Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

grzegorz70

Podnośnik nożycowy

Polecane posty

grzegorz70

Jak, na podnośniku nożycowym, sprawdzacie luzy w układzie kierowniczym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

W prosty sposób, tylko nie mów, że nie potrafisz ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

krótkie, szybkie, ruchy kierownicą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
W prosty sposób, tylko nie mów, że nie potrafisz ,,,
Zawiodłem się na tobie ,myślałem że napiszesz " zgodnie z przepisami",,,, :lol:

 

[ Dodano: 14-11-2015, 19:10 ]

krótkie, szybkie, ruchy kierownicą

Nie zawsze pomaga. Jak dodaję " tak jak królik ciupcia",pojmują za raz , ciekawe że pojmują faceci i kobiety. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
W prosty sposób, tylko nie mów, że nie potrafisz ,,,
Zawiodłem się na tobie ,myślałem że napiszesz " zgodnie z przepisami",,,, :lol:

 

I to byłaby prawidłowa odpowiedź!

Bo dopuszczalne metody to na szarpakach albo szarpanie za podniesione koła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Co prawda nigdzie nie podali targania za koła, unoszenia pojazdu i używania szarpaków przy kontroli organoleptycznej układu kierowniczego, ale nie widzę przeszkód wspomagania się czynnościami opisanymi w tabeli pod numerem 5. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Co prawda nigdzie nie opisali targania za koła, unoszenia pojazdu i używania szarpaków przy kontroli organoleptycznej układu kierowniczego, ale nie widzę przeszkód wspomagania się czynnościami opisanymi w tabeli pod numerem 5. :x

 

Czyli co tam jest opisane?

Będziesz uzywał dźwigniak do czegoś innego niz do unoszenia pojazdu,

badanie organoleptyczne bedzie pewnie oglądaniem luzu a nie szarpanie za koła pojazdu, a wykrywacz luzu jest pewnie czymś innym niz szarpakiem... :P

 

Natomiast nie ma tam nic o o "ruchach kierownicą" co nie znaczy że nie jest to skuteczną metodą, ale jednak nie ma w tabeli, co pewnie umknęło uwadze

więc może już skończ, bo widac, że zbyt późno jest 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

:evil:

Wskaż gdzie przy kontroli luzów w układzie kierowniczym unosi się koła. :hah:

Tu jest o ruchach kierownicą:

Samochód stoi na twardej nawierzchni (na dźwigniku lub na stanowisku kanałowym).

Podczas energicznego obracania kołem kierownicy w obie strony należy obserwować działanie drążków i ich połączeń.

- nie ważne o jaki kąt obrotu chodzi. Energicznie to energicznie, więc mogą być i krótkie ruchy.

 

a wykrywacz luzu jest pewnie czymś innym niz szarpakiem... :P
- a wykrywacz luzu to raczej do przyczepy! :hah:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Zawiodłem się na tobie ,myślałem że napiszesz " zgodnie z przepisami",,,,

Słusznie się zawiodłeś, bo ja to ( jak wiele innych czynności podczas badania ) robię niezgodnie z durnymi przepisami.

Otóż instrukcja podnośnika zabrania podnoszenia osób w pojeździe, co już uniemożliwia dokładne zlokalizowanie luzów w układzie kierowniczym,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
zabrania podnoszenia osób

Pozostaje więc dostarczenie tam osoby za pomocą drabiny ...

 

 

... ale drabina nie jest obowiązkowym sprzętem na SKP :faint:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
.. ale drabina nie jest obowiązkowym sprzętem na SKP

u mnie jest :evil: bo jak jest silny wiatr to ustawiam kamery :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A ma chociaż legalizację? :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
A ma chociaż legalizację?

na kamery :P czy drabinkę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No na drabinę rzecz jasna. W końcu to wysoce wyspecjalizowana aparatura do różnorodnego użytku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Legalizacji mieć nie musi ale za to obsługująca ją osoba musi posiadać uprawnienia do pracy na wysokości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Legalizacji mieć nie musi ale za to obsługująca ją osoba musi posiadać uprawnienia do pracy na wysokości

 

To drabina by musiała mieć ze trzy metry, bo chyba od tej wysokości/głębokości są uprawnienia... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Prace na wysokości to już powyżej 1m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
powyżej 1m

Dokładnie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
jak jest silny wiatr to ustawiam kamery :lol:

Wiemy nawet dlaczego i w którą stronę ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Otóż instrukcja podnośnika zabrania podnoszenia osób w pojeździe, co już uniemożliwia dokładne zlokalizowanie luzów w układzie kierowniczym,,,

Właśnie o to mi chodziło, jak to wygląda podczas kontroli na stacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
jak to wygląda podczas kontroli na stacji?

To zależy od relacji kontrolujący - kontrolowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Właśnie o to mi chodziło, jak to wygląda podczas kontroli na stacji?

Zakładasz blokadę hamulca od przyrządu do geometrii i spoko :D identycznie na kanale jak klient "nie współpracuje". Przez chwilę myślałem że żartujesz z tym postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dobrze, bo gubię się w jaki kierunek to ma zmierzać.

Czy chodzi o UKŁAD KIEROWNICZY z zakresu punkt 2 tabeli?

Czy chodzi o OSIE, KOŁA, OPONY I ZAWIESZENIE z zakresu punkt 5 tabeli?

Czy chodzi o przód pojazdu i tył pojazdu?

Czy chodzi o praktykę stosowaną?

Czy chodzi o popisówę przed zespołem kontrolującym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
bo gubię się

Przestań, ważne że radzimy sobie dzięki improwizacji.

Przepisy nigdy życiowe w tym kraju nie były i długo jeszcze nie będą ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No w improwizowaniu roboty mogę uznać się nawet za miszcza! :evil:

Ale niewłaściwie improwizując przy zespole kontrolującym, to już można nieźle zmoczyć. :(

Dlatego dopytałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.