Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

gruberek11

Stare Lt

Polecane posty

gruberek11

Panowie.

 

Chce kupić lawetę a raczej pojazd specjalny. Auto to stare Lt 55 , ma w dowodzie 3.5 t, czyli bez tacho, bez kat c. Jak to jest możliwe że auto lt 55 ma dmc 3.5 tony?

 

Mozna kupić takie auto bez obaw czy moga być problemy później?

 

(nie chce przeładowywać auto ma wozić auta ok 1500 kg a ma ladowność 1600)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jak to jest możliwe że auto lt 55 ma dmc 3.5 tony?

Wiele jest takich aut, które konstrukcyjnie są przystosowane do DMC 5 czy 5,5 tony a homologowano je na 3,5t.

Mozna kupić takie auto bez obaw czy moga być problemy później?

Dla pewności zważ auto przed zakupem, czy masa własna wynosi 1900 kg, bo spora jest szansa, że auto może ważyć sporo więcej a wówczas mogą się pojawić problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
ma w dowodzie 3.5 t
a co na tabliczce znamionowej trzeba sprawdzić ........... bo to rożnie bywa z tymi masami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Mozna kupić takie auto bez obaw czy moga być problemy później?

Ja bym nie kupował - będą kiedyś .............................problemy.

U mnie osobiście - nie wykonasz pozytywnie badania okresowego.

Zrób zdjęcie Tabliczki znamionowej i wrzuć na forum. :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Zrób zdjęcie Tabliczki znamionowej i wrzuć na forum.
już jej może nie być -znany numer..... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ja bym nie kupował - będą kiedyś .............................problemy.

U mnie osobiście - nie wykonasz pozytywnie badania okresoweg

 

To ja bardzo poproszę podstawę prawną, bo aż mnie kusi wziąć ze swojej starej firmy jakąś "50-tkę" z homologacją na 3,5t DMC i przyjechać na OBT do Ciebie... 8)

 

@gruberek11 - musisz sprawdzić dokładnie dokumenty, wagę auta i skorygować to z oryginalna tabliczką znamionową. Ale to już tu usłyszałeś. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości spróbuj uderzyć do jakiegoś ASO VW i być może po nr VIN ustalą dane i możliwości konfiguracji - w tym DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
To ja bardzo poproszę podstawę prawną,

Rozumiem, że masz w ręku homologację LT 55 - gdzie były homologowane na 3,5 tony (oczywiście nie masy własnej)?

Gratulacje. :evil:

 

To ja bardzo poproszę podstawę prawną,

Widzisz sam ją wskazałeś:

spróbuj uderzyć do jakiegoś ASO VW i być może po nr VIN ustalą dane i możliwości konfiguracji - w tym DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Rozumiem, że masz w ręku homologację LT 55 - gdzie były homologowane na 3,5 tony

 

A jakie to ma teraz znaczenie? Może obniżono DMC po zmianach konstrukcyjnych, może była taka homologacja.

 

Jakich warunków technicznych pojazd teraz nie spełnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mam takie homologacje dla Iveco. Wiem, że dla VW też takie były.

 

Oczywiście, że obniżenie tej DMC mogło być tez jakimś "przekrętem", dlatego podałem autorowi teatu co jeszcze ewentualnie może zrobić, aby się upewnić.

 

Ketiw - wygłupiłeś się i nie jesteś w stanie podać podstawy prawnej dla swoich radykalnych pomysłów...

A IVECO model "50" dla przykładu było homologowane od 3490 do 5600 DMC (przy czym masą wyjściową dla niego jest 5200).

Pytanie jakie widełki ma VW, bo że je ma to wiem na pewno.

 

Więc proszę - odpowiedz sensownie i na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To zastanów się czemu nie ma oryginalnej tabliczki? Czemu nie ma zdjęcia TZ?.

Wiem, że wszystko można w Polsce, ale to też jest do czasu.......

A to, że IVECO czy też inny producent napisze co chce kupujący - to już wiem od dawna, bo nie są przez nikogo nadzorowani.................

 

Widziałem też wiele opinii rzeczoznawców - książkę można napisać .....................

Przykład pierwszy z brzegu - aby zmienić DMC wymieniono oś na mniejszej nośności, albo jeszcze lepsza zamontowano koła o mniejszej nośności ........................eh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
stare Lt 55

"Stare" to dla mnie takie "żółte Seicento", kiedyś(stare=żS") takie coś przyjechało do mnie na VAT, badanie skończyło się w momencie otwarcia prawych drzwi gdzie na tabliczce było 5600 . Jak sprawdziłem później z ciekawości cudo miało ponad 3,5t masy własnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ketiw - jakiego zdjęcia TZ??

 

Czy Ciebie całkiem po....? No sorry Ketiw, ale o czym Ty piszesz w tym miejscu:

 

IVECO czy też inny producent napisze co chce kupujący

 

Przecież Ty nie masz pojęcia o czym piszesz!! IVECO Daily był homologowany dla modelu "C50" dla mas od 3490 do 5600. Pracowałem w tej firmie na tyle lat, że wiem, że to nie żaden przekręt, tylko fakty!! O czym Ty piszesz, że producent napisze co chce kupujący? Chłopie - obudź się i przejrzyj na oczy!!

 

Jesteś Prezesem OSDS - nie wypada Ci pisać takich bredni Kolego!!!

 

[ Dodano: 14-11-2015, 21:43 ]

Ja Ci proponuję - zadzwoń do mnie i pogadamy, to Ci wszystko wyjaśnię, bo aż żal patrzeć jak się pogrążasz w ty temacie publicznie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Ja najczęściej piszę głupoty - bo jestem diagnostą.

Ty piszesz same mądrości bo jak to piszesz

Pracowałem w tej firmie na tyle lat,
należy podkreślić producenta pojazdów.

VW też się czepiają, a on wszytsko zgodnie z ....................

Dlatego pewnie się nie zrozumiemy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
IVECO Daily był homologowany dla modelu "C50" dla mas od 3490 do 5600

To zastanów się czemu nie ma oryginalnej tabliczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Brak tabliczki może być przypadkiem, a ja nadal nie wiem dlaczego Prezes OSOD chciałby dać "N" wg DMC pojazdu dla modelu pojazdu, który miał wiele wariantów DMC...

 

Pisze mądrości, bo lata pracowałem w tej firmie i zajmowałem się homologacjami.

 

Czym Ty się zajmujesz @ketiw, że takie swoje mądrości sprzedajesz??

 

No sorry, ale aż by się prosiło po wizycie u Ciebie pojechać prosto do WK i wnieść o pozbawienie Cię uprawnień... Jeśli bezpodstawnie podważasz homologacje pojazdów co więcej można zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Panie Prezesie, a może pozbawiony jesteś tutłu - tylko czy to jest tematem? To ma wpłynąć na to, że nie będę się odzywał?

Więc proszę pokaż mi tą homologację na LT 55 przecież

zajmowałem się homologacjami.

co więcej

Jeśli bezpodstawnie podważasz homologacje pojazdów co więcej można zrobić?

Jeśli jeśli jeśli ....... A jeśli nie?

 

Jeszcze raz proszę o dokument na LT 55 (homologację na 3500 lub niższą :ok

 

Czym Ty się zajmujesz @ketiw, że takie swoje mądrości sprzedajesz??
Już to napisałem jestem np diagnostą, a Ty? redaktorem? - bo tak mi jakoś zawiało argumentami w ............................................

Pochwal się kim jesteś..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

STOP osobistym wycieczkom proszę - sam też od nich odstępuję.

 

A teraz proszę - pokaż mi podstawę na negatywny wynik badania samochodu marki IVECO, którego homologacje znam od podszewki dla modeli marki "C50" w przypadku wpisu w DR wartości DMC+ 3490DMC.

 

Poproszę o konkrety - bez insynuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Ale nie piszemy o IVECO tylko o LT55 - jakbyś nie zauważył to przypominam.

To tak jak byś napisał: Czy napisz że w francuzie można określić na podobnej zasadzie jak u niemca O1.

 

Ja odniosłem się tylko do LT55 :ok

 

Więc jeszcze raz proszę grzecznie o homologację na ten pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wiem z kilkunastoletniego doświadczenia, że LT miał inna homologację na Niemcy, a inne na inne tereny UE. Wiesz, że tak nie jest? To podaj źródło proszę. Ja na przykładzie IVECO, na temat którego mam większą wiedzę niż TY podałem przykład, że tak MOŻE BYĆ.

 

To Ciebie proszę o informację, dlaczego wg Ciebie dla VW (innych marek???) tak być nie może.

 

[ Dodano: 14-11-2015, 22:54 ]

Przykład określania O1 - w dowolnej marce jest już kompletnie nietrafiony... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

A ja wiem z doświadczenia, że w Audi mogę (przy braku jakichkolwiek danych) odjąć F3 od F1 i wyjdzie mi O1 za to w citroenie tak nie zrobię. :x

Więc proszę nie każ mi na zasadzie analogi robić VW tak jak IVECO :ok:x

Przykład twój też nie trafiony LT 55, LT 45, LT 35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A ja z doświadczenia wiem, że LT miały "widełkowe" homologacje.

 

Jak rozumiem dla IVECO byś tego już nie kwestionował? Bardzo proszę o odpowiedź na to akurat zdanie. I dlaczego dla Iveco byłbyś skłonny pominąć oznaczenie modelu, a dla innej marki nie.

 

Każde auto na rynek Niemiecki miało inną homologację - dla przykładu Iveco miało tam 4 tony - parametr niespotykany w żadnym innym kraju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Jak rozumiem dla IVECO byś tego już nie kwestionował? Bardzo proszę o odpowiedź na to akurat zdanie. I dlaczego dla Iveco byłbyś skłonny pominąć oznaczenie modelu, a dla innej marki nie.
bo patrzyłbym na twoje doświadczenie. Twoje i tylko Twoje. Bo one jest wykładnią. ;)

 

To jeszcze poproszę o tą homologację na LT55 :evil:

 

I zakończmy tą farsę. :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dziękuję za uznanie hehe ;) Taki ukryty komplement hehe. No fajnie.

 

Tylko że i bez dokumentów powiem Ci, że w VW też takie niuanse były.

 

Ostatecznie nie możesz dać negatywa na VW, bo nie znasz nikogo z VW, a na podobne IVECO dać "P" bo znasz mnie - prawda? Bo to by dopiero była farsa.

 

Skoro jest to możliwe w grupie fiata, to dlaczego zakładasz, że nie było możliwe w grupie VW??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Skoro jest to możliwe w grupie fiata, to dlaczego zakładasz, że nie było możliwe w grupie VW??
No wiesz na tej samej zasadzie co grupa audi i citroen.

Dziękuję za pokazanie mi homologacji na LT55.

Pozwolisz, że czasami skorzystam ze swojego doświadczenia :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale doświadczenie to czasami zły, a czasami dobry doradca.

 

I tak:

 

1. Skoro wiesz, że w wielu markach F3 nie wynika z różnicy odejmowania masy dopuszczalnej od masy przyczepy, dlaczego chcesz to wprowadzić dla wszystkich?

 

2. Skoro wiesz, że numeryczne oznaczenie modelu nie oznacza żelaznego oznaczenia DMC dla danego pojazdu...

 

To dlaczego chcesz to przyjmować jako pewnik dla wszystkich?

 

Bardzo proszę o merytoryczną wypowiedź bez wycieczek pod moim adresem.

 

Jednocześnie proszę o wypowiedź dla których marek znasz warianty DMC dla danego modelu. Bo jak rozumiem wiesz, że dla VW LT55 takich wariantów nie było. Myślę, że to będzie dla diagnostów równie cenna informacja jak lokalizacja cech identyfikacyjnych itp. Może nawet bardziej cenna....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.