Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

przemekkrk

Pytania z egzaminu teoretycznego

Polecane posty

przemekkrk

Witam

Miałem pierwsze podejście do egzaminu i niestety lipa ale mam kilka nurtujących pytań oczywiście z egzaminu na które niestety nie znam odpowiedzi :/

 

1. Na jakim urządzeniu i w jaki sposób zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ?

a) opóźnieniomierzem wyskalowanym w %

b) opóźnieniomierzem wyskalowanym w m/s2

c) urządzeniem płytowym

 

2. Badaniu okresowemu badaniu technicznemu podlega ?

a) sprawdzenie stanu techniczego układu wydechowego i pomiar głośności w uzasadnionym przypadku

b) kontrola tłumienia drgań zawieszenia

c) pomiar skrętności kół

 

Jeżeli chodzi o treści pytań brzmiały mniej więcej tak jak napisałem.

Wiem że na pewno doświadczeni koledzy diagności będą mieli podwyższone ciśnienie odpisując na pytania "typu mniej więcej" ale proszę o wyrozumiałość bo tylko tyle udało mi sie zapamiętać.

 

Pozdrawiam i co złego to nie ja :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

1. a,b,c - na każdym z tych urządzeń można badać motocykle zgodnie z instrukcją obsługi danego urządzenia pomiarowego.

W pkt drugim chodzi zapewne, które czynności są wykonywane obowiązkowo w trakcie OBT, to tylko a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
1. Na jakim urządzeniu i w jaki sposób zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ?

To pytanie nie miało prawa wystąpić z tymi odpowiedziami,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
nie miało prawa wystąpić z tymi odpowiedziami

Dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekkrk

jeśli chodzi o pytanie nr 1 to były dokładnie takie warianty i wiem że na każdym z tych urządzeń możemy przeprowadzić to badanie lecz zaznaczyłem odpowiedz ze na urządzeniu płytowym bo uznałem że w pierwszej kolejności rolki albo urządzenie płytowe a jak nie można dokonać pomiaru tymi urządzeniami to wtedy opóźnieniomierz natomiast jeśli chodzi o pytanie 2 to też tak zaznaczyłem jak napisał kolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
bo uznałem że w pierwszej kolejności rolki albo urządzenie płytowe a jak nie można dokonać pomiaru tymi urządzeniami to wtedy opóźnieniomierz

Nie ma znaczenia jakim przyrządem dokonasz badania. Żadne z urządzeń nie ma pierwszeństwa przed sobą. Jeżeli pytanie jest tak skonstruowane, to wszystkie te urządzenia są równoprawne do przeprowadzania badań, a Ty decydujesz w praktyce, którym chcesz wykonywać ( o ile stacja dysponuje wszystkimi trzema :D ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
nie miało prawa wystąpić z tymi odpowiedziami

Dlaczego?

 

bo według klucza jedna odpowiedź jest prawidłowa, a nie dwie lub trzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
bo według klucza jedna odpowiedź jest prawidłowa

No przecież raz odpowiadam: a, b, c. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
1. Na jakim urządzeniu i w jaki sposób zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ?

a) opóźnieniomierzem wyskalowanym w %

b) opóźnieniomierzem wyskalowanym w m/s2

c) urządzeniem płytowym

 

Odp c :)

Można też przy pomocy lub za pomocą opóźnieniomierza ale nie na

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
ale nie na

Dlaczego nie można, na? Jak zamocuje opóźnieniomierz pod motocyklem to wykonam badanie "na opóźnieniomierzu", ewentualnie zamocuje urządzenie na siedzisko i usiądę na nim (pewnie tylko raz) to również wykonam badanie "na" urządzeniu. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Można też przy pomocy lub za pomocą opóźnieniomierza ale nie na
qźwa ale to nie jest test z języka polskiego... :evil: może jednak... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
qźwa ale to nie jest test z języka polskiego... :evil:

Dlatego wspominałem przy okazji innego tematu, że jak zrobią taki egzamin na doszkoleniu to 90% diagnostów straci możliwość wykonywania zawodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
1. Na jakim urządzeniu i w jaki sposób zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ?

a) opóźnieniomierzem wyskalowanym w %

b) opóźnieniomierzem wyskalowanym w m/s2

c) urządzeniem płytowym

 

Tylko odpowiedź C bo:

a) nie ma opuźnieniomierzy wyskalowanych w % tylko bada się nimi opóźnienie hamowania w m/s2

b) opóżnienie zbadane opóżnieniomierzem nie jest skutecznością o którą pyta autor.

2. Badaniu okresowemu badaniu technicznemu podlega ?

a) sprawdzenie stanu techniczego układu wydechowego i pomiar głośności w uzasadnionym przypadku

b) kontrola tłumienia drgań zawieszenia

c) pomiar skrętności kół

Tylko odpowiedź A bo:

b) tłumienie tylko przy wypadku i zmianach konstr.

c) skrętność przy pełnej geometrii j/w.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
nie miało prawa wystąpić z tymi odpowiedziami

Dlaczego?

Dlatego, że (pomijając jednokrotność wyboru) żadna z odpowiedzi nie wspomina o sposobie wykonania badania. Tak płytkie pytania występują tylko w materiałach do nauki, nie na poważnym egzaminie TDT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Tylko odpowiedź C bo:

a) nie ma opuźnieniomierzy wyskalowanych w % tylko bada się nimi opóźnienie hamowania w m/s2

 

3.2. Wymagania metrologiczne:

3.2.1. Opóźnieniomierz powinien wskazywać lub rejestrować następujące wielkości:

a) opóźnienie hamowania w jednostkach miary:

metr/(sekunda)2 [m/s2] lub w procentach [%] przyspieszenia ziemskiego,

b) nacisk na pedał hamulca w jednostkach miary:

niuton [N] lub dekaniuton [daN]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
nie ma opuźnieniomierzy wyskalowanych w %

Czyżby?

Dz.U. 776 mówi: "...Pomiar opóźnienia hamowania powinien być dokonany za pomocą opóźnieniomierza wycechowanego w m/s2 lub w % przyspieszenia ziemskiego,

umocowanego w badanym pojeździe w sposób wskazany przez producenta przyrządu..."

opóżnienie zbadane opóżnieniomierzem nie jest skutecznością o którą pyta autor.

Ten sam dziennik mówi co innego: "...Skuteczność hamowania należy uznać za odpowiadającą wymaganiom, jeżeli:

...wskaźnik skuteczności hamowania zmierzony (lub obliczeniowy) na podstawie pomiaru sił hamowania lub opóźnienia hamowania..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Tylko odpowiedź C bo:

a) nie ma opuźnieniomierzy wyskalowanych w % tylko bada się nimi opóźnienie hamowania w m/s2

b) opóżnienie zbadane opóżnieniomierzem nie jest skutecznością o którą pyta autor.

 

Tylko czy na pewno ,,,

 

§ 1. 1. Dział określa szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności hamowania pojazdów samochodowych,...

...

4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym

do kontroli hamulców.

...

5. Dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opóźnienia hamowania –

...

 

2. Pomiar opóźnienia hamowania powinien być dokonany za pomocą opóźnieniomierza wycechowanego w m/s2 lub w % przyspieszenia ziemskiego,

umocowanego w badanym pojeździe w sposób wskazany przez producenta przyrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Można też przy pomocy lub za pomocą opóźnieniomierza ale nie na
qźwa ale to nie jest test z języka polskiego... :evil: może jednak... :x

Bardziej z psychologii :)

Pamiętasz testy z egzaminu na prawo jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Pamiętasz testy z egzaminu na prawo jazdy?
nie :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Czyżby?

Dz.U. 776 mówi: "...Pomiar opóźnienia hamowania powinien być dokonany za pomocą opóźnieniomierza wycechowanego w m/s2 lub w % przyspieszenia ziemskiego,

umocowanego w badanym pojeździe w sposób wskazany przez producenta przyrządu..."

 

Nadal podtrzymuję tezę ,iż tylko odpowiedź C jest prawidłowa, ponieważ opóźnienie m/s2 i % przyspieszenia ziemskiego, to nie to samo co skuteczność hamowania a o to pyta autor. Otrzymane w ten sposób wartości należy przeliczyć by dopiero uzyskać skuteczność.

Pisałem już kilkukrotnie, że nie wystarczy wiedzieć wszystko o badaniach technicznych. Trzeba wniknąć w pokręcone czeluście umysłu panów z TDT by odpowiedzieć prawidłowo na pytania. Czy o tak powinno być....... ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

markes30,TDT nie zadaje pytań, które z prawnego punktu widzenia budzą wątpliwości. Zawsze, powtarzam, zawsze jest w odpowiedziach element, który eliminuje złe. Czasem jest to jakiś parametr, czasem data obowiązywania itp. Już nieraz się przekonaliśmy, że to co pojawia się na forum niekoniecznie jest odzwierciedleniem pytań z egzaminu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
ponieważ opóźnienie m/s2 i % przyspieszenia ziemskiego, to nie to samo co skuteczność hamowania a o to pyta autor

Pomiar sił hamowania na płytach daje Ci wynik w kN (N) - jak to się ma do wskaźnika skuteczności hamowania wyrażony w [%]?? Czyż również tego nie należy przeliczyć? To w związku z powyższym jaka jest różnica z przeliczenia wartości sił hamowania, a przeliczenia opóźnienia hamowania aby otrzymać parametr skuteczności układu hamulcowego. Żaden z dopuszczonych prawem urządzeń nie wyznacza bezpośrednio skuteczności hamowania, tylko jest obliczana na podstawie pomiaru sił hamowania lub opóźnienia hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

I przecież było to w pytaniu:

"1. Na jakim urządzeniu i w jaki sposób zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ? "

 

Bo inaczej pytanie by brzmiało-"1. Na jakim urządzeniu zbadasz skuteczność hamowania w motocyklu ?"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

1. B - wystarczy przeczytać załącznik dotyczący pomiarów hamowania...mierzymy opóźnienie w m/s2; wynik mnożymy x10 i mamy wskaźnik w %

 

2. A - bez komentarza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
B - wystarczy przeczytać załącznik dotyczący pomiarów hamowania...mierzymy opóźnienie w m/s2; wynik mnożymy x10 i mamy wskaźnik w %

A ja mam opóźnieniomierz wyskalowany w [%] i cóż z tym uczynić? Zapoznaj się z § 3 ust. 2, dział II 776.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.