maciejaszek Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Hey Jako, że po raz kolejny moja wiedza została pokonana przez TDT, prosiłbym Was o pomoc w rozwiązaniu pytania opisowego, na które miałem nieprzyjemność odpowiedzieć podczas egzaminu. Nie wiem co napisałem źle, co powinienem poprawić. Oto treść pytania: Opisz szczegółowo jak sprawdzisz skuteczności sił hamowania hamulca roboczego i postojowego pojazdu kategorii N3 układem hamulcowym pneumatycznym. Jak sprawdzisz skuteczność sił hamowania osi przedniej i tylnej. Opisz jak dokonasz pomiaru oporów toczenia kół oraz owalizacji bębnów (tarcz) hamulcowych. Gabaryty pojazdu umożliwiają pomiar na urządzeniu rolkowym. Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Pomożecie? Tak ale Nie wiem co napisałem źle, co powinienem poprawić. Napisz co napisałeś.Wtedy zweryfikujemy Twoją wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejaszek Napisano 19 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2015 Co do pierwszej części napisałem przebieg badania hamulców, warunki wstępne, hamulce na rolkach, opory też, aczkolwiek zapomniałem napisać o czujniku ciśnienia powietrza w układzie. A to raczej istotny błąd. Zastanawia mnie natomiast pomiar owalizacji bębnów czy tarcz. Ogarnęła mnie totalna niewiedza w tym temacie i improwizując napisałem o badaniu na rolkach i odczuwaniu drgań na kierownicy (przód pojazdu) i na pedale hamulca (tył pojazdu). Ale wątpie w skuteczność takiego badania, gdyż odczuwa się to owszem na tych elementach pojazdu, ale przy wyższych prędkościach, a nie na rolkach. Ktoś pomoże jak powinno się to przeprowadzić na stacji? P.S. Egzamin zdany, ale dopiero dwa dni temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gatun0 Napisano 13 Sierpień 2015 Share Napisano 13 Sierpień 2015 Zastanawia mnie natomiast pomiar owalizacji bębnów czy tarcz. Ogarnęła mnie totalna niewiedza w tym temacie i improwizując napisałem o badaniu na rolkach i odczuwaniu drgań na kierownicy (przód pojazdu) i na pedale hamulca (tył pojazdu). Ale wątpie w skuteczność takiego badania, gdyż odczuwa się to owszem na tych elementach pojazdu, ale przy wyższych prędkościach, a nie na rolkach. Ktoś pomoże jak powinno się to przeprowadzić na stacji? Dz U Poz 996 załącznik nr.1 dział 1 tam masz tabelkę i zobacz sobie 1.2.1. podpunkt (e). I właśnie to wahanie siły świadczy o owalizacji bębnów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.