Skocz do zawartości

CEPIK 2.0


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

katalog marek i typów będzie prowadził ITS

 

Byle by nie byli "mądrzejsi" od diagnostów, którzy, w odróżnieniu od nich, widzą pojazd. Do tej pory bywały z tym problemy, np. przy zmianach konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak dobrze, że nie wziął tego TDT. Póki co mamy powrót do starego w tym układzie. A że lubili się mądrować - no cóż - potwierdzam niestety. Tacy ludzie jak Michał czy ja sobie z nimi radzili bez problemów, ale przeciętny pracownik WK polegnie z nimi... O Kliencie nie wspomnę... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z tym katalogiem?

Katalog wraca do łask . W tej chwili dla WK jest źródłem porównawczym , a będzie głównym.

Wyrwane z innego projektu:

2. Wprowadzając dane do ewidencji pojazdów organ rejestrujący używa danych

pojazdu zgodnie z wartościami udostępnionego organowi katalogu marek i typów

pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 80bh ustawy, za pośrednictwem

systemu teleinformatycznego ewidencji pojazdów.”;

 

No i jest coś dla nas w ustawie:

6. Podmiot odpowiedzialny za prowadzenie katalogu udostępnia bezpłatnie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,

dane gromadzone w tym katalogu:

1) Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;

2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów;

3) administratorowi centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przetwarzania i udostępniania danych zgromadzonych

w centralnej ewidencji pojazdów;

4) podmiotowi obowiązanemu do przekazywania danych do centralnej ewidencji pojazdów – na potrzeby przekazywania

tych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tylko jednemu ?

 

Serio??

 

Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;

 

A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom?

 

2) organowi właściwemu w sprawach rejestracji pojazdów;

 

A czemu tylko jednemu organowi a nie wszystkim?

 

 

Janusz tak się po prostu pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Cię proszę .

Żartów nie znasz ?

A czemu tylko dyrektorowi, a nie oddziałom?

To akurat jest poprawnie, bo w oddziałach nic nie załatwisz tylko u dyrektora w Warszawie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyścig z czasem. Kluczowy dla kierowców system musi ruszyć od nowego roku

 

Uda się uniknąć od nowego roku chaosu przy rejestracji, kontroli aut oraz egzaminach na prawo jazdy? W pośpiechu rząd szykuje ponad 20 rozporządzeń, które pozwolą wprowadzić system CEPiK 2.

 

4 stycznia 2016 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, która ma umożliwić wprowadzenie zmodernizowanego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

Dla kierowców to zapowiedź gigantycznej zmiany przepisów. Odpowiedzialne za tę nowelizację Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podkreślało przede wszystkim, że dzięki CEPiK 2 będzie można uruchomić serwisy ułatwiające życie kierowcom. Będą np. mogli sprawdzić w internecie, ile zgromadzili już punktów karnych, ocenić jakość szkół jazdy, a przed zakupem używanego auta przekonać się, czy nie miało poważnych wypadków.

Jednak część przepisów, które mają poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach, może się nie spodobać niektórym kierowcom.

Od nowego roku opłatę za badanie techniczne samochodu w stacji kontroli w celu przedłużenia dopuszczenia do ruchu trzeba będzie uiścić z góry zamiast jak dziś - dopiero po otrzymaniu stempla w dowodzie rejestracyjnym. Dziś w razie wykrycia w aucie podczas kontroli defektów zagrażających bezpieczeństwu drogowemu kierowca mógł szukać diagnosty, który przymknie na to oko. Nowe przepisy ograniczą to ryzyko, bo kierowcy będą płacić, nie znając wyników kontroli, a jej negatywny wynik zostawi ślad w ewidencji.

Ustawę przyjęto latem, a potem...

Zmianę systemu MSW zapowiadało dwa lata temu, a ustawę wprowadzającą CEPiK 2 Sejm uchwalił latem. Wtedy zaczęły się poślizgi.

W połowie października pisaliśmy, że brakuje jeszcze ponad dwóch tuzinów aktów wykonawczych do ustawy. Według MSW dwa rozporządzenia czekały wtedy na publikację, 19 konsultowano, a trzy jeszcze opracowywano. Cztery rozporządzenia szykowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Prace przyspieszyły dopiero w zeszłym tygodniu, kiedy MSW i MIR opublikowały projekty ponad 20 rozporządzeń wprowadzających CEPiK 2, dając kilka dni na zgłaszanie opinii.

Zaledwie cztery dni MIR dało np. na zaopiniowanie projektu rozporządzenia w sprawie firmy, która będzie prowadzić elektroniczny katalog marek samochodów homologowanych i dopuszczonych do ruchu w Polsce.

W zeszłym roku firma analityczna Samar pokazała, że obecnie w CEPiK figurują tak fantastyczne pojazdy jak np. Audi Polski Fiat 126. W zmodernizowanym systemie nie da się wpisać do ewidencji takiego dziwoląga, bo od stycznia urzędy komunikacyjne mają korzystać z elektronicznego katalogu samochodów. Po wpisaniu podczas rejestracji np. numeru identyfikacyjnego VIN auta w komputerze powinny się wyświetlić pozostałe fabryczne dane pojazdu. Z zapisami z elektronicznego katalogu mają być weryfikowane dane samochodu także w stacjach kontroli pojazdów.

MIR postanowiło, że za prowadzenie tego katalogu będzie odpowiadać podległy temu resortowi Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu (np. samochodów importowanych z USA, które nie mają europejskiej homologacji). W pierwszym roku za prowadzenie katalogu ITS dostanie 3 mln zł, a potem 2 mln zł rocznie - wynika z jednego z rozporządzeń.

Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2.

 

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19104794,wyscig-z-czasem-kluczowy-dla-kierowcow-system-musi-ruszyc-od.html#ixzz3pzAMLR5F

 

 

czy coś co robi się w pośpiechu -robi się dobrze................ :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instytut Transportu Samochodowego, który m.in. zajmuje się wydawaniem jednostkowych dopuszczeń do ruchu

 

Ciekawe, a ustawa mówi, że to TDT udziela dopuszczenia jednostkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli bo strasznie nie lubię tego działu. Tu jest coś o jednostce uprawnionej:

1. Jednostką właściwą do przeprowadzania badań homologacyjnych, badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych oraz kontroli zgodności jest podmiot wyznaczony przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwany dalej „jednostką uprawnioną”.

2. Do zadań jednostki uprawnionej, odpowiednio do zakresu uprawnienia, należy:

...

...

2) w zakresie dopuszczenia jednostkowego pojazdu – przeprowadzanie badań potwierdzających spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecznik ITS Mikołaj Krupiński poinformował nas, że Instytut już dysponuje elektronicznym katalogiem typów pojazdów wydanych w UE i jest gotowy do wykorzystania od stycznia tej ewidencji dla celów CEPiK 2.

A ja mam pytanie do Michała i Olgi. Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być źródłowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kojarzycie jakich argumentów użyto w momencie kiedy katalog ITS przestał być referencyjny ?

 

Nie kojarzę, ale odetchnąłem wtedy z ulgą, bo "znawcy" z ITS-u czasem przechodzili samych siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak to kiedyś szło:

Dziennik Ustaw Nr 192

Pozycja 1878

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

5ae1a71aa3c1e_KatalogITS.jpg.79d507e7e6985565cf67d2aa7171778a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.