Irenty Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 mam pytanie w autobusie do 100km/h w par. 23 ust 4pkt. 9 jest napisane: 9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu; do jakiej wysokości musi być przegroda? jakiś konkretny przepis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 Ma być przegroda aby zabezpieczyć kierowcę przed uderzeniem z tyłu. Nie ma określonej wysokości. Kierowca ma być cały zasłonięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 2 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2016 tzn. rozumiem że w przepisie nie ma nigdzie jak wysoko ma sięgać przegroda, tylko żeby w ogóle była? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 Zgadza się ,podejrzewam że zastanowiło Cię że kierowca siedzi poniżej przegrody ,a nad głową ma półkę przed pierwszym siedzeniem na której ktoś postawił "gorący kubek". Taki mamy przepis że w plecy kierowcy nie ma prawa nic dotknąć ,ale na głowę to już może mu się wylać wiadro wrzątku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 2 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2016 To jeszcze dopytam tzn. jak przegroda jest do 3/4 siedzenia to jest Ok bo w ogóle jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 jeszcze dopytam tzn. jak przegroda jest do 3/4 siedzenia Czepiasz się, ma zabezpieczać kierowcę przed uderzeniem od tyłu,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 jak przegroda jest do 3/4 siedzenia to jest Ok bo w ogóle jest? A zabezpieczy kierowcę przed uderzeniem od tyłu? Jeśli tak to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 To zamontujmy kierowcy taki fotelik ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 2 Styczeń 2016 Share Napisano 2 Styczeń 2016 Znowu z punktu widzenia homologacji autobus nie musi mieć przegrody za kierowcą... Ot, taka ciekawostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Znowu z punktu widzenia homologacji autobus nie musi mieć przegrody za kierowcą Bo nie każdy autobus musi jeździć 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Z punktu widzenia homologacji nie ma rodzielenia na autobusy co mogą jechać 100km/h i te które nie mogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Z punktu widzenia homologacji nie ma rodzielenia także na TAXI,L,...(to są warunki dodatkowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 3 Styczeń 2016 Share Napisano 3 Styczeń 2016 Taxi i L są to już wewnętrzne krajowe rozdzielenia. Z punktu widzenia Dyrektywy 2007/46 nie ma rozdzielenia na dopuszczalną prędkość autobusu i przecież normalnie można homologowac na 100km/h i nie mieć przegrody za kierowcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 przecież normalnie można homologowac na 100km/h i nie mieć przegrody za kierowcą. U nas musi. Rozdział 6 Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 No to mi tutaj coś nie pasuje. Producent pojazdu mający homologację wystawia tylko CoC i na tej podstawie rejestruje się pojazd - wiadomo wtedy, że autobus jest zgodny z Dyrektywą 2007/46. Rozumiem, że w przypadku dopuszczenia jednostkowego nasze prawo jest obligatoryjne ale w przypadku homologacji europejskiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 mi tutaj coś nie pasuje Nie pierwszy to, ni ostatni przypadek niezgodności naszych przepisów z unijnymi,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 Producent pojazdu mający homologację wystawia tylko CoC i na tej podstawie rejestruje się pojazd A jeśli ten pojazd ma mieć możliwość wykorzystania jazdy 100 km/h to musi przejść DBT, podczas którego sprawdzane są odpowiednie warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 No ale w homologacji jest napisane: 100km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 No ale w homologacji jest napisane: 100km/h Zauważ kolego - każdy autobus ma możliwość jazdy 100 - ogranicznik prędkości dla tego jest ustawiony w autobusach na tę prędkość - ale zgodnie z prawem tylko te które mają badanie na tempo 100 robią to legalnie [ Dodano: 04-01-2016, 17:34 ] Normalnie na autostradzie autobus bez tempo 100 powinien jechać 80 na godzinę i tylko ITD tego się czepia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 No ale w homologacji jest napisane: 100km/h W homologacjach bywa też wpisany hak, a i tak zgodnie z ustawą potrzebne jest badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 No ale w homologacji jest napisane: 100km/h A czy jest też to: "3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 A czy jest też to: "3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej." Dyrektywa 2007/46 nie stawia takich wymagań, nie ma też wyróżnienia czy autobus jest homologowany na 90 czy na 100km/h, tylko że jest homologowany na autobus danej kategorii oraz klasy. Z tego co wiem obecnie DEKRA wykonuje Tempo 100 w większości na nasz rynek - w pozostałych państwach nie jest to wymagane. W homologacjach bywa też wpisany hak, a i tak zgodnie z ustawą potrzebne jest badanie. Jakie badanie ? Przecież żaden diagnosta nie bada nowego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2016 Share Napisano 4 Styczeń 2016 w pozostałych państwach nie jest to wymagane. Nieprawda. Przecież żaden diagnosta nie bada nowego pojazdu. Po zarejestrowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2016 Share Napisano 12 Luty 2016 Moje przekonanie o tym, że w innych państwach nie jest to wymagane wynika po prostu z tego, że nigdy nie spotkałem się z sytuacją że klient sprzedając auto za granicę potrzebował takich dokumentów, tylko polskie WK tego wymagały - najlepsze jest to, że dopiero od jakiegoś czasu mimo, że nie kojarzę momentu aby nastąpił jakiś przełom w tych przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Tylko ma być przegroda , ale jak ustawodawca nie opisał tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.