krichna25 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Jest mozliwosc zmienic ustalona ladownosc przy pierwszej rejestracji przyczepki lekkiej marki SAM? Przyczepka zarejestrowana dawno temu w dowodzie rej.: marka: SAM model: 150 masa wlasna: 200kg; dop. ladownosc 150kg rodzaj pojazdu: przyczepa lekka Czy w pojazdach marki SAM juz nic nie zmienimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Z SAM zrobisz wszystko tylko z głową /dobrze opisać/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 I miałby napisać, że zwiększa DMC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krichna25 Napisano 2 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2015 dodam ze wpisana tez byla dmc: 350kg; klient chce zwiekszyc ladownosc bo konstrukcja przyczepki wytrzyma spokojnie 750kg wiec 550 kg ladownosci moze miec. Ale czy diagnosta moze zmieniac takie parametry w SAMach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Ale czy diagnosta moze zmieniac takie parametry w SAMach? Może. W SAM-ie dozwolone jest zwiększenie DMC po zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Jedyna możliwość zmiany parametrów pojazdu, jest poprzez dokonanie zmian konstrukcyjnych, czyli zmian powodujących zmianę zapisów w DR. W tym przypadku, podniesienie ładowności do 550 kg jest możliwe tyko przez podniesienie DMC. Czym zostanie umotywowane zwiększenie DMC do 750 kg? Chyba nie pomyłką tej pierwotnie ustalonej wartości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Chyba nie pomyłką tej pierwotnie ustalonej wartości? Wymianą osi na mocniejszą przy stwierdzeniu /organoleptycznym/ wytrzymałości pozostałych elementów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Czyli jednak coś wymieniamy... Co jeśli jednak, hipotetycznie, poprzednio była opinia rzeczoznawcy ustalająca parametry tego pojazdu? Dziś my stwierdzamy, badając sobie ogranoleptycznie, że jednak ta konstrukcja "może więcej" Reasumując, bez opinii rzeczoznawcy bym się do tego nie zabierał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Marek1, SAM to tylko "organoleptyka" Opinii od biegłego jeszcze na oczy nie widziałem przez 20 lat Jak kto chce szukać dokumentów z SAM-a z lat 80 to życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 bo konstrukcja przyczepki wytrzyma spokojnie 750kg a co Kaszpirowski mu powiedział............................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Opinii od biegłego jeszcze na oczy nie widziałem przez 20 lat No, to dla tego przypadku, warto by ją zobaczyć! Bo można odnieść wrażenie, że po 25 latach eksploatacji, konstrukcja tej przyczepki uległa wzmocnieniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 Czym zostanie umotywowane zwiększenie DMC do 750 kg? zmiana pojazdu ciągnącego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 zmiana pojazdu ciągnącego W przypadku badaniu zespołu pojazdów, byloby to możliwe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 IMHO ... ktoś kiedyś zbudował przyczepę , która "da radę" nawet 1MG ale miał wtedy np. PF 126p ze zdolnością uciągu O2 = 350 kG i na tyle to zostało ustalone a teraz ma coś o większych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 zdolnością uciągu O2 = 350 kG i na tyle to zostało ustalone Te 350 kg faktycznie intrygujące i jeszcze to lata 80-te! Pewnie jak była z hamucem to miałaby 400 kg! Do PF 126 jak wypisz-wymaluj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Kwiecień 2015 Share Napisano 2 Kwiecień 2015 PF 126p ze zdolnością uciągu O2 = 350 kG 126p ma masę przyczepy bez hamulca określoną jako połowa masy własnej, czyli 300 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Kwiecień 2015 Share Napisano 3 Kwiecień 2015 Prawda! http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=177774#177774 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.