Skocz do zawartości

Pierwsza rejestracja z hakiem


andmat

Rekomendowane odpowiedzi

Oooo.... i już wszystko jasne czyli w skrócie.... Rozporządzenie z dn 1-04-1999 miało wpis o tych bocznych kierunkach, później weszło w życie rozp z dn 31-12-2002, w którym pomineli te kierunki i najnowszy 11 lutego 2004 r znowu 'ożywił' "moje kierunkowskazy boczne :D " - a raczej połączyłobie definicje. Tak więc już wszystko jasne :idea: . Z mojej strony temat bocznych kierunkowskazów uważam za zamknięty 8) , jednocześnie chciałem wszystkim podziękować za POMOC :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • Odpowiedzi 109
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    18

  • Piotr Barczuk

    12

  • wiesław

    7

  • TOSPOL

    6

Nie ma takiej podstawy prawnej.

 

1. Masę przyczepy określamy na podstawie danych producenta.

2. Ewentualnie na podstawie Różnicy pomiędzy DMC samochodu a DMC zestawu - nie jest to 100% prawdy ale przynajmniej mamy pewność ze tak określona nie będzie większa od rzeczywistej.

3. Jeśli masa z pkt. 1 i 2 jest wyzsza od DMC pojazdu ciągnącego pamietamy o tym że w polsce musi być spełniony warunek 1:1 zestawu, czyli przyczepa nie może mieć wiekszego dmc niż pojazd holujący.

 

To tyle żeby nie komplikować - bo jest jeszcze kwestai definicji mas bo do dip wpisujesz dmc a do dowodu ma być maksymalna - nie zgłebiłemn tego więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku

Papier wszystko przyjmie. Pytanie -po co to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku

Takie wpisy to hyba przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to badanie nie rózni się od badania dodatkowego jak klient zamontuje hak do pojazdu zarejestrowanego.Na zaswiadczeniu wpisujemy stała regułkę"pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy" i DMC max.przyczepy która dany pojazd może ciagnąć,i te same dane odnośnie mas przyczep wpisujemy w DIPie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stała regułkę"pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy"

 

taką długą regułkę piszesz :?:

 

czy też krótko HAK :?:

 

Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 ze zm

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

(Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)

 

§ 13.

5. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 71 ust. 4 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "HAK" w prowadzonym rejestrze.

 

Prawo o ruchu drogowym

Art. 71.

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

 

 

Dziennik Ustaw Nr 192, poz. 1878 ze zm

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

(Dz. U. z dnia 14 listopada 2003 r.)

 

§ 11

2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dokumentów, o których mowa w ust. 1, stosując następujące zasady:

 

14) "Adnotacje urzędowe" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

i) "HAK" - dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy,

Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 ze zm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program stacja sam generuje wpis "hak" na drugiej stronie.Przy pierwszej z zagranicy pozastaje tylko ten wpis bo masy są w DIPie a zarejestrowane to dodatkowo DMC ciągniętej przyczepy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Piotra - jak wymieni hak to i moze wymienic opony które na pierwszym były inne, jezeli przyjedzie na dodatkowe po zamontowaniu HAKA to też wpisujesz do zaświadczenia udzwig haka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oponach nie chodzi jaki producent tylko o ustalenie wielkości nominalnej (znamionowej) dla której stosujesz ewentualnie przelicznik przy zmiannie przekroju czy wiellkości felgi oraz minimalną nośność jaką producent określi. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sądze że jak napiszesz za dużo to nie problem gorzej gdy czegoś brakuje :!::!::!:

Napewno lepiej napisać więcej i się zabezpieczyć. Też lubie "spokojnie spać" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Piotra - jak wymieni hak to i moze wymienic opony które na pierwszym były inne, jezeli przyjedzie na dodatkowe po zamontowaniu HAKA to też wpisujesz do zaświadczenia udzwig haka ?

Siłą rzeczy poruszyłeś bardzo filozoficzny temat. Ja nie wpisuję nic poza DMC przyczepy w dip i "spełnia...." w zaświadczeniu raczej doszukałem się logiki w tym co robi kolega.

 

IMHO sprawa nie jest banalna ponieważ: jesli chodzi od mase samochodu to w DIP są dwie pozycje dopuszcalna konstrukcyjnie (czyli dmc) i maksymalna. A w przyczepie jest tylko dmc. A zeby było weselej to w DR panienka powinna wpisać MAKSYMALNĄ !!!!!

Zmieniła się troszkę filozofiia rejestracji - to kierowca jest odpowiedzialny za to zeby poruszał się zgodnie z przepisami a nie DR ma mu tłumaczyć i ograniczać.

 

Czyli IMHO opony mogą być z mniejszym indeksem nośnosci i prędkości byleby nie były przeciązone podczas ekspoloatacji.

 

To samo dotyczy haka. Dlaczego mamy ograniczać maksymalną masę holowanej przyczepy do dmc samochodu skoro producent okreslił ją jak 150 % dmc samochodu ?

Polskie przepisy mówią o tym ze masa rzeczywista ma byc równa ale w niemczech jest już inaczej i samochód zarejestrowany w Polsce nagle nie może holować w niemczech przyczepy którą do tej pory mógł zgdodnie z przepisami - a to kierowca odpowiada za to zeby było zgdonie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych dowodach pozycja O.1-to maksymalna masa przyczepy z hamulcem (w kg.)

O.2- to maksymalna masa przyczepy bez hamulca ( w kg ) i takie wartości trzeba podać wykonując dodatkowe badanie warunków ( HAK )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Bodajże 2a to kierunek tylny ze stałym poziomem intensywności świecenia.

to że zachodzi na bok błotnika to jeszcze nie wszystko 1a to jest znak na kloszu że to jest kier. przedni , a 2a oznacza że jest to kier przednioboczny i wtedy nie musi mieć dodatkowych bocznych [ np VW Transporter T4]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U.32 poz .262\2003 ilekroć w rozp.jest mowa o

§ 1.4-maksymalnej masie całkowitej - rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego w zależności od jego konstrukcji przez producenta

 

§ 3.1 Dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać .............

określa ustawodawca zależnie od typu pojazdu ,liczby osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.