Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Witam.Znajajomy sprowadził Sprintera blaszaka,został zrobiony przegląd,zakład z uprawnieniami zrobił zabudowę na autbus,rzeczoznawca z listy MI wydał opinię zrobiłem badanie po zmianach i zonk w WK,Naczelnik życzy sobie zaświadczenia od producenta czy dany egzemplarz mógł przejść taką przebudowę,takiego dokumentu nikt nie wyda i co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Zmiana z ciężarowego na autobus to śliski temat w razie nieszczęścia d.. mokra. Odpowiedział na piśmie czy na gębę? Zarejestrować w innym mieście najprościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 a czy ten zakład ma "pozwolenie" od mercedesa na takie przebudowy? z tego co mi wiadomo to chyba potrzebują jakiegoś certyfikatu i homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2015 A kto powiedział,że życie diagnosty jest proste Rejestracja w innym WK-sam powinieneś wiedzieć z czym to się wiąże [ Dodano: 24-04-2015, 09:45 ] a czy ten zakład ma "pozwolenie" od mercedesa na takie przebudowy?z tego co mi wiadomo to chyba potrzebują jakiegoś certyfikatu i homologacji to podaj mi jakiś paragraf na swój tok myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 A kto powiedział,że życie diagnosty jest proste Rejestracja w innym WK-sam powinieneś wiedzieć z czym to się wiąże Wiem z czym. A myślałeś że za darmo jest wszystko? Trzeba było kupić gotowy autobus i ewentualnie przerabiać pod swoje potrzeby a nie teraz płakać że dodatkowe koszty. Nie napisałeś jaka była odpowiedź WK ustna czy pisemna. Podejrzewam że na gębę bo jak ktoś musi złożyć dokumenty to już bąki puszcza i twierdzi że nie chce wojować ze starostwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 W przypadku wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażeni lub części, poza producentem, automatycznie następuje utrata świadectwa homologacji typu pojazdu. Producent pojazdu od tego momentu nie odpowiada za żadne wady techniczne. Odpowiedzialność ta przyjmuje diagnosta, który na podstawie dodatkowego badania technicznego dopuści pojazd do ruchu. [ Dodano: 24-04-2015, 10:19 ] Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian konstrukcyjnych w pojeżdzie, celem sprawdzenia co zostało zmienione w pojeżdzie oraz w jaki sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian konstrukcyjnych w pojeżdzieA jakaś podstawa prawna na tą okoliczność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 to podaj mi jakiś paragraf na swój tok myślenia paragraf to z WK w mojej okolicy jest kilku producentów autobusów i oni wystawiają np nowe homo i może problemem jest konkurencja [ Dodano: 24-04-2015, 10:31 ] Dnia 22 czerwca 2013 roku wchodzi w życie nowa ustawa wprowadzającą rewolucję w dziedzinie dopuszczeń pojazdów oraz rejestracji w Polsce. Nowe przepisy przede wszystkim znoszą możliwość rejestrowania w Polsce jednej sztuki w roku !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Dodam jeszcze że w związku z powyższym diagnosta przed wykonaniem badania jest obowiązany zażądać od właściciela pojazdu oświadczenia przedsiębiorcy dot. wykonania zmian konstrukcyjnych w pojeżdzieA jakaś podstawa prawna na tą okoliczność? Słuchajcie Panowie w pierwszym poście napisałem-wszystko zgodnie z literą prawa -firma z działalnościa o odp. kodzie robi zabudowy do autobusów nowych i starych rzeczoznawca z listy MI na wszystko jest homologacja w swojej może nie długiej karierze/26 lat/zrobiłem trzy takie przypadki i było ok. nawet jeden do tego szmego WK obecnie odmowa na piśmie /dołączyć zaświadczenie od producenta ze dany model może być przerobiony/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 A nie rozchodzi się przypadkiem o 6.2.6b z 996? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Ale jaka jest podstawa prawna żądanych dokumentów? Oni działają na rozporządzeniach i jeżeli odpowiadają że nie to podają konkretny paragraf. Z tego co ja wiem to Dz U z 2014 poz 1727 par 5 ust 5 nie mówi nic o oświadczeniu producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Sprintera blaszaka na wszystko jest homologacja Z blaszaka - bez okien bocznych - ciekawe jak rzeczoznawca wyliczył wytrzymałość budy po wycięciu otworów na okna - nie wspomną o reszcie - osobiście bez opinii producenta o możliwości przebudowy nie ruszył bym tego [ Dodano: 24-04-2015, 11:39 ] Jak masz to wrzuć opinie "rzeczoznawcy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 osobiście bez opinii producenta o możliwości przebudowy nie ruszył bym tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Jak będęmiałdokumenty w ręku napiszę coś więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Firma przybudowując Mercedesy: "Na Mercedesa-Sprintera serii 5xx posiadamy Europejską Homologację COC 2007/46 nr 136 i 137, a na Volkswagena Craftera 50 nr PL*4262*00. Oba świadectwa zostały udzielone po serii badań gwarantujących bezpieczeństwo naszych pojazdów. Homologacje to dokumenty niezbędne do zarejestrowania autobusu, są one również wymagalne do zwiększenie prędkości autobusu do 100 km/h. Nasze minbusy MB Sprinter, VW Crafter zostały przebadane przez instytut DEKRA pod kątem poruszania się z prędkością 100 km/h. Posiadamy certfikat TEMPO 100 nr 200922652 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h. Posiadamy także szereg homolgacji cząstkowych dotyczących zabudowywanych pojazdów: - bezpieczeństwo mocowania foteli, homologacja Ministra Infrastruktury nr E20 80R-01 2417 - montaż stanowisk wózków inwalidzkich, certyfikat PIMOT-u nr 600/BLB/55/2009 - atest higieniczny PZH do produkcji pojazdów typu izoterma Jako autoryzowany partner Mercedesa dysponujemy również certyfikatami dotyczącymi montażu drzwi elektrycznych oraz pogłębionego bagażnika." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2015 No właśnie poprzednie robiła w.w firma,obecnego to nie wiem,rozmawiałem z właścicielem telefonicznie,nie wiem gdzie robił zmiany,na chwilę obecną nie mam z nim kontaktu i nie wiem kto robił przegląd po zmianach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Kwiecień 2015 Share Napisano 24 Kwiecień 2015 obecnie odmowa na piśmie /dołączyć zaświadczenie od producenta ze dany model może być przerobiony/ Jaka została przytoczona podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 24 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2015 Przed chwilą rozmawiałem telefonicznie z właścicielem , załatwiał rejestrację pośrednik wszystko przy okienku,ale dokumenty zostały złożone przez sekretariat,co dalej zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 25 Kwiecień 2015 Share Napisano 25 Kwiecień 2015 A nie rozchodzi się przypadkiem o 6.2.6b z 996? I to jest praktycznie finał sprawy, czyli brak dokumentu informującego o zamontowaniu siedzeń w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu = wynik badania N i odmowa rejestracji pojazdu. Do tego dochodzi jeszcze punkt 7.1.2.f - brak miejsc kotwiczenia pasów, oraz 7.1.2.g - punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Kwiecień 2015 Share Napisano 25 Kwiecień 2015 I to jest praktycznie finał sprawy Ale to dotyczy badań technicznych a nie procesu rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Kwiecień 2015 Share Napisano 25 Kwiecień 2015 czyli brak dokumentu informującego o zamontowaniu siedzeń w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu = wynik badania N i odmowa rejestracji pojazdu.Do tego dochodzi jeszcze punkt 7.1.2.f - brak miejsc kotwiczenia pasów, oraz 7.1.2.g - punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu To nie jest do końca tak, bo praktycznie żaden autobus zbudowany na podwoziu ciężarówki nie ma siedzeń zamocowanych do konstrukcji pojazdu! Siedzenia są montowane do do tzw ślepej podłogi, która jest konstrukcją wykonaną przez firmę dokonującą przebudowy pojazdu. Jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa to praktycznie zawsze są one zintegrowane z fotelami. To tak od strony diagnosty a od strony WK to przepisy odnośnie siedzeń i pasów nie mają zastosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 To nie jest do końca tak, bo praktycznie żaden autobus zbudowany na podwoziu ciężarówki nie ma siedzeń zamocowanych do konstrukcji pojazdu! Otóż to. Z HOMOLOGOWANYMI włącznie. Żadna płyta podłogowa konstrukcji typu "blaszak" nie różni się konstrukcyjnie od wersji przeznaczonej na "dostawczaka" od tej na "autobus" czy cokolwiek innego. O konstrukcjach ramowych bez żadnej zabudowy nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 ...zrobiłem badanie po zmianach i zonk... Stronę póżniej .... .... i nie wiem kto robił przegląd po zmianach Chyba jestem już dziś za bardzo zmęczony, bo przestałem już rozumieć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 28 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 28 Kwiecień 2015 Miało być /zrobione badanie po zmianach/ nie pilotowałem tego badania do końca-ro biłem przed rejestr. w Polsce,resztę wiadomości podana przez telefon,może dzisiaj ujrzę dokumenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.