Grzegorz Łódź Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze; 4)9) maksymalnej masie całkowitej – rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta; Czy w tym konkretnym przypadku DMC=MMC ? Odpowiedz sobie na to pytanie. [ Dodano: 09-01-2016, 18:07 ] co należy zmienić aby ... powstał "SKŁADAK" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 co należy zmienić aby zmniejszyć dmc przyczepy i ja mam mu dać odpowiedz To mu odpowiedz - PRZYCZEPĘ A tak naprawdę to niech "uprawniony przedsiębiorca" coś zmieni, a Ty dasz odpowiedź czy zmieniło się DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 A tak naprawdę to niech "uprawniony przedsiębiorca" coś zmieni, a Ty dasz odpowiedź czy zmieniło się DMC Po uprzednim poproszeniu o opinię rzeczoznawcy, (dla podpowiedzi z obliczeniami.... ) i Ty wówczas potwierdzisz, czy te zmiany, które zostały wprowadzone nadają się na zmianę DMC lub nie. Wszystko w rękach inżyniera i rzeczoznawcy, którzy przygotują odpowiednie dokumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Ale dla mnie takie podejście to wymyślanie bzdur i tyle Adamie. Nie każdy Diagnosta kończył politechnikę na kierunku budowa i konstrukcja pojazdów, aby mieć pojęcie o tym jak taką opinię rzeczoznawcy ocenić... Pytanie po co w tym wszystkim miałby być potrzebny jeszcze diagnosta, skoro oceni to rzeczoznawca... Tylko po to żeby kasę skasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Pytanie po co w tym wszystkim miałby być potrzebny jeszcze diagnosta, skoro oceni to rzeczoznawca... Żeby wystawić badanie z opisem zmian, bo tylko taki dokument może spowodować wymianę DR na DR z nowymi danymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Ale dla mnie takie podejście to wymyślanie bzdur i tyle Adamie. To nie żadne bzdury, skoro Nie każdy Diagnosta kończył politechnikę na kierunku budowa i konstrukcja pojazdów dlatego taki diagnosta, aby nie brać wszystkiego na swoja klatę, powinien z tego skorzystać, żeby w razie W miał jakąkolwiek podpórkę. Nasi "specjaliści" na stacjach nie potrzebują tego, w imię zadowolenia klienta, bo przecież klient wie lepiej co ma dostać, a diagnosta ma być jak prezydent, co do rąk to do podpisania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 no właśnie jeszcze nic nie zostało zmienione, wszystko jest na etapie zapytań przez klienta co należy zmienić aby zmniejszyć dmc przyczepy i ja mam mu dać odpowiedz Przyczepa musiał by być praktycznie całkowicie przebudowana ze zmianą wysokości środka ciężkości co nie pozwoli na użytkowania w pełnym zakresie masy. Jeśli ma kemping i chce mieć kemping to nie da się tego zrobić zgodnie z prawem... To jest odpowiedź na wszystkie Twoje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenon 100 Napisano 11 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2016 dzięki kolego psuj za konkretną odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Jeśli ma kemping i chce mieć kemping to nie da się tego zrobić zgodnie z prawem... A jeśli wymieni "podwozie" na takie z kempingu o DMC 750 kg? Oczywiście zakładam, że MW jest mniejsza lub równa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 A jeśli wymieni "podwozie" na takie z kempingu o DMC 750 kg? To tak jakby założył opony o niższej nośności - użyje części nie przeznaczonych do tego pojazdu. A z takiego kombinowania właśnie potem biorą się zarzuty prokuratorskie, oczywiście dla diagnosty, bo urzędnik przecież przyczepy nie widzi i nie decyduje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Możesz podać konkretny przykład z konkretnymi takimi zarzutami - właśnie w kontekście omawianej sprawy? A np. do malucha "650" mogę założyć silnik od malucha "600" - czy jest on już za słaby i jest przykładem zastosowania części nie przewidzianej do tego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 A np. do malucha "650" mogę założyć silnik od malucha "600" W maluchu były oba montowane i oba mogą być, ale za 1,5 z poloneza to Cie na badaniu pogonię. To samo jest ze smartami, daihatsu cuore "przerobionymi" na B1. Możesz podać konkretny przykład z konkretnymi takimi zarzutami - właśnie w kontekście omawianej sprawy? Konkretnej - nie, ale mi się na pewno nie przytrafi. Ale proponuje co innego: ale wiesz mamy takiego małego Starka 742 i jego MW 3400 a Dmc ? Jakbysmy go tak na 3500 kg? Klepniesz? wymienimy tylko zawieszenie na te od Lublinka jak już nie raz pisałem, osoby nie posiadające tej odpowiedzialności, bardzo chętnie piszą co diagnosta ma robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 No nie rozumiem analogi... - maluch model "650" - może mieć części od modelu "600" bo to ciągle "maluch" - ale przyczepka np. hobby "850" nie może mieć części od modelu "650" - pomimo, że to ciągle przyczepka hobby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Rozbijacie gó*no na atomy Ktoś ma przyczepę o DMC 850 kg, a bardzo chce mieć 750 To niech wystawi ogłoszenie : zamienię przyczepę kempingową DMC 850kg na mniejszą, ... ps http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16249 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 maluch model "650" - może mieć części od modelu "600" bo to ciągle "maluch" Bo buda była homologowana na oba silniki, a jego wymiana i tak nie zmieni mmc/dmc. ale przyczepka np. hobby "850" nie może mieć części od modelu "650" - pomimo, że to ciągle przyczepka hobby... Może, ale np pasującą szybę do budy, taki sam sprzęg, lodówkę albo kuchenkę, ale nie oś o niższej nośności... dla przeciętnego diagnosty to jasne i logiczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACM Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 Panowie, jeśli widzicie w tych moich zapytaniach jakieś nieprawidłowe "działania" to bardzo proszę o podanie podstawy prawnej którą żąda klient aby odstąpił od zmiany dmc w swojej ukochanej przyczepie. Mam nadzieję, że tym razem moderator nie usunie tego posta. Dziennik Ustaw z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów1) (tekst jednolity) §14. 4. [mod]W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Do tego jeszcze tabliczka z poprawnymi danymi. Informacja o wydaniu nowej tabliczki zawarta w dokumencie od producenta lub przedstawiciela I wszystko żadnych zmian konstrukcyjnych. WK Poznań określił że klient z tym dokumentem ma zgłosić się tylko do nich. To jest jedyny legalny sposób zmiany DMC pojazdu[/mod] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 ACM, zostawiłem ... ale to co piszesz nie dotyczy tego przypadku, bo zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych czy zmieniły się ostatnio przepisy dotyczące masy przyczep kempingowych poczytaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=106965#106965 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=243686#243686 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 ale nie oś o niższej nośności... Ja nie widzę przeciwwskazań prawnych. Ale idąc tym tokiem to równie dobrze można by zmienić samo ogumienie. Jak już pisałem, nie ma sensownej granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Witajcie. Klient chce podnieść DMC w przyczepie kempingowej z 1500 kg na 1700 kg. Czy po wymianie osi jest to takowe możliwe jeżeli masa z tabliczki ramy konstrukcja przyczepy pozwala na 1700 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Tu stacja nie bardzo ma co robić. Klient powinien z dokumentami od producenta udać się do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Klient chce podnieść DMC w przyczepie kempingowej z 1500 kg na 1700 kg. Czy po wymianie osi jest to takowe możliwe jeżeli masa z tabliczki ramy konstrukcja przyczepy pozwala na 1700 kg. DMC po zmianach nie może przekroczyć wartości pierwotnej, nie? Klient powinien z dokumentami od producenta udać się do WK. Z jakimi dokumentami? Na jakiej podstawie WK miałby zmieniać dane w DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Na podstawie dokumentów homologacyjnych, że dana przyczepa była homologowana również na wyższą wartość DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 Moment - to są dane/tabliczki (naklejki) z jednej przyczepy?? Gdzie nr VIN? Gdzie inne dane?? Adam - nawet jak był homologowany to WK na pewno by chciał chociażby potwierdzenia, że auto ma nową tabliczkę znamionową z aktualnymi danymi, więc jednak SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 to są dane/tabliczki (naklejki) z jednej przyczepy?? Gdzie nr VIN? Raczej to są tabliczki (naklejki) nie przyczepy tylko "osi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2016 Share Napisano 1 Czerwiec 2016 No też mi się tak wydaje biorąc pod uwagę nazwę. Ale to też pytanie pozostaje aktualne - dwie różne na jednej osi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.