Skocz do zawartości

Zmiana DMC MAN


alexas1

Rekomendowane odpowiedzi

Pojazd był rejestrowany zapewne na podstawie WYCIĄGU ze świadectwa homologacji

 

Który to wyciąg podawał WŁAŚCIWE dane dla tego konkretnego egzemplarza pojazdu. Być może inny egzemplarz w ramach tego samego typu posiadał inne dane, mieszczące się we wspomnianych widełkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem typ ten może posiadać różne parametry :)

 

Ale prywatnie bardzo się cieszę, że są urzędy tak zatwardziałe jak Ty ;) Dzięki temu można zarobić pomagając ludziom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem typ ten może posiadać różne parametry :)

 

Co nie oznacza, że konkretny egzemplarz też może...

 

Ale prywatnie bardzo się cieszę, że są urzędy tak zatwardziałe jak Ty ;) Dzięki temu można zarobić pomagając ludziom :)

 

Na zdrowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu to twierdzę że powinno się im wykonywać właśnie zmiany konstrukcyjne (samo ustalenie danych to za mało). Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi , często należy wymienić opony na większą nośność oraz podregulować u producenta silę hamowania. Po uzyskaniu pozytywa na stacji dopiero do wydziału przerejestrować pojazdy.

Mógłbyś podpowiedzieć mi, jak to sprawdzić na SKP? Dlaczego ta regulacja ma nastąpić u producenta, a jak pan Zdzisiek to zrobi, że będzie spełniać wymagania, to już BT z wynikiem P nie będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi

Wydaje mi się i chyba nie tylko mi, że SKP nie posiada wyposażenia sprzętowego do takich badań nie mówiąc już o wiedzy fachowej diagnostów w tym zakresie, to nie jest instytut badawczy prawda, więc życzę powodzenia podczas takich zmian konstrukcyjnych , tym bardziej już było pisane nie raz , że dobrze było by aby ten zakres wyleciał z SKP na dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przez wytrzymałość osi mam na myśli sprawdzenie tabliczki znamionowej tej że osi , posiada ona parametr wytrzymałościowy najczęściej w kg. A regulację hamowania może wykonać każdy mechanik jeśli posiada odpowiedni sprzęt i parametry ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że w tym przypadku o żadnych zmianach konstrukcyjnych wykonywanych na SKP mowy być nie może, bo de facto to zmiany czysto formalne. Ciekaw jestem co zwolennicy zmian wpisują w opisie zmian jak tak na prawde w pojeździe nic sie nie zmieniło?

przez wytrzymałość osi mam na myśli sprawdzenie tabliczki znamionowej tej że osi , posiada ona parametr wytrzymałościowy najczęściej w kg

A jeśli tabliczka osi "się zgubi" to jaki wynik badania? Poproszę o odpowiedź z podaniem postawy prawnej.

to nie jest instytut badawczy prawda, więc życzę powodzenia podczas takich zmian konstrukcyjnych , tym bardziej już było pisane nie raz , że dobrze było by aby ten zakres wyleciał z SKP na dobre

Dokładne tak a ci co wykonują takie badania to wybiegają przed szereg a takich dość łatwo odstrzelić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regulację hamowania może wykonać każdy mechanik jeśli posiada odpowiedni sprzęt i parametry ustawień.

Tylko rzecz w tym, że mu robić tego nie wolno.

Przeprogramowanie sterownika układu EBS to czynnośc zastrzeżona dla autoryzowanych serwisów.

To jest właśnie ta parametryzacja układu EBS a w tym także i ECAS dla zwiększonej masy całkowitej pojazdu.

Z tej czynności wystawiany jest dokument i to o nim jest mowa w zaleceniach producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko rzecz w tym, że mu robić tego nie wolno.

Jest jakaś podstawa prawna na to?

Dostęp do tej funkcji programowania jest za pomocą PIN-u który otrzymują tylko autoryzowane serwisy.

Wejście w ten obszar programowania jest rejestrowany przez zapis w sterowniku daty dokonanej modyfikacji i kodu warsztatu który jej dokonał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Witam 

Szukam już wszędzie pomocy, nie chce zakładac nowego wątku 
 
Problem wygląda następująco:
 
Pojazd Przyczepa campingowa Hobby de luxe 495 WFB została wyprodukowana z DMC 1500 w takim stanie odebraliśmy ja z fabryki kod z homologacji dla tego typu pojazdów CD64K15010  (pełna homologacja w załączniku)  Producent dopuszcza zmianę DMC już po sprowadzeniu pojazdu do Polski, w oparciu o zmniejszenie jedynie ładowności pojazdu zgodnie z kodem CD64K14010 tej samej homologacji . Klient który zdecydował się zakupić pojazd poinformował nas o możliwości ciągnięcia przez jego pojazd przyczep o DMC do jedynie 1400 Kg DMC. Wysłaliśmy do producenta taka informację przysłano nam nową tabliczkę znamionową z takim samym numerem VIN (zmiana jedynie ładowności i DMC) oraz dokument o braku przeciwwskazań do rejestracji  na DMC 1400 kg ze względu na to że pojazd jest przystosowany do tego DMC nie wymaga wprowadzenia żadnych zmian konstrukcyjnych, zmiana polega jedynie na obniżeniu ładowności CoC zostało to samo widnieje w nim 1500kg. Przyczepa w systemie wydziału komunikacji widnieje jako pojazd którego DMC widnieje w zakresie 1500-1500, co ciekawe dzięki uprzejmości Pani z wydziału komunikacji dowiedzieliśmy się że jej masa może być w przedziale od 1255-1614 kg (masa wyższa od DMC) co jednoznacznie wskazuje że ta sama przyczepa homologowana jest również na większe DMC niż 1500 co jest zgodne z jej homologacją  Nie jest to pierwszy problem z rejestracją pojazdu z obniżonym DMC, do tej pory przedstawienie przez klienta pełnej homologacji w wydziale komunikacji wystarczało żeby zarejestrować pojazd (rocznie sprzedajemy około 200 przyczep z czego 20-40 ma obniżane DMC w dokładnie taki sam sposób, bez zmian konstrukcyjnych co przewiduje producent oraz homologacja). Tym razem rejestrującym nie jest klient a Leasing . Takie przyczepy nie podlegają dopuszczeniu jednostkowemu bo nie są to zmiany konstrukcyjne w pojeździe a jedynie zmiana ładowności w obrębie wartości przewidzianych przez producenta w Homologacji dla tego typu pojazdów. '
 
 
wie ktoś jak to ugryźć 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Camiluss102 napisał:

wie ktoś jak to ugryźć 

 

Przedstawić CoC, w którym będzie wartość 1400 kg. Skoro producent określił w CoC, że ten konkretny pojazd ma DMC 1500 kg to niby na jakiej podstawie miałoby być mniej? Dany typ mógł być homologowany w zakresie od-do, ale konkretny pojazd posiada konkretną wartość określoną przez producenta w CoC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym że CoC zostało wystawione jako dmc 1500 i z taka tabliczką i CoC przyjechała do Polski, klient chciał obniżyć dmc zapytanie do fabryki przysłali pismo o braku przeciwskazań o obniżeniu DMC i że pojazd jest do tego przystosowany oraz nową tabliczkę znamionową. CoC drugiego wystawić nie mogą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - zrób tak - w pierwszej kolejności zarejestrować tak jak w CoC - po otrzymaniu PC zgłaszasz do WK zmiany DMC na które wyraził zgodę producent / dla pełnej zgodności podjechać na SKP - badanie 6.9a z potwierdzeniem nowych parametrów zgodnych z TZ /  - opcjonalnie - i masz nowe PC z nowymi danymi - ostatnio tak właśnie robiłem 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Camiluss102 napisał:

przysłali pismo o braku przeciwskazań o obniżeniu DMC

 

Ale polskie przepisy nie przewidują takiego obniżenia DMC bez zmian konstrukcyjnych (wyjątkiem może być błąd w CoC, ale tutaj błędu nie było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi zatem w jaki sposób rejestrowane było do tej pory setki takich przyczep i problem pojawia się tylko jak leasing stara się zarejestrować przyczepę. 

4 minuty temu, michal_k napisał:

 

Ale polskie przepisy nie przewidują takiego obniżenia DMC bez zmian konstrukcyjnych (wyjątkiem może być błąd w CoC, ale tutaj błędu nie było).

 

DMC jest zmniejszone jedynie przez obniżenie ładowności wiec jakie zmiany konstrukcyjne maja być wprowadzane. Wychodzi na to że co wydział komunikacji to inne prawo. 

 

 

10 minut temu, IVVO napisał:

Kolego - zrób tak - w pierwszej kolejności zarejestrować tak jak w CoC - po otrzymaniu PC zgłaszasz do WK zmiany DMC na które wyraził zgodę producent / dla pełnej zgodności podjechać na SKP - badanie 6.9a z potwierdzeniem nowych parametrów zgodnych z TZ /  - opcjonalnie - i masz nowe PC z nowymi danymi - ostatnio tak właśnie robiłem 

 

Zobaczymy jade do wydziału dowiedzieć się czy tak zadziała, rejestrowałem sam takie przyczepy i nie miałem problemu pokazałem pismo z fabryki tabliczkę i pełną homologację i tyle a tu nie wiem jak oni na ten leasing patrzą dwa rejestruje to multiassist a oni jakoś do upartych nie należą . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego oświadczenie producenta do niezarejestrowanego pojazdu - to tak troszeczkę z d... bo CoC swoje a producent swoje ale.. już po zarejestrowaniu jak najbardziej powinno przejść jeśli producent poda nowe dane i nową TZ - powodzenia bo na pewno będą marudzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, IVVO napisał:

już po zarejestrowaniu jak najbardziej powinno przejść

 

Nie powinno. Niby na jakiej podstawie?

 

7 minut temu, Camiluss102 napisał:

w jaki sposób rejestrowane było do tej pory setki takich przyczep

 

Niewiedza urzędów.

 

7 minut temu, Camiluss102 napisał:

DMC jest zmniejszone jedynie przez obniżenie ładowności wiec jakie zmiany konstrukcyjne maja być wprowadzane

 

Skoro nie ma zmian to nie ma podstawy do zmiany parametrów. Skoro producent w CoC określa, że pojazd "wytrzyma" 1500 kg to dlaczego miałby być mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie te dane z CoC to oni maja w jakiś systemach oprócz kartki bo nie wiem na czym polega problem że producent nie może przysłać drugiego COC 

 

1 minutę temu, michal_k napisał:

 

Skoro nie ma zmian to nie ma podstawy do zmiany parametrów. Skoro producent w CoC określa, że pojazd "wytrzyma" 1500 kg to dlaczego miałby być mniej?

 

Dlatego że zespół pojazdów może nie mieścić się w kategorii wagowej prawa jazdy, a pierwotnie w DMC jest zapas na doposażenie typu markizy movery solary które w tym przypadku nie będą montowane i taka ładowność jest zbyteczna zwyczajnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest koncert życzeń. Podstawą rejestracji jest CoC, a nie jakieś bzdurne oświadczenia producenta o zakresie danych w ramach typu. To z CoC wynika jaka jest konkretna wartość dla konkretnego pojazdu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytam czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC czy ono jest w jakimś wewnętrznym systemie że te dane gdzieś jeszcze  trzeba zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Camiluss102 napisał:

Dlatego że zespół pojazdów może nie mieścić się w kategorii wagowej prawa jazdy,

To tylko problem kierowcy (właściciela).  Trzeba rodzaj prawa jazdy zmienić. Jeśli się nie chce to dopasować masę zestawy do prawa jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Camiluss102 napisał:

czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC

 

Pytaj producentów. Z tego co wiem, krajowi producenci przyczep wydają (chociaż nie powinni, chyba że się pomylili w pierwotnym CoC).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Camiluss102 napisał:

 

Dlatego pytam czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC czy ono jest w jakimś wewnętrznym systemie że te dane gdzieś jeszcze  trzeba zmieniać

 

Kiedyś nazywało się to Wyciągiem ze Świadectwa Homologacji i występowało w jednym jedynym egzemplarzu. Raczej nikt nie przewidział kopii, odpisów czy tam wtórników.

To tak, jakbym chciał wyciągnąć świadectwo ukończenia szkoły powszechnej, gdzie na siódmej klasie zakończyłem edukację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.