hugol22 Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 A paragraf 14.4 4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmian´ danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, ˝e pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 nie wyświetla mi się to oświadczenie , czemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Może innej przeglądarki użyj, albo czegoś do otwierania plików [tif]. Mi Googiel nie pokazuje, a ostatni twór Windowsa pod nazwą Edge owszem. O widzisz kolego zapodał foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Nasze przepisy nie przewidują wymiany DR wedle "widzimisię" producenta. No moze ale ja już miałem przyjemnosć dwukrotnie; raz IVECO-roczne - okazało sie że w zamówieniu było 12000 kg a sprzedano z dokumentami i tabliczką na 11990, tu serwis zadziałał i prostował, drugi raz MAN , starszy,klient zdobył dokumenty i tabliczkę i też róznica o 10 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 wynikających ze zmiany właściwych,określonych w przepisach warunków technicznych, Właśnie dlatego że przepisy odnośnie warunków technicznych się nie zmieniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexas1 Napisano 21 Październik 2015 Autor Share Napisano 21 Październik 2015 Przesyłam dokumenty jakie MAN wystawił i czy na ich podstawie mogę zmienić dmc? [ Dodano: 21-10-2015, 13:12 ] TABLICZKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Zastanów się czy nie będzie to zmiana konstrukcyjna podnosząca DMC powyżej pierwotnej wartości. Chyba że pierwotną wartością było 8800, a później to ograniczono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Według mnie są to zmiany konstrukcyjne za zgodą producenta. Proszę zobaczyć, że jest też numer homologacji. Uważam, że w tym przypadku podniesienie DMC jest możliwe i do ruszenia. Ja zrobiłbym bym badanie. Tak deklaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Październik 2015 Share Napisano 21 Październik 2015 Uważam, że w tym przypadku podniesienie DMC jest możliwe i do ruszenia Czyli powrót do "pierwotnej wartości"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 Według mnie są to zmiany konstrukcyjne za zgodą producenta. Proszę zobaczyć, że jest też numer homologacji. Uważam, że w tym przypadku podniesienie DMC jest możliwe i do ruszenia. Ja zrobiłbym bym badanie. Tak deklaruje. Moim zdaniem tu tylko WK i niech on decyduje co z tym zrobić, żadne badanie nie jest potrzebne a jeżeli już tak bardzo chcą to pisemne skierowanie na ustalenie danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stacja Diagnost Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 Mieliśmy ten sam temat, też Man te same wartości - nazwali to ładnie parametryzacja pojazdu (w Niemczech zmieniły się przepisy odnośnie mas i podatków, teraz transportowcom zależy na jak największym masach ), generalnie z całą dokumentacją do WK i tylko oni na podstawie wystawionych przez producenta pojazdu dokumentów zmieniają masę całkowitą. W homologacji Mana są widełki w masach od do i dlatego można dokonać zmian. maksymalna masa całkowita -największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem określoną przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 nazwali to ładnie parametryzacja pojazdu t[/u] Dokładnie tak było w przypadku Mana który trafił do mnie. [ Dodano: 22-10-2015, 09:10 ] Moim zdaniem tu tylko WK i niech on decyduje co z tym zrobić, żadne badanie nie jest potrzebne a jeżeli już tak bardzo chcą to pisemne skierowanie na ustalenie danych. I tak tez było w moich przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 witam, miałem podobny przypadek klient dostarczył mocne dokumenty z MANA z tabliczką znamionową o podnoszenie dmc , wysłałem go do wk ponieważ na stacji w tym przypadku nie robi się zmian jeśli klient posiada homologację od producenta, wk wysłał go do mnie na badanie dodatkowe ustalenie ładowności i było ok pozdrawiam i zapłacił 60 złociszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 maksymalna masa całkowita -największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem określoną przez producenta. To czemu do tej pory ta masa była niższa? Wystawca świadectwa zgodności się pomylił? generalnie z całą dokumentacją do WK i tylko oni na podstawie wystawionych przez producenta pojazdu dokumentów zmieniają masę całkowitą. O ile mają podstawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 w pojazdach marki MAN producent bardzo często ustala widełki JEŚLI CHODZI O DMC pozdrawiam i życzę zwariowanej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 w pojazdach marki MAN producent bardzo często ustala widełki JEŚLI CHODZI O DMC A jak to odnieść do polskich przepisów? Skoro producent określa jakieś MMC to oznacza "tyle pojazd konstrukcyjnie wytrzymuje". Więc na jakiej podstawie nagle okazuje się, że może więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 Bo zmieniły się "warunki techniczne, które pojazd spełnia" pisemne skierowanie na ustalenie danych A cz Kolega wie, że ustalenie danych może być też na wniosek właściciela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 producent produkując pojazd określa że np. pojazd odpowiada warunkom pojazdu 8 ton lub 10 ton a jaką wersja potrzebna jest użytkownikowi to on już decyduje to są tak zwane widełki robione pod użytkowników pojazdu pozdrawiam ryba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 producent produkując pojazd określa że np. pojazd odpowiada warunkom pojazdu 8 ton lub 10 ton a jaką wersja potrzebna jest użytkownikowi to on już decyduje to są tak zwane widełki robione pod użytkowników Ale skoro określi na 8 to "teoretycznie" tylko tyle pojazd ma wytrzymałości. Więc skąd nagle zmiana na 10? Polskie przepisy do tego nie dorosły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 Określił na 8 do 10 Michale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Październik 2015 Share Napisano 22 Październik 2015 Określił na 8 do 10 Michale Taa, może w świadectwie zgodności albo oświadczeniu do rejestracji. Szkoda jeszcze, że nie nakazał w adnotacjach DR wpisać "od do" Jak już pisałem, nie nadążamy za trendami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 A cz Kolega wie, że ustalenie danych może być też na wniosek właściciela? Wiem, ale jestem tego samego zdania co michal_k. Dlatego wolę żeby WK najpierw takim tematem się zajęło. Przepisy nie określają zmiany MMC/DMC na widzimisię klienta i jeden WK twierdzi tak a inny może inaczej. Dla mnie DMC zmienić się może po zmianach konstrukcyjnych (na mniejsze) albo po zmianie rozporządzenia o warunkach technicznych. A takie zmiana tabliczek i wystawianie homo pod klienta jest co najmniej dziwne. Kilka lat temu kupiłem kurtkę ale przytyłem i jest za mała czy samo przeszycie metki z rozmiarem sprawi że będzie dobra? Wątpię. Na dzień dzisiejszy mamy w DR F1 i F2 i tu powinno się DMC regulować w zakresie od masy własnej do MMC jak klient chce. Ale jak to w Polsce wszystkie ciężarowe miały by F2-3500 a czasami nawet G=F2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIAGNOSTA__ Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 Miałem też taki przypadek z pojazdem MAN - zwiększenie DMC po zaświadczeniu producenta oraz zmiana tabliczki znamionowej oraz dla przyczepy GNIOTPOL (Też podwyższenie masy po zaświadczeniach producenta i nowa tabliczka.) Oba pojazdy na zaświadczeniach były homologowane w pewnych przedziałach wagowych. Ze względu na to że od października skończyła się jazda po Niemczech za darmo pojazdów do 12 ton to właściciele firm doszli do wniosku że jak mają płacić to lepiej przewozić tym samym zestawem większy towar. Dlatego te zmiany do wyższych mas przewidzianych w homologacji na MMC. A wracając do tematu to twierdzę że powinno się im wykonywać właśnie zmiany konstrukcyjne (samo ustalenie danych to za mało). Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi , często należy wymienić opony na większą nośność oraz podregulować u producenta silę hamowania. Po uzyskaniu pozytywa na stacji dopiero do wydziału przerejestrować pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wartości. Pytanie która to ta pierwotna wartość? Pojazd kiedyś był rejestrowany na podstawie homologacji i tam było MMC 7000 i dla mnie ta jest pierwotna. A co napiszesz w opisie zmian skoro uważasz że zmiany konstrukcyjne? Przyjeżdża na badanie i zupełnie nic nie był zmieniane. Tabliczkę kupiłem na allegro a papiery mam bo sfałszowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 Pojazd był rejestrowany zapewne na podstawie WYCIĄGU ze świadectwa homologacji - a nie homologacji. A w homologacji są "widełki", więc każda wartość w nich zawarta jest pierwotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.