Skocz do zawartości
Seba350

Przyczepa cięzarowa 2 osiowa DMC

Rekomendowane odpowiedzi

Seba350

Nie tandem, tylko z obrotnicą.

Na tabliczce ma dwa dmc - 16000 i 18000, naciski osi 9000 (na osiach też są tabliczki i pisze 9000), ale w niemieckich papierach ma 16000 - przyczxepa jest z 1986r i wiadomo,że takie przepisy i dmc (16t) wtedy było, a przyczepa jest od pierwszego własciela i dane ma takie od początku. Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

Można, świadectwo homologacji w garść i do WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seba350

Firma która ją wyprodukowała (mimo 100 letniej tradycji) poszła z torbami, także sobie nie wyobrażam zdobyć ŚH . A dlaczego dane z TZ nie wystarczą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Ponieważ u nas można to zrobić tylko na podstawie:

"...§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

...

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków

technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..." Dz.U.1522 z 2014

Innej możliwości, nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

 

Zapytaj w konkretnym WK, czy przyjmą takie dane ustalone na podstawie tabliczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zarówno pozycja F1 i F2 w zagranicznym dowodzie jest 16t?

 

No to niezgodność TZ i DR by była, skoro na DR podano rozdzielne i różne w tym wypadku parametry maksymalne i dopuszczalne.

 

A może by w badaniu obecnie rozgraniczyć właśnie te parametry i na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr?

 

Jeśli na MMC to na DMC również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seba350

Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC

 

W starym wzorze niemieckiego DR jest wyłącznie DMC. Ja bym odczytał z tabliczki MMC i dopasował do tego DMC w myśl obecnych przepisów - warto dobrze to opisać w uwagach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No jak masz stary wzór DR to masz wolną rękę moim zdaniem.

 

Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

 

Jeśli MMC wynosi 18 ton to DMC również tyle będzie wynosiło. Jeśli MMC byłoby 19 ton to DMC zostaje 18.

 

Przyczepa dwuosiowa może mieć DMC 18 ton, więc jeśli MMC określimy na 18 to nie ma powodu do ograniczania DMC poniżej tej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
jak mam to zapisać w DR?

zgodnie z §11.2. 6) 7)

F1 - MMC

F2 - DMC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia...

 

Dobra - zanim zagłębimy się w meandry, których nawet my sami do końca nie zrozumiemy poproszę o skan DR tej przyczepy...

 

I znów głupio mi to mówić jako nie-diagnoście... Ale to po prostu przyczepa "z osią skrętną", a ne żadną "obrotnicą" 8)

 

A swoją drogą - dziś na terenie zachodniej UE (nie RFN) - zaobserwowałem dziwnie łamiący się zespół pojazdów... Ciężarówka plus przyczepa. Zespół wyglądał nienaturalnie, Przesadnie długi i wysoki... I co się okazało jak podjechałem bliżej??? Polskie numery... :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia...

 

Jak nie dopuszczam? Właśnie dopuszczam i dlatego jeśli na tabliczce jest MMC 18 ton to nie interesuje mnie niemieckie DMC i w Polsce określiłbym 18 ton, bo tyle może być u nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Konkretnie - w tym opisanym przypadku - TYM TUTAJ - czego byś chciał na DIP i co byś wpisał do naszego DR (zakładamy stary niemiecki "brief" z jedną wartością + "zero" uwag na temat DMC w polu 28.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Na tabliczce jest 18000/16000, więc określiłbym MMC 18000, a z tego wynika DMC (zgodnie z polskimi warunkami) również 18000. Dodałbym stosowną uwagę o tym, co jest na tabliczce.

 

[ Dodano: 03-12-2015, 22:56 ]

czyli F.1=F.2=18000 kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A dlaczego nie F1 !8, a F2 16 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Bo nie ma przepisu w Polsce, który by ograniczał DMC przyczepy dwuosiowej poniżej 18 ton - proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32... No to w sumie o czym mu tu gadamy? Słuszna uwaga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32...

 

Co Ty gadasz??? :shock::shock::shock:

 

[ Dodano: 03-12-2015, 23:07 ]

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton,

 

[ Dodano: 03-12-2015, 23:08 ]

Czyli gdyby na tabliczce było MMC np. 19000 to DMC określiłbym zgodnie z warunkami na 18000 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie o to mi chodziło Michał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seba350

I to do czego doszliście na końcu moją było pierwszą myślą - zwłaszcza,że sprawdziłem osie i każda jest do 9t przy max 90km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.