Skocz do zawartości

Ile za badaniae po kolizji


wojtek1150

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli w pokwitowaniu jest napisane uszkodzona lampa itp. to liczę za usterki, natomiast jeśli w pokwitowaniu "uczestniczył w kolizji" i opis usterek, to badanie po kolizji (98 +94).

U nas WK cofa przeglądy dodatkowe - za usterki, jeśli poj. uczestniczył w kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 403
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    31

  • Psuj

    27

  • aboz

    25

  • skpauto

    23

Top Posters In This Topic

Jeśli w pokwitowaniu jest napisane uszkodzona lampa itp. to liczę za usterki, natomiast jeśli w pokwitowaniu "uczestniczył w kolizji" i opis usterek, to badanie po kolizji (98 +94).

Zgadzam się z tym jak najbardziej kolizja to kolizja a nie nawijanie makaronu na uszy że uszkodziłem lampe prawą a przy okazji pomalowałem cały samochód bo był podrapany.

Pokwitowanie zatrzymania dowodu rejestracyjneego wyraźnie wskazuje rodzaj badania jakie należy wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa kolizja , to nie wszystko . Każda, nawet lekka stłuczka jest kolizją .

DZ.U.227 par 3 ust 1 pkt 7 , a w następstwie DZ.U.108 par 81 ust 8 pkt 1c - pojazd uczestniczył w wypadku w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne......

Jeśli są usterki, a nie ma w nich elementów nośnych , to tylko badamy usterki.

Tą decyzję podejmuje diagnosta na podstawie wpisu i oględzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale to czy kolizja czy nie, to ocenia Policjant na drodze. My badamy już po naprawie (robimy sekcje zwłok ::hey), więc skąd wiesz jakie były wcześniejsze uszkodzenia.

Uważam, że nie powinno się różnie interpretować zapisu "pojazd po lub uczestniczył w kolizji" Tak, jak powiedził Franwrc - kolizja to kolizja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale to czy kolizja czy nie, to ocenia Policjant na drodze. My badamy już po naprawie (robimy sekcje zwłok ), więc skąd wiesz jakie były wcześniejsze uszkodzenia.

Tak jak opisałem wcześniej - najpierw sprawdzam wpis policjanta . a następnie oględziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pokolizyjne : bezwzględnie 98+94+(jeżeli z gazem to jeszcze 63) i w zaświadczeniu wpis

okresowe + dodatkowe ( nie wpisywać okresowe + specjalistyczne po kolizji ponieważ WK cofa takie zaświadczenie w Kielcach), a poza tym kontrolujący sprawdzają pod tym kątem badanie z fakturą i jeżeli jest tylko pokolizyjne to informacja idzie do skarbowego a oni to juz potrafią wyegzekwować to co im się należy.

radzę także tak postępować w przypadku gdy klient przyjedzie z pierwszym badaniem z zagranicy a pojazd był uszkodzony ( pierwsze zrobione w innej stacji ) ale bez wpisu pierwsze + uszkodzenia , robić całe od nowa tzn. pierwsze + dodatkowe pojazdu noszącego ślady uszkodzeń,

 

[ Dodano: 17-12-2007, 17:18 ]

i jeszcze jedna uwaga : pobierajcie za badanie tyle ile w cenniku - znam przypadki takie jak

za ustalenie danych w cenniku 60 zł a diagnosta wypisuje 20 zł WK teraz to weryfikuje a znajomy diagnosta trzęsie du... okrutnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

czy ktoś może ma interpretacje PISK albo ITS ile w końcu brać za badanie po kolizji , bo ilu diagnostów tyle opinii , chociaż w mojej opinii powinno być 98+94

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może ma interpretacje PISK albo ITS

a co Ci one dadzą ???

chociaż w mojej opinii powinno być 98+94

tylko skąd to 98 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil:

To że tam są ich nazwiska nie znaczy że się pod tym podpisują,ktoś skopiował stare algorytmy ustalania cen ,przecież "pierwszych" już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia aktualizacja strony:

czwartek, 21 lipca 2011r.

 

 

Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę, co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia okrelonych warunków technicznych o których mowa w ustawie i rozporzšdzeniu.

 

NIE MA takiego badania. Zostało w cenniku, ale nie ma go w 155.

 

Zgodnie z rozporzšdzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18.12.2003r. w sprawie opłaty ewidencyjnej, tj. opłaty na na wydatki poniesione w zwišzku z utworzeniem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, od dnia 01.01.2004r. za wpis do dowodu rejestracyjnego przez uprawnionego diagnostę, po stwierdzeniu pozytywnego wyniku badania, kolejnego terminu badania technicznego, wnosi się dodatkowo opłatę w wysokoci 2,00 zł

 

Żenujące to mało powiedziane...

 

Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę zarejestrowanego po raz pierwszy przez organy Sił Zbrojnych, jednostki wojskowe podporzšdkowane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policję, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego i Straż Granicznš, a rejestrowanego ponownie przez starostę.

 

A to co za twór ?

 

Badanie techniczne pojazdu, w którym dokonano montażu instalacji do zasilania gazem (nie homologowanej) w Polsce (jedna sztuka rocznie):

 

+114,00

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

 

Dobra... dalej nawet nie patrzę... faktycznie ciekawy ten link... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się tam wyświetliło to:

 

Ostatnia aktualizacja strony:

czwartek, 1 stycznia 1970r

 

i to:

Zgodnie z rozporzšdzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18.12.2003r. w sprawie opłaty ewidencyjnej, tj. opłaty na na wydatki poniesione w zwišzku z utworzeniem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, od dnia 01.01.2004r. za wpis do dowodu rejestracyjnego przez uprawnionego diagnostę, po stwierdzeniu pozytywnego wyniku badania, kolejnego terminu badania technicznego, wnosi się dodatkowo opłatę w wysokoci 2,00 zł.

 

 

Także proszę patrzeć na aktualność co po niektórych stron bo w necie jest dużo ale nie wszystko aktualne :lol::lol:

 

:evil::evil::evil::evil::lol::lol:

 

Kurde nie poczytałem wszystkich odpowiedzi a tu Psujbył szybszy ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Daruj już sobie takie artykuliki bo jak zaraz się przekonasz jest w nich brak konsekwencji.

 

 

- badanie okresowe samochodu o masie całkowitej do 3,5 t (również taksówki) - 99 zł,

a za chwilę

- badanie samochodu przystosowanego do nauki jazdy - 147 zł,

- badanie samochodu uprzywilejowanego - 149 zł,

 

Wynika z tego że raz kasujemy za warunki dodatkowe a raz nie coś tu chyba nie tak więc nie cytuj więcej takich pismaków którzy sami nie wiedzą co piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie podaj proszę własną interpretacje podpartą zakresem czynności oraz ceną , będziesz dla mnie wzorem i ideałem - pozdrawiam , chodzi mi tylko o badanie po kolizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziesz dla mnie wzorem i ideałem - pozdrawiam

 

Nie przesadzaj wzory to w matematyce :) a ideały w polityce :razz:

 

chodzi mi tylko o badanie po kolizji

 

Badanie po kolizji jest to badanie dodatkowe:

 

2. skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w

którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z

zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie

elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w

których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika

nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia;

 

a ja kasuję 94 Pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja kasuję 94 Pln.

 

Nie dziw się kolego, że "gonzo" kasuje 192 zł. za badanie po kolizji (98zł okresowe + 94 dodatkowe po kolizji). Jeżeli na skierowaniu przez organ kontroli ruchu drogowego nie zostały wyszczególnione elementy, które uległy zniszczeniu robi OBT+DBT., co daje 192 zł. Z taką praktyką można się często spotkać. Niektóre WK wymagają takiego właśnie podejścia do pojazdu po kolizji. Chociaż nie w każdych przypadkach jest to uzasadnione, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności określone w tabeli, o której mowa w ust. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gonzo napisał/a:

czy ktoś może ma interpretacje PISK albo ITS

 

Od taka moja uwaga do powyższego

Im dłużej będziemy pracować z "wiekowym" cennikiem i dodatkowo zmienionym fatalnie przez DZ.U.Nr 155 tym więcej kolegów będzie dopatrywało się swoich argumentów jak by tu może zmienić co nieco przez swoje/ poniekąd nie odosobnione/ interpretacje - oczywiście na korzyść skp.

Przypominam sobie jak zaraz pod wprowadzeniu 155-ki niektóre skp pobierały dodatkowo 60 zł / i to pod wyraźną akceptacja jednej z organizacji skupiającej stacje/, za czynność ustalenie masy zespołu , przy okresowym po raz pierwszy z zagranicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.