Skocz do zawartości

Pierwsza rejestracja z hakiem


andmat

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz co najwyżej odświeżyć tamten temat, pisząc jakikolwiek dodatkowy post i nie łącząc go z poprzednim.

Wiesz, co to będzie jak każdy tak zrobi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • Odpowiedzi 109
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    18

  • Piotr Barczuk

    12

  • wiesław

    7

  • wrc69

    6

Witam. U mnie wczoraj była kontrola TDT i panowie stwierdzili że źle robie że w zaświadczeniu wpisuje badanie pierwsze i dodatkowe na hak. Stwierdzili że robie tylko pierwsze(i nie interesuje ich czy pobieram za hak opłate). Ewentualnie robie dodatkowe na hak ale już osobne zaświadczenie tylko dodatkowe na hak.Już sam nie wiem zostane chyba przy swojej praktyce?! Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W badaniu Pierwszym już zawarte jest sprawdzenie warunków dodatkowych i z tego względu nie wpisujesz żadnych dodatkowych czy niewiadomo co, a jak nie wykonujesz dodatkowego to automatycznie nie możesz pobierać żadnej opłaty za ten hak ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się nie zgodzić z Tobą,wg mnie należy wykonać dodatkowe i pobrać opłatę,a poza tym co zrobić w przypadku,gdy auto ma GAZ,też nie pobierasz opłaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacjach zajmuje oficjalne stanowisko. Trochę mnie zmyliliście, gdyż większość z Was uważa że nie pobiera się dodatkowej opłaty za badanie HAK z zagranicy, jednak nie poddaje się presji większości. W zasadzie powołaliście się na właściwe przepisy tylko na przyszłość proszę spisywać całość treści objaśnienia 1 a nie połowę zmienić po swojemu jak akurat pasuje.

Zgodnie z par. 1 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.) badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w ustawie Prawo o ruchu drogowym i warunkom technicznym z Dz. U. Nr 32. Panowi POLSKIM przepisom prawa, gdzie określony jest wzór dowodu rejestracyjnego i POLSKIM warunkom technicznym.

 

Zgodnie z art. 71 ust. 4 (Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.) zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5T i przyczepy lub autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym (przypis POLSKIM) pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego (...) . Bez jakiejkolwiek interpretacji przepis ten mówi jasno pojazd z Hakiem może być dopuszczony do ruchu pod warunkiem przeprowadzenia badania technicznego czy pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy i odpowiednim zapisie w POLSKIM (bo wg polskiego Prawa o ruchu drogowym) dowodzie rejestracyjnym. Za badanie pobiera się stosowaną opłatę.

 

Zgodnie z par. 3 ust. 4 (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) producent pojazdu dla konkretnego pojazdu o danym nr VIN przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy może określić inną wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stasowanej wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy.

 

Czy producent określił czy pojazd może ciągnąć przyczepę opisałem powyżej dodam jedynie przypominająco do poprzedniej wypowiedzi, że podczas badania technicznego pojazdu z zagranicy diagnosta nie ma prawa odczytywać danych z homologacji lub brieefu itp dokumentu tylko z godnie z par. 11 ust. 4 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.) w przypadku pojazdu niezarejestrowanego dane identyfikacyjne pojazdu zamieszcza się na podstawoie stanu faktycznego pojazdu czyli z natury według tabliczki znamionowej. Nie interesują nas niemieckie, belgijskie czy holenderskie przepisy (ich nasze też nie interesują). Jeżeli pojazd ma być rejestrowany w Polsce wówczas to czy może ciągnąć przyczepę określa właściwy zapis na tabliczce znamionowej lub zaświadczenie wystawione przez producenta pojazdu (nie dealera).

 

Dodam tylko zgodnie z art. 81 ust. 2 (Prawa o ruchu drogowym) pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją. Panowie na logikę, skoro nie jest samochód zarejestrowany w Polsce to nie ma Polskiego dowodu rejestracyjnego więc nie ma wpisu hak w dowodzie rejestracyjnym.

 

Nie mam żadnego pojęcia skąd wymyśliliście zapis że jak pojazd ma zamontowane urządzenie to nie pobiera się opłaty?!?!?! A niby jak nie będzie miał zamontowanego HAKA to pobierzecie 35 zł. Bez komentarza.

 

Otakich szczegółach że w skład pierwszego wchodzi okresowe w skład którego wchodzą dodatkowe nie pisze bo to wiecie.

 

Zgodnie z pkt 7.1 tabeli opłat za btp (Dz. U. z 2004r. Nr 223, poz. 2261) dodatkowe badanie prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy pobiera się 35 zł. i teraz czytajcie dokładnie zapis objaśnienia nr 1: w przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: "przystosowany do coiągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłaty określonej w Lp. 7.1 tabeli.

 

Kilka pytań retorycznych: Czy tu jest wzmianka o badaniu pierwszym czy okresowym? Czy badanie okresowe robi się w pojeździe zarejestrowanym? Czy badanie pierwsze robi się w pojeździe zarejestrowanym czy nie zarejestrowanym? Czy opłaty nie pobiera się jak jest wopis w dowodzie rejestracyjnym HAK czy jak ma zamontowane urządzenie?

 

Reasumując:

Przykro mi moi drodzy ale w mojej skromnej ocenie w myśl powołanych przeze mnie przepisów w pełni nie zgadzam się z wcześniejszymi wypowiedziami. Za badanie piewsze pojazdu z zagranicy pobiera się zawsze np. 169 zł. + 35 zł. za badanie HAK-u .

A niby jak będziecie sprawdzać pojazd z zbiornikiem GAZU to pobierzecie tylko opłatę 169zł. czy 169 +63 za badanie specjalistyczne pojazdu przystosowanego do zasilania gazem (nie mówiąc o decyzji UDT)?

 

Z ciekawości przepytałem kilku bydgoskich diagnostów, którzy jak jeden mąż odpowiadali za badanie pierwsze z zagranicy 169+35 za HAK.

 

Oczywiście każdy może mieć odmienne zdanie isię ze mną nie zgodzić. Uważam jednak, że w tym momencie jeśli ktoś się powołuje na opinię PISKP to wprowadza ona w błąd diagnostów. Jeśli mimo to będziecie mieć wątpliwości zapraszam kontakt telefoniczny 52/58-58-134 Bogusław Maćkowski, 52/58-58-607 Czesław Wróblewski. Jesteśmy z reguły od 8-10 od poniedziałku do piątku. Później jesteśmy na kontrolach stacji diagnostycznych lub transportu drogowego więc można nas nie zastać.

 

Ale i tak muszę pochwalić poprzednić przedmówców ponieważ widać znacząco podniesienie poziomu kultury na forum i większą umiejętność znajfdowania przepisów dotyczących danego zagadnienia. Do następnego ciężkiego tematu.

 

 

Post z pierwszej strony tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj była kontrola TDT i panowie stwierdzili że źle robie że w zaświadczeniu wpisuje badanie pierwsze i dodatkowe na hak.

 

Dziwne bo w grudniu sprawdzali czy została pobrana opłata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary kotlet ...

 

 

Mówimy o 227 !

 

§ 13. 1. W przypadku gdy pierwsze badanie techniczne dotyczy pojazdu przystosowanego do zasilania gazem, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "GAZ" w prowadzonym rejestrze.

2. W przypadku gdy pierwsze badanie techniczne dotyczy pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju) lub nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia dokument identyfikacyjny badanego pojazdu, który stanowi załącznik do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą lub nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.

 

5. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 71 ust. 4 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "HAK" w prowadzonym rejestrze.

 

 

"spełnia dodatkowe warunki" a nie wykonujemy dodatkowe badanie ! Przy identyfikacji pojazdu przy pierwszym nie ma nic w D.U. o badaniu dodatkowym. Jak się myle to prosze mnie sprostować ! :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"spełnia dodatkowe warunki" a nie wykonujemy dodatkowe badanie !

 

No tak, ale idąc tym tokiem myślenia jak przyjedzie na badanie okresowe z już zamontowanym hakiem a nie wpisanym w DR to nie powinniśmy zrobić dodatkowego tylko okresowe i wpisać hak w zaświadczenie i nie pobrać 35 zeta. Przy badaniu okresowym tez nie ma nic o dodatkowym.

 

Jak się myle to prosze mnie sprostować ! :-(

 

Mamy dyskutować na ten temat a nie się "prostować", od tego jest już jeden troll...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd spełnia dodatkowe warunki a diagnosta wpisuje że spełnia to chyba wcześniej sprawdził że spełnia?

Jeśli sprawdził że spełnia to wykonał czynność sprawdzenia że spełnia.

Jeśli wykonał czynność, to za wykonanie czynności należy się opłata wg. taryfikatora.

Dziś sprawdziłem, nikt mi na drzwiach nie namalował czerwonego krzyża. :D

SKP to nie PCK. Za czynność należy się należność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku...

Podział badań :

1) okresowe;

2) pierwsze dotyczace:

a) pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposa7onego zgodnie z przepisami o

przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,

b) taksówki osobowej,

c) pojazdu uprzywilejowanego,

d) pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granica (przed rejestracja w kraju),

e) nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilosci jednej sztuki rocznie;

3) (1) dodatkowe - dotyczace pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 ustawy;

4) (2) dodatkowe - dotyczace pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez staroste w

celu ustalenia danych pojazdu niezbednych do jego rejestracji;

5) dodatkowe - dotyczace pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany

dopuszczonych przez prawo elementów powodujacych zmiane danych zamieszczonych w

dowodzie rejestracyjnym dotyczacych w szczególnosci:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładownosci,

liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie poło7enia srodka

cie7kosci pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy

całkowitej ciagnietej przyczepy, najwiekszego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie

konstrukcyjnej powodujacej istotna zmiane rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

6) dodatkowe - dotyczace pojazdu, który ma byc u7ywany jako taksówka osobowa lub

baga7owa;

7) dodatkowe - dotyczace pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposa7onego zgodnie z

przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

8. dodatkowe - dotyczace pojazdu, który ma byc u7ywany jako uprzywilejowany

9) dodatkowe - dotyczace pojazdu do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu

panstwowego;

10) (3) dodatkowe - dotyczace pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy;

11) (4) dodatkowe - dotyczace pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszacego slady uszkodzen

lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nosnych konstrukcji

pojazdu, mogacych stwarzac zagro7enie dla bezpieczenstwa ruchu drogowego;

12) (5) dodatkowe - dotyczace pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 6 ustawy.

2. (6) W przypadkach okreslonych w ust. 1 pkt 3-10, na wniosek własciciela pojazdu,

diagnosta wykonuje tak7e badanie okresowe pojazdu, z zastrze7eniem § 3 ust. 2.

 

Badanie haka jest czynnością dodatkową wykonywaną na SKP, ale nie jest badaniem dodatkowym wymienionym w podziale badań. W związku z tym przy Pierwszym nie wykonujemy żadnego badania dodatkowego haka (bo takie badanie nie jest ujęte w podziale) tylko sprawdzamy spełnienie warunków dodatkowych które już jest w zakresie badania pierwszego !

Ten hak należy tak traktować jak traktujemy go przy okresowym, bo klient przyjechał już z zamontowanym a nie dopiero go zamontował. Przy okresowym też mamy obowiązek go sprawdzić a kasy się nie pobiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumowanie berecika może i słuszne tyle,że za miesiąc i tak będzie to musztarda po obiedzie.Proponuję się zastanowić co bedzie wlaśnie za ten miesiąc moim zdaniem trzeba będzie robić dodatkowe i pobierać te 35 zeta przy okresowym pierwszym sprowadzonym z zagranicy.W moim mieście często się zdarzało,ze po pierwszym badaniu przeprowadzonym na innej stacji(nalężącej do piskp) przyjeżdżały pojazdy z hakiem zamontowanym jeszcze za granicą i bez wpisu hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Jest na forum link do takiej jednej prezentacji ITS na temat opłat i sposobu ich naliczania. Nie pamiętam gdzie. Załączam plik.

Jest pozycja cennika 7.1 z adnotacją, że pobiera się wtedy, gdy w DR nie ma HAK i trzeba żeby był.

Poniżej jest przykład badania pojazdu z gazem i hakiem wraz z naliczeniem należności.

W nagłówku dokumentu masz podstawę prawną opracowania.

Pozdrawiam

cennik badań prezentacja ITS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz i hak to dwie różne sprawy .

No nie mów...

Pewne że różne sprawy. Ja piszę że tam jest przykład z gazem i hakiem. Równie dobrze mógłby być Taxi i hak, albo "wszystkojednoco" i hak, przykład taki i hak...

:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie diagności w cenniku opład ( w obiaśnieniach) odnośnik 1 stoi wyraznie napisane: cytuję - w przypadku pojazdu przedstawionego do OKRESOWEGO badania

technicznego z adnotacjąw dowodzie rejestracyjnym o treści; "przystosowany do ciągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłatyokreślonej w lp.7.1 tabeli -koniec

cytatu a więc z tego jasno wynika z przy PIERWSZYM badaniu techniczny

pojazdu sprowadzonego z zagranicy wykonujemy PIERWSZE + DODATKOWE

(dla haka) i pobieramy opłatę 169zł + 35zł ja tak robię.

POZDRAWIAM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie diagności w cenniku opład ( w obiaśnieniach) odnośnik 1 stoi wyraznie napisane: cytuję - w przypadku pojazdu przedstawionego do OKRESOWEGO badania

technicznego z adnotacjąw dowodzie rejestracyjnym o treści; "przystosowany do ciągnięcia przyczepy" lub "HAK" nie pobiera się opłatyokreślonej w lp.7.1 tabeli -koniec

cytatu a więc z tego jasno wynika z przy PIERWSZYM badaniu techniczny

pojazdu sprowadzonego z zagranicy wykonujemy PIERWSZE + DODATKOWE

(dla haka) i pobieramy opłatę 169zł + 35zł ja tak robię.

POZDRAWIAM...

:ok:ok:ok:ok:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIERWSZE + DODATKOWE

(dla haka) i pobieramy opłatę 169zł + 35zł

A gdzie w podziale badań występuje badanie dodatkowe hak ? W cenniku też jest napisane nie badanie dodatkowe tylko " Sprawdzenie dotakowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli " i nic tu niewidze o badaniu dotakowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w podziale badań występuje badanie dodatkowe hak ?

 

A jak między jednym badaniami okresowymi przyjedzie klient wbić hak w DR to jakie badanie zrobimy? Dodatkowe.

 

Tak czy siak opłaty nie pobieramy tylko w pojeździe przedstawionym do OKRESOWEGO badania technicznego. Takie jest moje zdanie :)

 

Szczerze powiedziawszy przydało by się żeby MI zajęło odpowiednie stanowisko w tej sprawie, bo obie wersje maja pewne podstawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak opłaty nie pobieramy tylko w pojeździe przedstawionym do OKRESOWEGO badania technicznego.

Z wbitym w DR "HAK".

Jeśli przyjeżdża na OBT bez adnotacji ale z zamontowanym hakiem, to pobieramy opłatę i dajemy zaświadczenie z odpowiednim tekstem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak między jednym badaniami okresowymi przyjedzie klient wbić hak w DR to jakie badanie zrobimy? Dodatkowe.

 

Ale dlaczego to ma się nazywać badanie dodatkowe kiedy ono nigdzie nie jest tak sklasyfikowane w podziale ani w cenniku nie występuje jako dodakowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale wtedy zanim wystawimy zaswiadczeie z odpowiednią adnotacją to sprawdzamy

- hak, w dowodzie o.1, o.2, prawe lusterko, kierunkowskazy boczne itd... i za to pobieramy dodatkowo 35zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak między jednym badaniami okresowymi przyjedzie klient wbić hak w DR to jakie badanie zrobimy? Dodatkowe.

 

Ale dlaczego to ma się nazywać badanie dodatkowe kiedy ono nigdzie nie jest tak sklasyfikowane w podziale ani w cenniku nie występuje jako dodakowe ?

Patrz p.7 tabeli Dz.U z 2004 Nr 223 poz.2261; Dz.U. z 2005 Nr 155 poz. 1302.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czytam:

"Sprawdzenie dotakowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli " i nic tu niewidze o badaniu dotakowym ? Występują dodatkowe tylko w pkt 4,5,6 i do tego odnosi się cennik !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie inna czynność sprawdzenie czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom do ciągnięcia przyczepy.

Reasumując całą sprawe nie ma badania dodatkowego hak czego ewidentnym potwierdzeniem jest zapis w cenniku pod pozycją 7 a nie tam gdzie występują dodatkowe. Dla przykładu jak zostało wprowadzone szkoda powyżej 2000 to ustawodawca konsekwentnie wcisnął to do cennika w poz 6 gdzie jest dodatkowe.W skrócie na skład badania pierwszego składa się zakres badania okresowego (nie mylić z badaniem okresowym) oraz czynności dodatkowe ... w związku z tym w cenniku jest napisane, że przy okresowym nie pobiera się opłaty za hak, bo gdyby było inaczej to w powypadkowym też powinno się pobrać te 35 zł bo tam też jest zakres okresowego (a więć spełnienie warunków dodatkowych czyli nasz słynny hak) i plus dodatkowe.Wniosek taki, że każde badanie pojazdu w którym jest zakres badania okresowego a pojazd jest wyposażony w hak opłaty się nie pobiera. No zgodze się oczywiście z tym że powinno zostać to bardziej dopracowane, ale to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.