Paprock Napisano 5 Wrzesień 2015 Share Napisano 5 Wrzesień 2015 A ileż tych aut po przekładce jest? Osobiście raz na rok mam Freelandera i Celicę i o żadne zaświadczenia nie krzyczę. Wniosek taki, żem ślepy albo w pozostałych samochodach przekładka lepiej niż fabryka zrobiona. To z czym skakać do klienta, co nie. Z resztą po co mi zaświadczenie jak zamiast dobrej roboty może być lipa odwalona przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Wrzesień 2015 Share Napisano 6 Wrzesień 2015 w razie wątpliwości poprosić o opinię rzeczoznawcy? Widać mało jeszcze wiesz o odpowiedzialności rzeczoznawców oraz jakości ich opinii,,, jak podjedzie tyfus pod stację Nareszcie do rzeczy mówisz, bo nie widziałem jeszcze fachowo przełożonego (przewody hamulcowe, kable) anglika,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Wrzesień 2015 Share Napisano 7 Wrzesień 2015 A ileż tych aut po przekładce jest? Ile by ich nie było to i tak o jeden za dużo Dla mnie tak i wydaje mi się że zaświadczenia takiego oczekuje diagnosta który nie potrafi wskazać usterki albo boi się Nie próbuj wmawiać mi nie kompetencji toż to sam nazwałeś jak podjedzie tyfus pod stację to wymyślają zaświadczenia bez podstawy prawnej, Ustawodawca w 996 dał nam pkt. 2 na koniec tabeli Pojazd po przekładce traktowany powinien być jak SAM - SKP w ogóle nie powinna go dotykać. Na forum jest temat o przewodach hamulcowych - jeśli ktoś twierdzi że przekładaniec to norma to jego sprawa - ja tego g... nie dotknę - ale to mój problem - 98pln mnie nie zbawi a pojadą do tych co niczego nieżądaną - ot zwykły przegląd. To że Ustawodawca nie pomyślał o tym nie zwalnia nas od tego żeby przekładańce tępić. Akurat w tym przypadku" "literalnie" - nie znaczy dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Wrzesień 2015 Share Napisano 7 Wrzesień 2015 To że Ustawodawca nie pomyślał o tym nie zwalnia nas od tego żeby przekładańce tępić. Widzę tu mentalność w stylu "sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 To że Ustawodawca nie pomyślał o tym nie zwalnia nas od tego żeby przekładańce tępić. Widzę tu mentalność w stylu "sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" Wydaje mi się, że oboje Panowie macie rację, bo z jednej strony dlaczego mielibyśmy nie dopuścić do ruchu pojazdu, który w profesjonalny sposób został "przełożony", ale z drugiej strony słowem kluczem jest tu wyraz "profesjonalny". Znam profesjonalizm, rzetelność, kulturę techniczną i uczciwość wielu mechaników- widać to często na badaniu poprawkowym. Widać to jadąc przez wioski, gdzie na szopie wisi szyld "naprawa i diagnostyka wszystkich samochodów, naprawy szybkie i główne, diagnostyka komputerowa", a w środku wygląda to tak jakby ktoś wrzucił tam granat. Widzę to, gdy czasami dla znajomego zrobię jakąś naprawę u siebie na kanale po godzinach i patrzę na dzieło poprzednich rzeźbiarzy. Klienci też nie są bez winy: chcą żeby było szybko i tanio, to mają- najtańsze części, montowane na szybko, dokręcane na fest, bez czyszczenia, konserwowania, smarowania itd... I w taki sposób, niestety, pewnie w większości przypadków będą robione "przekładki" angielskich samochodów... A my na stacji nie mamy możliwości zweryfikowania takich przeróbek. Wiadomo, że można się posilić opinią rzeczoznawcy i żądać faktury z warsztatu, gdzie będzie potwierdzenie wymiany wyszczególnionych elementów na fabrycznie przystosowane do montażu po danej stronie pojazdu i przy wykorzystaniu technologii montażu przewidzianej przez producenta. Wiemy też, że na końcu "łańcuszka" i tak jest diagnosta, który ostatecznie to zatwierdza i w razie problemów to on jest głównym oskarżonym, ale wymaganie powyższych papierów i oświadczeń zawsze jest jakąś linią obrony w sądzie- dzięki temu możemy udowodnić, że nie "podbiliśmy" takiej przeróbki na zasadzie "pocztowca", tylko zrobiliśmy to co możemy, aby potwierdzić jej techniczną prawidłowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Nie próbuj wmawiać mi nie kompetencji Nie próbuję i nie zamierzam, to jest indywidualna spraw diagnosty bo jak zauważyliście to on za to beknie w przypadku problemów. W tym kraju prawie wszystkie samochody z USA są po przejściach, te europejskie które oglądamy też najczęściej słyszymy: może był malowany ale nie u mnie. Jakoś diagności nie żądają zaświadczeń od producenta że można je naprawiać mimo że mają wymieniane deski, przekładnie kierownicze, zawieszenia itd. Ale jak z GB po przekładce to trzeba gonić. Lepiej jak ma wstawiany dach, podłużnicę czy wyrwane zawieszenie. Uważam że problem jest nie w przekładce tylko w kosztach z wykonaniem tej przekładki fachowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Uważam że problem jest nie w przekładce tylko w kosztach z wykonaniem tej przekładki fachowo. To po to się tu podniecałeś, by po czterech dniach się zgodzić, iż od początku o to Nam chodziło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 To Ty ze swoim kolegą się podniecaliście wymyślając bzdurne zaświadczenia. Taki klub wzajemnej adoracji. Napisać głupotę i nawzajem piwko sobie postawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 To Ty ze swoim kolegą się podniecaliście wymyślając bzdurne zaświadczenia. To nie od kolegów się zaczęło . Jak widać nie znasz początku historii zaświadczeń, nawet ministerstwo się wypowiedziało ,a WK rozesłały pismo do SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 I większość WK się z tego wycofało niestety nie było to na piśmie. W powiecie w którym mieszkam wołali zaświadczenie a sąsiednie nie. Od ok 5 lat rejestrują i nie żądają żadnego zaświadczenia z wyjątkiem zaświadczenia z SKP. Zapomnieli o swoich zaleceniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Jak widać wielu "kolegów" specjalizuje się w badaniu dokumentów, a nie pojazdów... W sumie to dla wielu cenna informacja - mogliby od razu w profilu dawać adres stacji, bo wielu cwaniakom ułatwiłoby to życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Od ok 5 lat rejestrują i nie żądają żadnego zaświadczenia z wyjątkiem zaświadczenia z SKP. Zapomnieli o swoich zaleceniach. A Ty biedny, oczywiście nie wiesz, że to zwykłe wygodnictwo i asekuranctwo ze strony WK. Zasada jest prosta, WK przyjmie wszystko co napisze diagnosta, bo diagnosta pojazd widział i tylko on beknie za to w razie W ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Zasada jest prosta, WK przyjmie wszystko co napisze diagnosta, bo diagnosta pojazd widział i tylko on beknie za to w razie W ,,, A jak ma pismo, że przekładka jest możliwa to nie beknie- tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 A jak ma pismo Chodzi o to, że nie ma takiego pisma i nie ma problemu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Problemem powinno być tylko i wyłącznie ocenienie sposobu dokonania takiej przeróbki, a nie bzdurne pisemka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Problemem powinno być tylko i wyłącznie ocenienie sposobu dokonania takiej przeróbki Bo jest problemem. Jak widać są tacy co są wstanie ocenić czy przekładnia kierownicza jest przykręcona w fabryczne otwory czy dziury wywiercone w stodole, są lepsi od Jackowskiego.W innym temacie ktoś pisał o spawanej przegrodzie czołowej,dobrze że dało się zauważyć,bo po zamontowaniu elementów wygłuszających i wszelkiej maści osłon to sobie można. Już kiedyś pisałem że mamy takie przepisy że diagnosta nie mając możliwości sprawdzenia ma się pod tym podpisać(i nie dotyczy tylko angoli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Wrzesień 2015 Share Napisano 10 Wrzesień 2015 pisałem że mamy takie przepisy że diagnosta nie mając możliwości sprawdzenia ma się pod tym podpisaćI tu jest pies pogrzebany. Przykłady można by mnożyć ale przytoczę tylko jeden. Nie pamiętam czy był umieszczony tu na forum, czy czytałem o nim gdzie indziej. Chodziło o samochód poskładany z dwóch w taki sposób, że diagnosta nie był w stanie tego zauważyć i klient, który to auto kupił żądał od niego zadośćuczynienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Wrzesień 2015 Share Napisano 10 Wrzesień 2015 A nie było to przypadkiem o serwisowych szpeniach co mu oglądali, przeglądali, komputerowali, lakier mierzyli i jeszcze dodatkowo jakiś kwit, że wsio z autem OK wystawili.. A potem w wyniku badanka skromny diagnosta mu oczy przetarł jak ino do kanału wszedł tylko. No, ale nie ma co kręcić i wątku dalej motać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Wrzesień 2015 Share Napisano 10 Wrzesień 2015 To Ty ze swoim kolegą się podniecaliście wymyślając bzdurne zaświadczenia. Taki klub wzajemnej adoracji. Napisać głupotę i nawzajem piwko sobie postawić Panie wojteczku temat jest stary - ale po co czytać - za czym zaczniesz się wypowiadać prześledź temat. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9107&postdays=0&postorder=asc&highlight=przek%B3adka+anglika&start=15 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8296&postdays=0&postorder=asc&highlight=przek%B3adka+anglika&start=45 2007.07.13_Nr_61_Samochody_przystosowane_do_ruchu_lewostronnego.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Wrzesień 2015 Share Napisano 10 Wrzesień 2015 Nie pamiętam czy był umieszczony tu na forum, czy czytałem o nim gdzie indziej. podobne, tylko po wypadkowe ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12751 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Wrzesień 2015 Share Napisano 12 Wrzesień 2015 Dzisiaj rano miałem ciekawy przypadek - klient chciał sprawdzić autko przed zakupem - wszystko super - książka serwisowa z Niemiec, przebieg, stan techniczny - tylko jeden mały szczegół wpadł mi w oko - wycieraczki szyby "leżały" po drugiej stronie - po odsunięciu mat wygłuszających - katastrofa - Land Rover Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Wrzesień 2015 Share Napisano 12 Wrzesień 2015 I co "wojteczek" na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Wrzesień 2015 Share Napisano 12 Wrzesień 2015 I co "wojteczek" na to ? Lepiej się nie odzywaj bo skończymy w "klubie wzajemnej adoracji" Dwóch facetów - dwa piwa...... i Opole należy do Nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Wrzesień 2015 Share Napisano 12 Wrzesień 2015 Dwóch facetówModne teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Wrzesień 2015 Share Napisano 12 Wrzesień 2015 I tańsze ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.