Camiluss102 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 47 minut temu, michal_k napisał: Pytaj producentów. Z tego co wiem, krajowi producenci przyczep wydają (chociaż nie powinni, chyba że się pomylili w pierwotnym CoC). Masz z tym absolutną rację dzwoniłem do kilku producentów przyczep w Polsce każdy mi powiedział że jak mam CoC na inną DMC a chce inne od ich produktu to żebym odesłał oni mi inne wyślą na inne DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 (edytowane) 4) w przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: a) dowód rejestracyjny pojazdu b) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi c) kartę pojazdu, jeżeli była wydana Edytowane 4 Grudzień 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Ivanku, to się przepisy muszą zmienić aby pojazd można było "przepisać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 (edytowane) Godzinę temu, IVVO napisał: wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych To jest przypadek zmiany przepisów, o którym już Adam Ci napisał - np. podniesienie DMC w autobusie (dawniej 18 ton, teraz 19,5 tony). Godzinę temu, Camiluss102 napisał: to żebym odesłał oni mi inne wyślą na inne DMC. Powstaje pytanie czy to praktyka "legalna". W końcu skoro raz wystawiają jeden dokument, a innym razem dokument z innymi danymi, to można postawić tezę, że w jednym z nich poświadczyli nieprawdę. Ale życie życiem - dopasowuje się papier pod klienta. Edytowane 4 Grudzień 2019 przez michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Tak do końca to się z tobą nie zgodzę - ostatnio firma zakupiła Branderupa 3,5 - zarejestrowali - jednak okazało się iż nie mają czym tego ciągać - wystąpili do producenta o obniżenie do 3t -wystawili kwit iż pojazd jest homologowany w zakresie od 2,5 - 3,5 - określili do danego Vin nowe parametry z nową TZ - nie było najmniejszego problemu ze zmianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Teraz, IVVO napisał: nie było najmniejszego problemu ze zmianami Widocznie urzędnik nie znał przepisów. A wielu jest takich - łykają każdą bzdurę, którą napisze producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 1 godzinę temu, IVVO napisał: wynikającą ze zmiany właściwych, To jest taki wpis który może być interpretowany bardzo różnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Nie - sprawa jest jasna - dotyczy sytuacji zmiany warunków technicznych, które zawarte są w rozporządzeniu. Niestety WK łykają różne bzdury, a potem właśnie zdziwienie jak w temacie - w tylu urzędach przeszło, a jeden "się czepia". Typ pojazdu (w sensie serii pojazdów danego typu) może być homologowany w zakresie od-do. Natomiast konkretny pojazd otrzymuje konkretne dane (zawarte w CoC) i te dane dla niego obowiązują. A producenci dla klienta naciągają jak mogą - byle by klient był zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Grudzień 2019 Share Napisano 4 Grudzień 2019 Obaj macie rację. Przepis powstał tylko po to, żeby zmieniać dane pojazdów, dla których zmieniają się przepisy o warunkach technicznych - czyli słynna zmiana DMC autobusu na przestrzeni lat i parę innych przykładów. Natomiast prawdą też jest, że od strony literalnej dość nieszczęśliwie ubrano to w słowa (jak zawsze) i jeśli znajdą się dwie podobnie myślące osoby (Z SKP i WK) to jak najbardziej zmienią to DMC, tym bardziej jeśli jako trzeci przedstawiciel producenta dołoży wszelkich starań, żeby klient był zadowolony Dodajmy do tego, że takie zmiany są też w ten czy inny sposób możliwe za granicą, a do tego w Polsce raczej nikt nigdy od takiej decyzji też się nie odwoła, skoro będzie na jego korzyść, to możemy być pewni, że taki proceder w obecnym stanie prawnym będzie jeszcze długo działał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 22 godziny temu, Camiluss102 napisał: Wytłumacz mi zatem w jaki sposób rejestrowane było do tej pory setki takich przyczep i problem pojawia się tylko jak leasing stara się zarejestrować przyczepę. Leasing = duży wydział komunikacji, w którym pracownicy znają przepisy i stąd problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 U nas jest mały wydział i też takie zmiany nie przechodzą , tak więc wielkość wydziału nie wpływa na znajomość przepisów , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 4 godziny temu, smaug napisał: U nas jest mały wydział i też takie zmiany nie przechodzą Jak jest ktoś kumaty na czele takiego WK to jest to całkiem możliwe ale jak kierownik jest z opcji politycznej i ma wykształcenie nie techniczne to przechodzi wszystko jak leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 Nikt z nas nie zmieni systemu administracji w urzędach. Można sobie narzekać że ten po znajomości że tamten nic nie wie ale to nic nie da. Przyjmują sobie jakies standardy działań i tak działają. Nielegalne, nie można itd itd ale i tak każdy tak robi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 (edytowane) To i ja się podepnę pod temat. Kolega robił niedawno DIP'a oraz zmiany konstrukcyjne MAN'a (kontener na wywrotkę) z DE. Pierwotnie była to nauka jazdy, W DR niemieckim F1-18000kg, F2-12000kg. Zrobił DIP'a na 18000 w obu pozycjach, w zmianach konstrukcyjnych też wpisał 18000, no i w WK powstał problem, bo pani nie zarejestruje na 18 tylko na 12. Gość już u nas nie pracuje, no i średnio wiem co z tym zrobić, bo właściciel wrócił do nas, DIP mu poprawiłem zgodnie z niemieckim dowodem tak jak chcieli w WK, zmian nie ruszałem. Dziś miałem ten samochód na stacji, na TZ widnieje 18000kg, gość ma potwierdzenie z niemieckiej stacji kontroli pojazdów, że w pojeździe obniżono F2 z 18000kg do 12000kg na wniosek właściciela, wysłał już wniosek do MAN'a o przysłanie homologacji potwierdzającej DMC = 18000kg. To wystarczy żeby podtrzymać decyzję diagnosty, który te zmiany robił? Edytowane 13 Styczeń 2020 przez krzysiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Wystarczy pójść z dokumentami, które posiada do naczelnika WK i powinno być po problemie, chyba, że cały WK jest zabetonowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 8 minut temu, krzysiak napisał: Zrobił DIP'a na 18000 w obu pozycjach, I dobrze zrobił,ty też jego decyzję podtrzymać powinieneś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 (edytowane) Babka w WK nie chciała się tknąć, no i też nie wiem co było na TZ gdy robił to badanie. Edytowane 13 Styczeń 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzednieg posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 2 godziny temu, krzysiak napisał: F1-18000kg, F2-12000kg. Zrobił DIP'a na 18000 w obu pozycjach Prawidłowo. Nie interesuje nas w ogóle F.2 danego kraju. W Polsce ten parametr wynika z przepisów (ograniczenie do 18000 kg dla dwuosiowych ciężarówek + ograniczenie wynikające z MMC). Nie uginać się przed niedouczonym pracownikiem WK - wystarczy zacytować mu definicję DMC. Tutaj wkleję analogiczny przypadek, z tą różnicą, że MMC wynosiło 13 ton, a właściciel chciałby DMC 12 ton: "Organ przedstawił rozumienie pojęć dopuszczalnej masy całkowitej na gruncie przepisu art. 2 pkt 54 i 61 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) stanowiącego, że dopuszczalna masa całkowita oznacza największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze; z kolei maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu. Wspomniane właściwe warunki techniczne zawarte są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.). Pojazd, którego dotyczy skarga, jest dwuosiowym pojazdem samochodowym (rodzaj pojazdu - samochód specjalny; przeznaczenie - kempingowy). Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 8 ww. rozporządzenia, dopuszczalna masa całkowita pojazdu samochodowego o dwóch osiach nie może przekroczyć 18 ton. Natomiast zgodnie z § 3 ust. 6 dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Wobec tego, w przypadku pojazdu skarżącego dopuszczalna masa całkowita winna być określona na poziomie 13 ton, tj. na poziomie masy maksymalnej określonej przez producenta, gdyż masa ta nie przekracza ww. wartości 18 ton. Zdaniem organu ograniczenie jej do 12 ton byłoby wbrew cytowanym wyżej przepisom. Stąd wynikała zmiana dokonana przez uprawnionego diagnostę L. S. w dniu 11 lutego 2019 r. w ramach badania technicznego. Określił on wartość maksymalnej masy całkowitej zgodnie z tabliczką znamionową, tj. 13 ton (pozycja F.l). Następnie na tej podstawie określił obowiązującą w Polsce wartość dopuszczalnej masy całkowitej również jako 13 ton (pozycja F.2)." 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 (edytowane) Czyli mówicie, żeby poprawić to znów na 18t, powiedzieć klientowi żeby tamte zniszczył i ma z tymi dać?? Druga rzecz, zespół pojazdu określił na 31t z sumy 18+13 (dmc przyczepy jaką z dowodu DE może ciągnąć ten MAN), babka chce 40t, to też zostawić czy poprawić? Sorki za być może dla wielu banalne pytania, ale dopiero stawiam pierwsze kroki w zawodzie Edytowane 13 Styczeń 2020 przez krzysiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 2 minuty temu, krzysiak napisał: Czyli mówicie, żeby poprawić to znów na 18t Tak. Uzasadnienie Ci wkleiłem powyżej. 3 minuty temu, krzysiak napisał: zespół pojazdu określił na 31t z sumy 18+13 (dmc przyczepy jaką z dowodu DE może ciągnąć ten MAN), babka chce 40t Ile jest na tabliczce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Na tabliczce 44t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 3 minuty temu, krzysiak napisał: Na tabliczce 44t. To trzeba ograniczyć zgodnie z warunkami technicznymi w Polsce. Podejrzewam również, że pojazd może mieć większe MMC przyczepy niż 13 ton - trzeba by zerknąć w adnotacje niemieckiego DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiak Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Czyli reasumując babka niepotrzebnie gościowi blokuje rejestrację auta od 3 tygodni, niepotrzebnie kazała dać wyciąg z homologacji a nam niepotrzebnie kazała poprawiać to F2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 A jak określisz to F.3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 13 Styczeń 2020 Share Napisano 13 Styczeń 2020 Według mnie tabliczka znamionowa oraz homologacja pojazdu, te dwie rzeczy muszą być o tych samych wartościach i wtedy można określić DMC , a jak coś nie pasuje WK to rzeczoznawca pozdrawiam. Wszelkie kombinacje przy F2 to nie nasza działka to mogą zrobić tylko producent albo instytucje od tego powołane np. pimot 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.