BarAnt Napisano 6 Listopad 2015 Share Napisano 6 Listopad 2015 Witam. Mam na pierwszym przeglądzie ciągnik siodłowy Daf 3-osiowy, I rejestracja 15.02.2013r. Dane z DR holenderskiego: F1,F2: 26500 kg, F3: 50000 kg. Dane z TZ: 26500 kg 50000 kg 7500 kg 7500 kg 11500 kg Wypełniając DIP wg naszych przepisów ograniczamy F2 do 26000 kg. Naciski na osie mieszczą się w naszych przepisach, więc zostawiamy bez zmian. A jak jest z F3, bo wiadomo, że maksymalnie jest 40000 kg. Ale jest to ciągnik siodłowy 3-osiowy i klient będzie ciągnął za nim kontener 40 st w transporcie kombinowanym i wg Dz. U. dla takiego przypadku mamy 44000 kg, na czym klientowi zależy. Tylko na przegląd przyjeżdża sam ciągnik i nie wiemy co będzie ciągnął. Jak w takim przypadku postępujecie? [ Dodano: 06-11-2015, 18:58 ] Czy ograniczacie do 40000 kg pozycję F3 w DIP-ie, a w uwagach piszecie np, że 44000kg dla naczepy 3-osiowej przewożącej kontener 40-stopowy w transporcie kombinowanym (takie rozwiązanie przyszło mi na myśl), czy jak?? Jeżeli ktoś juz przerabiał taki temat to proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Listopad 2015 Share Napisano 6 Listopad 2015 Tylko na przegląd przyjeżdża sam ciągnik i nie wiemy co będzie ciągnął. Jak w takim przypadku postępujecie? A co cię obchodzi co klient będzie ciągnął i kiedy. Jego sprawa żeby mieścić się w przepisach i to on będzie się tłumaczył na drodze a nie Ty. Ciągnik 3 osiowy i naczepa trzyosiowa może mieć 44 t w kombinowanym to piszesz F.3-44 000 kg. Ostatnio rejestrowałem naczepy do przewozu kontenerów normalne 3 osiowe i DMC ustaliłem zgodnie z TZ na 41 000 kg. Nawet miałem telefon z WK dlaczego aż 41 ton DMC a na moje pytanie w takim razie ile zgodnie z naszymi warunkami technicznymi ma być DMC dla naczepy trzyosiowej zapadła cisza w słuchawce i zostało po mojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2015 Share Napisano 6 Listopad 2015 Koledzy - pamiętajcie o jednym. W krajowym DR zamieszcza się zarówno DMC zespołu, jak i MMC zespołu!!! Obecnie w DIP te rubryki są rozdzielone, więc mam nadzieję, że obie zostaną dobrze określone. A zespół pojazdów określamy dla ciągnika - nie dla naczepy. Jeśli dla F3 wpiszesz 44t, to dla MMC zespołu powinieneś określić właśnie owe 50t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarAnt Napisano 7 Listopad 2015 Autor Share Napisano 7 Listopad 2015 Ja wiem, ze należy to rozdzielić na masy konstrukcyjne i administracyjne w DIP-ie. F1:26500 kg, F2: 26000 kg, póżniej MMC zespołu 50000 kg, natomiast co z F3?? W tym przypadku należy okreslić F3:44000 kg?? Bo wg Dz. U. dla naczepy 3-osiowej przewożącej kontener 40-stopowy w transporcie kombinowanym z ciągnikiem 3-osiowym dopuszcza sie 44000 kg, a w DIP-ie należy wpisać dopuszczalną masę całkowitą, czyli maksymalną masę, jaką dopuszczają przepisy, a jak kierowca będzie miał zapiętą inna naczepę to sam będzie musiał pilnować, żeby nie przekroczyć 40000 kg, jak mówią przepisy. Dobrze myślę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Listopad 2015 Share Napisano 7 Listopad 2015 A zespół pojazdów określamy dla ciągnika - nie dla naczepy Jasna sprawa. Ale zdarza się, że producenci naczep podają w oświadczeniu o danych DMC zespołu - skąd oni to wiedzą? A co gorsze niektóre WK to wpisują albo nawet wymagają od diagnostów żeby określali w DIP-ie naczepy masy zespołu [ Dodano: 07-11-2015, 07:36 ] Dobrze myślę?? Myślę, że dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarAnt Napisano 7 Listopad 2015 Autor Share Napisano 7 Listopad 2015 Ktoś jeszcze się wypowie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Listopad 2015 Share Napisano 7 Listopad 2015 Możesz dać zespół 50 t, a F3 44 t, a kierowca sam musi przestrzegać, że de facto może jechać takim zespołem tylko z kontenerem ISO 40, a w każdym innym przypadku tylko 40t. Jako ciekawostkę napomnę, że w projekcie zmian do warunków technicznych jest to już nieco inaczej uregulowane. Tam jest już mowa o transporcie modalnym i nie ma ograniczeń wyłącznie do kontenerów ISO 40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Listopad 2015 Share Napisano 7 Listopad 2015 Jako ciekawostkę napomnę, że w projekcie zmian do warunków technicznych jest to już nieco inaczej uregulowane. Jako ciekawostkę napomnę że projekt nie uwzględnia nowej dyrektywy "masowej" . Mamy takich bystrzaków w MIiR że rok to za mało na zmianę rozporządzenia . W międzyczasie dyrektywa się zmieniła. http://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=312 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarAnt Napisano 9 Listopad 2015 Autor Share Napisano 9 Listopad 2015 Dzisiaj dzwoniłem z rana do WK i potwierdził,że wpisujemy F3- 44000 kg. Ciągnąc inna naczepę kierowca musi pilnować ,żeby nie przekroczyć 40000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.