Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
zikog

Punktowe światła do jazdy dziennej "LED"

Polecane posty

zikog

Ostatnio zauważyłem, iż coraz więcej aut jeździ z tzw. ledowymi "punktami". Chodzi mi o takie światła do jazdy dziennej.

zderzak.jpg

Wiadomo, iż pewne przepisy regulują rozmieszczenie lamp świateł do jazdy dziennej.

A co w przypadku "tych kropeczek"? Każda kropka jest oddzielną lampą, oddzielne źródło światła? Jak to mierzyć?

Zdarzają się przypadki, iż te kropki są na całej szerokości zderzaka praktycznie...

Na obrazku można dojrzeć, że wzorków można zrobić tyle, ile pomysłów w głowie.

Jak wy do tego podchodzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Świateł na być 2 - pogonić - a nie 2x5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

§ 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu

i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną

zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz

pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie

stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Grzegorz Łódź, Przetłumacz to na polski

 

[ Dodano: 04-01-2016, 09:57 ]

C - asymetryczne światła mijania wyposażone w żarówki konwencjonalne

R - przednie światła drogowe wyposażone w żarówki konwencjonalne

HC - asymetryczne światła mijania wyposażone w żarówki halogenowe

HR - przednie światła drogowe wyposażone w żarówki halogenowe

L - oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej

1, 1a, 1b, 2a, 2b, 3, 4, 5, 6, 6R, 6L, (D) - światła kierunku jazdy dla samochodów i ich przyczep

A, (D) - przednie światła pozycyjne

R, (D) - tylne światła pozycyjne

S1, S2, S3, (D) - światła hamowania

(D) - oznacza, że homologacja dotyczy pary świateł

B - przednie światła przeciwmgłowe

F - tylne światła przeciwmgłowe dla samochodów i ich przyczep

AR - światła cofania dla samochodów i ich przyczep

RL - światła jazdy dziennej dla pojazdów samochodowych

IA, IIIA, IB, IIIB - światła odblaskowe: B - wbudowane w lampy; I - dla pojazdów silnikowych; III - dla przyczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Mogę tylko pomóc w tłumaczeniu :-D

3. Powierzchnia świetlna oznacza dla świateł widoczną powierzchnię wysyłającą światło, a dla świateł odblaskowych

– widoczną powierzchnię odbijającą światło.

 

Czyli kilka tych punkcików tworzy powierzchnię świetlną.Za jedno światło uważa się jeśli te punkciki zajmują co najmniej 60% całej powierzchni świetlnej. Plus oczywiście typ D.

Ps.Tak ja to rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Mogą wystąpić kombinacje literowe np.: CR, C/R, HCR, HC/R, 1D, 1aD, 1bD, 2aD, 2bD, 3D, 4D, 5D, 6D, 6RD, 6LD, AD, RD, S1D, S2D, S3D.

 

[ Dodano: 04-01-2016, 10:28 ]

Rozumie to w układzie liniowym Tworzą prostokąt - w powierzchni prostokąt 60% stanowią punkty świetlne - i to jest osiągalne ale inne wzory nie spełnią warunku - np ułożenie punktów w koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Ps.Tak ja to rozumiem.

Dokładnie jak ja,,,

inne wzory nie spełnią warunku

Bo to tylko wesołe fantazje,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Prawdopodobnie te światła są homologowane w odpowiednim rozmieszczeniu względem siebie (odległości pomiędzy punktami świetlnymi), tak żeby wiązki z poszczególnych punktów nachodziły na siebie i tworzyły jednolitą, zwartą wiązkę światła. Bez względu na "wzór" jaki utworzą. Wtedy spełnione są warunki z przepisów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dopóki przepis mówi o powierzchniach świetlnych, a wiązki o których mówisz to tylko złudzenie szerszego świecenia, ciągle będzie to niezgodne z naszymi przepisami ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

JANUSZ60, wszystko do czasu aż ktoś się zdenerwuje, że polskie przepisy nie przystają do regulaminów i ram homologacji... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Martwi mnie tylko to, że znakomita mniejszość już się tym u nas przejmuje ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Patrząc na nowe modele pojazdów, to i ich producenci mają sposób na "obejście" przepisów :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Martwi mnie tylko to, że znakomita mniejszość już się tym u nas przejmuje

 

Czym? Jeśli światła są w grupie, to traktuje się je jak jedno (przykład - ostatni wypust Hondy Civic ma z każdej strony po dwie soczewki świateł mijania [LED] i są traktowane jako dwa a nie cztery), a suma powierzchni dziennych z każdej strony ma być co najmniej 20 cm2. Te punkciki sa sprzedawane od razu w kompletach z odpowiednią ich ilością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zikog

Czyli mam rozumieć, że mierzymy normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
a suma powierzchni dziennych z każdej strony ma być co najmniej 20 cm2.

O sumie powierzchni wiedziałem, a co rzeczona Honda na temat 60 % powierzchni świetlnej prostokąta na nich opisanego ???

Te punkciki sa sprzedawane od razu w kompletach z odpowiednią ich ilością.

Tak, ale te punkciki podczas montażu można tak rozstrzelić, iż naszych przepisów nigdy nie spełnią,,,

Podobnie jak wspomniane kiedyś przez Ciebie kombinacje przyciemniania dziennych do roli pozycyjnych,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ale te punkciki podczas montażu można tak rozstrzelić, iż naszych przepisów nigdy nie spełnią,,,

 

Właśnie nie można, bo mają określone długości przewodów łączących. Chyba że ktoś potnie i przedłuży, ale to juz inna historia...

 

 

a co rzeczona Honda na temat 60 % powierzchni świetlnej prostokąta na nich opisanego

c4.jpg

 

Nie sadzę żeby to był problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.