Skocz do zawartości

waryński KSH 45A


krichna25

Rekomendowane odpowiedzi

Ten Waryński jako koparko-ładowarka podsiębierna/zasięrzutna zaiste, po zdemontowaniu zbędnego osprzętu ustawową definicję traktorka będzie spełniał. Jak Unimoga da radę na ciągnik zarejestrować, podobnie czterokołowca, to i wnet STAR 66 stanie się traktorem. Ja tam temu Waryńskiemu pod górkę bym nie robił. Niech tam sobie po polu jeździ albo sianko do paśnika wozi.

PS.

Jeden pies czy to Waryński, Ursus, Ostrówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2021 o 07:58, aboz napisał:

W zasadzie tylko G.

Tak .

 Tam też sporo odbiega od oryginału dmc, i były różnice w przedniej osi ,nie jestem pewien czy w tylnej tez nie?

W dniu 17.12.2021 o 08:50, Paprock napisał:

Jeden pies czy to Waryński, Ursus, Ostrówek

W parametrach niekoniecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2021 o 12:56, duchu napisał:

Tam też sporo odbiega od oryginału dmc

Tam nic nie odbiega. Ten pojazd ma swoje parametry i przy zmianach konstrukcyjnych (nie stanie się C-360) zmieni się tylko masa własna (demontaż osprzętu) i zwiększy się dopuszczalna ładowność (różnica pomiędzy MW a DMC). Ot całe zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

odbiega

Od oryginału - w sensie c360. Reszta ok ,  takjak piszesz.

2 godziny temu, adam1501 napisał:

 (demontaż osprzętu) ......... Ot całe zmiany konstrukcyjne

Gratuluje optymizmu .Na 100% wyleci np przednia ośka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

Ten pojazd ma swoje parametry i przy zmianach konstrukcyjnych (nie stanie się C-360) zmieni się tylko masa własna (demontaż osprzętu) i zwiększy się dopuszczalna ładowność (różnica pomiędzy MW a DMC). Ot całe zmiany konstrukcyjne.

 

7 minut temu, duchu napisał:

Na 100% wyleci np przednia ośka...

Taka koparko-ładowarkę można przerobić na dwa sposoby, czyli albo zdemontować osprzęt i wyjdzie coś przypominającego ciągnik rolniczy albo zdemontować wszystko i pozostawić tylko silnik z tylnym mostem a wówczas można będzie odtworzyć "oryginalnego" c-355, który jednak w swej marce ursusem c-355 nigdy ie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jest możliwość przeróbki , to nie ulega wątpliwości . Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?) , i czy można beztrosko podejść do przeróbki na "oryginalnego"  którego dmc to niecałe 3t  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, duchu napisał:

Na 100% wyleci np przednia ośka...

Nie piszę o stanie technicznym.

6 minut temu, duchu napisał:

Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?) , i czy można beztrosko podejść do przeróbki na "oryginalnego"  którego dmc to niecałe 3t  ?

To nigdy nie będzie pierwotny pojazd. Jego DMC pozostanie taka jaka była, ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1501 napisał:

To nigdy nie będzie pierwotny pojazd. Jego DMC pozostanie taka jaka była, ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr.

Jeżeli zmianie ulegnie przednia oś na oryginalną od C-355 (C-360), która ma znacznie mniejsza nośność, to zmiana DMC będzie konieczna. 

@adam1501 zauważ, że oś przednia z Ostrówka miała zupełnie inna konstrukcję niż w ciągniku rolniczym. Ładowność przedniej łyżki to około 1 t a do tego porównywalna masa przedniego osprzętu i dlatego DMC Ostrówka tak wzrosło.

Tu mamy podobna sytuację jak w przypadku zmian konstrukcyjnych z pojazdu 3 osiowego na 2 osiowy, gdzie niezbędna jest korekta DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, adam1501 napisał:

ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr

Czyli nie razi cie to że po usunięciu przodka z ramą od koparki i montażu wspornika z  oską i zwrotnicami od ursusa zostajesz z róznicą masy ok 2.7 t  ? Teoretycznie masz rację, Druga kwestia ,może teoretycznie taka zmiana nie powinna mieć miejsca.

Ja bym widział takie rozwiazanie jak:

12 minut temu, danielg539 napisał:

podobna sytuację jak w przypadku zmian konstrukcyjnych z pojazdu 3 osiowego na 2 osiowy, gdzie niezbędna jest korekta DMC

 

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, duchu napisał:

Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?)

Jeżeli zastosujemy standardowe opony od c-360, czyli przód 6.00-18 (nośność 750 kg) i tył 14,9-28 (nośność 1900 kg), to zabraknie 400 kg nośności do DMC 5700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, danielg539 napisał:

c-360, czyli przód 6.00-18

to na żądanie.

Wg instrukcji obciaznie przód 1240 na 16 (1380 na 18) tył 3350 kg

1 minutę temu, jast napisał:

Rozstaw tylnych kół

Też dobrze kojarzyłem że z tyłem też coś było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, danielg539 napisał:

Jeżeli zmianie ulegnie przednia oś na oryginalną od C-355 (C-360)

48 minut temu, duchu napisał:

nie razi cie to że po usunięciu przodka z ramą od koparki i montażu wspornika z  oską i zwrotnicami od ursusa

36 minut temu, danielg539 napisał:

Jeżeli zastosujemy standardowe opony od c-360

To będzie niewłaściwa naprawa tego pojazdu a nie zmiany konstrukcyjne. Tego typu zabiegi nie powodują zmiany DMC. Ten pojazd nigdy nie stanie się C-360 z jego parametrami choćby nie wiem jak był podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, adam1501 napisał:

Ten pojazd nigdy nie stanie się C-360 z jego parametrami choćby nie wiem jak był podobny.

C-360 się nie stanie ale jego parametry może uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, danielg539 napisał:

ale jego parametry może uzyskać

W jaki sposób? Poprzez niewłaściwą naprawę? Jak założę do pojazdu o DMC 4600 kg opony o mniejszej nośności, to nie uzyskam pojazdu np. 3500 kg. Jak do przyczepy o DMC 1000 kg wymienię oś na nośność 750 kg, to nie otrzymam przyczepy lekkiej. Analogicznie tutaj - ten pojazd ma inne parametry i można z niego zrobić klasyczny ciągnik rolniczy ale zmieniając tylko to co się zmieni - czyli masa własna i ładowność - nic więcej. Naciski i DMC pozostanie bez zmian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Jak założę do pojazdu o DMC 4600 kg opony o mniejszej nośności,

Nie o opony tu się rozchodzi a o wymianę przedniej osi. @adam1501 pamiętaj, że nie można przekroczyć pierwotnej wartości DMC ale zmniejszyć ją można!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, danielg539 napisał:

zmniejszyć ją można

Oczywiście, że tak ale nie poprzez montaż podzespołów o mniejszych parametrach. Wymiana tej osi właśnie jest taką czynnością jak wymiana samych opon. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedzi, niestety temat już nieaktualny, z powodów problemów z dokumentacją. Ale dla potomnych będą już jakieś informacje. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

niestety temat już nieaktualny, z powodów problemów z dokumentacją

Zapewne koparka nie była zarejestrowana więc pojawił się problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

22 godziny temu, adam1501 napisał:

a nie zmiany konstrukcyjne

ja twierdzę że to jednak zmiany

21 godzin temu, adam1501 napisał:

ten pojazd ma inne parametry i można z niego zrobić klasyczny ciągnik rolniczy

oczywiście ,usuwając elementy koparki i montując te od ciągnika.


Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.