Skocz do zawartości

zmiana dmc przyczepy


zenon 100

Rekomendowane odpowiedzi

dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

 

4)9) maksymalnej masie całkowitej – rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności

od jego konstrukcji przez producenta;

 

Czy w tym konkretnym przypadku DMC=MMC ?

Odpowiedz sobie na to pytanie.

 

[ Dodano: 09-01-2016, 18:07 ]

co należy zmienić aby

... powstał "SKŁADAK" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    16

  • blakop

    16

  • michal_k

    14

  • Psuj

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

co należy zmienić aby zmniejszyć dmc przyczepy i ja mam mu dać odpowiedz

 

To mu odpowiedz - PRZYCZEPĘ :P

 

A tak naprawdę to niech "uprawniony przedsiębiorca" coś zmieni, a Ty dasz odpowiedź czy zmieniło się DMC :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak naprawdę to niech "uprawniony przedsiębiorca" coś zmieni, a Ty dasz odpowiedź czy zmieniło się DMC :P

Po uprzednim poproszeniu o opinię rzeczoznawcy, (dla podpowiedzi z obliczeniami.... :D ) i Ty wówczas potwierdzisz, czy te zmiany, które zostały wprowadzone nadają się na zmianę DMC lub nie. Wszystko w rękach inżyniera i rzeczoznawcy, którzy przygotują odpowiednie dokumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla mnie takie podejście to wymyślanie bzdur i tyle Adamie.

 

Nie każdy Diagnosta kończył politechnikę na kierunku budowa i konstrukcja pojazdów, aby mieć pojęcie o tym jak taką opinię rzeczoznawcy ocenić... Pytanie po co w tym wszystkim miałby być potrzebny jeszcze diagnosta, skoro oceni to rzeczoznawca... Tylko po to żeby kasę skasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co w tym wszystkim miałby być potrzebny jeszcze diagnosta, skoro oceni to rzeczoznawca...

 

Żeby wystawić badanie z opisem zmian, bo tylko taki dokument może spowodować wymianę DR na DR z nowymi danymi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla mnie takie podejście to wymyślanie bzdur i tyle Adamie.

To nie żadne bzdury, skoro

Nie każdy Diagnosta kończył politechnikę na kierunku budowa i konstrukcja pojazdów

dlatego taki diagnosta, aby nie brać wszystkiego na swoja klatę, powinien z tego skorzystać, żeby w razie W miał jakąkolwiek podpórkę.

Nasi "specjaliści" na stacjach nie potrzebują tego, w imię zadowolenia klienta, bo przecież klient wie lepiej co ma dostać, a diagnosta ma być jak prezydent, co do rąk to do podpisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jeszcze nic nie zostało zmienione, wszystko jest na etapie zapytań przez klienta co należy zmienić aby zmniejszyć dmc przyczepy i ja mam mu dać odpowiedz

 

Przyczepa musiał by być praktycznie całkowicie przebudowana ze zmianą wysokości środka ciężkości co nie pozwoli na użytkowania w pełnym zakresie masy.

 

Jeśli ma kemping i chce mieć kemping to nie da się tego zrobić zgodnie z prawem...

 

To jest odpowiedź na wszystkie Twoje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma kemping i chce mieć kemping to nie da się tego zrobić zgodnie z prawem...

 

A jeśli wymieni "podwozie" na takie z kempingu o DMC 750 kg? Oczywiście zakładam, że MW jest mniejsza lub równa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli wymieni "podwozie" na takie z kempingu o DMC 750 kg?

 

To tak jakby założył opony o niższej nośności - użyje części nie przeznaczonych do tego pojazdu. A z takiego kombinowania właśnie potem biorą się zarzuty prokuratorskie, oczywiście dla diagnosty, bo urzędnik przecież przyczepy nie widzi i nie decyduje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać konkretny przykład z konkretnymi takimi zarzutami - właśnie w kontekście omawianej sprawy?

 

A np. do malucha "650" mogę założyć silnik od malucha "600" - czy jest on już za słaby i jest przykładem zastosowania części nie przewidzianej do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np. do malucha "650" mogę założyć silnik od malucha "600"

 

W maluchu były oba montowane i oba mogą być, ale za 1,5 z poloneza to Cie na badaniu pogonię. To samo jest ze smartami, daihatsu cuore "przerobionymi" na B1.

 

Możesz podać konkretny przykład z konkretnymi takimi zarzutami - właśnie w kontekście omawianej sprawy?

 

Konkretnej - nie, ale mi się na pewno nie przytrafi. Ale proponuje co innego:

ale wiesz mamy takiego małego Starka 742 :D i jego MW 3400 a Dmc ? Jakbysmy go tak na 3500 kg? :D

 

Klepniesz? wymienimy tylko zawieszenie na te od Lublinka

 

 

jak już nie raz pisałem, osoby nie posiadające tej odpowiedzialności, bardzo chętnie piszą co diagnosta ma robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie rozumiem analogi...

 

- maluch model "650" - może mieć części od modelu "600" bo to ciągle "maluch"

- ale przyczepka np. hobby "850" nie może mieć części od modelu "650" - pomimo, że to ciągle przyczepka hobby...

 

:razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maluch model "650" - może mieć części od modelu "600" bo to ciągle "maluch"

 

Bo buda była homologowana na oba silniki, a jego wymiana i tak nie zmieni mmc/dmc.

 

ale przyczepka np. hobby "850" nie może mieć części od modelu "650" - pomimo, że to ciągle przyczepka hobby...

 

Może, ale np pasującą szybę do budy, taki sam sprzęg, lodówkę albo kuchenkę, ale nie oś o niższej nośności... dla przeciętnego diagnosty to jasne i logiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli widzicie w tych moich zapytaniach jakieś nieprawidłowe "działania" to bardzo proszę o podanie podstawy prawnej którą żąda klient aby odstąpił od zmiany dmc w swojej ukochanej przyczepie.

 

Mam nadzieję, że tym razem moderator nie usunie tego posta.

 

 

Dziennik Ustaw z 2007 r. Nr 186, poz. 1322

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 22 lipca 2002 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów1)

(tekst jednolity)

 

§14. 4.

[mod]W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Do tego jeszcze tabliczka z poprawnymi danymi. Informacja o wydaniu nowej tabliczki zawarta w dokumencie od producenta lub przedstawiciela

I wszystko żadnych zmian konstrukcyjnych. WK Poznań określił że klient z tym dokumentem ma zgłosić się tylko do nich.

To jest jedyny legalny sposób zmiany DMC pojazdu[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACM, zostawiłem ...

ale to co piszesz nie dotyczy tego przypadku, bo

zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych
czy zmieniły się ostatnio przepisy dotyczące masy przyczep kempingowych :?:

 

poczytaj

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=106965#106965

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=243686#243686

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie oś o niższej nośności...

 

Ja nie widzę przeciwwskazań prawnych. Ale idąc tym tokiem to równie dobrze można by zmienić samo ogumienie. Jak już pisałem, nie ma sensownej granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witajcie. Klient chce podnieść DMC w przyczepie kempingowej z 1500 kg na 1700 kg. Czy po wymianie osi jest to takowe możliwe jeżeli masa z tabliczki ramy konstrukcja przyczepy pozwala na 1700 kg.

5ae1a76d5df89_tabliczkarama.jpg.b9c28f7d97d52d6fd6e8f9683c36d67f.jpg

5ae1a76d68e14_tabliczkao.jpg.0a24569cdf41bbdbbe30a3b6d5174ac1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce podnieść DMC w przyczepie kempingowej z 1500 kg na 1700 kg. Czy po wymianie osi jest to takowe możliwe jeżeli masa z tabliczki ramy konstrukcja przyczepy pozwala na 1700 kg.

 

DMC po zmianach nie może przekroczyć wartości pierwotnej, nie?

 

Klient powinien z dokumentami od producenta udać się do WK.

 

Z jakimi dokumentami? Na jakiej podstawie WK miałby zmieniać dane w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - to są dane/tabliczki (naklejki) z jednej przyczepy?? Gdzie nr VIN? Gdzie inne dane??

 

Adam - nawet jak był homologowany to WK na pewno by chciał chociażby potwierdzenia, że auto ma nową tabliczkę znamionową z aktualnymi danymi, więc jednak SKP 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są dane/tabliczki (naklejki) z jednej przyczepy?? Gdzie nr VIN?

Raczej to są tabliczki (naklejki) nie przyczepy tylko "osi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.