamieszać o rolniczych przyczepach trza było do paragrafu 3 ustęp 1 zastrzeżenie wklepać.

Ta cała rozpiska o masach, o dopuszczalnych masach tyczy wszystkich przyczep i pojazdów oprócz „zastrzeżonych”.

Czyli w § 3. 1. opisano samochody i przyczepy ciężarowe głównie, bo jest tam i autobus i traktor się wkradł, a i tak z pewnych powodów trafił do zastrzeżonych (patrz § 3. 12.).

Tyle w temacie.

Bez pytania, bez zgody autora, skradziony w takim razie z książeczki nie do nabożeństwa, choć można uznać że rodzaju pewnego biblia, piktogram poglądowy zapodaję:

5ae1a6846d594_P-py1.jpg.965d3e639f260b6002dda21cc78f8ffb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem cytatem:

Czyżbyś był łysy ? :x Bo zaczynasz kombinować . :lol:
Cytując klasyka... No właśnie z tym całościowym czytaniem i „zastrzeżeń” czytaniem bywa różnie.

A zastrzeżenie jak zastrzeżenie podobne do tego, które mówi: „Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem (...)”

Niestety jeszcze istniej kontekst słowa "zastrzeżenie" - postaram się tobie wyjaśnić na przykładzie (wymyślonym na potrzeby tego tematu):

Przykłąd I

1. Na studia inżynierskie przyjmuje się kandydatów z maturą z zastrzeżeniem pkt 2-3.

2. Kandydat ma mieć ukończone 19 lat

3. Kandydat ma mieć ukończone Technikum zawodowe

 

Przykłąd II

1. Na studia inżynierskie przyjmuje się kandydatów z maturą z zastrzeżeniem pkt 2-3.

2. Kandydat ma mieć ukończone 19 lat

3. Kandydat może mieć ukończone Technikum zawodowe

 

Przykład III

1. Na studia inżynierskie przyjmuje się kandydatów z maturą z zastrzeżeniem pkt 2-3.

2. Kandydat ma mieć ukończone 19 lat

3. Ukończone Technikum zawodowe uprawnia do przyjęcia kandydata na studia inżynierskie

 

I za każdym razem jest użyty jest zwrot "z zastrzeżeniem", ale mam pytania do stworzonych zapisów (przykładów):

1. Czy matura jest obowiązkowa za każdym razem?

2. Czy ukończenie każdej szkoły średniej z maturą uprawnia do przyjęcia na studia inżynierskie?

 

Jeżeli jesteś łaskaw to w odpowiedz rozpatrz wszystkie przykłady do zadanych pytanań :ok

 

No może jeszcze jedno pytanie 3. Czy kandydat poniżej 19 roku życia może być przyjęty na wskazane studia :?:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym monitor poplułem i pod biurko wpadłem: "Czy tobie czasem Wąski sufit na łeb się nie spadł?".

u-smiechawka.gif

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wąski zajmij miejsce w fotelu, rozsiądź się całą płaszczyzną wygodnie, weź lapka w dłonie niech spocznie na ud łonie, uchyl pokrywę zapodaj power i ładnie proszę bądź uprzejmy rzucić okiem na to zdanie ostatni raz wyświetlone na forum monitorze.

- Gdzie?

- Piwo potem!

„Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem... z odpuszczeniem... z wyłączeniem... z pominięciem... dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy rolniczej, nie może przekraczać w przypadku:...”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A tak dla świętego spokoju z sympatii i po koleżeńsku. :roll:

 

Ad Przykład I.

Ma mieć maturę, ukończone 19 lat i zaliczone technikum zawodowe.

 

Ad Przykład II.

Ma mieć maturę, ukończone 19 lat i nie musi być po technikum.

 

Ad Przykład III.

Ma mieć maturę, ukończone 19 lat i musi być po technikum

 

Ad 1. Tak. Matura jest potrzebna za każdym razem.

Ad 2. Nie. Można mieć skończoną dowolną szkołę.

Ad 3. Nie. Nie może mieć lat mniej niż 19.

 

Ta matura to taki odpowiednik dopuszczalnej masy całkowitej w tych przykładach ma się rozumieć.

OK. Może lepiej zakombinować tak:

1. Na studia inżynierskie przyjmuję się kandydatów z maturą z zastrzeżeniem pkt 2-3*...

* - dotyczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku

hahaha.gif

A teraz i tak w pi... do Pitu-Pitu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna masa całkowita tej przyczepy wynosi 24 tony, ale z zastrzeżeniem, że nie może przekraczać sumy nacisków na osie i sprzęg. Czyli może być mniejsza, a nigdy większa. W tym przypadku ten drugi warunek "nie ma znaczenia", ale gdyby suma nacisków wynosiła mniej niż 24 tony to wtedy oczywiście zmniejsza się DMC do odpowiedniej wartości. Zastrzeżenie jako wyjątek dla rolniczej dotyczy tylko tego, że do DMC "wlicza się" również nacisk na sprzęg, czyli np. nośność opon może być mniejsza niż wynikałoby to z DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaraz nie dostaniemy czerwonym paskiem to będzie dobrze, ale niestety twoje odpowiedzi są trochę inne niż w schemacie który stworzyłem, a zwłaszcza dotyczy to przykładu III :oops:

 

1. Czy matura jest obowiązkowa za każdym razem?

przykład I - tak

przykład II - tak

przykład III - nie

 

2. Czy ukończenie każdej szkoły średniej z maturą uprawnia do przyjęcia na studia inżynierskie?

przykład I - nie

przykład II - tak

przykład III - - tak

 

3. Czy kandydat poniżej 19 roku życia może być przyjęty na wskazane studia

przykład I - nie

przykład II - nie

przykład III - - tak

 

Przynajmniej takiego miałem plana ;)

 

A tak na koniec to dlaczego do pitu pitu :?:

Przecież w temacie :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzeżenie jako wyjątek
- OK.

Przeróbmy w takim razie wysokość pojazdu, a dokładnie motocykla. Dlaczego taka, a nie inna i z czego wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego taka, a nie inna i z czego wynika?

Nie wiem dlaczego, ale motocykl jest pojazdem więc nie może przekraczać 4 m i nie może przekraczać 2,5 m. Więc wysokość motocykla nie może przekraczać 2,5 metra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wysokość motocykla nie może przekraczać 2,5 metra ;-)
- a to właśnie wynika z ulubionego za-strze-że-na! :P
4. Wysokość pojazdu, z za-strze-że-niem ust. 11, nie może przekraczać 4,00 m.

11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,50 m.

Kocham ten wyraz! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.