DARIO64 Napisano 7 Listopad 2015 Share Napisano 7 Listopad 2015 A se pozwolę . Młodzieniaszki , za starych czasów taki temat przerobiłem z ADR-em . Gdzie wiadomo było że gość ciąga cysterny po badaniu, gdy nie chciał wiadomego badania ,po wyjściu z kantorka założył blachy ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Nie oglądałem tego ale kojarzę kiedyś artykuł w Auto Świecie na temat przeglądu zardzewiałego Forda Escorta. Później robili crashtest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Luty 2016 Share Napisano 21 Luty 2016 http://www.auto-swiat.pl/prawo/przepisy-kontra-praktyka-badanie-techniczne-o-tym-warto-wiedziec/wqsqj9#fp=as i znów -wydaję mi sie ,czy to takie złudzenie -jeszcze parę lat temu tak często nie pisano o badaniach technicznych ,a teraz gdzie sie nie obejrzysz tematy związane z badaniami ............................. mała namiastka Co powinien skontrolować diagnosta?To, jak ma wyglądać okresowe badanie techniczne, określa rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W ponad 70-stronicowym dokumencie (wraz z załącznikami) wymieniono kolejne czynności, które wykonuje diagnosta, oraz podano listę usterek z podziałem na drobne, istotne i stwarzające zagrożenie (najważniejsze z nich wymieniamy na kolejnej stronie). Dane auta - zanim jeszcze auto wjedzie na tzw. ścieżkę diagnostyczną, pracownik stacji kontroli pojazdów sprawdza zwykle zgodność VIN-u wybitego na pojeździe i numeru tablic rejestracyjnych z dowodem rejestracyjnym. Hamulce - próba na rolkach jest zaliczana, gdy skuteczność hamulca zasadniczego przekracza 50 proc., a pomocniczego – 25 proc. Uwaga: różnica w sile hamowania między kołami nie może przekraczać 30 proc. Ogumienie - diagnosta sprawdza stan opon, głębokość bieżnika (min. 1,6 mm) oraz jego rodzaj. Opony na jednej osi muszą być identyczne. Oświetlenie - niby przepalona żarówka to żadna awaria, a (w teorii) dyskwalifikuje auto na badaniu. Każdy punkt świetlny musi być sprawny, a wszystkie elementy muszą mieć homologację. Wyposażenie - diagnosta sprawdza, czy w wyposażeniu znajdują się trójkąt ostrzegawczy i gaśnica (brak aktualnych badań gaśnicy nie jest powodem do niezaliczenia badania technicznego). Amortyzatory - ich (przybliżoną) sprawność bada się, wprowadzając koło w drgania i mierząc poziom ich tłumienia. Uwaga: o wyniku badania decyduje m.in. ciśnienie powietrza w oponach! Wycieki - sprawdzenie szczelności: silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego, układu przeniesienia napędu oraz amortyzatorów. Diagnosta sam ocenia, jak poważne są wycieki. Zawieszenie - kontrola pod kątem luzów na tzw. szarpakach. Jeśli np. na sworzniach wahaczy i końcówkach drążków kierowniczych są zbyt duże luzy, auto nie przejdzie badania technicznego. Nadwozie i szyby - korozja elementów nośnych podwozia, podobnie jak pęknięcie lub odprysk na szybie czołowej w zasięgu wzroku, wystarczą, żeby oblać okresowe badanie. niektóre zapisy są ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez76 Napisano 21 Luty 2016 Share Napisano 21 Luty 2016 Niektóre zapisy ciekawa "W przypadku gdy diagnosta znajdzie drobne awarie, poinformuje kierowcę o tym, ale przedłuży ważność badania o kolejny rok. Z kolei, nawet gdy okazuje się, że w samochodzie są poważniejsze braki, zwykle kończy się to wydaniem zaświadczenia o negatywnym wyniku badania, tyle że z możliwością jazdy przez 14 dni." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Luty 2016 Share Napisano 21 Luty 2016 Skoro są pewne grupy usterek, w których Diagnosta odbiera DR - jako swoisty wyraz zakazu poruszania się, to kiedy go nie odbiera to faktycznie logiczna wydaje się teza, że można dalej jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Luty 2016 Share Napisano 21 Luty 2016 gdy skuteczność hamulca zasadniczego przekracza 50 proc mnie zaciekawił ten zapis -50 % czego -jak hamuje przód a tył nie to znaczy 50% samochodu hamuje - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Luty 2016 Share Napisano 21 Luty 2016 Wyluzujcie już i róbmy swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez76 Napisano 22 Luty 2016 Share Napisano 22 Luty 2016 Wyluzujcie już i róbmy swoje... Masz rację nie ma co się podniecać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.