Piotr Barczuk Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Berecik, Powiedz coś więcej o tym haku co się urwał. Wyrwał się z nadwozia czy sam hak się złamał. Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Pojazd był przeładowany i wyrwał się z mocowania. Bez wnikania w szczegóły ubezpieczyciel powołał się na opinie biegłych i oni wydali werdykt iż jesli nie było zapisu na tabliczce nie wolno było dokonać takiego wpisu.W uzasadnieniu dodatkowo napisali iż akurat ta partia pojazdów miała osłabioną blache i dlatego nie mogł być przystosowany do ciągnięcia przyczepy .Reszta to pasmo rozpraw i odwołań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 No cóż Panowie - uczcie się na błędach innych diagnostów ! Jak są ofiary to nie ma przebacz i kazdy szuka winnego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Brzmi to całkiem pesymistycznie Zadaje się ze będę musiał zweryfikować moję poglady na świat. Tak czysto teoretyzując to przydałaby się teraz opinia rzeczoznawcy, czy ta blacha była osłabiona czy nie - no ale sąd jest sąd. Piotr Barczuk p.s. W sprawie opini rzeczoznawców, to nauczyłem się jednego - zawsze żadać podania metody pomiaru i zgdoności z normami, po tym jak przeczytałem opinię jednego "dr." a brzmiała tak "w samochodzie znajduję się woda na podłodze z prawej strony z przodu". Koniec - ani słowa skad się tam wzięła i dlaczego. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPKety Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 NIE MA PROBLEMU Z OPŁATĄ 35 ZŁ PRZY 1-REJ. JEST PROBLEM Z BOCZNYMI KIERUNKOWSKAZAMI [ Dodano: 19-08-2005, 06:58 ] KLIENCI NIE CHCĄ MONTOWAĆ KIERUNKOWSKAZÓW TWIERDZĄC ŻE JESTEŚMY W UNI TO POWINNY BYĆ JEDNE PRZEPISY I Z TYM JEST PROBLEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 Sam sobie sprowadziłem Kadeta we wrześniu 2004r. ma zamontowany hak bez ściąganej główki i w papierach oryginalnych są jego wartości. To jak teraz pojadę z tym hakiem do Germanii to może dostanę za to mandat co sami dopuścili do ruchu w 1991 roku ? ? Nonsens. A tak pozatym jak ustala się masę całkowitą dmc przyczepy z hakiem i bez?? Szukam w dokumentach i nie mogę trafic na wzory. Przecież wiemy,że wartości na haku dobiera się w zależności od DMC pojazdu i silnka. Zawsze robiłem tak DMC dzieliłem na 4 potem mnozyłem x3 i wychodziła mi DMC przyczepy z hakiem. Przecież w nowych dowodach ządają wpisu DMC przyczepy a auto niekoniecznie musi posiadac hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Share Napisano 25 Sierpień 2005 z opiniami rzeczoznawców trzeba ostroznie. jak by co to i tak diagnostę będą chcieli powiesić. Kiedys wysłaliśmy gościa do rzeczoznawcy z amerykanem bo nie wiadomo było gdzie jest numer silnika. Pan odkrywczo napisał w opinii, że na kadłubie. zdziwieni byliśmy tylko,że klient za to zapłacił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 26 Sierpień 2005 Share Napisano 26 Sierpień 2005 Powracając do tematu z pierwszej strony. Jeżeli zestaw pojazdów ma 2800kg a DMC samochodu to 1800kg w takim razie przyczepa nie może być większa niż 1000kg. Poprawnie rozumuje? Nawet jeżeli na tabliczce znamionowej haka jest 1200kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 poprawnie rozumujesz, producent decyduje ile auto może pociągnąć, a nie producent haka, tabliczka na haku mówi że sam hak może pociągnąć np. 1200 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 Jesli to badanie pierwsze haka , to w zaswiadczeniu opisujesz hak , a potem ponizej opisujesz jakim sam pojazd odpowiada warunkom do ciagniecia przyczepy o dmc do .....kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 Przecież wiemy,że wartości na haku dobiera się w zależności od DMC pojazdu i silnka. Zawsze robiłem tak DMC dzieliłem na 4 potem mnozyłem x3 i wychodziła mi DMC przyczepy z hakiem. Jeżeli nie ma danych homologacyjnych i nie można ustalić z tabliczki (np.zastępcza) to przy hamulcu najazdowym jest przelicznik 1,33 i tak np.dmc pojazdu jest 1330kg to max.przyczepę może ciągnąć 1000kg.(należy jeszcze uwzględnić moc silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AUTO-SERWIS Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 Dmc ciągnionej przez pojazd przyczepy nie może przekroczyć: -wartości znamionowej haka -dmc tego pojazdu - max. masy ciągnionej określonej przez producenta [tabliczka] -3500 kg, dla samochodu terenowego masa może ulec zwiększeniu o 150%. Odnośnie Matiza otrzymałem kidyś pismo od producenta, że w samochodach Tico i Matiz nie można montować haka holowniczego ze względu na słabą konstrukcję nadwozia tych pojazdów. A opłata za I badanie z hakiem, to uważam, że 169+35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 ROBERT dobrze robisz ja tez tak obliczam , i z tego co wiem wiekszosc ludków tak robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 temat opłaty za pierwsze z hakiem był już poruszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 NIE MA PROBLEMU Z OPŁATĄ 35 ZŁ PRZY 1-REJ. JEST PROBLEM Z BOCZNYMI KIERUNKOWSKAZAMI [ Dodano: 19-08-2005, 06:58 ] KLIENCI NIE CHCĄ MONTOWAĆ KIERUNKOWSKAZÓW TWIERDZĄC ŻE JESTEŚMY W UNI TO POWINNY BYĆ JEDNE PRZEPISY I Z TYM JEST PROBLEM Tak szukam i szukam i z mizernym skutkiem tego przepisu/zapisu o bocznych kierunkowskazach (zapewne jest gdzies napisane tłustym drukiem, a ja go nie moge znależć) w przypadku haka. Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Niektóre migacze mają w swoich oznaczeniach "przednio-boczne" i w tedy to chyba niepotrzeba ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Dz U 44 poz 432 jest taka tabela odnośnie warunków dla swiateł , poz 3a kierunkowskazy boczne, w poz 3 tabeli jest takie małe 11, a końcu tabeli jes topis tych oznaczeń i te małe jedenascie mówi ze - nie wymaga się jeżeli długośc pojazdu nie przekracza 6 metrów i nie jest on przewidziany do ciagnięcia przyczepy.oczywiscie chodzi o boczne kierunki , tam jest też napisane jakie maja być wymiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Faktycznie dziekuje p wisławie - ale.......... ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. Nr 44, poz. 432) zał 6 i ten odnośnik 11 mówi: „Nie wymaga się, jeżeli długość pojazdu nie przekracza 6 m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy.” ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia zał 6 i ten odnośnik 11 (przy bocznych kierunkowskazach 3c) mówi już co innego : „Jeśli kierunkowskazy boczne mają wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamocowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.” To jeśli rozporządzenie z 1-04-1999 zostało zmienione przez 31-12-2002 – to ja już nic nie wiem. Nie ma obowiazku tych bocznych kierunków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 tak mi się wydaje że to jest tylko nowelizacja do tego co istnieje w 44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Mogą, ale czytaj -MUSZĄ z zamontowanym hakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 pojazd z przyczepą przekroczy 6 m czyli musi mieć boczne kierunki , a jak klient się burzy to niech zdemontuje hak [ przy pierwszej ] i koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Nie ma ze muszą , jesli przedni kierunkowskaz zachodzi na bok pojazdui jego dzialanie jest widoczne z boku to nie mozemy zmuszac ludzi zeby montowali dodatkowe swiatla. pamietajcie ze pojazdy maja gwarancje na perforacje nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 to że zachodzi na bok błotnika to jeszcze nie wszystko 1a to jest znak na kloszu że to jest kier. przedni , a 2a oznacza że jest to kier przednioboczny i wtedy nie musi mieć dodatkowych bocznych [ np VW Transporter T4] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 tak mi się wydaje że to jest tylko nowelizacja do tego co istnieje w 44 Jeśli mam racje to 'stara' 11 została CAŁKOWICIE zamieniona przez 'nową' 11- z nowego rozp. a tam nic nie piszą o tych bocznych kierunkowskazach. PS drąże temat bo sam sobie z nim nie umiem poradzić pojazd z przyczepą przekroczy 6 m czyli musi mieć boczne kierunki , a jak klient się burzy to niech zdemontuje hak [ przy pierwszej ] i koniec A jak klient poprosi o odpowiedni paragraf? Co mam mu pokazać. Ratunku. I dzięki za zainteresowanie moim drążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek Napisano 14 Wrzesień 2005 Share Napisano 14 Wrzesień 2005 Sebastian wszystkie samochody które wyposażone są w hak musza posiadać prawe lusterko i kierunkowskazy boczne.I nie wazne czy zestaw przekroczy 6m czy nie. W Dz.U .34 ZAŁĄCZNIK NR.6 podpunkt pod tabelką nr.11. Chyba ze ma kierunkowskazy przednio- boczne ,ale takich samochodów jest bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.