Skocz do zawartości

Ciężarowy do 3.5 t z Francji


Adam 24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie przyjeżdza do mnie klient Renault Clio 2010r. Z Francji na pierwsze badanie. W dowodzie francuskim jest jako ciężarowy z N1. Miejsc 2, ale do myślenia dało mi to, że nie ma kratki do dachu tylko jest jakby skrzynia do wysokosci zagłowków i zabudowana z góry z orginalną pokrywą. Wszystko zrobione z rurki z przodu zabitę blachą. Widać, że fabryczna robota, klient chciał bez zmian, nie chciał robić vatu. Myślę, że wiecie o co chodzi. Jak do tego podchodzicie, wiem, ze u nas nie spełnia wymagań, ale jak jest homologowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj nr homologacji. Przy tym roczniku powinna być wpisana w DR, albo jest na TZ.

 

W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym. Najpierw się zrobi, a potem się myśli. A jest jakaś zależność kategorii N1 a rocznika auta w posiadaniu kratki. Daj proszę jaki paragraf. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

par. 58 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych:

 

3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie "2007" będziesz miał w nr homo (zamiast np. "2001"), to jest możliwość, że jest już ze wspomnianej dyrektywy i może być N1 pomimo braku kratki.

 

W przypadku renówek z Francji dodatkowo w oznaczeniu handlowym modelu wskazówką może być nazwa "SOCIETTE" (czy jakoś tak) - oznaczająca fabryczną wersję ciężarową danego modelu (choć to nie zasada - raczej wskazówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku i u nas N1 jest bez kratki homologowane i rejestrowane.

 

Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit...

 

To dobrze bo przeprowadziłem badanie z wynikiem pozytywnym.

 

Świetny jesteś.., ale jak napisałem wyżej, może to sie odbić czkawką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeśli taki wyszedł z fabryki, czyli homologacja "e" , a najpewniej został poddany II etapowi we francji

 

No myślę, że niekoniecznie bo to jest kraj producenta i jak najbardziej mógł od razu z taśmy zejść w takim stanie i od razu jako ciężarowy mieć w pierwszym etapie "e..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem zle zrobiłem, na pocieszenie zostaje tylko to, że gdyby klient chciał zrobić dodatkowe na VAT, to wtedy nie przejdzie i tak to musi zmienić, sprawdzałem na ogłoszeniach , że w niektórych Clio jest ta skrzynia i oddzielna kratka nad skrzynią. To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić. Przecież wszyscy wiemy jakich w Polsce mamy kombinatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego to ma się zaraz odbić czkawką, przecież klient mogł mieć górną częć i sobie ją odkręcić

Potrafisz to udowodnić, bo znając życie klient stwierdzi, że on niczego nie demontował i był święcie przekonany, że wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpewniej został poddany II etapowi we francji i u nas musi mieć kratę po sufit...
PSA i Renault wypuszcza na rynek wewnętrzny tak wyposażone pojazdy z I etapu, także ten tego... :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za zinteresowanie moim tematem, trochę mi się rozjaśniło i wiem, że w razie drugiego takiego przypadku patrzeć na nr. homologacji, Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapewne nie ma homo "e" tylko wewnętrzną...

 

Absolutnie nie (nie w tej klasie aut). Nie wiem coś się tak uwziął. Ja to nawet nie jestem pewien, czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy są jeszcze wewn.homo w poszczególnych krajach UE.

 

A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00 I na upartego nie zarejestrujesz takiego auta w Niemczech.

 

A auta francuskie (dostawcze) to w ogóle na tabliczkach potrafią nie mieć żadnego homo, a jest druga tabliczka z trzema numerami homo dla np Niemiec, Francji i Belgii.

 

Nie wiem coś się tak uwziął.

 

Bo ktoś dał ciała a teraz dorabia ideologie do swoich błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nasze "luksusowe ciężarówki" maja? PL*0000*00

 

Już chyba nie ma bieżących homologacji PL. Ale może się mylę. Niech się Michał wypowie. Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi?

 

Poza tym rozumiem, że znasz sprawę osobiście lepiej niż tak jak tu ją opisano, stąd Twoja pewność jak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba nie ma bieżących homologacji PL

 

Chyba czasem się jeszcze trafiają.

 

Jaki dokument jest wydawany do takiej homologacji PL właścicielowi?

 

Świadectwo zgodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.