Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Adam 24

Ciężarowy do 3.5 t z Francji

Polecane posty

Adam 24

Witam,

Panowie przyjeżdza do mnie klient Renault Clio 2010r. Z Francji na pierwsze badanie. W dowodzie francuskim jest jako ciężarowy z N1. Miejsc 2, ale do myślenia dało mi to, że nie ma kratki do dachu tylko jest jakby skrzynia do wysokosci zagłowków i zabudowana z góry z orginalną pokrywą. Wszystko zrobione z rurki z przodu zabitę blachą. Widać, że fabryczna robota, klient chciał bez zmian, nie chciał robić vatu. Myślę, że wiecie o co chodzi. Jak do tego podchodzicie, wiem, ze u nas nie spełnia wymagań, ale jak jest homologowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Podaj nr homologacji. Przy tym roczniku powinna być wpisana w DR, albo jest na TZ.

 

W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam 24

To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym. Najpierw się zrobi, a potem się myśli. A jest jakaś zależność kategorii N1 a rocznika auta w posiadaniu kratki. Daj proszę jaki paragraf. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

par. 58 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych:

 

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam 24

Dzięki i już będę spał spokojniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czyli generalnie "2007" będziesz miał w nr homo (zamiast np. "2001"), to jest możliwość, że jest już ze wspomnianej dyrektywy i może być N1 pomimo braku kratki.

 

W przypadku renówek z Francji dodatkowo w oznaczeniu handlowym modelu wskazówką może być nazwa "SOCIETTE" (czy jakoś tak) - oznaczająca fabryczną wersję ciężarową danego modelu (choć to nie zasada - raczej wskazówka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane.

 

Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit...

 

To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym.

 

Świetny jesteś.., ale jak napisałem wyżej, może to sie odbić czkawką...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji

 

No myślę, że niekoniecznie bo to jest kraj producenta i jak najbardziej mógł od razu z taśmy zejść w takim stanie i od razu jako ciężarowy mieć w pierwszym etapie "e..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak najbardziej mógł od razu z taśmy zejść

 

Gdybać sobie możemy, faktem jest nieodpowiednie postępowanie diagnosty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam 24

Czyli rozumiem zle zrobiłem, na pocieszenie zostaje tylko to, że gdyby klient chciał zrobić dodatkowe na VAT, to wtedy nie przejdzie i tak to musi zmienić, sprawdzałem na ogłoszeniach , że w niektórych Clio jest ta skrzynia i oddzielna kratka nad skrzynią. To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić. Przecież wszyscy wiemy jakich w Polsce mamy kombinatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić

Potrafisz to udowodnić, bo znając życie klient stwierdzi, że on niczego nie demontował i był święcie przekonany, że wszystko jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit...
PSA i Renault wypuszcza na rynek wewnętrzny tak wyposażone pojazdy z I etapu, także ten tego... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam 24

Panowie dzięki za zinteresowanie moim tematem, trochę mi się rozjaśniło i wiem, że w razie drugiego takiego przypadku patrzeć na nr. homologacji, Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
na rynek wewnętrzny

 

I zapewne nie ma homo "e" tylko wewnętrzną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
I zapewne nie ma homo "e" tylko wewnętrzną...

 

Absolutnie nie (nie w tej klasie aut). Nie wiem coś się tak uwziął. Ja to nawet nie jestem pewien, czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE.

 

A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00 I na upartego nie zarejestrujesz takiego auta w Niemczech.

 

A auta francuskie (dostawcze) to w ogóle na tabliczkach potrafią nie mieć żadnego homo, a jest druga tabliczka z trzema numerami homo dla np Niemiec, Francji i Belgii.

 

Nie wiem coś się tak uwziął.

 

Bo ktoś dał ciała a teraz dorabia ideologie do swoich błędów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Psuj, bywa różnie. Czasami jest homo EU i nawet kategoria na tabliczce. Miałem kilka takich pugów i renówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00

 

Już chyba nie ma bieżących homologacji PL. Ale może się mylę. Niech się Michał wypowie. Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi?

 

Poza tym rozumiem, że znasz sprawę osobiście lepiej niż tak jak tu ją opisano, stąd Twoja pewność jak było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Już chyba nie ma bieżących homologacji PL

 

Chyba czasem się jeszcze trafiają.

 

Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi?

 

Świadectwo zgodności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.