Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
blakop

Liczba osi i naciski - jak liczyć?

Polecane posty

blakop

Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. Dlatego zadam to niby oczywiste pytanie, chyba tylko po to, żeby się utwierdzić.

 

Jak podajecie liczbę osi w naczepie oraz jak przeliczacie naciski na te osie w przypadku, kiedy koła tej naczepy nie są w wersji klasycznego sztywnego mostu (a więc koła faktycznie są fizycznie przez ten most/oś połączone), tylko każde koło naczepy posiada zawieszenie niezależne i nie jest połączone z kołem na przeciwnym boku (między nimi jest podłoga obniżona niemal do samej jezdni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

881.jpg

 

882.jpg

 

Zoptymalizowana waga naczepy

Naczepa wyposażona jest w zawieszonych niezależnie 6 półosi.

Maksymalny nacisk na każdą to 4,5 t., czyli łącznie uzyskujemy 27 t. oraz 12 t. na czop sprzęgłowy. A więc masa całkowita naczepy z ładunkiem może wynosić maksymalnie 39 ton.

Masa własna naczepy oscyluje w granicach 8 t. Stosunkowo niską wagę naczepy uzyskano wykorzystując stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć grubość zastosowanych profili stalowych.

Wprawdzie naczepa może przewozić ok. 30 t. szkła, należy jednak pamiętać, iż w Polsce masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + ładunek) nie może przekroczyć 40 t.

 

więcej http://www.swiat-szkla.pl/404/1410-naczepy-inloader-profesjonalny-sposob-transportu-szkla.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dokładnie o taką konstrukcję chodzi. Prawie - bo ta moja ma jeszcze każdą półoś na siłowniku hydraulicznym i tam konstrukcyjnie chyba można więcej niż 4,5t.

No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3... :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Na tej samej zasadzie wożą też elementy budowlane

 

102_1.jpg

 

102_3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dużo rzeczy się tak wozi - generalnie duże elementy konstrukcyjne - masz rację.

 

Przyczepa o którą mi chodzi to mniej więcej coś takiego jak na Twoim drugim zdjęciu. Każda oś regulowana hydraulicznie, do tego naczepa rozciągana.

Chodzi o to, że chcą bez odstępstwa ją pchnąć i tylko temat osi zaważył właśnie. Bo jak podzielić na 6 to faktycznie jest ok, a przy 3 nie bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Moim zdaniem diagnosta dał ciała. Naczepy które widać na zdjęciach są 3 osiowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
No i diagnosta pewien stwierdził, że dla niego to 6 osi, a nie 3...

 

Zaraz, zaraz... że jak każde koło niezależnie zawieszone to liczy każde osobno jako oś? To z Forda Focusa zrobiłby pojazd czteroosiowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
Wydawało mi się, że znam odpowiedź na poniższe pytanie, ale dość poważnie mnie zagwożdżono w tym temacie, że aż zwątpiłem. .

Nie ma co wątpić - wiekszosć osobówek ma zawieszenia niezależne a liczbę osi ustala się tradycyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu. Sposób ich zamontowania w pojeździe nie ma tu najmniejszego znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Koła jednej osi to nie te, które są połączone ze sobą w jakikolwiek sposób tylko te, które są umieszczone w jednej osi geometrycznej umieszczonej prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu.

 

:ok:ok:ok

 

Dlatego niektórzy motocyklom z wózkami dają 3 osie, bo koło wózka jest przesunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.