michal_k Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 Pojazd był rejestrowany zapewne na podstawie WYCIĄGU ze świadectwa homologacji Który to wyciąg podawał WŁAŚCIWE dane dla tego konkretnego egzemplarza pojazdu. Być może inny egzemplarz w ramach tego samego typu posiadał inne dane, mieszczące się we wspomnianych widełkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 A zatem typ ten może posiadać różne parametry Ale prywatnie bardzo się cieszę, że są urzędy tak zatwardziałe jak Ty Dzięki temu można zarobić pomagając ludziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 A zatem typ ten może posiadać różne parametry Co nie oznacza, że konkretny egzemplarz też może... Ale prywatnie bardzo się cieszę, że są urzędy tak zatwardziałe jak Ty Dzięki temu można zarobić pomagając ludziom Na zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 Skoro typ może, to tym bardziej egzemplarze w jego zakresie No i dziękuję Michale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Październik 2015 Share Napisano 23 Październik 2015 A wracając do tematu to twierdzę że powinno się im wykonywać właśnie zmiany konstrukcyjne (samo ustalenie danych to za mało). Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi , często należy wymienić opony na większą nośność oraz podregulować u producenta silę hamowania. Po uzyskaniu pozytywa na stacji dopiero do wydziału przerejestrować pojazdy. Mógłbyś podpowiedzieć mi, jak to sprawdzić na SKP? Dlaczego ta regulacja ma nastąpić u producenta, a jak pan Zdzisiek to zrobi, że będzie spełniać wymagania, to już BT z wynikiem P nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 24 Październik 2015 Share Napisano 24 Październik 2015 Ponieważ należy sprawdzić wytrzymałość osi Wydaje mi się i chyba nie tylko mi, że SKP nie posiada wyposażenia sprzętowego do takich badań nie mówiąc już o wiedzy fachowej diagnostów w tym zakresie, to nie jest instytut badawczy prawda, więc życzę powodzenia podczas takich zmian konstrukcyjnych , tym bardziej już było pisane nie raz , że dobrze było by aby ten zakres wyleciał z SKP na dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIAGNOSTA__ Napisano 24 Październik 2015 Share Napisano 24 Październik 2015 Kolego przez wytrzymałość osi mam na myśli sprawdzenie tabliczki znamionowej tej że osi , posiada ona parametr wytrzymałościowy najczęściej w kg. A regulację hamowania może wykonać każdy mechanik jeśli posiada odpowiedni sprzęt i parametry ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Październik 2015 Share Napisano 25 Październik 2015 Ja uważam, że w tym przypadku o żadnych zmianach konstrukcyjnych wykonywanych na SKP mowy być nie może, bo de facto to zmiany czysto formalne. Ciekaw jestem co zwolennicy zmian wpisują w opisie zmian jak tak na prawde w pojeździe nic sie nie zmieniło? przez wytrzymałość osi mam na myśli sprawdzenie tabliczki znamionowej tej że osi , posiada ona parametr wytrzymałościowy najczęściej w kg A jeśli tabliczka osi "się zgubi" to jaki wynik badania? Poproszę o odpowiedź z podaniem postawy prawnej. to nie jest instytut badawczy prawda, więc życzę powodzenia podczas takich zmian konstrukcyjnych , tym bardziej już było pisane nie raz , że dobrze było by aby ten zakres wyleciał z SKP na dobre Dokładne tak a ci co wykonują takie badania to wybiegają przed szereg a takich dość łatwo odstrzelić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Październik 2015 Share Napisano 25 Październik 2015 A regulację hamowania może wykonać każdy mechanik jeśli posiada odpowiedni sprzęt i parametry ustawień. Tylko rzecz w tym, że mu robić tego nie wolno. Przeprogramowanie sterownika układu EBS to czynnośc zastrzeżona dla autoryzowanych serwisów. To jest właśnie ta parametryzacja układu EBS a w tym także i ECAS dla zwiększonej masy całkowitej pojazdu. Z tej czynności wystawiany jest dokument i to o nim jest mowa w zaleceniach producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Październik 2015 Share Napisano 25 Październik 2015 Tylko rzecz w tym, że mu robić tego nie wolno. Jest jakaś podstawa prawna na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Październik 2015 Share Napisano 25 Październik 2015 Tylko rzecz w tym, że mu robić tego nie wolno. Jest jakaś podstawa prawna na to? Dostęp do tej funkcji programowania jest za pomocą PIN-u który otrzymują tylko autoryzowane serwisy. Wejście w ten obszar programowania jest rejestrowany przez zapis w sterowniku daty dokonanej modyfikacji i kodu warsztatu który jej dokonał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Witam Szukam już wszędzie pomocy, nie chce zakładac nowego wątku Problem wygląda następująco: Pojazd Przyczepa campingowa Hobby de luxe 495 WFB została wyprodukowana z DMC 1500 w takim stanie odebraliśmy ja z fabryki kod z homologacji dla tego typu pojazdów CD64K15010 (pełna homologacja w załączniku) Producent dopuszcza zmianę DMC już po sprowadzeniu pojazdu do Polski, w oparciu o zmniejszenie jedynie ładowności pojazdu zgodnie z kodem CD64K14010 tej samej homologacji . Klient który zdecydował się zakupić pojazd poinformował nas o możliwości ciągnięcia przez jego pojazd przyczep o DMC do jedynie 1400 Kg DMC. Wysłaliśmy do producenta taka informację przysłano nam nową tabliczkę znamionową z takim samym numerem VIN (zmiana jedynie ładowności i DMC) oraz dokument o braku przeciwwskazań do rejestracji na DMC 1400 kg ze względu na to że pojazd jest przystosowany do tego DMC nie wymaga wprowadzenia żadnych zmian konstrukcyjnych, zmiana polega jedynie na obniżeniu ładowności CoC zostało to samo widnieje w nim 1500kg. Przyczepa w systemie wydziału komunikacji widnieje jako pojazd którego DMC widnieje w zakresie 1500-1500, co ciekawe dzięki uprzejmości Pani z wydziału komunikacji dowiedzieliśmy się że jej masa może być w przedziale od 1255-1614 kg (masa wyższa od DMC) co jednoznacznie wskazuje że ta sama przyczepa homologowana jest również na większe DMC niż 1500 co jest zgodne z jej homologacją Nie jest to pierwszy problem z rejestracją pojazdu z obniżonym DMC, do tej pory przedstawienie przez klienta pełnej homologacji w wydziale komunikacji wystarczało żeby zarejestrować pojazd (rocznie sprzedajemy około 200 przyczep z czego 20-40 ma obniżane DMC w dokładnie taki sam sposób, bez zmian konstrukcyjnych co przewiduje producent oraz homologacja). Tym razem rejestrującym nie jest klient a Leasing . Takie przyczepy nie podlegają dopuszczeniu jednostkowemu bo nie są to zmiany konstrukcyjne w pojeździe a jedynie zmiana ładowności w obrębie wartości przewidzianych przez producenta w Homologacji dla tego typu pojazdów. ' wie ktoś jak to ugryźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 1 godzinę temu, Camiluss102 napisał: wie ktoś jak to ugryźć Przedstawić CoC, w którym będzie wartość 1400 kg. Skoro producent określił w CoC, że ten konkretny pojazd ma DMC 1500 kg to niby na jakiej podstawie miałoby być mniej? Dany typ mógł być homologowany w zakresie od-do, ale konkretny pojazd posiada konkretną wartość określoną przez producenta w CoC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 z tym że CoC zostało wystawione jako dmc 1500 i z taka tabliczką i CoC przyjechała do Polski, klient chciał obniżyć dmc zapytanie do fabryki przysłali pismo o braku przeciwskazań o obniżeniu DMC i że pojazd jest do tego przystosowany oraz nową tabliczkę znamionową. CoC drugiego wystawić nie mogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 (edytowane) Kolego - zrób tak - w pierwszej kolejności zarejestrować tak jak w CoC - po otrzymaniu PC zgłaszasz do WK zmiany DMC na które wyraził zgodę producent / dla pełnej zgodności podjechać na SKP - badanie 6.9a z potwierdzeniem nowych parametrów zgodnych z TZ / - opcjonalnie - i masz nowe PC z nowymi danymi - ostatnio tak właśnie robiłem Edytowane 4 Grudzień 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 11 minut temu, Camiluss102 napisał: przysłali pismo o braku przeciwskazań o obniżeniu DMC Ale polskie przepisy nie przewidują takiego obniżenia DMC bez zmian konstrukcyjnych (wyjątkiem może być błąd w CoC, ale tutaj błędu nie było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Wytłumacz mi zatem w jaki sposób rejestrowane było do tej pory setki takich przyczep i problem pojawia się tylko jak leasing stara się zarejestrować przyczepę. 4 minuty temu, michal_k napisał: Ale polskie przepisy nie przewidują takiego obniżenia DMC bez zmian konstrukcyjnych (wyjątkiem może być błąd w CoC, ale tutaj błędu nie było). DMC jest zmniejszone jedynie przez obniżenie ładowności wiec jakie zmiany konstrukcyjne maja być wprowadzane. Wychodzi na to że co wydział komunikacji to inne prawo. 10 minut temu, IVVO napisał: Kolego - zrób tak - w pierwszej kolejności zarejestrować tak jak w CoC - po otrzymaniu PC zgłaszasz do WK zmiany DMC na które wyraził zgodę producent / dla pełnej zgodności podjechać na SKP - badanie 6.9a z potwierdzeniem nowych parametrów zgodnych z TZ / - opcjonalnie - i masz nowe PC z nowymi danymi - ostatnio tak właśnie robiłem Zobaczymy jade do wydziału dowiedzieć się czy tak zadziała, rejestrowałem sam takie przyczepy i nie miałem problemu pokazałem pismo z fabryki tabliczkę i pełną homologację i tyle a tu nie wiem jak oni na ten leasing patrzą dwa rejestruje to multiassist a oni jakoś do upartych nie należą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Kolego oświadczenie producenta do niezarejestrowanego pojazdu - to tak troszeczkę z d... bo CoC swoje a producent swoje ale.. już po zarejestrowaniu jak najbardziej powinno przejść jeśli producent poda nowe dane i nową TZ - powodzenia bo na pewno będą marudzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 2 minuty temu, IVVO napisał: już po zarejestrowaniu jak najbardziej powinno przejść Nie powinno. Niby na jakiej podstawie? 7 minut temu, Camiluss102 napisał: w jaki sposób rejestrowane było do tej pory setki takich przyczep Niewiedza urzędów. 7 minut temu, Camiluss102 napisał: DMC jest zmniejszone jedynie przez obniżenie ładowności wiec jakie zmiany konstrukcyjne maja być wprowadzane Skoro nie ma zmian to nie ma podstawy do zmiany parametrów. Skoro producent w CoC określa, że pojazd "wytrzyma" 1500 kg to dlaczego miałby być mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Ostatnie pytanie te dane z CoC to oni maja w jakiś systemach oprócz kartki bo nie wiem na czym polega problem że producent nie może przysłać drugiego COC 1 minutę temu, michal_k napisał: Skoro nie ma zmian to nie ma podstawy do zmiany parametrów. Skoro producent w CoC określa, że pojazd "wytrzyma" 1500 kg to dlaczego miałby być mniej? Dlatego że zespół pojazdów może nie mieścić się w kategorii wagowej prawa jazdy, a pierwotnie w DMC jest zapas na doposażenie typu markizy movery solary które w tym przypadku nie będą montowane i taka ładowność jest zbyteczna zwyczajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 To nie jest koncert życzeń. Podstawą rejestracji jest CoC, a nie jakieś bzdurne oświadczenia producenta o zakresie danych w ramach typu. To z CoC wynika jaka jest konkretna wartość dla konkretnego pojazdu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Dlatego pytam czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC czy ono jest w jakimś wewnętrznym systemie że te dane gdzieś jeszcze trzeba zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 16 minut temu, Camiluss102 napisał: Dlatego że zespół pojazdów może nie mieścić się w kategorii wagowej prawa jazdy, To tylko problem kierowcy (właściciela). Trzeba rodzaj prawa jazdy zmienić. Jeśli się nie chce to dopasować masę zestawy do prawa jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 4 minuty temu, Camiluss102 napisał: czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC Pytaj producentów. Z tego co wiem, krajowi producenci przyczep wydają (chociaż nie powinni, chyba że się pomylili w pierwotnym CoC). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 4 minuty temu, Camiluss102 napisał: Dlatego pytam czemu producenci pojazdów nie mogą wydać drugiego CoC czy ono jest w jakimś wewnętrznym systemie że te dane gdzieś jeszcze trzeba zmieniać Kiedyś nazywało się to Wyciągiem ze Świadectwa Homologacji i występowało w jednym jedynym egzemplarzu. Raczej nikt nie przewidział kopii, odpisów czy tam wtórników. To tak, jakbym chciał wyciągnąć świadectwo ukończenia szkoły powszechnej, gdzie na siódmej klasie zakończyłem edukację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.