Skocz do zawartości

Liczba osi i naciski - jak liczyć?


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. Dlatego zadam to niby oczywiste pytanie, chyba tylko po to, żeby się utwierdzić.

 

Jak podajecie liczbę osi w naczepie oraz jak przeliczacie naciski na te osie w przypadku, kiedy koła tej naczepy nie są w wersji klasycznego sztywnego mostu (a więc koła faktycznie są fizycznie przez ten most/oś połączone), tylko każde koło naczepy posiada zawieszenie niezależne i nie jest połączone z kołem na przeciwnym boku (między nimi jest podłoga obniżona niemal do samej jezdni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

881.jpg

 

882.jpg

 

Zoptymalizowana waga naczepy

Naczepa wyposażona jest w zawieszonych niezależnie 6 półosi.

Maksymalny nacisk na każdą to 4,5 t., czyli łącznie uzyskujemy 27 t. oraz 12 t. na czop sprzęgłowy. A więc masa całkowita naczepy z ładunkiem może wynosić maksymalnie 39 ton.

Masa własna naczepy oscyluje w granicach 8 t. Stosunkowo niską wagę naczepy uzyskano wykorzystując stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć grubość zastosowanych profili stalowych.

Wprawdzie naczepa może przewozić ok. 30 t. szkła, należy jednak pamiętać, iż w Polsce masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + ładunek) nie może przekroczyć 40 t.

 

więcej http://www.swiat-szkla.pl/404/1410-naczepy-inloader-profesjonalny-sposob-transportu-szkla.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o taką konstrukcję chodzi. Prawie - bo ta moja ma jeszcze każdą półoś na siłowniku hydraulicznym i tam konstrukcyjnie chyba można więcej niż 4,5t.

No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo rzeczy się tak wozi - generalnie duże elementy konstrukcyjne - masz rację.

 

Przyczepa o którą mi chodzi to mniej więcej coś takiego jak na Twoim drugim zdjęciu. Każda oś regulowana hydraulicznie, do tego naczepa rozciągana.

Chodzi o to, że chcą bez odstępstwa ją pchnąć i tylko temat osi zaważył właśnie. Bo jak podzielić na 6 to faktycznie jest ok, a przy 3 nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3...

 

Zaraz, zaraz... że jak każde koło niezależnie zawieszone to liczy każde osobno jako oś? To z Forda Focusa zrobiłby pojazd czteroosiowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. .

Nie ma co wątpić - wiekszosć osobówek ma zawieszenia niezależne a liczbę osi ustala się tradycyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu. Sposób ich zamontowania w pojeździe nie ma tu najmniejszego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu.

 

:ok:ok:ok

 

Dlatego niektórzy motocyklom z wózkami dają 3 osie, bo koło wózka jest przesunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.