Skocz do zawartości

Zmiana DMC MAN


alexas1

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, ryba napisał:

Wszelkie kombinacje przy F2  to nie nasza działka to mogą zrobić tylko producent

Raczej przy F1?

F2 jeśli przepisy pozwalają i ograniczają  ten parametr to diagnosta może a nawet musi ograniczyć- dostosować ten parametr do przepisów przy 1OBT.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK zamurowany, nie puszczą DIP'a z F2 na 18t i koniec. Jedynie w ZK które były robione tę wartość przyjmują, do tego kazali dodać informację skąd ją wzięliśmy (TZ, dokument z niemieckiego badania na którym to zmniejszono). Generalnie docelowo 18 będzie, ale ze zmian.

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, krzysiak napisał:

WK zamurowany, nie puszczą DIP'a z F2 na 18t i koniec.

 

To nie Twój problem, że ktoś nie zna przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, myślę że Art.35 KPA:

§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej –nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 3a. Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

A wystarczyło puścić przez dziennik podawczy urzędu i czekać na uzasadnienie decyzji. @michal_k ile macie na wydanie decyzji? Chyba mniej niż 3 tygodnie?

Już nie chcieliśmy się kopać z koniem, ostatecznie cel i tak osiągnięty, bo będzie 18t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, krzysiak napisał:

Już nie chcieliśmy się kopać z koniem, ostatecznie cel i tak osiągnięty,

 

Dzięki takim diagnostom jak Ty takie niedouczone WK będą dalej funkcjonować w najlepsze i wymuszać takie bzdury na kolejnych niedouczonych diagnostach. Dostałeś ode mnie cały wywód skąd się bierze DMC (z podstawami prawnymi), ale uległeś "panience z WK". Wstyd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tam @michal_k macie jakieś swoje wewnętrzne forum, słyszałem, skąd się biorą takie rozbieżności w interpretowaniu prawa? Nie wszyscy czytają? Nie pytają się nawzajem, jak coś tam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michal_k napisał:

 

Dzięki takim diagnostom jak Ty takie niedouczone WK będą dalej funkcjonować w najlepsze i wymuszać takie bzdury na kolejnych niedouczonych diagnostach. Dostałeś ode mnie cały wywód skąd się bierze DMC (z podstawami prawnymi), ale uległeś "panience z WK". Wstyd.

To akurat nie ja, a zmiennik który tu robi od lat zadecydował (ja jestem na "przyuczeniu"). Z podobnym problemem walczył już z jakimś wydziałem przez 2 czy 3 miesiące i stwierdził że nie ma na to teraz ochoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, krzysiak napisał:

(ja jestem na "przyuczeniu").

Jakoś kiepsko widzę efekty tego przyuczenia jak:

10 minut temu, krzysiak napisał:

Z podobnym problemem walczył już z jakimś wydziałem przez 2 czy 3 miesiące i stwierdził że nie ma na to teraz ochoty.

Zatem prościej jest prawo złamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, danielg539 napisał:

Jakoś kiepsko widzę efekty tego przyuczenia jak:

Zatem prościej jest prawo złamać.

Ja nie odpowiadam za badania czy decyzje innych, poprawiłem jak było, dziś jednak on zdecydował że będzie 12 i to dał klientowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał nie może, więc ja napiszę wprost.

 

Jest wewnętrzne forum WK w intranecie serwerów MSW.

Ale podobnie jak to forum nie jest obowiązkowe i nie każdy je czyta, podobnie jest z tamtym.

Większym jednak problemem jest to, że zdecydowana część pracowników WK z przyczyn formalnych może je czytać, ale absolutnie nie pisać, czy brać pod uwagę rzeczy tam zawarte.

Wynika to z prostego stanu rzeczy. W tamtym - podobnie jak tu - najaktywniejszy udział biorą pracownicy ambitni, żywo zainteresowani swoją pracą, jej aspektami i chcący w ten sposób poszerzać swoją wiedzę. Ilu jest takich? No mniej więcej tylu samo, co diagnostów (czyli niewielu).

W efekcie jednak, niejeden szeregowy pracownik WK uczestniczący w forum systemu POJAZD, jak i poza pracą w forach takie jak to ma wiedzę faktyczną wyprzedzającą lata świetlne wiedzę wielu naczelników WK, sprawujących swoją władzę na "innych zasadach". Taki naczelnik jeden z drugim nigdy nie dopuści, żeby wyszło na jaw, że jest zwyczajnie głupszy od szeregowego pracownika WK z miejscowości X. Dlatego siłą rzeczy nigdy nie pozwoli, aby jego pracownicy korzystali z forum i wykorzystywali wiedzę tam zawartą. Proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa...

" Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak, by swoim pojmowaniem sprawy nie peszyć przełożonego. "

Cytat: Car Piotr I Wielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Takie pytanko co do DMC MAN L2000, przyjechał kiedyś gość zapytać o pierwszy przegląd przed rejestracją (auto z Austrii). W papierach DMC 11995kg, TZ fabrycznej brak, na boku kabiny jest jakaś pseudo tabliczka (naklejka) z wydziurkowanymi danymi jakby drukarką igłową (nie ma na niej VIN, obok której jakaś naklejka jakby z przeglądu) na której wpisane dane jak w dowodzie. Ściągnąłem jakieś dane techniczne ciężarówek MAN z których wynika, że ten model był homologowany na 7500-10500kg. Jest możliwość, że faktycznie ma te 11995, czy to raczej twórczość austriackiej stacji która zwiększyła DMC? Powiedziałem mu, że zrobię to jeśli przyjedzie z wyciągiem z homologacji i oryginalną tabliczką, za 2 dni auto już widziałem na naszych blachach czyli ktoś to pchnął dalej jak było w papierach, do tego bez ori TZ.

 

Pytanie raczej z ciekawości, na przyszłość, bo i tak już to auto do mnie nie wróci.

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może były austriackie zmiany, które nie mają w zwyczaju pozostawiać tabliczki-oryginału. Wiele ciężarówek posiada kilka etapów homologacji.

A może o tabliczkę zastępczą wystąpili, bo ta perforowane "najzwyczajniej omsknęła się" z boku kabiny. :silent:

Ludzie wyprawiają różne cuda - cudawianki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze 100% źródła wiem (zmiennika diagnosty który to puścił), że poszło na podstawie tej "tabliczki" z którą był u mnie.

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Ale trąca to jakąś lewizną, szemranymi przeróbkami, czy o co kaman?

A jak naszą ciężarówkę z tabliczką zastępczą ktoś do Niemiec, Francji, Belgii, Holandii sprowadzi, to co? Też bomba, że nie da rady?

Doszukiwać się machlojek nie wiadomo jakich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tam były jakieś kombinacje, bo w papierach skrzynia, fizycznie wywrotka, facet się nie przyznawał do żadnej przeróbki, która ewidentnie nastąpiła etc. Ale nie o to pytałem, tylko o to co w sytuacji gdy według specyfikacji producent pisze o mniejszym DMC dla danego modelu, przyjeżdża auto z większym w papierach, brak ori tabliczki, jest co prawda coś naklejone ale z oderwaną częścią na której był zapewne VIN (ciemniejszy pasek lakieru nad naklejką, czyli pewnie niedawno odcięte bo nie zdążyło wypłowieć). Krótko w zawodzie siedzę, więc chce wiedzieć jak to ugryźć, bo być może zbyt nadgorliwie podszedłem do tematu wymagając tabliczki która albo potwierdza te prawie 12t, albo wskaże na 10,5, bo tego zniszczonego śmiecia nie dało się raczej uznać za tabliczkę.

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno zna wszystkie wymogi Wspólnoty co do wewnętrznych procedur. Niby wszystko ładnie w dyrektywach stoi, ale każdy coś za skórą po swojemu ma.

Jak coś podpada i świadomość kłopoty zapowiada, to po wstępnych oględzinach w bramie stacji lepiej odstąpić od sprawy.

No różne bywają przypadki. Nie ma jednej słusznej procedury. Wszystko zależy od tego, co przed nami stoi.

Dobrze, że drążysz, pytasz, dociekasz. W przeciwieństwie do "starego wygi" po sąsiedzku. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paprock napisał:

Dobrze, że drążysz, pytasz, dociekasz. W przeciwieństwie do "starego wygi" po sąsiedzku. :wink:

Niestety widzę, że wkoło mnie sami pocztowcy, którzy biją jak leci, papiery piszą jak WK sobie zażyczy a nie jak mówi prawo...więc wolę poszukać, dopytać niż ich się radzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krzysiak napisał:

TZ fabrycznej brak, na boku kabiny jest jakaś pseudo tabliczka (naklejka) z wydziurkowanymi danymi jakby drukarką igłową (nie ma na niej VIN,

To na tabliczce znamionowej może nie być nr Vin, ewentualnie nr nadwozia/podwozia/ramy? NIE, musi być, więc nie ma o czym pisać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.