Adam 24 Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Witam, Panowie przyjeżdza do mnie klient Renault Clio 2010r. Z Francji na pierwsze badanie. W dowodzie francuskim jest jako ciężarowy z N1. Miejsc 2, ale do myślenia dało mi to, że nie ma kratki do dachu tylko jest jakby skrzynia do wysokosci zagłowków i zabudowana z góry z orginalną pokrywą. Wszystko zrobione z rurki z przodu zabitę blachą. Widać, że fabryczna robota, klient chciał bez zmian, nie chciał robić vatu. Myślę, że wiecie o co chodzi. Jak do tego podchodzicie, wiem, ze u nas nie spełnia wymagań, ale jak jest homologowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Podaj nr homologacji. Przy tym roczniku powinna być wpisana w DR, albo jest na TZ. W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam 24 Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2016 To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym. Najpierw się zrobi, a potem się myśli. A jest jakaś zależność kategorii N1 a rocznika auta w posiadaniu kratki. Daj proszę jaki paragraf. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 par. 58 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych: 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam 24 Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2016 Dzięki i już będę spał spokojniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Czyli generalnie "2007" będziesz miał w nr homo (zamiast np. "2001"), to jest możliwość, że jest już ze wspomnianej dyrektywy i może być N1 pomimo braku kratki. W przypadku renówek z Francji dodatkowo w oznaczeniu handlowym modelu wskazówką może być nazwa "SOCIETTE" (czy jakoś tak) - oznaczająca fabryczną wersję ciężarową danego modelu (choć to nie zasada - raczej wskazówka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane. Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit... To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym. Świetny jesteś.., ale jak napisałem wyżej, może to sie odbić czkawką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji No myślę, że niekoniecznie bo to jest kraj producenta i jak najbardziej mógł od razu z taśmy zejść w takim stanie i od razu jako ciężarowy mieć w pierwszym etapie "e..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 jak najbardziej mógł od razu z taśmy zejść Gdybać sobie możemy, faktem jest nieodpowiednie postępowanie diagnosty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam 24 Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2016 Czyli rozumiem zle zrobiłem, na pocieszenie zostaje tylko to, że gdyby klient chciał zrobić dodatkowe na VAT, to wtedy nie przejdzie i tak to musi zmienić, sprawdzałem na ogłoszeniach , że w niektórych Clio jest ta skrzynia i oddzielna kratka nad skrzynią. To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić. Przecież wszyscy wiemy jakich w Polsce mamy kombinatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić Potrafisz to udowodnić, bo znając życie klient stwierdzi, że on niczego nie demontował i był święcie przekonany, że wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15264 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit... PSA i Renault wypuszcza na rynek wewnętrzny tak wyposażone pojazdy z I etapu, także ten tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam 24 Napisano 4 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2016 Panowie dzięki za zinteresowanie moim tematem, trochę mi się rozjaśniło i wiem, że w razie drugiego takiego przypadku patrzeć na nr. homologacji, Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 na rynek wewnętrzny I zapewne nie ma homo "e" tylko wewnętrzną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 I zapewne nie ma homo "e" tylko wewnętrzną... Absolutnie nie (nie w tej klasie aut). Nie wiem coś się tak uwziął. Ja to nawet nie jestem pewien, czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE. A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00 I na upartego nie zarejestrujesz takiego auta w Niemczech. A auta francuskie (dostawcze) to w ogóle na tabliczkach potrafią nie mieć żadnego homo, a jest druga tabliczka z trzema numerami homo dla np Niemiec, Francji i Belgii. Nie wiem coś się tak uwziął. Bo ktoś dał ciała a teraz dorabia ideologie do swoich błędów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 Psuj, bywa różnie. Czasami jest homo EU i nawet kategoria na tabliczce. Miałem kilka takich pugów i renówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00 Już chyba nie ma bieżących homologacji PL. Ale może się mylę. Niech się Michał wypowie. Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi? Poza tym rozumiem, że znasz sprawę osobiście lepiej niż tak jak tu ją opisano, stąd Twoja pewność jak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 Już chyba nie ma bieżących homologacji PL Chyba czasem się jeszcze trafiają. Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi? Świadectwo zgodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.