Skocz do zawartości

Zmiany w prawie z początkiem 2016


gburek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 163
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • biker100

    17

  • blakop

    12

  • JANUSZ60

    12

  • Jacdiag

    11

czy ktoś już się orientuje

Tego to jeszcze nawet ministry nie wiedzą, co ich zaskoczy. Chociaż co do cepa to możemy być pewni, że nie zadziała jak należy,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie znana mi zmiany to Dz.U z 31.08.2015 Pozycja 1273 , to o cepiku i zmiany w do Art 82. ust 2, Art. 83 ust 1 ,płatność za badanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza zmiana to 4.01.2016r. wykonywanie badań po ściągnięciu danych z CEPIK. Doradzam w okresie 4-6.01 mieć pod ręką informatyka :-)

 

1.01.2016r. znikają podmioty a pozostają wyłącznie przedsiębiorcy wpisani do CEIDG lub KRS. Wyjątek to podmioty wymienione w art. 83 Pord jak Szkoły samochodowe, Policja, Wojsko, Straż Pożarna, Ratownictwo Medyczne. Pozostałym dziękujemy.

 

Dodatkowo kończą pracę diagności, którzy mają uprawnienia wyłącznie do cyferki 1 i 4. Muszą szybko doszkolić się i zdać egzamin z 5.

 

No i znikają stacje Podstawowe z literkami np. cde w tym zmiany konstrukcyjne tylko okręgówki.

 

Może się zdarzyć, że budżet Państwa urośnie niewyobrażalnie, gdyż do CEPIK najprawdopodobniej będą wchodzić również badania dodatkowe po pobraniu opłaty 1 zł. ale to ze szkoleń słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo kończą pracę diagności, którzy mają uprawnienia wyłącznie do cyferki 1 i 4. Muszą szybko doszkolić się i zdać egzamin z 5.

mógł byś to przybliżyć podaj link do przepisów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza zmiana to 4.01.2016r. wykonywanie badań po ściągnięciu danych z CEPIK. Doradzam w okresie 4-6.01 mieć pod ręką informatyka :-)
Bez przesady ;)

 

1.01.2016r. znikają podmioty a pozostają wyłącznie przedsiębiorcy wpisani do CEIDG lub KRS. Wyjątek to podmioty wymienione w art. 83 Pord jak Szkoły samochodowe, Policja, Wojsko, Straż Pożarna, Ratownictwo Medyczne. Pozostałym dziękujemy.
Dziękujemy tylko tym co nie chcą dalej prowadzić stacji.

 

Dodatkowo kończą pracę diagności, którzy mają uprawnienia wyłącznie do cyferki 1 i 4. Muszą szybko doszkolić się i zdać egzamin z 5.
Poproszę podstawę, tak jak i kolega powyżej

 

No i znikają stacje Podstawowe z literkami np. cde w tym zmiany konstrukcyjne tylko okręgówki.
Nie stacje znikają, tylko literki

 

 

Może się zdarzyć, że budżet Państwa urośnie niewyobrażalnie, gdyż do CEPIK najprawdopodobniej będą wchodzić również badania dodatkowe po pobraniu opłaty 1 zł. ale to ze szkoleń słyszę.
Nie trzeba jeździć na żadne szkolenia wystarczy zapoznać się z przepisami. Przy każdym badaniu będzie pobiera opłata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo kończą pracę diagności, którzy mają uprawnienia wyłącznie do cyferki 1 i 4. Muszą szybko doszkolić się i zdać egzamin z 5.

 

Chyba znowu tylko w Bydgoszczy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zdarzyć, że budżet Państwa urośnie niewyobrażalnie, gdyż do CEPIK najprawdopodobniej będą wchodzić również badania dodatkowe po pobraniu opłaty 1 zł. ale to ze szkoleń słyszę.
A wystarczy poczytać nowelkę do PORD, o której wspomniał
Dz.U z 31.08.2015 Pozycja 1273
Tam wszystko czarno na białym i nie trzeba się wysilać i jeździć na szkolenia. Pozdrawiam ozięble.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi pewnie o to że stacje bedą podstawowe które będą robiły:OBT-do 3.5t, zatrzymywane dr oraz auta sprowadzone gdzie zakres jest okresowego,oraz auta z gazem, wszystko do 3.5t oczywiście i diagnosta powinien mieć:

Część I – szkolenie podstawowe dotyczące przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdów

w zakresie sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu,

w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska

Część IV – szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu

przystosowanego do zasilania gazem

Część V – szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu:

a) związanego z badaniem pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,

b) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, o ile pojazd wymaga

specjalistycznego badania,

c) którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę

danych w dowodzie rejestracyjnym

 

tak ja to odbieram, reszta badań to tylko stacje OKRĘGOWE

 

Z tego co wiem to teraz może pracować na skp diagnosta z mniejszym zakresem niż ma stacja i tylko takie badania robi jakie mu wolno, nie wiem jak bedzie po nowym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodze się z toba tylko po co właścicielowi skp diagnosta co nie zrobi zakresu jego stacji i odeśle do konkurencji, to jedyny powód myślę że Boguś tak napisał, a życie to pewnie zweryfikuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy jeśli hipotetycznie stacja zatrudnia diagnostów niebędących w stanie wykonać całego zakresu badań danej stacji, to czy spełnia w ogóle wymóg zatrudniania uprawnionych diagnostów? Oczywiście literalnie tak, ale od strony wykładni funkcjonalnej sądy mogą to różnie potraktować myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już problem właściciela, żeby tak ułożyć grafik - aby zawsze można było wykonać odpowiednie badanie. Nie widzę też problemu żeby mieć "rezerwowego" diagnostę "na telefon", który w razie potrzeby jest w stanie w miarę szybko dotrzeć na stację i wykonać badanie, do którego inny nie ma uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej stawiam pytanie co gdyby 100% Diagnostów (często po prostu dwóch) nie miało stosownych do stacji uprawnień?

 

To gdyby zaszła potrzeba to właściciel znajdzie odpowiedniego diagnostę na umowę o dzieło... A że klient poczeka kilka godzin lub dni - wszak nie jest powiedziane, że badanie ma się odbyć niezwłocznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że klient poczeka kilka godzin lub dni
przy tej ilości stacji będzie czekał.................. :D ,ale są i diagności którzy wykonują badania do których nie mają uprawnień i wystawione przez nich zaświadczenia trafiają do rodzimych wydziałów .Czy jak klient przyniesie zaświadczenie z drugiej części polski to ktoś jest w stanie określić ,czy na tej okręgowej stacji ten diagnosta nie ma jakiegoś uprawnienia....... :x:cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Czy jak klient przyniesie zaświadczenie z drugiej części polski to ktoś jest w stanie określić ,czy na tej okręgowej stacji ten diagnosta nie ma jakiegoś uprawnienia...

Niewątpliwie to kolejna z patologii i z tego powodu ja uważam, że diagnosta powinien mieć wszystkie uprawnienia jakie posiada dana SKP ale niestety z przepisów to nie wynika :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie to kolejna z patologii i z tego powodu ja uważam, że diagnosta powinien mieć wszystkie uprawnienia jakie posiada dana SKP ale niestety z przepisów to nie wynika :?

 

Jestem za.

 

Ale z drugiej strony po co, skoro Michał już wymyślił jak to obejść :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. to ktoś jest w stanie określić ,czy na tej okręgowej stacji ten diagnosta nie ma jakiegoś uprawnienia.......

 

A co to telefonów nie mają ? Telefon do "przyjaciela" (czyt. Starostwa z pieczatki). My to nie dzwonimy po serwisach, producentach, dilerach czy innych przedstawicielach ?

W WK jak chcą to też mogą :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WK jak chcą to też mogą :-P

 

A w jakim celu ten telefon? Twoim zdaniem każdy pracownik WK w Polsce ma weryfikować KAŻDE zaświadczenie z SKP w tym kraju?? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie to kolejna z patologii i z tego powodu ja uważam, że diagnosta powinien mieć wszystkie uprawnienia jakie posiada dana SKP ale niestety z przepisów to nie wynika

Z lekka przesada chyba. Jednak kurcze wcześniej czy później dojdzie do tego, że będzie jeden jedyny rodzaj uprawnienia.

Dziwne to trochę, bo z tego by wychodziło, że podobnie powinna być jedna kategoria prawa jazdy na wszystko. Na statku każdy musiałby umieć kapitanować, a kapitan gotować. Pilot licencję też musiałby mieć od Kukuruźnika do Dreamlinera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.