Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Seba350

Przyczepa cięzarowa 2 osiowa DMC

Polecane posty

Seba350

Nie tandem, tylko z obrotnicą.

Na tabliczce ma dwa dmc - 16000 i 18000, naciski osi 9000 (na osiach też są tabliczki i pisze 9000), ale w niemieckich papierach ma 16000 - przyczxepa jest z 1986r i wiadomo,że takie przepisy i dmc (16t) wtedy było, a przyczepa jest od pierwszego własciela i dane ma takie od początku. Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

Można, świadectwo homologacji w garść i do WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba350

Firma która ją wyprodukowała (mimo 100 letniej tradycji) poszła z torbami, także sobie nie wyobrażam zdobyć ŚH . A dlaczego dane z TZ nie wystarczą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Ponieważ u nas można to zrobić tylko na podstawie:

"...§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

...

4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków

technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..." Dz.U.1522 z 2014

Innej możliwości, nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ???

 

Zapytaj w konkretnym WK, czy przyjmą takie dane ustalone na podstawie tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zarówno pozycja F1 i F2 w zagranicznym dowodzie jest 16t?

 

No to niezgodność TZ i DR by była, skoro na DR podano rozdzielne i różne w tym wypadku parametry maksymalne i dopuszczalne.

 

A może by w badaniu obecnie rozgraniczyć właśnie te parametry i na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr?

 

Jeśli na MMC to na DMC również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba350

Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC

 

W starym wzorze niemieckiego DR jest wyłącznie DMC. Ja bym odczytał z tabliczki MMC i dopasował do tego DMC w myśl obecnych przepisów - warto dobrze to opisać w uwagach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No jak masz stary wzór DR to masz wolną rękę moim zdaniem.

 

Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

 

Jeśli MMC wynosi 18 ton to DMC również tyle będzie wynosiło. Jeśli MMC byłoby 19 ton to DMC zostaje 18.

 

Przyczepa dwuosiowa może mieć DMC 18 ton, więc jeśli MMC określimy na 18 to nie ma powodu do ograniczania DMC poniżej tej wartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
jak mam to zapisać w DR?

zgodnie z §11.2. 6) 7)

F1 - MMC

F2 - DMC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia...

 

Dobra - zanim zagłębimy się w meandry, których nawet my sami do końca nie zrozumiemy poproszę o skan DR tej przyczepy...

 

I znów głupio mi to mówić jako nie-diagnoście... Ale to po prostu przyczepa "z osią skrętną", a ne żadną "obrotnicą" 8)

 

A swoją drogą - dziś na terenie zachodniej UE (nie RFN) - zaobserwowałem dziwnie łamiący się zespół pojazdów... Ciężarówka plus przyczepa. Zespół wyglądał nienaturalnie, Przesadnie długi i wysoki... I co się okazało jak podjechałem bliżej??? Polskie numery... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia...

 

Jak nie dopuszczam? Właśnie dopuszczam i dlatego jeśli na tabliczce jest MMC 18 ton to nie interesuje mnie niemieckie DMC i w Polsce określiłbym 18 ton, bo tyle może być u nas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Konkretnie - w tym opisanym przypadku - TYM TUTAJ - czego byś chciał na DIP i co byś wpisał do naszego DR (zakładamy stary niemiecki "brief" z jedną wartością + "zero" uwag na temat DMC w polu 28.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Na tabliczce jest 18000/16000, więc określiłbym MMC 18000, a z tego wynika DMC (zgodnie z polskimi warunkami) również 18000. Dodałbym stosowną uwagę o tym, co jest na tabliczce.

 

[ Dodano: 03-12-2015, 22:56 ]

czyli F.1=F.2=18000 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A dlaczego nie F1 !8, a F2 16 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Bo nie ma przepisu w Polsce, który by ograniczał DMC przyczepy dwuosiowej poniżej 18 ton - proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32... No to w sumie o czym mu tu gadamy? Słuszna uwaga...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32...

 

Co Ty gadasz??? :shock::shock::shock:

 

[ Dodano: 03-12-2015, 23:07 ]

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton,

 

[ Dodano: 03-12-2015, 23:08 ]

Czyli gdyby na tabliczce było MMC np. 19000 to DMC określiłbym zgodnie z warunkami na 18000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie o to mi chodziło Michał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba350

I to do czego doszliście na końcu moją było pierwszą myślą - zwłaszcza,że sprawdziłem osie i każda jest do 9t przy max 90km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.