Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

....znając nasze wspaniałe wydziały komunikacji mało który przepisuje z zagranicznego DR kategorię pojazdu. I co wtedy? Przyjeżdża już z polskim DR bez kategorii M1. I co?

 

To jeszcze mały problem, bo ja do tego badania nawet nie podejdę lub dam N. Ale jest grono polskich DR gdzie diagności na I OBT wpisali M1, a w ogóle takiego zapisu nie było w zagranicznym DR. Urzędnik wpisał to co diagnosta i co wtedy?

 

[ Dodano: 04-08-2015, 12:41 ]

Ja nie rozumiem dyskusji na temat M1. Tutaj ustawodawca wykazał się zdrowym rozsądkiem, bo zminimalizował możliwość rejestracji niebezpiecznych pojazdów w ruchu prawostronnym i chwała mu za to, bo zrobił coś co i tak było nieuniknione, lecz zacieśnił ilość rejestrowanych anglików. A My nie dyskutujmy co M1, a co nie, tylko korzystajmy z tej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nazwa rodzaju pojazdu bardzo często w dokumentach pojazdu nie występuje lub znacząco odbiega od krajowej klasyfikacji, więc tak nie do końca z tym M1=osobowy 8)

 

Michał - mam kampera z GB. Brak zapisu jaka to kategoria homologacyjna. Wg. Ciebie jaka? :)

 

Kamper to chyba M1, o ile pamiętam. Chodziło mi o co innego - osobowy to zawsze M1, ale nie każdy M1 to osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacie.

 

Niech ktoś kumaty to wyjaśni. Auto kategorii hom. N1 - samochód ciężarowy. Zmiany konstrukcyjne na samochód osobowy. Co z kategorią homologacyjną? Pozostaje N1 i nici z pozytywnego badania anglika?

 

Edit:

Rozumiem, że nie ma kategorii M1 bo nigdy te auto takiej nie miało?

- tam zaraz mieszamy i zaraz kumaty... To trochę za wysoko. ;)

Ale jeżeli sprawa dotyczy takiego auta jak tam, to ja przeciwwskazań bym nie miał: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=237704#237704 Ale angol i homologowany dwuetapowo... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamper to chyba M1, o ile pamiętam.

 

A dlaczego? A jak powstał na bazie ciężarówki? :P Samochody specjalne mogą mieć kategorię zarówno M, jak i N.

 

osobowy to zawsze M1

 

Ale skąd diagnosta ma wiedzieć, że to osobowy, skoro w dowodzie może nie być wprost takiej informacji (nazwy), a jest spora grup pojazdów (tych nowszych) bez kratki, mających jednak kategorię N1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego? A jak powstał na bazie ciężarówki? :P Samochody specjalne mogą mieć kategorię zarówno M, jak i N.

 

W nieobowiązującym już rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep samochody kempingowe były wyraźnie zdefiniowane jako kategoria M. Nie wiem jak jest teraz w obowiązujących przepisach (pewnie teraz "definicji" trzeba w prawie UE szukać).

 

le skąd diagnosta ma wiedzieć, że to osobowy, skoro w dowodzie może nie być wprost takiej informacji (nazwy), a jest spora grup pojazdów (tych nowszych) bez kratki, mających jednak kategorię N1.

 

Jeśli ma kategorię N1 to wie, że to ciężarowy. Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy.

 

mowa o M1. No i super, to dzięki rzeczoznawcy, to zaraz będziemy mieli całą armię anglików do rejestracji. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria homo wg tego "co widzi"?? Albo wg opinii rzeczoznawcy?? :evil:

 

Z tego co pamiętam wszystkie pojazdy specjalne mogły mieć właśnie kategorię M lub N. I tak jest do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przypomnienia może skąd się bierze właściwy wpis do zaświadczenia w rubryce "Kategoria pojazdu":

(Na dziś już sławetne M1)

O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie

 

dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego),

 

świadectwa zgodności WE,

 

świadectwa zgodności,

 

wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu,

 

odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu,

 

dopuszczenia jednostkowego pojazdu,

 

decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu,

 

świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ?

 

Nowe rozporządzenie określa to tak:

 

Dział Ia:

 

1) identyfikacja,

2) widoczność,

3) światła drogowe i mijania,

4) światło/a przeciwmgielne,

5) prędkościomierz.

 

Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma nic (ani "opisu", ani kategorii) to klasyfikuje zgodnie z tym co "widzi", albo znajdzie w katalogu po numerze homo albo będzie miał w opinii rzeczoznawcy.

Czyli będzie burdel, jak z przekładanymi, które do dziś świecą w lewo. Wszyscy pamiętamy jakie pierdoły pisali rzeczoznawcy.

Nie pomyślałeś, że wymóg M1 oraz osobowy autor celowo wprowadził, by ograniczyć ilość śmieci ?,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ?

No Panowie, żeby nie było śmiechu, a nadal trwa dyskusja odnośnie posiadania blach, a że ja uparty na PC jak nie wiem to...

Na dziś to wątpię w nowego angola, i jakoś sobie nie wyobrażam cząstkowego, wyrywkowego, fragmentarycznego badania, więc będę się starał od A do Z po całości lecieć. A literalnie to po ustawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc będę się starał od A do Z po całości lecieć

Ustawodawca daje nam możliwość, aby choć krewnym złom przepuścić, a Ty wymyślasz.

W końcu jakoś tę patologię musimy szerzyć ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem dyskusji na temat M1. Tutaj ustawodawca wykazał się zdrowym rozsądkiem, bo zminimalizował możliwość rejestracji niebezpiecznych pojazdów w ruchu prawostronnym i chwała mu za to, bo zrobił coś co i tak było nieuniknione, lecz zacieśnił ilość rejestrowanych anglików. A My nie dyskutujmy co M1, a co nie, tylko korzystajmy z tej możliwości.

 

Nie pomyślałeś, że wymóg M1 oraz osobowy autor celowo wprowadził, by ograniczyć ilość śmieci ?,,,

 

Nikt nie kwestionuje celowości wprowadzenia zapisu z M1. Ale czytajcie proszę ze zrozumieniem jakie pytanie zadałem. Dla powtórzenia:

 

Ja mam inne pytanie. Robimy angole tylko M1. Badanie praktycznie powtarza sie co roku. A znając nasze wspaniałe wydziały komunikacji mało który przepisuje z zagranicznego DR kategorię pojazdu. I co wtedy? Przyjeżdża już z polskim DR bez kategorii M1. I co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mały problem, bo ja do tego badania nawet nie podejdę lub dam N. Ale jest grono polskich DR gdzie diagności na I OBT wpisali M1, a w ogóle takiego zapisu nie było w zagranicznym DR. Urzędnik wpisał to co diagnosta i co wtedy?

 

Psuj, odpowiedź dałem Ci wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam wszystkie pojazdy specjalne mogły mieć właśnie kategorię M lub N. I tak jest do dziś.

 

Nie ma (nie było?) aż takiej dowolności - w zależności od przeznaczenia. Kempingowy = M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria homo wg tego "co widzi"??

Zdziwiony ? Przywozili mi klienci takie cudeńka od księgowej na wzór jak ma wyglądać badanie na PIT,CIT.

Szkoda że nie skserowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? :)
- Tak właśnie jak piszesz. Te 5 punktów które przytoczyłeś należy się angolowi nowemu, albo zarejestrowanemu i to z ważnymi badaniami technicznymi na dodatek.

- Cena? - Na dziś za okresowe cena jest jedna.

 

Dlatego dla mnie bezsensem jest bawić się w to badanie i pobierać 98 złotych, a nie daj jeszcze ustalenie, uzupełnienie niezbędnych danych do rejestracji za kolejne pieniądze. Owszem kasy powinno być więcej, ale który klient kumaty pójdzie na takie układy wiedząc, że wszystko na tip-top załatwi prawie za sto.

Namawiam do badań okresowych, rzetelnych badań okresowych przed pierwszą rejestracją, bo urzędy strzeliły se samobója rejestrując to wszystko z uznaniem unijnych parametrów technicznych. Po erze kiloniutonów i nacisków tworzy się następny okres historyczny z masą własną i ładownością.

Przeleci się te pięć punktów z Działu Ia i za rok na okresowym afera, bo masa własna pojazd z wymaganiami (ustawą) nie gra.

Na szczęście do tego badania identyfikacja została przewidziana. Cała identyfikacja.

 

PS

Nie wazne czy ładowność w dowodzie jest podana, czy jej tam nie ma. Ona ma grać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla mnie bezsensem jest bawić się w to badanie i pobierać 98 złotych, a nie daj jeszcze ustalenie, uzupełnienie niezbędnych danych do rejestracji za kolejne pieniądze

 

No i tak będzie. Chyba, że klient zawnioskuje od razu o okresowe po raz pierwszy to z dipem dostanie za 98.

 

Edit. Przypomnijcie mi jak dokładnie będą brzmiały zapisy w adnotacjach DR dla anglika i dla anglika po przeróbce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak: :arrow:http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150000670

„zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

albo

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”;

 

Co pozostanie martwym przepisem wobec braku wymogu takiego zapisu w uwagach zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za to jest inny żywy zapis, który należy stosować jak komuś oczywiście zależy, by auto poprawnie zarejestrowano:

 

tam.gif

8) Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości,

 

ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu,

 

stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów,

 

stwierdzone usterki (... i tak dalej...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, a jak wg Was ma wyglądać zakres badania okresowego dla anglika ?

 

Nowe rozporządzenie określa to tak:

 

Dział Ia:

 

1) identyfikacja,

2) widoczność,

3) światła drogowe i mijania,

4) światło/a przeciwmgielne,

5) prędkościomierz.

 

Jak rozumieć powyższe ? Taki zakres pasowałby dla pojazdu, który ma ważny badanie...co w przypadku pojazdu, któremu termin badania upłynął ? Dwa okresowe ? zwykłe i dla anglika ? Co z opłatą ? :)

 

Bardzo Cię proszę !!!

 

 

z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

Czyżby się tu coś zmieniło ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe rozporządzenie wyraźnie określa czynności dla badania okresowego dla tego pojazdu, są to czynności wymienione powyżej...

 

Pytam gdzie się zgubiły pozostałe czynności które standardowo wykonujemy przy okresowym badaniu technicznym dla pojazdów z kierownicą z lewej strony...?

 

Na razie widzę inny zakres dla anglika, inny dla "zwykłych" pojazdów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamos, czy robiłeś kiedykolwiek okresowe badanie dla pojazdu nowego niezarejestrowanego, albo drugi przypadek, czy robiłeś całe okresowe dla pojazdu, w którego zagranicznym dowodzie był wpis o ważności badania (oczywiście mogła się zdarzyć taka niepotrzebna sytuacja), ale literalnie - wykonywałeś badanie, całe okresowe badanie?

To krótkie badanie dotyczy pojazdów, o których mowa w:

„2a. W odniesieniu do pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego, z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu, w przypadku badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, wykonuje się jedynie zakres okresowego badania technicznego pojazdu określony w dziale Ia załącznika nr 1 do rozporządzenia, pod warunkiem, że pojazd ten jest pojazdem, o którym mowa w:

1) art. 81 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 lit. a ustawy, albo

2) art. 81 ust. 4 pkt 2 lit. b, jeżeli termin ważności badania technicznego określony w dokumentach, o których mowa w tym przepisie, nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalony na podstawie art. 81 ust. 5–10 ustawy.”;

To teraz proszę odszukać dział Ia w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozowju z dnia 2 lipca 2015 roku

oraz przytoczony w dwóch punktach jeden artykuł (81 artykuł, ustęp 4) z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

Ja wiem, że ustawa mówi wprost o okresowym, po całości okresowym badaniu dla takiego pojazdu. Natomiast rozporządzenie wprowadziło z deka zamęt - niby okresowe, a 5 punktów ino sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.