Norman Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 Witam. Stanął przede mną taki oto problem. Mam okazję kupić pickupa z USA w wersji z jednym rzędem siedzeń a niestety nie ma na niego homologacji. Czy badanie techniczne może ustalić dla niego zgodność z warunkami VAT-1b? http://onlytruecars.com/data_images/gallery/02/nissan-pick-up-xe/nissan-pick-up-xe-04.jpg Również czy w przypadku kiedy samochód taki jest ze składanymi ławkami za zasadniczym pierwszym rzędem siedzeń, to można go bez przeróbek zarejestrować jako ciężarowy? http://ipocars.com/imgs/a/d/n/r/l/nissan__pick_up_single_cab_pro_2004_4_lgw.jpg I trzeci przypadek, pickup z dwoma rzędami siedzeń. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/2nd_Nissan_Frontier_SE_crew_cab.jpg Postanowiłem zagadnąć o wszystkie przypadki, bo poszukując bezskutecznie odpowiedzi na mój problem natrafiłem na wątpliwości dotyczące wszystkich tych przypadków. Naturalnie byłem u diagnosty w OSKP (chyba dobrze napisałem skrót?), który powiedział mi, że mam zabudować te tylne ławki (nie siedzenia) przypadek drugi, i pokazać mu świadectwo homologacji z wpisem N1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 Stanął przede mną taki oto problem. Mam okazję kupić pickupa z USA Ja myślę ,że większy problem to czy pojazd spełnia warunki techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norman Napisano 21 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2015 Ależ jak najbardziej spełnia, bo jest już zarejestrowany w Polsce. To znaczy mam nadzieję, że przy kolejnym badaniu tym razem na VAT-1b nie trzeba będzie bawić się ze światłami, lusterkami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 bo jest już zarejestrowany w Polsce A w DR jaki widnieje rodzaj pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 na VAT-1b nie trzeba będzie bawić się ze światłami, lusterkami itp[/quotTen zakres nie wchodzi w zakres badania vat, co nie znaczy, że powinien być już dostosowany do naszego prawa. A po co Ci ławki w otwartej przestrzeni ładunkowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 A po co Ci ławki w otwartej przestrzeni ładunkowej? A gdzie jest napisane o tych ławkach? to można go bez przeróbek zarejestrować jako ciężarowy? Ależ jak najbardziej spełnia, bo jest już zarejestrowany w Polsce. To się zdecyduj, jest zarejestrowany czy nie? Natomiast jeżeli chodzi o VAT1 "b" to ma to być : "pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą: b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norman Napisano 22 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2015 Paprock W temacie http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=15019 nie ma ani słowa o braku homologacji. Naturalnie w moim przypadku jest to jeden rząd siedzeń i ładowność np 800 kg. Mnie ławki z tyłu nie są potrzebne, ale bardzo trudno znaleźć pickupa bez tych ławek tylko z jednym rzędem siedzeń. Mam tu na myśli duże autko nie Skodę pickup. Tak się składa, że w naszym rodzinnym kraju jakoś nie przyjął się obyczaj używania klasycznego pickupa i sprzedawcy nowych samochodów nie oferowali ich w Polsce. W razie potrzeby ławki usunie uprawniony warsztat montując tam skrzynię na narzędzia. max72 Jak napisałem wcześniej "jest zarejestrowany" ale jako osobowy. Homologacji na papierze nie mogę zdobyć a chcę używać go jako ciężarowy z odpisami do których uprawnia wpis w DR VAT-1b. Tutaj wielu ludzi będzie zainteresowanych jak to jest w każdym z trzech podanych przypadków (typy pickup`ów), np. z homologacją i bez niej. Głównie chodzi mi o tytułowy problem - nie ma homologacji, zatem jak zarejestrować faktyczny ciężarowy jako ciężarowy urzędowy? Do dostarczenia homologacji producent ani dealer nie jest wcale zobligowany jeżeli samochód został odsprzedany przez ich klienta. Stąd właśnie pytanie na co w takim przypadku mogę liczyć. Po prostu chcę wiedzieć zanim kupię np. Dodge Dakotę z jednym rzędem siedzeń i ładownością że ho, ho. Tzw. single cab, bo ten z drugim rzędem już się zwie crew cab. Między nimi jest ten z ławką czy skrzynią narzędziową w kabinie, a przestrzeń ta przydaje się do różnych zastosowań. Powtórzę pytanie główne - brak homologacji na papierze, samochód jeden rząd siedzeń, otwarta paka i ładowności w cholerę - czy badanie techniczne przyzna VAT-1b? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Tak bo pojazd spełnia warunki dla VAT-1b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norman Napisano 22 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2015 To ja poproszę z uzasadnieniem dla braku homologacji na papierze, bo miejscowy diagnosta chciał papier z homologacją N1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 W temacie (...) nie ma ani słowa o braku homologacji. - Sorry. Wkleiłem linka z innego powodu.Natomiast diagnoście zapewne idzie o potwierdzenie zasadności czary-mary, że pojazd osobowy zamienia, zamieni, zamienił się w ciężarowy, bo na podstawie eliminacji miejsc do siedzenia to na chwilę obecną ładowność się zmienia, lecz ten pick-up nadal pozostaje osobowym pick-up'em. O-so-bo-wym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Czyli , zmiany konstr. na ciężarowy i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Jak napisałem wcześniej "jest zarejestrowany" ale jako osobowy. Badanie techniczne - zmiany konstrukcyjne z osobowego na ciężarowy, trzeba usunąć tylny rząd siedzeń, aby spełniał VAT tak jak napisałem wyżej ma mieć jeden rząd siedzeń. To ja poproszę z uzasadnieniem dla braku homologacji na papierze http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/312/1 "9. Do pojazdów samochodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2, należą: 1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą: a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norman Napisano 22 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2015 max72 Wielkie dzięki. O to właśnie chodziło. Czyli lokalny diagnosta chciał usunięcia ławek (uprawniony warsztat) jak najbardziej słusznie, natomiast niepotrzebnie żądał jeszcze papieru (homologacji). Moje wątpliwości wcześniej wzbudzały takie przypadki jak ten http://olx.pl/oferta/nissan-frontier-king-cab-4-0-automat-ciezarowy-vat-1b-zam-CID5-ID9XfSX.html#b6306bbd80 Ławki z tyłu a w DR jak byk VAT-1b. Oczywiście życzę wszystkim aby mogli w firmie używać nawet motorowera, ale gdybym kupił tego pickupa to mógłbym mieć później problem z przerabianiem go. Również, czy można z wyglądu samochodu (nie z homologacji) przyjąć możliwość usunięcia tych pseudo siedzeń z tyłu i zarejestrować na VAT-1B - z ciekawości zapytam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 zmiany konstr. na ciężarowy i po sprawie. Dla nas tak, ciekawe co z akcyzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Poszła za osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Poszła za osobowy. To nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 No, to już problem klienta - choć nie powiem , byłem już na zeznaniach w UC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norman Napisano 22 Sierpień 2015 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2015 max72 Nie zdążyłem edytować wcześniej. a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;" Już rozumiem, że to jest podstawa, na którą mam się powołać u diagnosty. DARIO64 Z akcyzą? To znaczy, że akcyza wcześniej zapłacona (już zarejestrowany w Polsce) miała by być zwrócona po zmianie przeznaczenia na ciężarowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 byłem już na zeznaniach w UC. - No ale jakie zeznania??? - Że ktoś odprowadził akcyzę za osobowy, a następnie przerobił go na ciężarowy, który z akcyzy jest zwolniony??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 już zarejestrowany w Polsce Trzeci post mi umknął . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Sierpień 2015 Share Napisano 22 Sierpień 2015 Mi ten przykład Poloneza Trucka w wersji czterodrzwiowej przypomina. Pojazd ma kabinę do transportu osób jak i pakę na graty i towary. Niby nikt i nic nie zabrania pozbyć się tylnej kanapy, ale... - Ale jak sensownie zmianę rodzaju pojazdu uzasadnić eliminując siedzenia, kanapy, ławki? - Vatowski kaprys? (A w tamtym poście http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=240051#240051 powinno być, że nie ładowność, a tylko liczba miejsc do siedzenia się zmienia.) Głównie chodzi mi o tytułowy problem - nie ma homologacji, zatem jak zarejestrować faktyczny ciężarowy jako ciężarowy urzędowy? - Faktycznie to za wielką wodą takie auta, a nawet większe są zapewne osobowe. W Euro West & East, a także w PL faktycznie byłoby ciężarowe i urzędowo mogłoby mieć nawet stosowną kategorię. A tak... Ameryka dzika! Jak z osobowego picku-up'a zrobić ciężarowego pick-up'a... Nie wiem. Sądzę, że po sprowadzeniu został poprawnie zarejestrowany na podstawie amerykańskich dokumentów. O ile w tych dokumentach podają coś takiego jak rodzaj pojazdu. Nie ma innego wyjścia jak tego Nissana z pierwszego przykładu brać, bo reszta to pod VAT naciągana lipa. Pod warunkiem, że ciężarowy w papierach rzecz oczywista. Nie darmo oferują pick-up'y w opcji single, king, double, czy jak tam cab. W przepisie idzie o pojazd z jednym rzędem siedzeń w sensie, że z jednym rzędem siedzeń, a nie o pojazd z wymontowanym rzędem/ami siedzeń. No ciekawe dlaczego do tej pory jakoś nikogo nie olśniło, aby se wymontować pod VAT-ustawę siedzenia z pierwszego rzędu, tego przedniego rzędu. 1) pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą: a) klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub b) z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków; Po mojemu punkt 1 ma znaczenie zarówno dla litery a jak i litery b. Wyraźnie do obu tych liter się odnosi w sprawie oddzielenia jednego rzędu siedzeń od przestrzeni ładunkowej czymś trwałym. I wiadomo wszem, że takie oddzielenie ma miejsce zaraz za oparciami jednego rzędu siedzeń. Bez różnicy czy to jest wielozadaniowy, van, czy jednorzędowo-siedzeniowy klasyczny pick-up. W jednym przypadku będzie to tak zwana krata, w drugim przegroda, a dla pick-up'a kabiny tylna ściana.A tu kroi się rzeźba. Siedzenia → przestrzeń, jakaś skrzynia → i dopiero trwała przegroda się zaczyna. Przepis wskazuje dobitnie i jasno. Rząd siedzeń, który jest oddzielony od części. W tym pojeździe mamy pod VAT dwie części na pokładzie; tą przed i tą za oddzieleniem. To gdzie tu miejsce za oparciami na sprzęt saperski, przybornik działkowca, skrzynie, paki, wędki, narty lub rowery. W praktyce nie spotkałem, aby oddzielenie (krata, ściana, przegroda) stało metr... dwa... za/od foteli. To chyba tyle... Takie jest moje zdanie na temat przerabianych lub nie amerykańskich osobowych pick-up'ów stosunku do polskich VAT-ów. Życie, jak to mawiają. (Masakra co nie cierpię tego powiedzonka.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.