Skocz do zawartości

Zmiana jednostki napędowej przed pierwszą rejestracją.


Stoned44

Rekomendowane odpowiedzi

Nie brnąłbym w gradację badań traktując ich zakresy jako czynności podrzędne, nadrzędne, ważne, mniej ważne i nie ważne, a może zbędne i niepotrzebne.

Dyspozycja jest jasna i prosta. Należy wykonać badanie dodatkowe o zakresie okresowego i dodatkowego albo na odwrót, a co wybiorczo można potraktować wyraźnie opisano: „nie wymaga się wykonania czynności określonych (...)”.

Poza tym nadrzędność czy podrzędność takiego badania jest jak najbardziej równorzędna z wykonaniem okresowego badania co może skutkować nawet zmianą terminu kolejnego okresowego badania. Czyli zakres, no przecież nie podrzędny jakąś moc równą okresowemu zaiste ma! (Czy też nie ma?)

 

Za równorzędne potraktowanie pokwitowania uprawnienia zabrali.

Za podrzędne potraktowanie brak tablic uprawnienia zabrali.

Za podrzędne potraktowanie zakresu w przypadku gdy padł akumulator uprawnienia zabrali.

Za to, że stacja była za blisko firmy w pojeździe której urwał się dyszel... Przemilczę.

Gdzieś tam za brak oświadczenia producenta nowego auta z zagranicy nie zarejestrowali.

No pewnie, a ja mam dać P gdy występuję konflikt danych - no i czego jeszcze!

 

Za dane nieodpowiadające stanowi faktycznemu można stracić dowód rejestracyjny, a to już całkiem nie przystoi wypuścić mi pojazd na drogę. Może nie moja sprawa czy pojedzie autem, czy pójdzie na pieszkę, ale...

W każdym razie u mnie otrzyma załącznik, ze poczynione zmiany są w zgodzie z przepisami. Natomiast w zaświadczeniu z dodatkowego badania technicznego będzie widniało N za niespójność danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu w porównaniu ze stanem faktycznym pojazdu. Trudno.

Petent dokumenty ze stacji przestawi w urzędowym okienku, wybierając przy tym zdawałoby się przychylnie spozierające lico, które wpisze mu w PC uaktualnione dane, pozmianowe dane. Powrót na SKP, wynik P, 20 złotych do kasy, zaś do WK i po sprawie.

 

Nie interesuje mnie klienta los. Jego problemy życiowe, wysokie ceny, niska pensja, absurdy przepisowe i inne takie.

Pytam po raz ostatni; co w takim postępowaniu jest z prawem na bakier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    13

  • michal_k

    10

  • Marek1

    8

  • Grzegorz Łódź

    8

Pytam po raz ostatni; co w takim postępowaniu jest z prawem na bakier?

 

Wszystko. Nie rozumiesz istoty badania PO ZMIANACH. Nie pisz również bzdur, że negatywne badanie po zmianach stanowi podstawę do zmiany danych w DR (PC). Proponuję zapoznać się z paragrafem 14 ust. 2 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

 

Za takie podejście (N) niestety powinieneś stracić uprawnienia :(

 

[ Dodano: 21-06-2015, 22:25 ]

Ponadto, zwróć uwagę na identyfikację: 2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

 

Myślisz, że w tym przypadku, nie chodzi właśnie o ustalenie nowych danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś komplikowanie sprawy prostego w końcu badania.

Zaczyna się je od wpisania danych przed zmianami a kończy na wpisaniu tych po zmianach i tyle /plus, zdjęcia oczywiście/

Przedmiotem oceny w tym badaniu jest sprawdzenie, czy dokonane zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi warunkach technicznych pojazdów.

I tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chcesz mi powiedzieć, że podpisałbyś nawet dowód rejestracyjny gdyba zaistniała taka potrzeba z badania okresowego i po zmianach dodatkowego jak w dowodzie ciężarowy, a po zmianach autobus 15-osobowy???

Słucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że nie robiłeś nigdy badania po zmianach konstrukcyjnych.

Bo, po pierwsze:

Po tym badaniu nie wpisujesz niczego do DR

Po drugie:

nie ma w tym nic dziwnego jeśli samochód ciężarowy, np. bus, został przerobiony na 15-sto osobowy autobus to robi się badanie po takich zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadałem proste pytanie, ale powtórzę: czy robiąc okresowe plus pozmianowe czyli zaś okresowe i dodatkowe z wynikiem P machniesz dowód czy nie?

Równie dobrze może być samo pozmianowe gdzie zgodnie z ustawą zachodzi zmiana terminu badania. Machniesz dowód czy nie?

Klasycznie dopowiem, że o podstawę prawną poproszę.

A potem możemy polemizować za co i komu uprawnienia trachnąć. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę,

Po tym badaniu nie wpisujesz NTBO do DR!!!

Wpiszesz do DR samochodu ciężarowego przerobionego na autobus NTBO przypadające za 6-mcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym badaniu nie wpisujesz NTBO do DR!!!
- Bo?

Prosiłem o podstawę prawną.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

No i tu się rodzi odwieczny konflikt, bo ustalam faktyczny stan na dwa i pół litra, a w dowodzie tysiąc dziewięćset. I wszystko byłoby OK, gdyby czyżby świadomie nie przywołany ciąg dalszy cytatu skutkujący zapisem; Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu = Usterka Istotna.

Niestety ale zmiany spowodowały "swoiste omyłki" i nie byłoby sprawy gdyby zmiany i inne dodatki były potraktowane podobnie jak brak adnotacji HAK w dowodzie rejestracyjnym = Usterka Drobna.

A tak rzeźbię se co chcę.

 

 

Nie pisz również bzdur, że negatywne badanie po zmianach stanowi podstawę do zmiany danych w DR (PC). Proponuję zapoznać się z paragrafem 14 ust. 2 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

Taaa...

I to jest odwieczny problem niemocy urzędu wobec klienta.

Ja panie mam przepisy i naprawdę nie mogę. Niech pan jedzie na stację tam diagnosta pomoże.

Urzędnik nie może bo ma przepisy, a diagnosta musi móc choć też ma przepisy.

Na tym zakończę twierdząc, że o wiele łatwiej stracić uprawnienia za P niż N.

Na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spotkam się z przypadkiem, że bedę musiał to wtedy co?

Widzisz tu gdzieś możliwość odstąpienia od wpisu poza wynikiem N?

2. Wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu nie wpływa na termin następnego okresowego badania technicznego

pojazdu określonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

 

3. W przypadku dodatkowego badania technicznego pojazdu po zmianie rodzaju, przeznaczenia lub masy pojazdu, dla

których zgodnie z ustawą następuje zmiana terminu kolejnego okresowego badania technicznego pojazdu, uprawniony

diagnosta określa termin następnego okresowego badania technicznego pojazdu.

 

4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu

o wyniku tego badania do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej „rejestrem”, a także dokonuje wpisu do

dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

Literalnie i na temat proszę, a nie wymijająco uciekać się! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, diagnosta wyznacza w tym badaniu, NTBO tylko wtedy kiedy się ono zmienia co nie znaczy, że wpisuje do DR.

A na pewno nie wyznacza go wtedy kiedy się nie zmienia, nie wyznacza i nie wpisuje do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu = Usterka Istotna.

Niestety ale zmiany spowodowały "swoiste omyłki"

 

Nie spowodowały. Nie ma żadnych omyłek w DR, bo TEN POJAZD PRZESZEDŁ ZMIANY. Zmiany powodujące ZMIANĘ DANYCH ZAWARTYCH W DR. Umiesz odróżnić "niezgodność" danych w wyniku zmian, od niezgodności spowodowanej omyłkami?

 

I to jest odwieczny problem niemocy urzędu wobec klienta.

 

To jest problem diagnosty, który nie chce wykonać badania zgodnie z prawem. W przypadku zmian to prawo jak najbardziej dopuszcza wynik P.

 

Uparłeś się na ten wpis w DR - jak najbardziej jest to niedopatrzenie ministra. OBT+DBT po zmianach nie powinno skutkować wpisem w DR, ale niestety trzymając się literalnie rozporządzenia (tylko co do wyniku OBT) to wpis powinien się pojawić. Jednak funkcjonalnie - już niekoniecznie. Nie można jednak z powyższego wywodzić wyniku N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu

o wyniku tego badania do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej „rejestrem”, a także dokonuje wpisu do

dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

 

A czy przy OBT przed pierwszą rejestracją w kraju literalnie stosujesz ten przepis?

I jeszcze więcej-czy wykonując dodatkowe badanie też literalnie zastosujesz ten przepis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie uważacie koledzy, że opis zmian i jej dokumentację powinien wykonać przedsiębiorca z odpowiednim PKD, który tych zmian dokonał, a na SKP diagnosta powinien potwierdzić wykonanie czynności i ich prawidłowość ze sztuką i przepisami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak podstaw prawnych żeby przedsiębiorca opisywał szczegółowo zmiany.

 

No właśnie - to by trzeba było zmienić, bo kto ma opisać zmiany, jeśli nie ten co ich dokonał i widział stan przed i po ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - to by trzeba było zmienić, bo kto ma opisać zmiany, jeśli nie ten co ich dokonał i widział stan przed i po ?
o to właśnie Macieju mi chodzi.

 

To co bierzemy się za pracę nad zmianą zapisu? Może warto Maćku przenieść wątek do nowego działu i zacznijmy tworzyć?

 

rak podstaw prawnych
na obecną chwilę jak najbardziej ale zmiany te są moim skromnym zdaniem konieczne ponieważ wielokrotnie nasze opisy to jak przepowiednie wróża Macieja (nie mylić z Psujem ;-)m )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z pozostałymi zmianami?
Np. oświadczenie właściciela pojazdu, warsztatu (bez konieczności spełnienia PKD) etc. jako załącznik do badania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. oświadczenie właściciela pojazdu, warsztatu

A może coś w stylu badania "zabytków"-"Wniosek o przeprowadzenie dodatkowego badania pojazdu w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi i może nie tylko mi trzeba pojaśnić dlaczego ma mieć z badania P jak przy pierwszej lepszej kontroli dowód może być zabrany za uzasadnione przypuszczenie niezgodnych danych.

Mało tego. On to przypuszczenie może nawet zaświadczeniem z SKP podeprzeć i co...?

Skąd w ruchu drogowym pojazd ze sprzecznym stanem faktycznym?

I nie mówcie mi, że nie pojedzie. Pojedzie bo ma pozytywne zaświadczenie!

Kto za taki stan w razie czego beknie?

Kto dopuścił do ruchu jak w rzeczywistości dwa pięćset, a w dowodzie tysiąc dziewięćset?

 

A może rzeczywiście trza najpierw do WK zgłosić fakt zmian. Urząd wystawi Skierowanie czy tam PC z nowymi danymi albo puste rubryki i dopiero na stację po badanie.

Bo na dzień dzisiejszy z tym badaniem dodatkowym czy też podobnymi zawsze konflikt danych jest. I to jest niezaprzeczalny fakt więc jak pozytywa dać?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd w ruchu drogowym pojazd ze sprzecznym stanem faktycznym?

 

Bo ma 30 dni na zgłoszenie zmian.

 

Kto za taki stan w razie czego beknie?

 

Właściciel.

 

mi trzeba pojaśnić dlaczego

 

To łaskawie objaśnij nam, (bo jak na razie krzyczysz o odpowiedzi, ale sam ich unikasz jak ognia) jak ty robisz badanie po zmianach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urząd wystawi Skierowanie czy tam PC z nowymi danymi albo puste rubryki i dopiero na stację po badanie.
Skąd w ruchu drogowym pojazd ze sprzecznym stanem faktycznym?
I nie mówcie mi, że nie pojedzie
Kto za taki stan w razie czego beknie?

:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[To co bierzemy się za pracę nad zmianą zapisu? Może warto Maćku przenieść wątek do nowego działu i zacznijmy tworzyć?
No normalnie ze stołka o mało nie spadłem. Nie wiem co Norbert na to i jego organizacja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak ugryźć taki temat ? Auto sprowadzone jest z Francji z uszkodzonym dieslowskim silnikiem o pojemności 2,5. Klient chciałby wstawić tam silnik o pojemności 1.9.

Jaka kolejność działań. Najpierw okresowe po raz 1 i dopiero zamiany konstrukcyjne czy można to zrobić odrazu podczas pierwszego badania okresowego i w dipie wpisać już aktualne dane ?

Po pierwsze - oświadczenie producenta iż w danym typie modelu był montowany silnik o takiej pojemności z podaniem kodu silnika - emisja spalin. Po drugie - silnik możesz wymienić sam - nie potrzeba G 45.20. Francuz posiada tablice więc najpierw wykonujemy - zmiany konstrukcyjne. Następnie okresowe przed pierwszą i po ptakach. Jeśli pojazd nie ma tablic to WK i tam może być małe zamieszanie z akcyzą /jeśli to osobowy/- ale to nie nasz problem

 

Z prostego tematu - 4 strony :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.