Skocz do zawartości

zmiana dmc przyczepy


zenon 100

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    16

  • blakop

    16

  • michal_k

    14

  • Psuj

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na podstawie dokumentów homologacyjnych, że dana przyczepa była homologowana również na wyższą wartość DMC.

 

To nie stanowi podstawy wymiany DR, ponieważ DMC (równe MMC) zostało już ustalone, więc z jakiego powodu teraz miałoby być większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ dany typ był homologowany od...do... i klient dotarł do dokumentów homologacyjnych na swój egzemplarz i okazało się, że może mieć jednak wyższą DMC, a np. pierwotnie się ktoś pomylił w ustaleniu tegoż parametru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - nie każdy WK dopuszcza taką możliwość. Przepis jest źle napisany i stąd te rozbieżności.

 

Po drugie:

 

np. pierwotnie się ktoś pomylił w ustaleniu tegoż parametru

 

Nie - no nie mogę z poczucia humoru niektórych :evil:

 

Ale kto i kiedy się "pomylił" Adamie?? Producent/minister w homologacji?? :) Toż to w świetle prawa trzeba taką rejestrację unieważnić, skoro na podstawie błędnych dokumentów jej dokonano 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - no nie mogę z poczucia humoru niektórych :evil:

 

Ale kto i kiedy się "pomylił" Adamie?? Producent/minister w homologacji?? :) Toż to w świetle prawa trzeba taką rejestrację unieważnić, skoro na podstawie błędnych dokumentów jej dokonano 8)

A bo to pierwszy raz humor dopisuje :D ?

Ile razy były prostowane świadectwa homologacji, zwłaszcza przy wejściu VAT-u, że to jednak nie furgon, a ... . Jakoś nikt nie unieważniał rejestracji.

Ile razy były wymieniane TZ, bo produkt który trafił na drogę, był ze swoimi danymi, nie homologowany? Jakoś nikt nie wyrejestrowywał tychże, a minister nawet nie miał pojęcia, że importer- producent pod jego nosem dopuszcza się nieprawidłowości.

Ile razy widzimy pojazdy, które w DR mają inne dane niż na TZ, bo "pierwsze" BT było wykonane przez pocztę z papierów. Jakoś po korekcie danych w dalszym ciągu się poruszają po drogach.

 

Wszyscy zainteresowani zdają sobie z tego sprawę, że przepis jest źle napisany i nikt tego nie zmienia, żeby prawo było dla obywatela, a nie obywatel dla prawa. No cóż, może za bardzo wymagający jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze coś rozjaśnię. Przedstawione tabliczki (naklejki) są oryginalne i umieszczone przez producenta w trakcie produkcji. jedna tabliczka informuje nas o nośności ramy 1700 kg a druga o nośności osi 1500 kg. Problem tkwi w tym że mamy nośność ramy na 1700 kg a nośność osi 1500 kg i takie jest DMC przyczepy. Klient "chce" podwyższenia DMC do 1700 poprzez wymianę osi w własnym zakresie o tejże nośności .

Czy takowa zmiana jest możliwa jeżeli rama jej nośność z tabliczki umieszczonej na niej ma podany parametr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient "chce" podwyższenia DMC do 1700 poprzez wymianę osi w własnym zakresie o tejże nośności .

Czy takowa zmiana jest możliwa jeżeli rama jej nośność z tabliczki umieszczonej na niej ma podany parametr .

Nie można takiej zmiany konstrukcyjnej wykonać.

 

"...2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości... " Dz. U. 776 z 2015, dział II § 3 ust. 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pełnej czytelności sytuacji brakuje zdjęcia tabliczki znamionowej przyczepy! Nie ramy ani osi tylko całej kompletnej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pełnej czytelności sytuacji brakuje zdjęcia tabliczki znamionowej przyczepy! Nie ramy ani osi tylko całej kompletnej przyczepy.

 

Na TZ DMC 1500 kg oryginalna. A po co jeszcze zdjęcie tabliczki potrzebne :?:

 

Wiem że bez opinii rzeczoznawcy + papierów od producenta . Jak dla mnie da sie tylko muszą byc dokumenty od producenta potwierdzające możliwość większego DMC

Szukam u potwierdzenia czy można :ok czy nie :nook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że ta przyczepka PIERWOTNIE była homologowana na 1700, a potem ograniczono jej DMC do 1500 z uwagi na oś. Jakby producent tak napisał... To czemu nie :) Niektóre WK to łykną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak?

Jeden ktoś wymienia oś, a producent ma to tabliczką przyklepać, czy wszystko na głowie producenta i wymiana osi i wymiana tabliczki? Bo się gubię. 8/

Jak to w opisie zmian ładnie zredagować?

"W badanym pojeździe dokonano wymiany osi na oś o nośności iks kilogramów co zostało potwierdzone nadaniem/wymianą tabliczki znamionowej zakupionej u dealera. W załączeniu faktura."

No dobrze, może tak właśnie ma to wyglądać?

No dobrze, tylko od kiedy tabliczki znamionowe wymienia się ot tak sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ot tak sobie

Nie ot tak sobie, tylko na życzenie klienta. Podobnie było przy zakupie niektórych samochodów, "jakie DMC pan sobie życzy, 3,5, czy 6,5 tony?". Bez żadnych zmian w konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wiele, lecz coś tam może się orientuję troszkę w „homologowaniu” pojazdów pod potrzeby rynku/klienta.

I nie wyobrażam sobie, by po iks latach eksploatowania pojazdu zwrócić się do producenta z kaprysem typu: „weźcie no panowie i podmieńcie tabliczkę na trzy i pół tony bo już mi się znudziły viaTOLL’e.”

No albo odwrotnie.

Ja rozumiem dwuetapową homologację. Mogę zrozumieć powrót do stanu pierwotnej homologacji.

Ale żeby tak bez żadnych zmian.

Dlatego pytam co i jak, kto co z tą osią. Montują (kto, gdzie, u kogo) wytrzymlszą/mocniejszą oś i dalej co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ot tak sobie, tylko na życzenie klienta. Podobnie było przy zakupie niektórych samochodów, "jakie DMC pan sobie życzy, 3,5, czy 6,5 tony?".

 

I jak już sobie zażyczył np. 3,5 t, a producent na tyle określił MMC ("wytrzymałość pojazdu") to jaka jest teraz podstawa, że pojazd jednak "wytrzyma" więcej? Tylko zmiany konstrukcyjne, ale tutaj ograniczeniem jest "DMC pierwotne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorz70, w Twoim przykładzie jest jeden szczegół. Dotyczy on pojazdu nowego. Producenci homologują pojazdy na różne DMC ze względu na różne warunki w różnych krajach. W jednym potrzebne jest takie DMC, w innym inne. Takie wyjście w stronę klientów. Zamiast tworzyć różne typy, warianty, wersje w obrębie modelu robi się różne homologacje. Problem w tym, że po rejestracji pojazd taki powinien do śmierci technicznej poruszać się wyłącznie z jedną homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi multi homologacjami to jest tylko problem - i nie robi tego firma produkująca tylko sprzedawcy - ostatni wypadek BLYSS homo od 2500 do 1200 - sprzedawcy sprzedają taką przyczepkę mówiąc klientowi iż może wybrać sobie DMC w/g swoich potrzeb przy rejestracji - i tu jest problem - kilka razy już urząd skierował taką przyczepką na identyfikację - dlaczego - bo na TZ jest 2500 a klient chce 1400 - urzędnik nie wie jak faktycznie jest z tą TZ - do tej pory wszystkie miały 2500 mimo iż klient twierdzi że kupował 1400 bo tak jest na multi homo - Blyys nie robi żadnego problemu i wydaje TZ na 1400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO, w tym przypadku TZ umieszczona na przyczepie była niezgodna z homologacją, a to już wina producenta/jego przedstawiciela. Podobnie było z np. Skodami. Wymiana TZ na właściwą załatwia sprawę. Ale wszystko pozostaje w ramach wydanej homologacji w momencie zamówienia pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.