Skocz do zawartości

Zmiana DMC MAN


alexas1

Rekomendowane odpowiedzi

A paragraf 14.4

4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu

wniosku o zmian´ danych technicznych pojazdu

dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie

rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych,

określonych w przepisach warunków technicznych,

do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub

przedstawiciela producenta potwierdzające, ˝e pojazd

był homologowany zgodnie z wnioskowanymi

danymi technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może innej przeglądarki użyj, albo czegoś do otwierania plików [tif].

Mi Googiel nie pokazuje, a ostatni twór Windowsa pod nazwą Edge owszem.

O widzisz kolego zapodał foto. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze przepisy nie przewidują wymiany DR wedle "widzimisię" producenta.

No moze ale ja już miałem przyjemnosć dwukrotnie; raz IVECO-roczne - okazało sie że w zamówieniu było 12000 kg a sprzedano z dokumentami i tabliczką na 11990, tu serwis zadziałał i prostował, drugi raz MAN , starszy,klient zdobył dokumenty i tabliczkę i też róznica o 10 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się czy nie będzie to zmiana konstrukcyjna podnosząca DMC powyżej pierwotnej wartości. Chyba że pierwotną wartością było 8800, a później to ograniczono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie są to zmiany konstrukcyjne za zgodą producenta. Proszę zobaczyć, że jest też numer homologacji. Uważam, że w tym przypadku podniesienie DMC jest możliwe i do ruszenia.

Ja zrobiłbym bym badanie. Tak deklaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie są to zmiany konstrukcyjne za zgodą producenta. Proszę zobaczyć, że jest też numer homologacji. Uważam, że w tym przypadku podniesienie DMC jest możliwe i do ruszenia.

Ja zrobiłbym bym badanie. Tak deklaruje.

Moim zdaniem tu tylko WK i niech on decyduje co z tym zrobić, żadne badanie nie jest potrzebne a jeżeli już tak bardzo chcą to pisemne skierowanie na ustalenie danych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy ten sam temat, też Man te same wartości - nazwali to ładnie parametryzacja pojazdu (w Niemczech zmieniły się przepisy odnośnie mas i podatków, teraz transportowcom zależy na jak największym masach ), generalnie z całą dokumentacją do WK i tylko oni na podstawie wystawionych przez producenta pojazdu dokumentów zmieniają masę całkowitą.

W homologacji Mana są widełki w masach od do i dlatego można dokonać zmian.

 

maksymalna masa całkowita -największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem określoną przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazwali to ładnie parametryzacja pojazdu t[/u]

Dokładnie tak było w przypadku Mana który trafił do mnie.

 

[ Dodano: 22-10-2015, 09:10 ]

Moim zdaniem tu tylko WK i niech on decyduje co z tym zrobić, żadne badanie nie jest potrzebne a jeżeli już tak bardzo chcą to pisemne skierowanie na ustalenie danych.
I tak tez było w moich przypadkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, miałem podobny przypadek klient dostarczył mocne dokumenty z MANA z tabliczką znamionową o podnoszenie dmc , wysłałem go do wk ponieważ na stacji w tym przypadku nie robi się zmian jeśli klient posiada homologację od producenta, wk wysłał go do mnie na badanie dodatkowe ustalenie ładowności i było ok pozdrawiam ::hey i zapłacił 60 złociszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalna masa całkowita -największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem określoną przez producenta.

 

To czemu do tej pory ta masa była niższa? Wystawca świadectwa zgodności się pomylił?

 

generalnie z całą dokumentacją do WK i tylko oni na podstawie wystawionych przez producenta pojazdu dokumentów zmieniają masę całkowitą.

 

O ile mają podstawę :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pojazdach marki MAN producent bardzo często ustala widełki JEŚLI CHODZI O DMC

 

A jak to odnieść do polskich przepisów? Skoro producent określa jakieś MMC to oznacza "tyle pojazd konstrukcyjnie wytrzymuje". Więc na jakiej podstawie nagle okazuje się, że może więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zmieniły się "warunki techniczne, które pojazd spełnia" :)

 

pisemne skierowanie na ustalenie danych

 

A cz Kolega wie, że ustalenie danych może być też na wniosek właściciela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent produkując pojazd określa że np. pojazd odpowiada warunkom pojazdu 8 ton lub 10 ton a jaką wersja potrzebna jest użytkownikowi to on już decyduje to są tak zwane widełki robione pod użytkowników pojazdu pozdrawiam ryba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent produkując pojazd określa że np. pojazd odpowiada warunkom pojazdu 8 ton lub 10 ton a jaką wersja potrzebna jest użytkownikowi to on już decyduje to są tak zwane widełki robione pod użytkowników

 

Ale skoro określi na 8 to "teoretycznie" tylko tyle pojazd ma wytrzymałości. Więc skąd nagle zmiana na 10? Polskie przepisy do tego nie dorosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określił na 8 do 10 Michale :)

 

Taa, może w świadectwie zgodności albo oświadczeniu do rejestracji. Szkoda jeszcze, że nie nakazał w adnotacjach DR wpisać "od do" :razz:

 

Jak już pisałem, nie nadążamy za trendami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cz Kolega wie, że ustalenie danych może być też na wniosek właściciela?

Wiem, ale jestem tego samego zdania co michal_k. Dlatego wolę żeby WK najpierw takim tematem się zajęło. Przepisy nie określają zmiany MMC/DMC na widzimisię klienta i jeden WK twierdzi tak a inny może inaczej.

Dla mnie DMC zmienić się może po zmianach konstrukcyjnych (na mniejsze) albo po zmianie rozporządzenia o warunkach technicznych. A takie zmiana tabliczek i wystawianie homo pod klienta jest co najmniej dziwne. Kilka lat temu kupiłem kurtkę ale przytyłem i jest za mała czy samo przeszycie metki z rozmiarem sprawi że będzie dobra? Wątpię. Na dzień dzisiejszy mamy w DR F1 i F2 i tu powinno się DMC regulować w zakresie od masy własnej do MMC jak klient chce. Ale jak to w Polsce wszystkie ciężarowe miały by F2-3500 a czasami nawet G=F2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też taki przypadek z pojazdem MAN - zwiększenie DMC po zaświadczeniu producenta oraz zmiana tabliczki znamionowej oraz dla przyczepy GNIOTPOL (Też podwyższenie masy po zaświadczeniach producenta i nowa tabliczka.) Oba pojazdy na zaświadczeniach były homologowane w pewnych przedziałach wagowych. Ze względu na to że od października skończyła się jazda po Niemczech za darmo pojazdów do 12 ton to właściciele firm doszli do wniosku że jak mają płacić to lepiej przewozić tym samym zestawem większy towar. Dlatego te zmiany do wyższych mas przewidzianych w homologacji na MMC. A wracając do tematu to twierdzę że powinno się im wykonywać właśnie zmiany konstrukcyjne (samo ustalenie danych to za mało). Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi , często należy wymienić opony na większą nośność oraz podregulować u producenta silę hamowania. Po uzyskaniu pozytywa na stacji dopiero do wydziału przerejestrować pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona

dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wartości.

 

Pytanie która to ta pierwotna wartość? Pojazd kiedyś był rejestrowany na podstawie homologacji i tam było MMC 7000 i dla mnie ta jest pierwotna. A co napiszesz w opisie zmian skoro uważasz że zmiany konstrukcyjne? Przyjeżdża na badanie i zupełnie nic nie był zmieniane. Tabliczkę kupiłem na allegro a papiery mam bo sfałszowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd był rejestrowany zapewne na podstawie WYCIĄGU ze świadectwa homologacji - a nie homologacji. A w homologacji są "widełki", więc każda wartość w nich zawarta jest pierwotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.